داستان بازی Ghost of Tsushima از حقایق تاریخی منحرف خواهد شد
عرفان فرهادی
نویسنده:عرفان فرهادی
ارسال شده در:15 تیر 1397، 22:00

داستان بازی Ghost of Tsushima از حقایق تاریخی منحرف خواهد شد

یکی از افراد تیم سازنده بازی Ghost of Tsushima در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تیم سازنده این بازی قصد دارند عمدا از حقایق تاریخی منحرف شوند تا داستان بهتر و جذاب‌تری را برای این بازی رقم بزنند.

استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) با ساخت بازی Ghost of Tsushima، در نظر دارد یک بازی Assassin’s Creed گونه‌ با تم ژاپن قرن سیزدهم (دوران سامورایی‌ها و زمان حمله مغول‌ها به ژاپن) را به بازیکنان ارائه کند. طرفداران سری Assassin’s Creed سالهاست منتظرند که این سری، سراغ دوران سامورایی‌های ژاپنی برود و این دوره شکوهمند و جذاب را برای بازیکنان به تصویر بکشد، اما هنوز کمپانی یوبیسافت (Ubisoft) این سری را به سمت تمدن تاریخی ژاپن هدایت نکرده است. حال استودیوی ساکر پانچ با همکاری کمپانی سونی، قصد دارد با انتشار بازی ماجراجویی/اکشن جهان‌باز جدید خودش، جای خالی Assassin’s Creed ژاپنی را در صنعت بازی‌های ویدیویی پر کند. همچنین استودیوی ساکر پانچ اخیرا اعلام کرده که قصد دارد مانند کمپانی یوبیسافت با حقایق تاریخی برخورد کند؛ این کمپانی قصد دارد برای جذاب‌تر کردن داستان بازی Ghost of Tsushima، از حقایق تاریخی منحرف شود و مانند سری بازی‌های AC، داستان مخصوص به خود را در دوران تاریخی ژاپن فئودال رقم بزند.

همانطور که می‌دانید بازی Ghost of Tsushima حول داستان آخرین سامورایی در دوران حمله مغول‌ها به کشور ژاپن است. این سامورایی که جین ساکای (Jin Sakai) نام دارد و شما کنترل او را در دست خواهید داشت، اهل جزیره‌ای به نام سوشیما (Tsushima) است که توسط نیروهای مغول اشغال شده است. جین ساکای باید در شیوه جدیدی از مبارزه «شیوه روح» استاد شود تا بتواند نیروهای مغول را از وطن خود بیرون راند و استقلال ژاپن را دوباره بازگرداند.

Ghost of Tsushima

کریس زیمرمن (Chris Zimmerman) یکی از پایه‌گذاران استودیوی ساکر پانچ و یکی از اعضای کنونی تیم سازنده بازی Ghost of Tsushima، در مصاحبه‌ای با سایت Gamespot بیان کرد که داستان این بازی در برخی بخش‌ها از نظر تاریخی دقیق نخواهد بود و از حقایق تاریخی منحرف خواهد شد. او در این مصاحبه بیان کرد:

دیدگاه من به این مسئله این‌گونه است؛ ما عمدا قصد داریم از حقایق تاریخی منحرف شویم. دوستانمان در کمپانی سونی در ژاپن و در آمریکا و تمام مشاوران فرهنگی‌ که در تیم ما حضور دارند، بسیار به ما قوت قلب می‌دهند و ما را در ساخت این بازی یاری می‌کنند. ما همواره نظر این دوستان و مشاوران فرهنگی را می‌پرسیم تا هیچوفت سهوا از وقایع تاریخی دور نشویم. کاری که ما می‌خواهیم با داستان این بازی کنیم، کاری متفاوت است. ما می‌خواهیم با دقت و منطق انتخاب کنیم که در چه قسمت‌هایی از داستان، حقایق تاریخی را کنار بگذاریم و داستان را با خلاقیت و تخیل خود پیش ببریم.

از طرفی زیمرمن در ادامه افزود که ساکر پانچ، با ساخت این بازی قصد دارد که حتما طعم وقایع تاریخی را نیز به بازیکنان بچشاند و آنها را در زیبایی و اتمسفر دوران ژاپن قرن سیزدهم غرق کند. این استودیو قصد دارد حیات وحش، تعامل کاراکترها با یکدیگر و مجسمه‌ها و معماری و خلاصه همه چیز را دقیقا به سبک ژاپن قرن سیزدهم میلادی به بازیکنان ارائه دهد.

بنظر من اینکه این استودیو قصد دارد دوره‌ای تاریخی را به تصویر بکشد، ولی در عین‌ حال می‌خواهد کمی خلاقیت به خرج دهد و همواره برده‌گونه از وقایع تاریخی پیروی نکند، اتفاق خوبی است. من بسیار هیجان‌زده‌ام که ببینم ساکر پانچ قصد دارد تا چه حدی بازی Ghost of Tsushima را هماهنگ و مطابق با وقایع تاریخی بسازد؛ در عین حال در مورد این موضوع که این استودیو نمی‌گذارد وقایع تاریخی دست و پایش را برای خلق یک داستان و بازی خوب ببندند نظر مساعدی دارم.

نظر شما چیست؟ آیا شما عقیده دارید که این بازی باید به حقایق تاریخی وفادار باقی بماند یا گاهی برای جذاب‌تر کردن داستان از حقایق تاریخی دور شود؟ در بخش نظرات دیدگاه خود را با به اشتراک بگذارید. همچنین برای اخبار بیشتر از این بازی انحصاری کنسول پلی‌استیشن 4 با پلازامگ همراه بمانید.

اولین نفری باشید که به این مطلب رای می‌دهید
امتیاز به مطلب

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

1 2 3 4 5
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha