بهترین نرم افزار ضبط مکالمه اتوماتیک تلفنی برای اندروید و iOS

دانلود برنامه ضبط مکالمه اندروید و آیفون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از برترین برنامه ضبط مکالمه دوطرفه خودکار می‌توان استفاده‌های مفید بسیار زیادی داشت اما به دلیل محدودیت‌های حریم خصوصی سیستم‌عامل‌ها، پیدا کردن بهترین نرم افزار که بتواند به درستی و به‌شکل اتوماتیک این کار را انجام دهد کار آسانی نیست.

ضبط تماس تلفنی، یکی از مباحث پیچیده دنیای فناوری است. انجام این کار بسته به چندین عامل مختلف دارد. گوگل در اندروید تا به‌حال پشتیبانی از این ویژگی را چند بار اضافه و حذف کرده است و در آیفون نیز حتی با دانلود برنامه ضبط مکالمه خودکار دو طرفه iOS، از ابتدا انجام این کار امکان‌پذیر نبود. به این دلیل که در بسیاری از کشورها، ضبط تماس‌های تلفنی غیرقانونی است؛ به همین خاطر تنها راه پیش رو، استفاده از یک برنامه ضبط مکالمه دوطرفه است. اما این برنامه‌ها نیز همگی درست کار نمی‌کنند. در این مطلب نگاهی داشتیم به چند نمونه از این برنامه‌ها که می‌توانید برای ضبط مکالمات از آن‌ها کمک بگیرید.

فهرست مطالب

برنامه های ضبط مکالمه دوطرفه

شاید خیلی از کاربران گمان کنند ضبط مکالمه حرفه ای دوطرفه آیفون و اندروید کار آسانی است اما کاملا در اشتباه هستند. این ویژگی پیشتر در اندروید 9 و 10 وجود داشت اما گوگل بعدا آن را غیرفعال کرد. اما با استفاده از برخی برنامه‌ها و دادن دسترسی‌های بسیار زیاد و اضافی، همچنان می‌توان در این نسخه‌ها این کار را انجام داد. در ادامه به معرفی برترین برنامه های ضبط مکالمه خودکار خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید :

1. ACR Phone و APH؛ برنامه ضبط مکالمه دوطرفه گوشی

بهترین نرم افزار ضبط مکالمه اتوماتیک

ACR Phone یک اپلیکیشن تلفن برای اندروید است که چندین قابلیت مختلف مثل Caller ID، مسدود کردن شماره تلفن، تماس خودکار و البته ضبط مکالمه را دارد. اما برای ضبط مکالمه باید افزونه APH را هم دانلود کنید تا بتوانید محدودیت‌های اندروید و گوگل را دور بزنید. برای این که بتوانید از این برنامه ضبط مکالمه دوطرفه استفاده کنید باید هم خود برنامه و هم افزونه را نصب کرده باشید.

البته این برنامه را نمی‌توان جزو بهترین نرم افزار های ضبط مکالمه اتوماتیک به‌حساب آورد چرا که خود شما باید به‌صورت دستی مکالمات را ضبط کنید.

2. Call Recorder از Lucky Mobile Apps؛ بهترین برنامه ضبط مکالمه دوطرفه سامسونگ

بهترین نرم افزار ضبط مکالمه اتوماتیک

گزینه دیگری که می‌توانید به‌عنوان بهترین برنامه ضبط مکالمه دوطرفه مخفی درنظر داشته باشید، اپلیکیشن Call Recorder است. این برنامه در پس‌زمینه اجرا می‌شود و نیاز به دسترسی‌های Accessibility دارد. با این حال گوگل هنوز آن را از گوگل‌پلی حذف نکرده است. رابط کاربری برنامه ساده و کار با تنظیمات آن نیز راحت است. در این برنامه، ضبط تماس خودکار دو طرفه موبایل امکان پذیر است و البته استفاده از آن نیز رایگان است. البته ممکن است گوگل در نهایت آن را از گوگل‌پلی حذف کند.

3. TapeACall؛ بهترین برنامه ضبط مکالمه اتوماتیک

نرم افزار ضبط تماس

اپلیکیشن TapeACall را می‌توان بهترین برنامه ضبط مکالمه مخفی آی او اس و اندروید دانست. این برنامه قادر است تماس‌های ورودی و خروجی کاربر را بدون هیچ‌گونه محدودیتی در طول تماس انجام شده، ضبط کند. شما می‌توانید به این تماس‌های ضبط شده در گوشی خود، گوش دهید و یا آن‌ها را در یک فضای ذخیره‌سازی ابری آپلود کرده و از طریق ایمیل و دیگر برنامه‌های اجتماعی آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

برای آنکه بخواهید یک تماس خروجی را ضبط کنید، می‌بایست برنامه TapeACall را باز کرده و روی دکمه Record ضربه بزنید. شماره تلفنی که می‌خواهید با آن تماس گرفته و ضبط شود، روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود. حال روی Call ضربه بزنید تا عملیات ضبط فعال شود. مجددا روی گزینه Add Call کلیک کنید تا با شماره‌ای که مدنظرتان هست تماس گرفته شود؛ زمانی که فرد، تماس شما را جواب داد روی Merge کلیک کنید تا عملیات ضبط آغاز شود.

اگر بخواهید یک تماس دریافتی را ضبط کنید کافی است روی دکمه Record کلیک کنید تا عملیات ضبط تماس آغاز شود. مجددا از شما خواسته می‌شود تا خط ضبط را شماره‌گیری کنید. با شماره تماس گرفته و دکمه Merge را بزنید تا تماس‌ها با هم ادغام شوند. نسخه رایگان TapeACall تنها 60 ثانیه از هر تماس ضبط شده را پخش می‌کند اما می‌توان با پرداخت 9.99 دلار از نسخه کامل و بدون محدودیت آن استفاده کنید.

4. Call Recorder؛ برنامه ضبط تماس سامسونگ

برنامه ضبط کننده تماس

کار با اپلیکیشن Call Recorder بسیار آسان بوده و تماس‌ها به‌صورت اتوماتیک ضبط می‌شوند. در صفحه هوم چهار دسته‌بندی مختلف برای ذخیره تماس‌های ضبط شده کاربر وجود دارند، این گروه‌ها عبارتند از همه تماس‌ها، تماس‌های ورودی، تماس‌های خروجی و تماس‌های مهم. شما می‌توانید در قسمت Settings این اپلیکیشن، تعیین کنید که همه تماس‌ها و یا فقط تماس‌های ورودی و یا خروجی به‌صورت اتوماتیک ضبط شوند. همچنین می‌توان در این قسمت، شماره تلفنی که مایل هستید تماس‌های مربوط به آن ضبط نشوند را تعیین کنید، برای باز کردن اپلیکیشن PIN کد بگذارید و یا نوع فایل صوتی ضبط شده را تغییر دهید.

برای ضبط کردن یک تماس خروجی، کافی است همان‌‎گونه که در حالت عادی با فرد موردنظر خود تماس می‌گیرید، تماس بگیرید. اگر اپلیکیشن را در حالت ضبط اتوماتیک قرار داده باشید، برای ضبط کردن یک تماس ورودی نیز اصلا لازم نیست کار خاصی انجام دهید. پس از آنکه تماس به پایان رسید اپلیکیشن Call Recorder را باز کنید. در همه قسمت‌ها محلی برای ثبت تماس‌های خود مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توان تماس ضبط شده را در هنگام پخش کردن و شنیدن آن جلو یا عقب ببرید و آن را متوقف کنید. همچنین می‌توان تماس‌های خود را با برچسب‌هایی نظیر بااهمیت و یا حذف‌شده، نشانه‌گذاری کرده و یا از طریق ایمیل و سایر رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

5. برنامه ضبط مکالمه تلفنی Smart Call Recorder؛ برترین برنامه ضبط مکالمه خودکار

نرم افزار ضبط تماس

برنامه Smart Call Recorder از برترین برنامه های ضبط مکالمه خودکار است. برای استفاده از این اپلیکیشن، باید آن را باز کرده و روی آیکون سه خط افقی ضربه زده و Settings را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید تعیین کنید که ضبط اتوماتیک تماس‌ها فعال باشد یا خیر. نوع نمایش نوتیفیکیشن‌های مربوط به ضبط یک تماس را انتخاب کرده و یک منبع را برای ضبط تماس‌های خود مشخص کنید.

وقتی یک تماس ورودی و یا خروجی برقرار شود، اپلیکیشن به‌صورت اتوماتیک تماس‌ها را ضبط می‌کند. پس از اتمام تماس، اپلیکیشن را باز کنید. در این قسمت لیستی از تماس‌های ورودی و خروجی را مشاهده خواهید کرد که می‌توان آن‌ها را حذف کرد و یا به اشتراک گذاشت. با انتخاب گزینه Play Recording می‌توانید تماس ضبط شده را گوش کنید. با انتخاب گزینه Share Recording می‌توان تماس‌های ضبط شده را از طریق ایمیل و دیگر رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

اپلیکیشن Smart Call Recorder کاملا رایگان است و نسخه پیشرفته آن تنها یک‌سری ویژگی دارد که البته در نسخه رایگان آن نیز امکان دسترسی به این ویژگی‌ها وجود دارد.

6. نرم افزار ضبط تماس Automatic Call Recorder برای اندروید؛ برترین برنامه ضبط مکالمه خودکار

برنامه ضبط مکالمه با گوشی

گزینه بعدی که برای دانلود نرم افزار ضبط مکالمه با کیفیت بالا برای اندروید می‌توانید مدنظر داشته باشید Automatic Call Recorder است. یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های این دسته در گوگل‌پلی. این برنامه می‌تواند به‌صورت خودکار تماس‌ها را ضبط کند و در کنار آن ابزارهای اضافی مثل بکاپ‌گیری از تماس‌های ضبط شده در دراپ‌باکس و گوگل درایو را نیز دارد.

این برنامه در نسخه‌های جدید اندروید نیز کار می‌کند ولی نیاز به دسترسی‌های حساسی دارد. در نسخه‌های قدیمی نیز می‌تواند از طریق بلندگو تماس‌ها را ضبط کند.

  • دانلود برنامه Automatic Call Recorder برای: اندروید

7. برنامه ضبط کننده تماس Automatic call recorder برای iOS

بهترین برنامه ضبط مکالمه اتوماتیک

این برنامه نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای دانلود ضبط مکالمه دوطرفه رایگان در iOS باشد. اما به دلیل محدودیت‌های iOS تنها می‌تواند صدای شما را ضبط کند. همچنین برنامه پولی است و براساس مدت زمان مکالمه، ممکن است نیاز باشد اشتراک خریداری کنید. از دیگر امکانات آن می‌توان به ویرایش فایل صوتی، آپلود فایل در گوگل درایو و دراپ‌باکس و تبدیل صدا به متن اشاره کرد. همانطور که گفته شد این ابزار از بهترین نرم افزار ضبط مکالمه اتوماتیک آیفون بوده است.

  • دانلود برنامه Automatic call recorder برای: iOS

8. نرم افزار ضبط تماس Call Recorder for iPhone

برنامه ضبط مکالمه با گوشی

برنامه ضبط مکالمه هوشمند Call Recorder for iPhone، یکی دیگر از گزینه‌های مخصوص آیفون است. البته همانطور که قبلا هم گفتیم، اکثر برنامه‌های آیفون مانند همین برنامه، تنها مکالمات را به‌صورت یک طرفه ضبط می‌کنند چرا که در iOS امکان ضبط صدای طرف مقابل وجود ندارد.

این اپلیکیشن علاوه بر ضبط تماس‌ها، دارای قابلیت به اشتراک‌گذاری تماس با دیگر برنامه‌ها، تبدیل صدا به متن و ترجمه متن صدا به زبان‌های دیگر نیز هست.

  • دانلود برنامه Call Recorder for iPhone برای: iOS

9. برنامه ضبط کننده تماس Boldbeast Call Recorder

برنامه ضبط مکالمه با گوشی

این برنامه یکی از آن‌ گزینه‌هایی است که نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان بهترین برنامه ضبط مکالمه مخفی یاد کرد. چرا که یا بدون عیب و نقص کار می‌کند و یا این که اصلا کار خاصی انجام نمی‌دهد. با این حال، رابط کاربری و امکانات برنامه همگی در سطح قابل توجهی هستند. شما حتی می‌توانید یک کلید میانبر برایش تعریف کرده و به‌صورت دستی مکالمات را ضبط کنید. برنامه از تمام گوشی‌های اندرویدی از نسخه 11 تا 5 پشتیبانی می‌کند. در اندروید 9 می‌توان بدون روت از برنامه استفاده کرد و در نسخه 10 نیز با ارائه دسترسی‌های Accessibility می‌توان از آن استفاده کرد.

  • دانلود برنامه Boldbeast Call Recorder برای: اندروید

10. برنامه ضبط مکالمه تلفنی Call Recorder از SMSROBOT

برترین ضبط مکالمه دوطرفه رایگان

برنامه Call Recorder یک اپلیکیشن ضبط تماس خودکار حرفه ای است که نسبت به سایر برنامه‌ها، رابط کاربری بهتری دارد و عملکرد آن هم قابل قبول است. از طریق آن می‌توانید هرتماسی را به‌صورت خودکار ضبط کرده و همچنین یک لیست استثنا از شماره‌ها نیز ایجاد کنید تا تماس‌های آن‌ شماره‌ها ضبط نشود. یکی دیگر از نکات مهم در این زمینه آشنایی با روش های جلوگیری از شنود تلفن همراه بوده است که در آن مقاله به اطلاعات بسیار خوب و مهمی در این زمینه اشاره نموده ایم که پیشنهاد می شود در این زمینه نیز باما همراه باشید.

برنامه از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند و دارای تنظیمات مختلفی برای مشخص کردن کیفیت ضبط تماس‌ها است. البته عملکرد این برنامه هم بسته به شرکت سازنده و نسخه اندروید گوشی دارد؛ به همین خاطر در بخش نظرات گوگل‌پلی، برخی کاربران آن را برترین ضبط مکالمه دوطرفه رایگان می‌دانند و برخی دیگر هم اصلا از آن راضی نیستند.

  • دانلود برنامه Call Recorder از SMSROBOT برای: اندروید

11. نرم افزار ضبط تماس Cube ACR

برنامه ضبط مکالمه تلفنی

Cube ACR یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین برنامه های ضبط مکالمه مخفی در اندروید است. کاربران زیادی از آن راضی هستند و مهمتر این که ناشر آن هم مدام برنامه را به‌روزرسانی می‌کند. همچنین از ضبط تماس‌های اینترنتی برنامه‌هایی مثل واتساپ، مسنجر فیسبوک و اسلک نیز پشتیبانی می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های برنامه می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه و پشتیبان‌گیری ابری اشاره کرد.

12. ماژول Pixelify Magisk Manager (برای گوشی‌های روت شده)؛ بهترین نرم افزار ضبط مکالمه اتوماتیک

بهترین نرم افزار ضبط مکالمه اتوماتیک

Magisk Manager یک ابزار برای گوشی‌های روت شده است. با استفاده از آن می‌توانید ماژول‌های مختلفی روی گوشی نصب کرده و قابلیت‌های اضافی به دستگاه خود اضافه کنید. برخی از این ماژول‌ها مثل Pixelify نیز امکان ضبط تماس‌ها را فراهم می‌کنند. البته این ماژول در تمامی گوشی‌ها کار نمی‌کند ولی اگر خوش‌شانس باشید و گوشی شما هم روت شده باشد، می‌توانید به‌راحتی با آن مکالمات را ضبط کنید. برای استفاده از این ماژول علاوه بر روت بودن گوشی، نیاز به نصب Magisk و خود این ماژول دارید.

جمع بندی

همان‌طور که گفتیم، ضبط مکالمه در اندروید یا آیفون بدون اجازه طرف، در بیشتر مناطق دنیا جرم محسوب می‌شود و حتما قبل از دانلود برنامه ضبط مکالمه دوطرفه ابتدا رضایت طرفی که می‌خواهید صدای او را ضبط کنید را به دست آورید. از نظر شما کدام برنامه بهترین نرم افزار ضبط مکالمه اتوماتیک است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
FTi
.
19 آذر 1398، 14:37
پاسخ
1
0
ی برنامه که بشه ازش استفاده کرد واسه ضبط صدا اونم تو ایران ... کمک کنییید?این روشا سخته ی روش مستقیم ک فقط نیاز ب گوشی خودم باشه
avatar
Haji
.
11 فروردین 1398، 16:57
پاسخ
0
0
مگه این گوشی ها برای خودشون قابلیت ضبط صدا ندارن؟ یعنی چی که باید نرم افزار نصب کنیم.
avatar
علی
.
17 فروردین 1398، 09:02
پاسخ
1
0
@Haji
منظورشون اینه که قابلیت ضبط صدا اتوماتیک ندارن و برای این کار باید نرم افزار ضبط صدا اتوماتیک نصب کنید.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402