آئودی ای-ترون 2020: آینه بغل مجازی چگونه کار خواهد کرد؟
اعظم بجاری
نویسنده:اعظم بجاری
ارسال شده در:18 تیر 1397، 16:00

آئودی ای-ترون 2020: آینه بغل مجازی چگونه کار خواهد کرد؟

پیش‌تر از این درباره استفاده شرکت آئودی از آینه بغل مجازی به جای آینه بغل های معمولی در آئودی ای-ترون خبری منتشر کردیم و به معرفی آن پرداختیم. حال قصد داریم تا در ادامه این مطلب چگونگی کار آن را بررسی کنیم.

اگر شما هم از علاقه‌مندان دنیای خودرو هستید و اخبار و مقالات روز خودرویی را دنبال می‌کنید حتما می‌دانید که از مدت‌ها پیش تاکنون خودروسازان مطرح در پی اجرای ایده‌هایی در زمینه خودروهای مفهومی بوده‌اند. از اواخر دهه 80 بود که خودروهای مفهومی مانند کادیلاک سولیتر (Cadillac Solitaire) در یک نمایشگاه خودرویی نشان دادند که علاقه‌مند به بکارگیری تکنولوژی‌های هواپیمایی در خودروهای روز هستند. امروزه نیز کمپانی‌های بسیاری برای تولید خودروهای مفهومی تلاش می‌کنند. یکی از این خودروسازان شرکت آلمانی آئودی است که قرار است خودروی مفهومی  آئودی ای-ترون را در سال 2020 عرضه کند. در این راستا این کمپانی تلاش کرده تا از به‌روزترین فناوری‌ها چه در زمینه عملکرد خودرو و چه در زمینه آسایش سرنشینان استفاده نماید.

آئودی ای-ترون / آینه بغل مجازی

اگر به یاد داشته باشید چندی پیش خبری درباره آینه بغل مجازی که قرار است در آئودی ای-ترون استفاده شود، منتشر کردیم. در این خبر اشاره شده بود که این خودرو به جای آینه بغل، پنلی 7 اینچی مجهز به دوربین دارد که قادر است راننده را در وضعیت‌های مختلف یاری کند و از طرف دیگر سر و صدای ناشی از برخورد هوا با آینه بغل و میزان انتقال صدا به داخل خودرو را بکاهد. حال در این مقاله قصد داریم بیان کنیم که این آینه بغل مجازی چگونه کار می‌کند.

زمانی که آئودی خودروی ای-ترون را رونمایی کرد تکنولوژی جدیدی به نام آینه بیرونی مجازی (Virtual Exterior Mirrors) یا در واقع آینه بغل مجازی را نیز به عنوان یک آپشن معرفی کرد. شاید در آن زمان اندکی عجیب به نظر می‌رسید، اما اکنون ما می‌دانیم که این آینه مجازی چگونه کار می‌کند؛ درواقع این سیستم از دوربین‌هایی به جای آینه بغل استفاده می‌کند و تصاویر ثبت شده آن‌ها نیز در یک صفحه‌نمایش 7 اینچی از نوع OLED در کابین خودرو نمایش داده می‌شود.

آئودی ای-ترون / آینه بغل مجازی

با توجه به اعلام آئودی در این زمینه، این مکانیزم جدید به مانند آینه بغل سنتی عمل می‌کند و راننده می‌تواند از طریق صفحه نمایش داخل خودرو آن را برای حالت‌های مختلف در جهت راحتی دید خود تنظیم نماید. با این حال برخلاف آینه‌های معمولی می‌توان اندازه آن را کوچک یا بزرگ کرد. علاوه بر این در این فناوری، سه حالت دید مختلف نیز قابل تنظیم خواهد بود که عبارت‌اند از: رانندگی در بزرگراه، چرخش و پارک کردن.

حذف آینه‌های جانبی و جایگزینی آن با چنین تکنولوژی‌های کوچکتر مزایای آیرودینامیکی بسیاری دارد. یکی از این مزایای آیرودینامیکی کاهش ضریب درگ است که برآوردها نشان می‌دهند در این حالت، ضریب درگ به میزان 2 تا 7 درصد کاهش خواهد یافت. درنتیجه میزان مصرف سوخت می‌تواند بهینه‌تر شود و همچنین سروصدای ناشی از برخورد باد با آینه بغل و انتقال صدا به داخل کابین کمتر گردد. از طرف دیگر آینه‌بغل‌های مجازی می‌توانند علاوه بر ظریف بودن دید بصری بهتری را برای راننده فراهم آورند. هرچند علاوه بر این، آئودی در تلاش است تا بتواند استفاده بهینه‌تری را از این آینه‌ها فراهم آورد و باز هم بتواند میزان صدای تولیدی ناشی از برخورد باد به بدنه را در زمان حرکت خودرو کاهش دهد. که این مهم با کوچکتر کردن اندازه دوربین‌های جانبی میسر خواهد شد.

البته در این زمینه خبرهایی شنیده می‌شود که آئودی قصد تولید چنین آینه‌های مجازی کوچکتری دارد اما هنوز از جزئیات و معرفی آن به صورت رسمی توسط این شرکت خبری نداریم. گفتنی است که قانونگذاران واشنگتن هنوز قانونی برای بکارگیری این نوع از تکنولوژی‌ها و استفاده از آن در رانندگی معمولی وضع نکرده‌اند و به نظر می‌رسد که آئودی ای-ترون اولین خودروی بدون آینه بغل خواهد بود که طی یکی دو سال آینده به عنوان مدل 2020 وارد بازار خودروها خواهد شد. بنابراین شواهد نشان می‌دهند که آئودی ای-ترون برای اولین بار در سرزمین مادری خود و به بازار خودروهای کشور آلمان ارائه شود.

با این حال واشنگتن همچنین از برنامه‌های خودروسازان در زمینه ارتقای تکنولوژی و مناسب بودن آن برای مشتریان آمریکایی استقبال می‌کند. اما با این حال به نظر می‌رسد که اندکی در این زمینه نظر وسواس گونه‌ای داشته باشد. بنابراین این مورد را هم باید در نظر بگیریم که هر تکنولوژی جدیدی که بخواهد وارد جامعه شود باید بتواند با قوانین موجود سازگار شده و همچنین بسترهای مناسبی نیز برای آن فراهم شود. در این صورت است که مردم می‌توانند از مزایای تکنولوژی‌های جدید بدون دردسر بهره‌مند شوند.

علاوه بر این در اوایل سال میلادی جاری آئودی تایید کرد که فناوری جدید ترافیک جم پایلوت (Traffic Jam Pilot) که فناوری خودران سطح 3 را ارائه می‌دهد، به دلیل مشکلات زیرساختی و همچنین نبود قوانین کامل در چنین تکنولوژی‌هایی برای مشتریان آمریکایی عرضه نخواهد شد.

در ادامه می‌توانید نگاهی به اجزای داخلی آئودی ای-ترون بیندازید:

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha