۴ راهکار ساده برای آنکه به عنوان یک رهبر مورد احترام قرار بگیرید

۴ راهکار ساده برای آنکه به عنوان یک رهبر مورد احترام قرار بگیرید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

همگام و همرنگ شدن با جمعیت کار ساده‌ای است که مهارت زیادی نمی طلبد اما برای تبدیل شدن به رهبر باید متمایز و متفاوت از سایرین باشید.

شما ایده‌های بزرگی در سر دارید و فرد مستعدی هستید اما فکر می‌کنید کسی قدر شما را نمی‌داند. شاید فکر می‌کنید برای شناخته شدن و مورد تایید واقع شدن در رشته‌تان باید کار متفاوتی انجام دهید، اما در جایگاه رهبری واقع شدن مستلزم ایجاد تغییر در طرز فکرتان است. به کمک چهار نکته زیر می‌توانید طرز فکرتان را تغییر داده تا بیشتر روی دیگران تاثیر بگذارید:

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

4 راه برای اینکه رهبری محترم باشید

۱. بخاطر داشته باشید که نتایج بیرونی کارها و اعمال‌تان بازتابی از طرز تفکر شما هستند

اولین گام این است که بپذیرید نتایج و داشته‌های فعلی‌تان بازتابی از ذهن شما هستند. شاید سرزنش کردن دیگران بخاطر شکست و عدم موفقیت از هر کار دیگری راحت‌تر باشد اما با این کار به فرد ناتوانی بدل می‌شوید که قدرت تغییر شرایط را ندارد. مغز انسان تمایل دارد تا مسائل و مشکلات را به صورت بیرونی به شیوه هوشمندانه‌ای طرح کند تا فرد را در وضعیت کنونی حفظ کند. شما یک رهبر نیستید چرا که جایی در درونتان نمی‌خواهید که یک رهبر باشید یا نمی‌خواهید کاری انجام دهید تا به یک رهبر تبدیل شوید.

۲. منتظر اجازه دیگران برای رهبری نباشید

بسیاری از کارآفرینان منتظر زمان مناسب برای رهبری شان هستند مثل اینکه رهبری با پرداخت دیوون‌تان در گذر زمان بدست می‌آید. اینکه بنشینید و دست روی دست بگذارید تا همتایان یا حتی کارکنان‌تان شما را بعنوان رهبر بپذیرند تنها این ترس را در شما تقویت می‌کند که در حال حاضر بعنوان یک رهبر دیده نمی‌شوید. دبرا مالدونادو (Debra Maldonado) مدیرعامل کمپانی Creative Mind Media می‌گوید:

زمانی که نخستین بار کسب و کارم را آغاز کردم می‌خواستم که همه مرا بشناسند. نقاط عطف کاذب و دروغینی به عنوان نشانه‌ای برای ورود به دنیای رهبری برای خود ساختم. فکر می‌کردم وقتی اولین کتابم چاپ شود به آن می‌رسم، یا وقتی اولین مصاحبه‌ام با تلویزیون را انجام بدهم، یا وقتی اولین حقوق میلیونی‌ام را بگیرم. بعد از اینکه به تمام این نقاط عطف رسیدم همچنان بدون توجه به تمام موفقیت‌های کسب شده فکر می‌کردم که هنوز به «جایی» که باید نرسیدم.

وقتی خودتان باور کنید که شایستگی‌اش را دارید و رهبری را حق خود بدانید، می‌توانید با قدرت وارد عرصه رهبری شوید. به محضی که این اتفاق بیفتد گویی که کل دنیا به ناگهان متوجه شما شده و بالاخره انعکاسی از رهبرحقیقی واقعی را درون خود می‌بینید.

 

۳. ریسک تفرقه افکن بودن داشته باشید

یکی از دلایلی که بسیاری از مالکان کسب و کارها در رهبری شکست می‌خورند این است که از تفرقه انداختن چه در صنعت یا در شرکت شان می‌ترسند. آن‌ها می‌خواهند گام بزرگی بردارند اما بشدت محتاط هستند و نمی‌خواهند به احساسات کسی صدمه بزنند یا فرد بیش از حد رقابتی بنظر بیایند.

انسان موجودی اجتماعی است و در ذاتش است که چشمش به دهان جمع باشد، طرز تفکر جمعی را رعایت کند و موج شکن نباشد تا پذیرفته شود؛ همان حکایت خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو. یک رهبر باید خود، کارکنان، و برندش را به جلو سوق دهد و با ایجاد تغییرات، درآمد و سهم بیشتری از بازار کسب کند. مهم تر اینکه رهبر باید با آغوش باز با تس ناشی از متزلزل شدن شرایط فعلی مواجه شود.

بجای همرنگ جماعت شدن و پیروی کورکورانه در رقابت، با متفاوت بودن موج تازه ای در جریان ایجاد کنید. برجسته شدن کمی احساس خطر برایتان دارد اما ریسک بالا پاداش زیادی برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

۴. گوش دادن را یاد بگیرید

یکی از بهترین ویژگی‌های یک رهبر بزرگ این است که به مشتریان، کارکنان، و مشاوران گوش کند. تنها در صورتی می‌توانید رهبری کنید که پیروان وفاداری داشته باشید. اگر به مشتریان آرمانی‌تان گوش فرا دهید، دقیقا به شما می‌گویند که کجا باید قیام کنید.

به بازخوردهایی که اطرافیان‌تان می‌دهند توجه کنید؛ بخصوص اینکه چرا محصولات یا خدمات‌تان را دوست دارند و چه چیزی شما را برایشان منحصربفرد کرده است. شاید خودتان نتوانید از داخل نگاه درستی به خود داشته باشید و بازخورد مشتری می‌تواند خلاها و فرصت‌های رشد شرکت را به شما نشان دهد. شنیدن صدای مشتری تاثیر بسزایی در کسب و کار دارد.

برای آنکه رهبر بزرگ و فوق العاده‌ای شوید ابتدا باید خود و تمام کارهایی که تا بحال انجام داده‌اید را بپذیرید و به رسمیت بشناسید. بیشتر افراد هرگز حتی امتحان هم نمی‌کنند. در دنیایی که همه در یک راستا قرار می‌گیرند، یک رهبر منبع الهامی است تا به ما یادآوری کند که برجسته شویم و تفاوت ایجاد کنیم.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 90.4 میلیون دلار
    Godzilla vs. Kong
    اکران: 31 مارس 2021
  • 44.2 میلیون دلار
    Tom and Jerry
    اکران: 26 فوریه 2021
  • 41.6 میلیون دلار
    Raya and the Last Dragon
    اکران: 05 مارس 2021
  • 34.1 میلیون دلار
    Mortal Kombat
    اکران: 23 آوریل 2021
  • 34.1 میلیون دلار
    Kimetsu no Yaiba: Mugen Ressha-Hen
    اکران: 23 آوریل 2021
  • 23.4 میلیون دلار
    Nobody
    اکران: 26 مارس 2021
  • 13.1 میلیون دلار
    The Unholy
    اکران: 02 آوریل 2021
  • 1.8 میلیون دلار
    Separation
    اکران: 30 آوریل 2021
بازی ها
  • 24 اردیبهشت 1400
    Mass Effect Legendary Edition
  • 03 خرداد 1400
    Deathloop
    پلی استیشن 5
  • 01 تیر 1400
    Back 4 Blood
    پلی استیشن 5