بهترین و بدترین شخصیت های جنگ ستارگان

بهترین و بدترین شخصیت های جنگ ستارگان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

باتوجه به اینکه فرنچایز جنگ ستارگان یکی از محبوب‌‌ترین فرنچایزهای جهان است و شخصیت‌های آن کاملا در دنیا شناخته شده‌اند، امروز قصد داریم تا به معرفی شخصیت های جنگ ستارگان از بهترین تا با کاراکترهای با محبوبیت کمتر بپردازیم.

دلایل زیادی برای عشق به جنگ ستارگان (Star Wars) وجود دارد. اسطوره‌شناسی ظریفی که در جزئیات این سری جای گرفته، آن را به یکی از جاودانه‌ترین داستان‌های تخیلی مدرن تبدیل می‌کند. اما علاوه بر این‌ها یک اصل مهم وجود دارد که باعث می‌شود طرفداران پس از هر سال باز به این فرنچایز برگردند و همین اصل است که سری را به چیزی تبدیل کرده که امروز شاهدش هستیم: Star Wars مجموعه‌ای از به یاد ماندنی‌ترین شخصیت‌های دنیای سینما است.

بدون آن اسکادران‌های خفن، شوالیه‌های جدای، موجودات عجیب و غریب که لایت سیبر به دست می‌گیرند و آن دیالوگ‌ها و تکیه کلام‌های بامزه این حماسه این قدر ماندگار نمی‌شد. با چندین سه‌گانه، سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی و کلی کمیک و کتاب مصور برای گسترش دنیای Star Wars رتبه‌بندی شخصیت‌های از بین برترین‌ها کار ساده‌ای نیست. در ادامه این مقاله پلازا قصد داریم تا بهترین و بدترین کاراکتر های جنگ ستارگان را به شما معروف کنیم.

فهرست مطالب

بهترین شخصیت های جنگ ستارگان

باتوجه به اینکه تاکنون 10 فیلم از فرنچایز جنگ ستارگان منتشر شده است، به حدی از آگاهی رسیده‌ایم که درباره محبوب بودن آنها نظر بدهیم. در اینجا فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته شده‌اند تا شخصیت را انتخاب کنند، اما یادتان باشد که سلیقه‌ها همیشه متفاوت هستند. با معرفی بهترین کاراکتر های جنگ ستارگان همراه ما باشید.

1. دارث ویدر ؛ از بهترین شخصیت های جنگ ستارگان

شخصیت های جنگ ستارگان

هنوز هم از صدای نفس کشیدن و دم و بازدم وحشتناکش لرزه به تنتان می‌افتد. دارث ویدر (Darth Vader)، فراموش نشدنی و یکی از سمبولیک‌ترین شخصیت‌های شرور تاریخ سینما و از قوی ترین شخصیت های جنگ ستارگان است. از ماسک سیاه و لایت سیبر سرخش گرفته تا ارتباطش با نیروی سیاه، همه چیز این مظهر شرارت (که روزی آناکین اسکای واکر بوده)، وحشتناک، جذاب و هیجان انگیز به نظر می‌رسد. او به خاطر درون مایه‎ انسانیش و خوفی که در دل دشمنانش می‌اندازد یک شخصیت منفی بی‌نقص است.

مهم‌ترین ویژگی در سه‌گانه پیش‌ درآمد این بود که ما را هویت دارث ویدر قبل از این که از عرش به فرش برسد، آشنا کرد. در این سه فیلم روند تراژیک و وحشتناک تبدیل آناکین به چیزی که در تریلوژی اصلی شاهدش بودیم، به تصویر کشیده شد. البته نباید فراموش کرد که در نهایت در حماسی‌ترین لحظه فیلم Return of the Jedi به رستگاری رسید. شاید آناکین اسکای واکر هرگز آن قهرمانی نبوده که جدای انتظارش را داشت، اما دارث ویدر از برترین کاراکتر های جنگ ستارگان در حساس‌ترین لحظه بیشترین ایثار را برای کهکشان انجام داد.

2. لوک اسکای واکر ؛ از بهترین شخصیت های جنگ ستارگان

نام شخصیت های جنگ ستارگان

لوک اسکای‌واکر (Luke Skywalker) از جمله برترین شخصیتهای فیلم جنگ ستارگان است که حضور پر رنگی نیز در این فرنچایز دارد. این شخصیت نخستین‌ بار توسط جرج لوکاس به‌ وجود آمد و قهرمان سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان شد. اگر اسم شخصیت های جنگ ستارگان را بیاوریم و از لوک خبری نشود واقعا کم لطفی کرده‌ایم. لوک در واقع پسر آناکین اسکای‌واکر/ ویدر و پدمه آمیلا و برادر دوقلوی شاهزاد لیا است. او در سال‌های ابتدایی زندگی خود با عمو و عمه‌اش به عنوان یک کشاورز زندگی می‌کرد و سپس تبدیل به یکی از شخصیت‌های محوری می‌شود.

لوک اسکای‌واکر از محبوب‌ترین شخصیتهای فیلم جنگ ستارگان در واقع شخصیتی است که آرام آرام رشد می‌کند و مخاطب کاملا می‌تواند این رشد را لمس کند. او یک دفعه به چیزی نمی‌رسد و از همان کودکی تلاش کردن را یاد گرفته است. مارک همیل که شخصیت لوک را به تصویر کشیده، مناسب‌ترین گزینه برای ایفای نقش او بود.

3. هان سولو ؛ از بهترین شخصیت های جنگ ستارگان

اسم شخصیت های جنگ ستارگان

هان سولو (Han Solo) یکی از شخصیت‌های باحال و شوخ فرنچایز است. همه مشکلاتش را به در بیخیالی می‌زند و چندان به خودش فشار نمی‌آورد، اما پشت این ظاهر خندان شخصیتی پیچیده و قلبی از طلا وجود دارد.

هان از شخصیت های استار وارز به یکی از بافت‌های فرهنگ عامیانه آمریکا تبدیل شد، به این گونه که هر از گاهی هوس می‌کنیم برای تماشای او هم که شده، یک بار دیگر A New Hope را از اول تا آخر ببینیم. با کمی کنکاو در گذشته این شخصیت افسانه‌ای، متوجه می‌شویم که نسخه جوان‌تر هان یک یاغی تلخ زبان بود که به جز خودش به هیچ کس و هیچ چیز دیگری اهمیت نمی‌داد. او خودش را از مسیر انقلابیون و جدای‌ها کنار کشید، اما با پیشرفت داستان انگیزه پیدا کرد و به مردی واقعی تبدیل شد. هان امید را حین نبرد با امپایر همراه با دوستانش یافت و در نهایت به رستگاری رسید. می‌توان او را دوست‌ داشتنی‌ترین شخصیتهای فیلم جنگ ستارگان دانست.

4. اوبی وان کنوبی ؛ از بهترین شخصیت های جنگ ستارگان

قوی ترین شخصیت های جنگ ستارگان

اوبی وان کنوبی (Obi-Wan Kenobi) که او را با نام «بن کنوبی» می‌شناسیم، یکی از شخصیتهای فیلم جنگ ستارگان است. او نخستین بار به دست جرج لوکاس طراحی شد و در سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان حضور داشت. او در واقع یک استاد جدای است و در کنار آناکین اسکای‌واکر از جمله پروتاگونیست‌های جنگ ستارگان محسوب می‌شود. نقش جوانی بن کنوبی توسط ایوان مک‌گرگور و میانسالی او توسط الک گینس ایفا شد.

اما چرا اوبی وان کنوبی مهم است؟ همان‌طور اشاره کردیم او در کنار آناکین اسکای‌واکر حضور داشت و سپس به عنوان استاد لوک اسکای‌واکر به او آموزش‌های لازم را داد. در واقع وقتی نام شخصیت های جنگ ستارگان را می‌آوریم، این شخصیت در جایگاه بالایی قرار دارد زیرا عدم حضور او در فرنچایز جنگ ستارگان مساوی با رخ ندادن بسیاری از اتفاقات مهم داستان است. از خصوصیات بارز این شخصیت اصالت و قدرت وی هستند.

5. یودا

شخصیت های استار وارز

شخصیت یودا در جنگ ستارگان جز محبوب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های این فرنچایز است. یودا یک بیگانه سبز کوچک بود که دانش فراوانی داشت و سخنانش شنیدنی بودند. یودا یک استاد بزرگ آیین جدای و کسی بود که قدرت استفاده از نیرو را داشت. پس این اینکه «بن کنوبی» از او خواست به لوک آموزش دهد، یودا علیرغم ناامیدی‌ که از آناکین اسکای‌واکر تجربه کرده بود، آموزش به لوک را شروع کرد.

صداپیشگی و عروسک گردانی یودا برعهده فرانک اوز بود. ظاهر منحصر به‌‌فرد، خصوصیات متفاوت رفتاری، گفتار عمیق و خردمندانه این شخصیت، او را تبدیل به یکی از چهره‌های نمادین در فرهنگ عامه تبدیل کرد. علاوه بر این‌ها، یودا جز شخصیت‌های بزرگ سینمای تمام دوران از نگاه مجله امپایر است.

6. لیا اورگانا

نام شخصیت های جنگ ستارگان

شاهزاده لیا اورگانا (Princess Leia Organa) در اولین سکانس Star Wars با ترس و اضطراب با یکی از وحشتناک‌ترین شخصیت‌های شرور کهکشان روبرو می‌شود و انصافاً در نمایش اولیه کمی روی اعصاب رفته و از بدترین کاراکتر های جنگ ستارگان به نظر می‌رسد. او بارها به سینه «هان سولو»، دست رد می‌زند و در نهایت (به روش خودش) به او دل می‌بندد. وقتی که هان توسط «بوبا فت» ربوده و نزد «جابا» برده می‌شود، لیا از شخصیتهای فیلم جنگ ستارگان، منتظر  نمی‌ماند تا کس دیگری او را نجات دهد، بلکه خودش آستین‌ها را بالا و به دل خطر می‌زند. البته پس از این اقدام دستگیر شده و مجبور می‌شود برای یک حلزون بزرگ و چندش‌آور لباسی فلزی و منشوری به تن کرده و در نهایت هم با دستان خودش او را بکشد.

لیا یک افسانه است و فداکاری‌هایش در سومین سه‌گانه باعث شد شخصیتش حتی از قبل هم به یادماندی‌تر شود. با برپا شدن «فرست اردر» (نظام اول) و به تن کردن خرقه «کایلو رن» توسط «بن سولو»، «لوک اسکای واکر» تارک دنیا شد و هان نیروی مقاومت را رها کرده و به همان کسب و کار قدیمش بازگشت. اما لیا مثل یک شیرزن همچنان ادامه داد. پس از این که پسرش، برادرش و همسرش را از دست داد، در هم نشکست، در عوض به یک سرباز قدرتمند تبدیل شد، به درجه نظامی ژنرالی رسید و در نهایت رهبری نیروهای مقاومت در مقابل امپایر را به عهده گرفت. لیا قهرمان محکم و شکست‌ناپذیر داستان Star Wars است.

7. دارث مائول

شخصیت های شرور جنگ ستارگان / دارث رون در جنگ ستارگان

یکی از کارهایی که Star Wars در آن یدی طولا دارد، این است که شخصیت‌هایی با حضور کوتاه را انتخاب کرده و آن‌ها را خارج از فیلم‌های اصلی به ستاره تبدیل کند. «بوبا فت»، «کاپیتان فازما» و «مائول» شخصیت‌هایی مینیمال با پتانسیل بالا بودند که توسعه هویتشان امتیاز بیشتری به سازندگان ارائه می‌داد. ما در مورد دارث مائول (Darth Maul) از The Phantom Menace چیز زیادی نمی‌دانیم و همین مرموز بودن شخصیتش او را این قدر جذاب می‌کند. او یک جنگجوی «سیث» سرخ رنگ با شاخ‌های سیاه، لایت سیبری دو تیغه‌ای و مهارت‌های آکروباتیکی است که در دنیای Star Wars نظیرش را ندیده‌‍ایم. نداشتن تاریخچه قبلی شخصیت مرموزش را تقویت و او را به یکی از به به یادماندنی‌ترین نقش منفی‌های دنیا تبدیل کرده است.

مائول  از قوی ترین شخصیت جنگ ستارگان وقتی که راهش را به سریال‌های تلویزیونی The Clone Wars و Rebels باز کرد، حتی از گذشته هم جذاب‌تر شد. این شخصیت شرور پس از این که توسط «ابی وان کنوبی» در The Phantom Menace کشته می‌شود، در سری‌های مختلف این فرنچایز بار دیگر بازمی‌گردد و بالاخره می‌فهمیم که دقیقاً از کجا آمده و چه کسی است. با این که قرمز دوست‌داشتنی را در Solo: A Star Wars Story دیدیم، این طور به نظر می‌رسد که در آینده باز هم با او ملاقات خواهیم کرد. مائول در هر دو دنیا بهترین است: یک آنتاگونیست مرموز و خطرناک در The Phantom Menace و شخصیت شروری پیچیده و ترسناک در Solo: A Star Wars Story.

8.کایلو رن

کاراکتر های جنگ ستارگان

سومین سه‌گانه از Star Wars کلی شخصیت جدید و شگفت‌انگیز به طرفداران معرفی کرد؛ حضور «ری»، «فین»، «پو» و بسیاری دیگر باعث شدند، این حماسه مسیری تکاملی را سیر کند. به هر حال وجود همه این شخصیت‌ها بدون یک آنتاگونیست فوق‌العاده مثل کایلو رن (Kylo Ren) هیچ رنگی نداشت.

حتی اگر با این موضوع هم موافق نباشید، نمی‌توانید شیفته «بن سولوی» تاریک نشوید. او یک شخصیت پیچیده با گذشته‌ای تراژیک دارد. نوه آناکین اسکای واکر و خواهرزاده لوک می‌توانست به یکی از بهترین جدای‌های کهکشان تبدیل شود، اما در نهایت رهبر بزرگ «اسنوک» آتش نفرت را در قلبش شعله‌ور و او را متقاعد کرد که باید مسیر ناتمام دارث ویدر را ادامه دهد.

هنگامی که متوجه می‌شویم در واقع این لوک (دایی رن) بوده که پس از حس وجود تاریک خواهرزاده‌اش او را رها و در نتیجه به سمت تاریکی بیشتر سوق می‌دهد، کایلو رن برایمان به پیچیده‌ترین شخصیت Star Wars تبدیل می‌شود. او در پایان The Last Jedi به رهبر فرست اردر تبدیل شده و میراث پدربزرگش ویدر را ادامه می‌دهد. این که پایان داستانش چگونه خواهد بود، مشخص نیست، اما امیدواریم اگر هنوز کمی خوبی در نهاد کایلو رن از برترین شخصیتهای فیلم جنگ ستارگان باقی مانده، بالاخره وجودش را متحول کند.

شخصیت های جنگ ستارگان کمتر محبوب

برای شخصیت‌های یک فیلم هرگز نمی‌توان با قاطعیت لفظ بدترین را انتخاب کرد. زیرا هرچقدر هم یک شخصیت شرور باشد، بازهم ممکن است برای عده‌ای موردعلاقه باشد. در ادامه به معرفی شخصیتهای فیلم جنگ ستارگان کمتر محبوب می‌پردازیم.

1. واتو ؛ از شخصیت های جنگ ستارگان کمتر محبوب

Star Wars / شخصیت های شرور جنگ ستارگان

در شخصیت واتو (Watto) از شخصیت های شرور جنگ ستارگان حتی کوچکترین اثری از اخلاقیات وجود ندارد. حتی تلفظ اسمش هم حال آدم را بهم می‌زند؛ از ته حلقتان مثل یک بادگلو خارج می‌شود. این فروشنده طمعکار در The Phantom Menace معرفی می‌شود و در همان ابتدای کار که می‌فهمیم مالکیت «آناکین» و مادرش «شمی» را بر عهده دارد، به شخصیت نفرت انگیزش پی می‌بریم. در واقع همین دلیل برای این که او را در بین بدترین شخصیت‌های Star Wars قرار دهیم کافی است: او یک برده‌دار بوده و به شکل ظالمانه‌ای آناکین و مادرش را از هم جدا می‌کند و اجازه نمی‌دهد شمی همراه با آناکین آزاد شود. از طرفی با توجه به نژاد عجیب و غریبی که دارد، شخصیت شرور مناسبی هم برای یک آنتاگونیست Star Wars محسوب نمی‌شود. ظاهر کارتونی اغراق آمیزش نه بامزه است و نه حتی به عنوان یکی از منفی‌ترین کاراکتر های جنگ ستارگان باورپذیر! واتو را می‌توان یک تصویر کامپیوتری توخالی دانست که  فقط به عنوان وسیله‌ای برای تکمیل سناریو به خدمت فیلم می‌آید.

2. کاسیان آندور ؛ از شخصیت های جنگ ستارگان کمتر محبوب

Star Wars 5 / شخصیت های جنگ ستارگان

Rogue One: A Star Wars Story چند تا از منحصربه‌فردترین و خاطره‌انگیزترین شخصیت‌ها را به ما ارائه داد و از این جهت ممنونش هستیم. از ربات خوش سر و زبان K2-SO گرفته تا راهب عصا به دست و کور، «چیروت ایموه»، در فیلم با کلی شخصیت جدید از دنیای وسیع Star Wars آشنا می‌شویم. متأسفانه یکی از این شخصیت‌ها و پروتاگونیست‌های اصلی کاسیان آندور (Cassian Andor) از کاراکتر های جنگ ستارگان کمتر محبوب است، شخصیتی که هر جور حساب کنید سطحی‌تر و تو خالی‌تر از او پیدا نخواهید کرد.

باید گفت که آندور در Rogue One «فقط» حضور دارد. در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان او را یک شخصیت مکمل ضعیف دانست، اما طوری به نظر می‌رسد که حتی کوچکترین جزئیاتش از داستان‌ها و شخصیت‌های جذاب‌تر سری برداشت شده‌ و خودش چیزی در چنته ندارد. تمام چیزی که از آندور می‌دانیم این است که دوستانش را از دست داده و یک جاهایی فداکاری کرده است، اما هرگز نمی‌‎فهمیم که آن‌ها چه کسانی یا چه چیزهایی هستند. نباید «دیگو لونا» را برای شخصیت پوچی که برایش نگاشته شده، خیلی سرزنش کرد، اما واقعیت امر این است که خودش هم کمکی برای شکل گیری بهتر نقشش نمی‌رساند. دیالوگ‌های این شخصیت کمترین تأثیر را روی سناریوی فیلم دارند. Star Wars شخصیت‌های توخالی زیاد دارد. مشکل آندور این است که تمام ظرفیت بالقوه‌اش را هدر می‌دهد.

3. آناکین اسکای واکر خردسال ؛ از شخصیت های جنگ ستارگان کمتر محبوب

Star Wars / قوی ترین شخصیت های جنگ ستارگان

کم پیش می‌آید عملکرد بازیگری به قدری ضعیف باشد که کلاً درب پیشه هنریش را تخته کند و خیلی کمتر پیش می‌آید که این اولین تجربه بازیگری طرف هم باشد. عملکرد «جیک لوید» به عنوان شخصیت آناکین اسکای واکر (Anakin Skywalker) مورد انتقاد شدید کارشناسان قرار گرفت و طرفداران Star Wars با او چندان خوب تا نکردند. راستش را بخواهید آناکین جوان کلاً شخصیت درب و داغانی است و نمی‌توان همه تقصیرها را گردن لوید انداخت.

روایت داستان حول یک پسربچه خردسال کاری دشوار است و باید از کاریزما و مهارت بازیگرتان برای ایفای نقش اطمینان داشته باشید. لوید در واقع به جای این که نقشش را بازی کند، فقط دیالوگ می‌گوید، البته باید گفت در عین حال که این بچه بی‌روح ایراد و اشتباه به وفور دارد، این گونه هم نیست که فیلم نامه گل و بلبل باشد. عمق دیالوگ‌های آناکین از شخصیتهای فیلم جنگ ستارگان کمتر محبوب در این حد است: «من یک آدم هستم و اسمم آناکین است!» و «آیا تو یک فرشته‌ای؟» لوید مطمئناً لایق نفرتی نیست که در فیلم نسیبش شد، اما دلیل نمی‌شود که آناکین جوان جزو بدترین شخصیت‌های Star Wars قرار نگیرد.

4. نات گاناری ؛ ؛ از شخصیت های جنگ ستارگان کمتر محبوب

Star Wars / شخصیتهای فیلم جنگ ستارگان

طرفداران Star Wars نبردهای لایت سیبری، اسلحه‌های لیزری و تعقیب و گریز با سفینه‌های فضایی را دوست دارند. اما می‌دانید که چه چیزی را دوست ندارند؟ چرت و پرت شنیدن در مورد معاملات بین کهکشانی! ظاهراً این مسأله را کسی قبل از نوشتن فیلم نامه The Phantom Menace به جورج لوکاس نگفت، چون بیشتر داستان این قسمت حول تجارت‌های فدراسیون با مدیریت نات گانرای (Nute Gunray) جریان دارد.

اگر از حق نگذریم نات گانرای برای کاراکتر های جنگ ستارگان اسم دهن پرکنی به نظر می‌رسد، اما شاید بهتر بود لوکاس آن را برای یک شکارچی مزدوری-چیزی کنار بگذارد و با یک سیاستمدار بی‌خاصیت حرامش نکند. گانرای وکیل فدارسیون تجاری و مهره کلیدی برای حرکت‌های سیاسی است، نقشی که شاید در یک عنوان سیاسی هیجان‌انگیز، جذاب‌تر باشد. او بی نهایت خسته کننده بوده، حضور زائدش در داستان کاملاً احساس می‌شود و با وجود نقشش در هر سه فیلم، فقط یک سکانس به یادماندی دارد که آن هم مرگش به دست آناکین اسکای واکر است. شما می‌توانید به راحتی این شخصیت پلید جنگ ستارگان را از پیش درآمدها حذف کنید و مطمئن باشید که هیچ کس متوجه نخواهد شد، راستش به نظرم فیلم بهتر هم می‌شود.

5. جار جار بینکز

Star Wars / شخصیتهای فیلم جنگ ستارگان

در Star War شخصیت‌های بدون پرداخت وجود دارد، شخصیت‌های بی‌خاصیت وجود دارد، شخصیت‌هایی با نقش آفرینی ضعیف وجود دارد و متأسفانه باید گفت جارجار بینکز (Jar Jar Binks) هم… وجود دارد.

جارجار را می‌توان از اضافی‌ترین کاراکتر های جنگ ستارگان های گذشته، حال و احتمالاً آینده دانست. او شخصیتی بیخود است و حتی اگر شیوه صحبت کردنش، احمقانه‌ترین در فرنچایز نباشد، باز هم به شدت روی اعصابتان می‌رود. حضورش در هیچ جا لازم نیست و از هر جهت پرداختی ضعیف دارد.

ماجرا به همین ختم نمی‌شود. جارجار علاوه بر وجود آزار دهنده‌اش، نقشی حیاتی در Revenge of the Sith ایفا می‌کند. او که به هر دلیل در رسیدن به پست سناتوری شکست می‌خورد، رأیی سرنوشت ساز به نفع صدراعظم «پالپاتین» صادر کرده و با به قدرت رساندن او باعث پیروزی جناح تاریکی می‌شود. پالپاتین هر عمل شرورانه‌ای در باقی فیلم انجام می‌‎دهد یک جورایی در نتیجه رأی احمقانه جارجار است. وقتی کمی منطقی فکر می‌کنیم، به «باس نس» حق می‌دهیم که این احمق را تبعید کرد.

6. رز تیکو

عکس شخصیت های جنگ ستارگان

رز تیکو (Rose Tico) از کاراکتر های جنگ ستارگان کمتر محبوب است که کلی مری ترن آن را ایفا کرد. نقش رز اگرچه چندان کلیدی نیست اما به آن خوب پرداخته نشده است و می‌توان گفت رز اصلا نتوانست خود را نشان دهند. حتی در یک صحنه هم که فین قصد قربانی کردن خود را داشت، او مانع این کار شد و کل موجودات را به خطر انداخت. رز منفور نیست اما حقیقتا کمتر کسی پیدا می‌شود که او را دوست بدارد‌.

کلام آخر

در این مقاله از میان تمام شخصیت های جنگ ستارگان، به چند شخصیت برتر و محبوب و چند شخصیت کمتر محبوب اشاره کردیم‌. ملاک انتخاب ما صرفا شرور بودن یا مثبت بودن شخصیت‌ها نبود بلکه عملکرد آنها مهم تر بود. آیا شما با لیست بالا موافق هستید؟ پیشنهاد دیگری برای افزودن به لیست دارید. شما می‌توانید عکس شخصیت های جنگ ستارگان را نیز در کنار هر نام ببینید و بیشتر با آنها آشنا شوید. از همراهی شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
یک مندالورین
.
27 بهمن 1402، 14:23
پاسخ
0
0
پس دین جارین چی شد
avatar
.
25 آبان 1401، 15:38
پاسخ
1
4
به نظرم کاسیان آندور خیلی هم شخصیت جالبی بود و اکثرا افراد شخصیتش رو به درستی درک نمیکنن و اینکه جار جار شخصیتی بود که بیشتر به مراقبت و توجه نیاز داشت تا به قول یکسری ها تو دست و پا نباشه
avatar
دارت جار جار
.
01 مرداد 1401، 19:55
پاسخ
0
2
هرگز نمیتونید قدرت جار جار کبیر رو درک کنید
avatar
مانی
.
10 اسفند 1399، 09:04
پاسخ
1
3
به نظرم جار جار بد نیست فقط خیلی تو دست و پا هست ولی لوک را چرا نگفتيد ؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402