بررسی مزدا ام ایکس فایو میاتا 2018

مزدا ام ایکس فایو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ظاهری خوش تراش، سواری و تجربه رانندگی لذت بخش و هماهنگی اجرای داخلی همه مواردی است که مزدا ام ایکس فایو میاتا برای راننده و سرنشینان به ارمغان می‌آورد. برای آشنایی با این خودرو همراه ما باشید.

مزدا ام ایکس فایو (Mazda Mx-5 Miata) تیپ کلاب یکی از پرطرفدارترین خودروهای جاده‌است که از ظاهری خوش آب و رنگ و خوش تراش بهره می‌برد. این خودرو می‌تواند رانندگی هیجان انگیزی را برای راننده و سرنشینان خودرو رقم بزند به‌طوری‌‌که در سرعت و حرکت بسیار سریع و زبانزد است. به گزارش نویسنده سایت Cnet، یک هفته استفاده از این خودرو توانست تجربه استفاده از یک رودستر واقعی را برای او رقم زند. رانندگی با آن آنقدر جذاب بود که  توانست یک پیروزی شیرین را برای مزدا در ذهن راننده بیافریند. در ادامه با ویژگی‌های مزدا MX-5 میاتا آشنا می‌شویم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نگاهی به مزدا ام ایکس فایو میاتا 2018

مزدا ام ایکس فایو

قدرت مزدا ام ایکس 5 میاتا 2018

به لطف بهره‌مندی از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر، این خودرو قادر است قدرتی معادل 155 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن متری را تولید نماید. براساس آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا نیز مصرف سوخت این خودرو با توجه به استفاده از موتور تنفس طبیعی آن قابل قبول بوده است؛ به طوری که براساس برآورد این سازمان در هر 100 کیلومتر مصرف سوختی برابر 9 لیتر دارد. گفتنی است که این خودرو به یک گیربکس 6 سرعته دستی ایده‌آل نیز مجهز است که می‌تواند به نرمی و سرعت هر چه بیشتر قدرت موتور را به چرخ‌ها انتقال دهد. البته مدلی با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز قابل سفارش است که می‌تواند عملکردی سریع‌تر و روان‌تر را به ارمغان بیاورد. با این حساب مشتریان باید توجه داشته باشند که کار با گیربکس دستی و پدال‌های خودرو چنان آسان است که گاهی حتی نیاز به استفاده از حالت اتوماتیک گیربکس وجود ندارد. حال، آن دسته از مشتریانی که خواهان قدرت موتور بالاتری هستند، می‌توانند مدلی با موتور Skyactiv-G را سفارش دهند. این موتور قادر است 26 اسب بخار قدرت بیشتری تولید نماید و قدرت این خودرو را به 181 اسب بخار با دور موتور 6800 تا 7200 دور در دقیقه برساند.

هندلینگ و توازن

گفتنی است که مشریان می‌توانند مزدا ام ایکس 5 میاتا را در تیپ‌های مختلفی بنا بر سلیقه و امکاناتی که ارائه می‌دهد، انتخاب کنند. این تیپ‌ها شامل تیپ اسپورت، تیپ کلاب و گرند تورینگ هستند. در این میان تیپ کلاب می‌تواند بهترین و روان‌ترین هندلینگ را در مقایسه با تیپ‌های تولیدی به ارمغان بیاورد و به نوعی بهترین انتخاب ممکن برای سفارش دادن باشد. در این مدل شاهد ویژگی‌های زیر خواهیم بود:

  • میله‌های بالانس در دو بخش عقب و جلوی خودرو
  • کمک فنرهای پیشرفته و بهینه سازی شده
  • باله پشتی خودرو
  • چراغ‌های روشنایی در روز
  • سیستم فرمان صوتی
  • دیفرانسیل با لغزش محدود
  • سیستم نمایش نقاط غیرقابل تشخیص و نقاط کور
  • گیربکس 6 سرعته اتوماتیک

علاوه بر ویژگی‌های بیان شده از دیگر ویژگی‌های سفارشی مزدا ام ایکس میایتا می‌توان به ترمز سفارشی شرکت برمبو (Brembo)، رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی ساخت شرکت BBS و کیت بدنه اسپورت اشاره کرد.

شاید ویژگی‌های مربوط به هندلینگ که گفتیم، در نظر آنچنان شایسته ستایش برای یک رانندگی معمولی به نظر نرسند اما این طور نیست و شما شاهد بهترین بازخوردها در زمان تغییر فرمان خواهید بود و همه پاسخ‌هایی که در این زمینه از خودروهای امروزی انتظار داریم را در تغییر جهت‌ها، سر پیچ و جاده‌های پر دست انداز دریافت خواهید کرد و سیستم تعلیق خودرو چنان کاربری راحتی دارد که شما هیچ نوسانی از جاده را احساس نخواهید کرد و حسی عالی از رانندگی را در شما و همچنین سرنشینان خودرو فراهم خواهد کرد. درواقع سیستم تعلیق دو هدف کلی دارد؛ یکی فراهم آوردن کیفیت حداکثری سواری و دیگری قابلیت هدایت و کنترل است که این دو هدف همیشه با هم در تضاد هستند. یک سیستم تعلیق خوب باید بتواند توازنی ایده آل را بین این دو مورد به وجود آورد.

مزدا ام ایکس فایو

با این همه ویژگی خوب، گفتنی است که مزدا ام ایکس میاتا توازن خوبی بین رانندگی در خیابان و جاده را نیز فراهم خواهد کرد و مهم نیست که با آن کارهای روزمره خود را انجام می‌دهید یا آن را برای سفر بر می‌گزینید و این خودرو در دو حالت رانندگی رضایت بخش خواهد بود. یک ویژگی جالب دیگر در مزدا ام ایکس جادار بودن آن و محل‌های مناسب برای نگهداری مواد غذایی است که ممکن است شما را حتی وسوسه کند تا شب را در مسافرت‌های خود با این خودرو در طبیعت بگذرانید.

ظاهر سرعتی مزدا ام ایکس فایو میاتا

مزدا ام ایکس فایو میاتا دارای ظاهری خوش تراش، تیز و سرعتی است که با وقار و امکاناتی که در دل خود جای داده است، جاده‌ها را در می‌نوردد. در نمای ظاهری مزدا در این مدل خلاقیت و نوآوری را در حد اعلا به کار گرفته است تا ظاهری همه‌پسند، جذاب و مبین آنچه که در درون دارد را طراحی کند. سپرهای سیاه در پشت خودرو، ترکیب زیبای خطوط و اشکال مدرن کلاسیک، نمای پشتی زیبا و ویژگی‌های آیرودینامیکی، همه و همه دست به دست هم داده‌اند تاشاهد چنین خودروی جذابی باشیم.

در نمای درونی این خودرو در تیپ کلاب نیز شاهد ویژگی‌های جالبی هستیم که صندلی‌های پارچه‌ای و با کیفیت یکی از آن‌ها محسوب می‌شوند و مشتریان می‌توانند رنگ ظاهری آن را نیز خودشان انتخاب نمایند. این صندلی‌ها نه تنها ظاهر خوبی دارند بلکه از ارگونومی خوبی برخوردارند و بسیار راحت هستند. یک نکته دیگر نیز در مورد صندلی‌ها مزدا MX-5 این است که صندلی‌های آن مجهز به گرمکن برقی بوده و انتخاب خوبی را برای فصل زمستان رقم خواهد زد.

همچنین بخوانید :

عدم برخورداری از تکنولوژی‌های هوشمند

یکی از بخش‌هایی که می‌تواند چندان در مزدا ام ایکس برجسته و جذاب نباشد بخش تکنولوژی این خودرو است. در بخش تکنولوژی ما شاهد سیستم اطلاعات و سرگرمی مزدا کانکت (Mazda connect) هستیم که با نمایشگری 7 اینچی امکلاناتی مانند سیستم مسیریابی، سیستم صوتی حرفه‌ای ساخت شرکت Bose با 9 بلندگوی مجزا، رادیوی ماهواره‌ای و بلوتوث همراه شده است. این کنسول مجهز به دکمه‌های فیزیکی بوده که دسترسی سریع به برنامه‌هایی مانند مسیریابی، صفحه هوم و رادیو را برای کاربر فراهم خواهد آورد.

با این حال این سیستم به دو تکنولوژی هوشمند امروزی در این زمینه مانند سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز نیست، اما خبر خوب اینکه مزدا در حال کار بر روی استفاده از آن‌ها در مدل‌های سدان خود برای سال 2019 است؛ ولی هنوز خبری از از بکارگیری آن سیستم‌ها در آینده برای مزدا ام ایکس فایو در دست نداریم.

البته در بخش ایمنی مزدا می‌تواند به امکاناتی که در ام ایکس فایو میاتا  قرار داده است، افتخار کند. این امکانات شامل سیستم تشخیص نقاط کور در زمان پارک و یا دنده عقب، سیستم هشدار ترافیک در بخش جلو و عقب خودرو و سیستم هوشمند ایمنی (Safty wise) هستند.

مزدا ام ایکس فایو چقدر کاربردی است

در این مورد با توجه به تجربه رانندگی Jon Wong از نویسندگان سایت cnet که تیپ کلاب این خودرو را می‌راند، باید بگوییم که او هماهنگی موتور و گیربکس و همچنین سیستم تعلیق آن را مورد تحسین قرار داد. گفتنی است که قیمت این خودرو از 30,055 دلار آغاز می‌شود و در نهایت با آپشن‌های اضافه قیمت نهایی آن 30,895 دلار خواهد بود.

آیا جالب‌تر از مردا ام ایکس 5 پیدا می‌شود؟

سواری نرم و راحت، هیجان و امکانات پیشرفته مواردی هستند که باعث تمایز مزدا از سایر رقبا خواهد شد. اگر شما رانندگی سریع، سرعتی و هیجان انگیز از خودروی خود انتظار داشته باشید باید بگوییم که مزدا ام ایکس فایو نمی‌تواند پاسخگوی این نیاز شما باشد چرا که اصلا برای چنین هدفی طراحی نشده است و در این زمینه انتخاب های بیشتری پیش روی شما خواهد بود. اما اگر ظاهری ساده و اسپورت، به همراه یک رانندگی لذت بخش و راحت را انتظار دارید مزدا ام ایکس فایو از بهترین انتخاب‌های شما است که هندلینگ بسیار راحت و روانی را بین اجزای داخلی خودرو در زمان رانندگی ایجاد خواهد کرد که در سایه آن، رانندگی بدون دردسری را نیز می‌توانید تجربه کنید. در این راستا می‌توانیم بگوییم زمانی که در مزدا ام ایکس فایو نشسته‌اید کمترین تکان‌های جاده‌ای را احساس خواهید کرد و از نظر یک خودروی منحصربه فرد محسوب می‌شود. در این زمینه تنها خودروهایی که در این سطح، یارای رقابت با مزدا را دارند، دو خودروی سوبارو BRZ یا تویوتا 86 با موتور دوقلو هستند، اما این خودروها در ظاهر به پای مزدا نمی‌رسند؛ چراکه از سقف جمع شونده مزدا بی بهره‌اند. پس همچنان مزدا بین هم رده‌های خود در جایگاه اول قرار دارد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402