جام جهانی چگونه به شما درس کسب و کار می‌ دهد

جام جهانی فوتبال / fifa world cup
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با اینکه جام جهانی فوتبال یک رویداد ورزشی است، اما این مسابقات می‌توانند یک دید مناسب را برای پیشرفت کسب و کار شما بدهند! اما این امر چگونه امکان پذیر است؟ در ادامه قصد داریم این موضوع را توضیح بدهیم.

به غیر از اینکه جام جهانی فوتبال یک رویداد ورزشی بوده و هیجانات زیادی را نیز به دنبال خود دارند. این رویداد برای کسانی که در حوزه کسب و کار فعال هستند، ایده‌ها و درس‌های زیادی دارد. جام جهانی خود یک کسب و کار بزرگ است و باعث ایجاد درآمد‌های چندین میلیارد دلاری می‌شود. اما کارآفرینان چه چیزی می‌توانند از رویدادی که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، یاد بگیرند؟ در ادامه به پنج نکته‌ای که می‌توان از جام جهانی یاد گرفت اشاره می‌شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پنج درس مهمی که از جام جهانی گرفتیم

1. کار گروهی همه چیز است.

جام جهانی فوتبال / fifa world cup

واضح‌ترین درسی که جام جهانی به ما یاد می‌دهد این است که انجام دادن کار به صورت یک تیم، بسیار مهم است. شما می‌توانید بهترین بازیکن جهان را در یک تیم نه چندان خوب قرار دهید و می‌بینید که این بازیکن خوب، عملکرد خوب خود را ندارد. اما، یک تیم خلاق و سخت کوش را برای آن بازیکن بسازید، خواهید دید که عملکرد تمام افراد تیم به اندازه قابل توجهی بالا می‌آید. این امر، اهمیت زیاد تلاش‌های سازمان یافته را نشان می‌دهد.

در کسب و کارها، چیزی که به نتیجه رسیدن تلاش‌های شما را معلوم می‌کند، استراتژی‌ها و اهداف شما در مسیرتان است. برای انجام وظایف خود در سازمان، شما نیاز به افرادی با استعدادهای مختلف دارید. شما هم به یک مهاجم احتیاج دارید و هم به یک پزشک تیم خوب! توانایی به کارگیری این استعدادها در سطح یک تیم، موردی است که موفقیت را در یک سازمان تعیین می‌کند.

 

2. گاهی اوقات تیم ضعیف تر برنده خواهد بود.

جام جهانی فوتبال / fifa world cup

هیچ کس تا زمانی که نتیجه را ندید باور نکرد! آلمان در مرحله گروهی از کره جنوبی باخت و حتی به دور حذفی هم صعود نکرد. آلمان بعد از انجام دو بازی سخت در مقابل تیم‌هایی مثل مکزیک و کره جنوبی، از گروه خود حذف شد. شکست آلمان توسط کره جنوبی، نمایانگر شرکت‌ها و کسب و کار‌ های کوچکی است که گاهی اوقات برای شرکت‌های بزرگ و رهبران بازار دردسر ساز می‌شوند. گاهی اوقات خرابکاران مکزیکی هستند و شرکت‌های بزرگ را ضعیف می‌کنند و گاهی اوقات هم خرابکاران کره‌ای هستند و باعث حذف شرکت‌های بزرگ می‌شوند! این که موقعیت خود را بدانید که گرفتار کدام یک هستید، بسیار مهم است و به بهبود کسب و کار شما کمک شایانی می‌کند.

3. بازاریابی مهم است، اما عمل ضروری است.

جام جهانی فوتبال / fifa world cup

بازاریابی و تبلیغات بخش مهمی از هر رویداد ورزشی بین المللی مثل جام جهانی و یا المپیک است. با چشم‌های زیادی که قبل از هربازی به تلویزیون دوخته شده‌‌اند، شرکت‌ها فرصت بسیار خوبی برای دیده شدن توسط این چشم‌ها دارند. در هر رویداد ورزشی در ابعاد جام جهانی و المپیک، تبلیغات، یک صنعت چند میلیارد دلاری است.

اما این فرصت تنها به دلیل آن چیزی است که در زمین اتفاق می‌افتد. اگر به خاطر تیم‌ها و بازیکنان این تیم‌ها نبود، تماشاگران هیچ گاه صندلی‌های ورزشگاه را پر نمی‌کردند و این فضای تبلیغاتی چند میلیارد دلاری کاملا بی‌ارزش بود. این یک درس مهم به ویژه برای تازه‌کارها است. این که بازاریابی را در راستای ایجاد یک مزیت و ارزش واقعی پیش ببریم. یعنی تبلیغات را تنها برای زمین بازی خالی نشان ندهیم!

 

4. طرفدار جمع کنید.

جام جهانی فوتبال / fifa world cup

در طول مسابقاتی که انجام می‌شود، چه چیزی توجه زیادی جلب می‌کند! بله؛ تعصب طرفداران. کسانی که با به ثمر رسیدن هر گل از جای خود بالا و پایین می‌پرند و با هر شکست در لاک غم خود فرو ‌می‌روند! آن‌ها همگام با تیم مورد علاقه خود می‌خندند و می‌گریند. این تیم‌ها از سالیان پیش با درخشش و جذب افراد به سوی خود، این طرفدار‌ها را جمع کرده‌اند.

اگر دوست دارید در کسب و کار خود موفق باشید، همین کار را انجام دهید. برای خود طرفدار جمع کنید. هنگامی که مشتریان شما افزایش می‌یابند، باید شرایطی را فراهم کنید که نه تنها آن‌ها حمایت‌های همه جانبه از شما بکنند، بلکه به عنوان سفیری برای نام تجاری شما در بازار عمل کنند. کسب وفاداری مشتریان در هر کسب و کاری، رمز ماندگاری آن در بازار است.

 

5. رهبری خوب می‌تواند تفاوت ایجاد کند.

کسب و کار

در جام جهانی، این بازیکنان هستند که بیشتر دیده می‌شوند، اما این مربی کنار زمین است که باعث می‌شود این تلاش‌ها به ثمر بنشینند. آیا تا کنون دیده اید که مربی توپ بگیرد و یا گل بزند!؟ خیر، در حقیقت رهبری یا مربی‌گری یک کار حاشیه‌ای ولی بسیار مهم است. استعداد‌‌های نه چندان خوب و ناهماهنگ، می‌توانند تحت یک رهبری توانمند قرار گرفته و بدرخشند. یک رهبری قوی با یک دیدگاه منسجم و تدوین یک برنامه مشخص برای رسیدن هدف، می‌تواند این استعداد‌های نصفه و نیمه را در یک راستا حرکت داده و آن‌ها را به پیروزی برساند.

همین مسئله برای کسب و کار شما نیز صادق است. شما می‌توانید یک تیم بزرگ را دور خود جمع کنید و بدون توجه به این که این تیم شامل افراد با استعداد است یا بی استعداد، شما شکست خواهید خورد! شما باید بیشتر انرژی و استعداد و منابع مالی خود را صرف استخدام افراد و گماشتن آن‌ها به کار مناسب برای ‌آن‌ها کنید. در یک کلام شما باید بیشتر تمرکز خود را بر روی رهبری و مربی‌گری تیم کارکنان خود بگذارید. ارتباطات منظم و بازخوردهای پیوسته از سمت کارکنان در مورد عملکرد مدیر و یا رهبر، کلید ایجاد انگیزه‌ها و رشد شاخص‌های عملکردی است.

اگر یک عضو تیم عملکرد مناسبی نداشته باشد، رهبر با مدیریت و درایت صحیح خود با آن‌ها برای حل این مشکل همکاری می‌کند. رهبران به وضوح نقش‌ها را در یک تیم تعریف می‌کنند و اعضای تیم را به هم متصل می‌کنند، به طوری که افراد نقاط قوت خود و دیگران را تقویت می‌کنند و نقاط ضعف خود و سایرین را پوشش می‌دهند.

در نهایت این نکته گفتنی است که بهترین رهبر، اجازه می‌دهد تا موفقیت‌های درون زمین به نام بازیکنان ثبت شود و اجازه بدهد نتایج، میزان موفقیت تیم را نشان بدهند. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402