باتوجه به انتظارات فراوان برای تولید خودروی مسابقهای شورولت کوروت C8.R تصاویری جاسوسی از تست این مدل از شورولت به تازگی منتشر شده است.
خودروی مسابقهای شورولت کوروت C8.R که براساس اخبار منتشر شده قرار است در سال 2019 معرفی شود، جانشینی برای مدل پیشین خود یعنی C8.R کلاس GT محسوب میشود. اگر از طرفداران دنیای خودروهای مسابقهای باشید حتما میدانید که تا به امروز تصاویر و ویدیوهای زیادی از این خودرو منتشر شده است. با توجه به این مطلب طرفداران شورولت کوروت مشتاق و آماده دیدن این خودروی سوپر اسپرت موتور وسط هستند. به همین دلیل نیز دیدن تصاویر شورولت کوروت C8.R به اندازه دیدن همه خودورهای دیگر و چه بسا بیشتر از آنها جذاب باشد.
به تازگی تصاویری جاسوسی به دست ما رسیده است که مربوط به خودروی مسابقهای شورولت کوروت C8.R است. درواقع میتوان گفت که C8 جلوهای از بزرگترین تغییر شورولت در طی تاریخ 65 ساله این شرکت است. همانطور که در چند نسل گذشته ما شاهد همکاری جنرال موتورز، شرکت شورولت و کمپانی Pratt & Miller در حمایت از تیم مسابقهای کورولت کلاس GT بودیم، اخیرا نیز بعد از آخرین مسابقات IMSA در جاده وینسکانسین رود در آمریکا خودروی مسابقهای جدید C8.R مورد آزمایش قرار گرفت. برخلاف سایر خودروها که در تصاویر جاسوسی چندان مشخص نیستند، ما این بار شاهد تصاویری هستیم که خودروی شورولت C8.R را در پوششی سیاه و سفید نشان میدهند. در این راستا تصاویر ثبت شده بهترین دید از این خودرو را نیز به نمایش میگذارند.
جالب است بدانید، دماغه کم ارتفاع، دو ورودی هوا در پشت درها، کابینی که به سمت جلو خیز برداشته و از همه مهمتر ویژگی موتور وسط همه و همه میتوانند گواه این باشند که با محصولی منحصر به فرد از شورولت روبهرو هستیم. درواقع نصب موتور در پشت صندلیها باعث به هم ریختن تناسبی شده است که همیشه از کوروت در ذهن تداعی میشد. با همه این تغییرات و ویژگیها میتوانیم به این نتیجه برسیم که شورولت کوروت C8.R بسیار با نسل پیشین خود تفاوت دارد.
یکی از بزرگترین و آشکارترین تغییراتی که C8.R در خود جای داده است و در در مقایسه با نسخه خیابانی شورولت کوروت بسیار آشکار است، خودنمایی بالهای بزرگ در پشت خودرو است. گفتنی است که علاوه بر این باله دفیوزرهای جلو و عقب بیشتر از سپرهای خودرو گسترش یافتهاند و به لطف فناوریهای میشیلن شاهد کنارههای صاف و صیقلی در بدنه این خودرو به مانند همه خودروهای مسابقهای خواهیم بود. از ظرف دیگر میتوانیم ترمزهای بزرگی را ببینیم که تقریبا تمام قطر چرخهای این خودروی مسابقهای جذاب را پوشاندهاند. همچنین گلگیرهای جلو و عقب نیز بسیار پهنتر از تصاویر اولیه این خودرو هستند که به عنوان نمونه اولیه پیشتر از این منتشر شده بود.
سایر تغییرات نیز به سپرهای جلو و عقب خودرو برمیگردد و لوله اگزوز است که به مرکز منتقل شده است. بله اینها تغییرات بزرگی بودند که ما در زمان رونمایی از این خودروی مسابقهای جذاب شاهد آن خواهیم بود.
از طرف دیگر با توجه به بیان منابع خبر متعدد این خودرو در سه مدل عرضه میشود. در مدل پایه به قوای محرکه 6.2 لیتری تنفس طبیعی مزین است که با 8 سیلندر قدرتی معادل 480 اسب بخاری را تولید خواهد کرد. در مدلی دیگر یک موتور 4.2 لیتری هشت سیلندر توربوشارژ نیز از CT6 V اسپرت را در خود جای داده است که قدرت این مدل به 650 اسب بخار خواهد رسید که البته شایعاتی درباره نسخه هیبریدی این خودرو شنیده میشود که قدرت وحشیانه 1000 اسب بخاری خواهد داشت. اما همچنان اخبار معتبری در این باره در دست نداریم. علاوه بر این، گفتهها و شنیدهها حاکی از این است که این خودرو در نمایشگاه خودروی دیترویت 2019 رونمایی خواهد شد.
کلام آخر
برای اخبار بیشتر از خودرو با پلازا همراه بمانید، شما همچنین میتوانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.