دلیل رونمایی زودهنگام بازی‌ های The Elder Scrolls VI و Starfield چه بود؟

starfield / elder scrolls vi
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

امسال در نمایشگاه E3، کمپانی بتسدا دو بازی The Elder Scrolls VI و Starfield خود را سال‌ها پیش از عرضه معرفی کرد و برنامه زمانی «معرفی و عرضه» همیشگی خود را زیر پا گذاشت. با ادامه این مطلب همراه باشید تا دلایل این امر را از زبان کارگردان سری Elder Scrolls بشنویم.

تا امسال کمپانی بتسدا (Bethesda) عادت داشت بازی‌های خود را رونمایی کند و چند ماه پس از رونمایی، پیش از آنکه هیجان طرفداران برای بازی معرفی شده فرونشیند، بازی را روانه بازار کند. آن‌ها بازی‌های بزرگی مانند Skyrim و Fallout 4 را به همین شیوه عرضه کردند؛ بازی‌های دیگری از این کمپانی مانند Wolfenstein 2 و The Evil Within 2 و Prey نیز تنها چند ماه پس از رونمایی، عرضه شدند. اما امسال این کمپانی روند متفاوتی را برای رونمایی از دو بازی خاص در پیش گرفت؛ کمپانی بتسدا، امسال دو بازی The Elder Scrolls VI و Starfield را که قرار است چند سال دیگر و احتمالا برای نسل بعدی کنسول‌ها عرضه شوند، در نمایشگاه E3 رونمایی کرد.

چرا کمپانی بتسدا چنین کاری را انجام داد؟ چرا این کمپانی، سنت معمول خود برای معرفی و عرضه بازی‌ها را زیر پا گذاشت و این دو بازی را تقریبا 4 یا 5 سال قبل از عرضه‌شان معرفی کرد؟ آیا به این خاطر بود که جلوی سیل سوالاتی که طرفداران سال‌ها در مورد این دو بازی‌ (مخصوصا The Elder Scrolls VI) می‌پرسیدند را بگیرد؟ طبق گفته تاد هاوارد (کارگردان سری بازی‌های Fallout و The Elder Scrolls)، آنها امسال از این دو بازی رونمایی کردند تا خیال طرفداران را راحت کنند. بتسدا امسال در نمایشگاه E3 از بازی Fallout 76 که عنوانی با محوریت آنلاین بود، رونمایی کرد؛ همچنین بتسدا بازی The Elder Scrolls Blades که یک بازی‌ برای پلتفرم‌های موبایل بود را نیز معرفی کرد؛ اما این کمپانی می‌داند که طرفدارانش از دو سری Fallout و The Elder Scrolls چه می‌خواهند؛ طرفداران از این دو مجموعه، یک بازی‌ تک‌نفره نقش‌آفرینی عظیم (مانند Fallout 4 و Skyrim) را انتظار دارند؛ به همین دلیل است که کمپانی بتسدا از بازی The Elder Scrolls VI رونمایی کرد تا به طرفداران بگوید که هنوز دست از ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی تک‌نفره عظیم، برنداشته است.

هاوارد در مصاحبه‌ای با سایت یوروگیمر می‌گوید:

قبل از نمایشگاه E3، ما مدت‌ها در مورد معرفی این دو بازی بحث کرده بودیم. ما دو دلیل برای معرفی زودهنگام این دو بازی داشتیم. اول اینکه ما قرار بود در نمایشگاه E3 اطلاعاتی را راجع بازی جدید مجموعه Fallout یعنی فالوت 76 ارائه دهیم، عنوانی که نسبت به بازی‌هایی که ما می‌سازیم و خود مجموعه Fallout بسیار متفاوت بود؛ دوم اینکه ما باید از بازی Elder Scrolls Blades نیز رونمایی می‌کردیم، از قضا این بازی هم با مجموعه خود و ساخته‌های ما تفاوت بسیاری داشت و تنها برای پلتفرم‌های موبایل عرضه می‌شد. اگر ما تنها با همین روند پیش می‌رفتیم و کنفرانس‌مان را به پایان می‌رساندیم، بعد از کنفرانس طرفداران‌مان به ما می‌گفتند :«آیا هنوز هم آن بازی‌هایی که ما دوست داریم را خواهید ساخت؟»

ما پیش‌تر به عموم گفته بودیم که بالاخره یک روزی بازی Elder Scrolls VI را خواهیم ساخت، اما در حال حاضر پروژه‌های دیگری در دست داریم … با خودمان گفتیم اگر در این نمایشگاه طرفداران را خاطرجمع نکنیم، دوباره باید به همین سوالات پاسخ دهیم و همین مکالمه را تکرار کنیم؛ پس تصمیم گرفتیم تا در همین نمایشگاه E3 به طرفداران نشان دهیم که این بازی، در دست ساخت است و ما آن بازی‌هایی که طرفداران‌مان دوست دارند را رها نکرده‌ایم؛ اما به آن‌ها بگوییم که تا چندین سال دیگر، پروژه‌های دیگری در اولویت ساخت و عرضه قرار دارند. آن‌ها نمی‌دانند که این بازی چند سال دیگر خواهد آمد – درواقع ما هم کاملا مطمئن نیستیم – اما ما قول داد‌ه‌ایم که این بازی را روزی تکمیل و عرضه خواهیم کرد.

هاوارد در این مصاحبه‌ گفت که در دست ساخت بودن بازی‌های Elder Scrolls VI و Starfield از قبل برای همگان روشن بوده و مدت طولانی‌ بود که مردم در این مورد حدس‌هایی می‌زدند و تئوری‌های می‌بافتند؛ بنابراین کمپانی بتسدا با این معرفی تنها خواسته بطور رسمی طرفداران را خاطرجمع کند.

todd howard کارگردان The Elder Scrolls VI

خیلی بهتر است که رسما بگوییم که داریم این بازی را می‌سازیم. گفتنش زندگی را برای ما سازندگان آسان‌تر می‌کند. [اگر ما در این مورد چیزی نمی‌گفتیم] طرفداران ناامید می‌شدند و همچنان می‌پرسیدند که «بازی Starfield چه شد؟» و «بازی The Elder Scrolls VI چه شد؟». اما این موضوع هیجان‌انگیز نیز است! ما می‌خواهیم به همه بگوییم که در مورد این دو بازی بسیار هیجان‌زده هستیم.

هاوارد افزود:

نکته منفی گفتن این موضوع، این است که ما احتمالا حواس مردم را از محصولاتی که در حال حاضر قرار است عرضه کنیم، پرت کرده‌ایم. اما باور داریم که مردم می‌فهمند. پس تصمیم گرفتیم کاملا با مردم روراست باشیم. این کاری‌ است که ما قرار است انجام دهیم و ترتیب و زمان‌ آن نیز بدین شکل است.

به شخصه من خودم ترجیح می‌دهم که فاصله زمانی میان رونمایی و عرضه یک بازی کوتاه باشد، اما در عین‌حال متوجهم که کمپانی بتسدا چرا چنین کاری را انجام داد. من یکی از طرفداران دوآتیشه اسکایریم هستم و الان خوشحالم که می‌دانم بازی بعدی این سری عظیم در راه است و برای من، بازی The Elder Scrolls VI یکی از مورد انتظارترین بازی‌های حال حاضر است.

کلام آخر

برای اخبار بیشتر از بازی‌های The Elder Scrolls VI و Starfield با پلازا همراه بمانید. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402