چرا بی صبرانه منتظر معرفی گلکسی نوت 9 هستیم؟

گلکسی نوت 9
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هرچه بیشتر به زمان معرفی سامسونگ گلکسی نوت 9 نزدیک می‌شویم، طرفداران این محصول هیجان بیشتری در وجود خود احساس می‌کنند که دلایل بسیار برای این موضوع وجود دارد. با ما همراه باشید تا این دلایل را بررسی کنیم.

با توجه به نزدیک شدن زمان معرفی گلکسی نوت 9، شاهد تایید اطلاعات بیشتری در مورد این محصول از سوی خبرگزاری‌های مختلف هستیم. بهره‌مندی از اسنپدراگون 845 در نسخه‌هایی که در آمریکا عرضه می‌شوند گرفته تا استفاده از پردازنده اگزینوس 9810 سامسونگ در گلکسی نوت‌هایی که وارد بازارهای آسیایی خواهند شد، همه و همه اطلاعاتی تایید شده از منابع مختلف هستند. از طرف دیگر همان‌طور که در سایر خبرها شنیده بودیم این نسخه از سامسونگ شاهد تغییرات هرچند اندک اما جالبی خواهد بود. یکی از از این تغییرات به جلوگیری از باقی ماندن اثر انگشت بر روی لنز دوربین گوشی اشاره دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قابلیت هایی که از گلکسی نوت 9 انتظار داریم

سامسوننگ گلکسی نوت 9

 


کیفیت بالا


سامسونگ توانسته در رقابت با سایر گوشی‌های هوشمند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و نقش خود را در این کارزار به خوبی ایفا نماید؛ درنتیجه و در این راستا همیشه سهم قابل توجهی از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است. درواقع یکی از دلایل این موضوع می‌تواند اعتماد و اطمینان مشتریان به محصولات این شرکت کره‌ای باشد. گفتنی است سخت افزاری که سامسونگ در محصولات خود به کار می‌برد همواره از بهترین کیفیت و استاندارد ممکن برخوردار بوده است. در حالی که مشتریان نیز به این موضوع واقفند و یا حتی بهتر است بگوییم که به این موضوع ایمان دارند.

سامسونگ گلکسی نوت 9

براساس برآوردها اعتماد و اطمینان مشتریان به یک برند یکی از عوامل موثر در فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2018 محسوب می‌شود. معمولا شرکت‌های تولیدی اگر بخواهند نتایج موفقی را کسب کنند می‌بایست توجه خود را بر روی مشتریان و مصرف کنندکان محصولات خود قرار دهند. یکی از عوامل مهم در این زمینه سرمایه‌گذاری بر روی نسل‌ها و محصولات قبلی شرکت است که امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند. با چنین محصولاتی شرکت می‌تواند با توجه به تغییرات مثبتی که در محصولات پیشین خود ایجاد می‌کند، امیدوار باشد تا محصول مورد نظر موفقیت قابل توجهی را کسب نماید.

سری گلکسی نوت سامسونگ یکی از همین نوع محصولات است و همیشه به عنوان یکی از قهرمانان سامسونگ در عرصه گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود و هر ساله در نیمه دوم سال میلادی نیز مدل جدیدی از خود را عرضه کرده است. از طرف دیگر گفتنی است که در ماه‌های ابتدایی سال نیز سامسونگ بنا بر عادت دیرینه، سری S خود را عرضه می‌کند. با این حال همیشه سری S شاهد بزرگترین تغییرات بنیادین بوده که به تبع آن سری نوت نیز تقریبا با همان تغییرات ولی با قدرتی بیشتر ظاهر می‌شود که این قدرت را مدیون سخت افزار قدرتمند خود خواهد بود.

 


قلم S Pen


قلم اس پن (S Pen) یکی از اجزای تشکیل دهنده بدنه گلکسی نوت بوده و نقش آن برای کاربران بسیار پررنگ است؛ تا حدی که گاهی این قلم برای خیلی از طرفداران سامسونگ اهمیت بالاتری نسبت به خود دستگاه دارد. قلم S Pen با توجه به اندازه و جاگیری خوب خود در داخل دستگاه، درواقع می‌تواند به حکاکی‌های زیر یک حلقه شبیه باشد. درست است که حکاکی‌ها در زیر یک حلقه به چشم نمی‌آیند ولی می‌توانند ارزش بیشتری برای یک حلقه به ارمغان بیاورند. حال نقش قلم اس پن نیز برای گلکسی نوت مانند همین مثال است و بر ارزش این محصول اضافه می‌کند. البته بدون آنکه جای زیادی را به خود اختصاص دهد.

سامسونگ گلکسی نوت 9 / S Pen

استفاده‌کنندگان از این گوشی هوشمند معتقدند که علاوه بر اینکه گوشی‌های سری گلکسی نوت بسیار قدرتمند هستند؛ وجود قلم اس پن باعث تکمیل ویژگی‌های این محصول خواهد شد و با قدرت و کیفیتی که دارد، به عنوان یکی از تجهیزات رده بالا شناخته می‌شود.

امسال نیز گلکسی نوت 9 با قلم معروف اس پن خود ظاهر می‌شود و مطابق آنچه که در خبرها شنیده‌ایم به نظر می‌رسد ساختار آن بدون تغییر باقی بماند. درواقع اهمیت ساختاری که در سری‌های قبلی شاهد بودیم ایده‌آل سامسونگ است و به یک فضای حداقلی نیاز دارد. در این راستا ما نیز انتظار نداریم که اندازه آن بزرگتر شود یا فضای بیشتری را در تلفن اشغال نماید و عرصه گوشی را برای حضور باتری و سایر اجزا تنگ‌تر کند.

 


اندازه گلکسی نوت 9


رندرهای گلکسی نوت 9 در این بخش توسط MadMix به صورت سه بعدی طراحی شده‌اند که شما می‌توانید تصاویر بیشتری از آن را در سایت CGTrader مشاهده نمایید. بخش جلویی گوشی در این رندرهای وام گرفته از گلکسی نوت 8 بوده اما در بخش پشتی طراحی متفاوت تری نیز دارد. باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که اندازه گلکسی نوت 9 در مقایسه با آنچه در مورد اندازه گلکسی نوت 8 می‌دانیم، همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنیم، اندکی کوچکتر است.

سامسونگ گلکسی نوت 9

گفتنی است که این اندازه بر اساس اخبار و شایعات اعلام شده شکل گرفته است اما در ارتفاع، عرض و قطر نیز تفاوتی بین دو محصول مشاهده نمی‌کنیم.

با توجه به اندازه کوچکتر گلکسی نوت 9 همان‌طور که در تصور می‌بینیم، این اندازه در خصوصیات نمایشگر تاثیر داشته است، به طوری که حاشیه‌های بالایی و پایینی صفحه نمایش اندکی کمتر شده‌اند. به دلیل این تغییر کوچک ممکن است شاهد نمایشگر بزرگتری در گلکسی نوت 9 باشیم که اگر این اتفاق بیفتد نسبت اندازه نمایشگر به بدنه نیز در این گوشی افزایش می‌یابد و نمایشگر درصد بیشتری از پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص خواهد داد.

سامسونگ گلکسی نوت 9

گفتنی است که اندازه همیشه یکی از مهم‌ترین خصوصیاتی در سری نوت بوده که نقش مهمی در میزان فروش این محصول نیز داشته است. اگر به یاد داشته باشید اولین دستگاه از سری نوت از اندازه فوق‌العاده بالایی برخوردار بود اما در مقایسه با گوشی‌های امروزی می‌توانیم بیان کنیم که دارای اندازه‌ای استاندارد بود و شاید این طراحی حاکی از نگرش رو به جلوی سامسونگ در این زمینه باشد. فعلا و با توجه به اخبار منتشر شده، اندازه گلکسی نوت 9 به اندازه گوشی گلکسی S9 پلاس برآورد شده است. قرار گرفتن نام پلاس در گوشی‌های امروزی سامسونگ درواقع می‌تواند به معنی الهام اندازه آن‌ها از سری نوت باشد. در نتیجه گوشی‌های فبلت امروزی باید به دلیل این ویژگی از سامسونگ تشکر کنند، چراکه یکی از آغاز گنندگان موفق این راه بوده است.

 


 قیمت


یکی از دلایل دیگر علاقه طرفداران به گوشی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ، قیمت قابل قبول آن‌ها است. بدین معنی که با خرید چنین دستگاهی هزینه اضافی پرداخت نخواهید کرد و تنها پول ویژگی‌هایی را می‌پردازید که همه در دستگاه قرار دارند. احتمالا سری جدید گلکسی نوت یعنی گلکسی نوت 9 قیمتی معادل 900 دلار آمریکا خواهد داشت که می‌تواند برای خریداران این گوشی هوشمند یکی از دلایل انتخاب محسوب شود. در ادامه جدولی از مشخصات گلکسی نوت 8 را در مقایسه با مشخصاتی که تاکنون از گلکسی نوت 9 داریم را مشاهده خواهید کرد:

مقایسه مشخصاتگلکسی نوت 8گلکسی نوت 9
صفحه نمایش6.3 اینچ، رزولوشن 2960×1440
نوع سوپر امولد
6.3 اینچ، رزولوشن 2960×1440
نوع سوپر امولد
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 835
سامسونگ اگزینوس 8895
کوالکام اسنپدراگون 845
سامسونگ اگزینوس 9810
رم / حافظه دخیره سازی داخلی6 گیگابایت
64/128/256 گیگابایت
6/8 گیگابایت
64/128/256 گیگابایت
دوربیندوربین دوگانه 12 مگاپیکسل (گشودگی دریچه دیافراگم f1/7 -، پیکسل دوگانه PDAF)
+ دوربین 12 مگاپیکسل (گشودگی دریچه دیافراگم f2/4
52 میلی متر، مجهز به OIS، قابلیت اتوفوکوس، زوم اپتیکال تا 2x و فلش LED)
دوربین دوگانه 12 مگاپیکسل (گشودگی دریچه دیافراگم f1/7 -، پیکسل دوگانه PDAF)
+ دوربین 12 مگاپیکسل (گشودگی دریچه دیافراگم f2/4
52 میلی متر، مجهز به OIS، قابلیت اتوفوکوس، زوم اپتیکال تا 2x و فلش LED)
باتری3300 میلی آمپر و مجهز به شارژ سریع 2.04000 میلی آمپر
اتصالات و سنسورهااتصال Iris، حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه و قلم S Penاتصال Iris، حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه و قلم S Pen
قیمت930 دلار آمریکا930 دلار آمریکا
تاریخ عرضهسپتامبر  2017 (شهریور 96)آگوست 2018 (مرداد 97)
اندازه8.6×74.8×162.5 میلی‌متر (0.34×2.94×6.40 اینچ)8.6×74.8×160.5 میلی‌متر (0.34×2.94×6.40 اینچ)

نکته: با توجه به اطلاعاتی که در جدول آمده است لازم است بیان کنیم که ما در مورد مشخصات گلکسی نوت 8 مطمئن هستیم اما چون گلکسی نوت 9 به طور رسمی معرفی نشده است نمی‌توانیم با اطمینان این اطلاعات را تایید کنیم. گفتنی است این اطلاعات بر اساس اخبار رسانه‌های مختلف درباره گلکسی نوت 9 گردآوری شده است.

زمانی که شما محصولی را به قیمت بالا خریداری می‌کنید باید از جزئیات آن نیز باخبر باشید. هرچند این محصول ممکن است ویژگی رقابتی خاصی نداشته باشد اما همین خصوصیات پایه و اساسی در انتخاب کاربر نهایی بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

به‌عنوان مثال جک هدفون را در نظر بگیرید؛ زمانی که یک گوشی هوشمند به چنین قابلیتی مجهز باشد، یکی از سوالاتی که همه ما مطرح می‌کنیم ممکن است این باشد که چگونه می‌توانیم آهنگ‌های گوشی خود را با استفاده از پلیر ماشین پخش کنیم و در زمان رانندگی به آن‌ها گوش دهیم؟! این اتفاقی است که بارها و بارها رخ خواهد داد و اگر یک گوشی به چنین قابلیتی مجهز نباشد اندکی دلسرد کننده خواهد بود. از طرف دیگر وقتی مصرف کننده‌ای هزینه 1000 دلاری و یا بیشتر را برای یک گوشی هوشمند می‌پردازد مسلما انتظار دارد که آن محصول از چنین ویژگی کلیدی و مهمی یعنی جک هدفون برخوردار باشد. البته امیدوارانه بیان می‌کنیم که سامسونگ به استفاده از این ویژگی کاربردی در سری نوت خود نیز ادامه خواهد داد.

سامسونگ گلکسی نوت 9

گفتنی است که لزوما این قیمت بالا تفاوتی در وسواس و علاقه مردم نسبت به گوشی‌های پرچمداری مانند آیفون 10 یا گوشی پرچمدار گلکسی S9 ایجاد نخواهد کرد. همچنین وسواس و علاقه دیگری بر مبنای هزینه نیز در گوشی‌هایی مانند وان پلاس 6 و یا وان پلاس 6T مشاهده می‌شود. به نظر می‌رسد مساله‌ای که بر روی قیمت بالای چنین محصولاتی تاثیرگذار است به تغییرات چشمگیر سالانه ویژگی‌های محصولات بستگی دارد که می‌توانیم نمونه آن را در محصول جدید وان پلاس یعنی وان پلاس 6 مشاهده کنیم.

 

جمع بندی نهایی

با توجه به مطالب بیان شده، گلکسی نوت 9 شاهد تغییرات چندانی نسبت به پیشینیان خود نخواهد بود. به‌ عنوان‌ مثال این محصول در زمان مشخص خود و براساس سنت سال‌های قبل معرفی خواهد شد. از طرف دیگر از نظر ویژگی‌های جدید نیز برای اینکه تغییری را در محصولات سامسونگ شاهد باشیم باید منتظر گلکسی S10 در سال آینده بمانیم. چرا که شایعه شده است این محصول جدید مجهز به نمایشگری خواهد بود که کل بدنه جلویی گوشی پوشش خواهد داد.

در زمینه گوشی‌های سری نوت نیز باید بیان کنیم که گلکسی نوت 7 از ویژگی‌های باتری بسیار کارآمدی بهره می‌برد. در این راستا باتری گلکسی نوت 8 اندکی بهتر از نسل پیشین خود بود و همه انتظار داریم که گلکسی نوت 9 در ویژگی باتری خود مثال زدنی باشد و به عنوان یک پرچمدار با این ویژگی بدرخشد. به نظر می‌رسد در سال 2019 نیز ما وارد دنیای جدیدی از گوشی‌های هوشمند شویم. درواقع محصولات پرچمدار 2019 شاهد ویژگی‌های باکیفیت با جدیدترین تکنولوژی‌های روز خواهند بود.

علاوه بر تغییرات سخت افزاری شاید متوجه تغییرات نرم‌افزاری چشمیگری در محصولات جدید سامسونگ باشیم که البته خیلی‌ها به این جنبه از گوشی‌های هوشمند چندان توجهی نمی‌کنند. اما گفتنی است که سامسونگ در هر نسلی از دستگاه‌های خود شاهد بهبود نرم‌افزاری بوده است و اکنون سامسونگ در این زمینه در جایگاهی قرار دارد که در حال وارد کردن ویژگی‌های هوش مصنوعی، دستیار هوشمند و تکنولوژی واقعیت افزوده به نرم‌افزارهای خود است تا بتواند بدین وسیله برگ دیگری از تاریخ افتخارات خود را رقم بزند. البته گلکسی نوت 9 نیز تجربه استفاده از بهترین نرم‌افزارها و تکنولوژی‌های موجود در این زمینه را تا زمان معرفی گلکسی S10 برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

انتظار می‌رود که گلکسی نوت 9 در دوم یا نهم ماه آگوست سال میلادی جاری ( 11 ام یا 18 ام مرداد) در رویداد سالانه سامسونگ معرفی می‌شود. این رویداد در نیویورک برگزار خواهد شد و در سراسر جهان نیز امکان مشاهده آن از طریق اینترنت وجود خواهد داشت. با توجه به این اتفاق اگر شما هم از مشاقان معرفی هر چه زودتر گلکسی نوت 9 هستید می‌توانید در بخش اخبار فناوری سایت پلازا در روزهای آتی با ما همراه باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402