کمپانی بوش نوعی فناوری ابری برای خودروهای خودران را تا سال 2020 ارائه می‌ کند
امیر حیدری باطنی
نویسنده:امیر حیدری باطنی
ارسال شده در:04 مرداد 1397، 16:00

کمپانی بوش نوعی فناوری ابری برای خودروهای خودران را تا سال 2020 ارائه می‌ کند

کمپانی بوش (Bosch) قرار است نوعی فناوری ابری ارائه کند که می‌تواند اطلاعات آب و هوایی را بین خودروهای خودران به اشتراک بگذارد. بوش این کار را با همکاری شرکت فنلاندی Foreca انجام می‌دهد.

شرکت مهندسی و الکترونیک آلمانی بوش با همکاری Foreca، شرکت تخصصی هواشناسی فنلاند، به فناوری جدیدی دست یافته که در مورد شرایط جاده‌ای به خودروهای خودران اطلاعات می‌دهد. این فناوری ابری (Cloud-Based) می‌تواند نقشی کلیدی را در زمانی ایفا کند که قرار باشد خودروهای خودران در شرایط آب و هوایی بد در جاده‌ها به حرکت بپردازند.

این فناوری از یک اصل ساده و پذیرفته‌شده پیروی می‌کند: در شرایط مختلف مثل هوای بارانی، برفی و یا جاده گل‌آلود، نوع رانندگی افراد تفاوت دارد. حتی هوشمندترین خودروهای خودران نیز باید به گونه‌ای تنظیم شوند تا بتوانند مسافرین خود را ایمن و راحت نگاه دارند. همچنین شرایط بسیار غیرعادی نیز وجود دارد که خودرو کاملا خودران نیست و لازم است به راننده اعلام کند که کنترل خودرو را دوباره در دست بگیرد، چرا که شرایط برای خودران بودن مهیا نیست.

بوش

بوش و Foreca توضیح می‌دهند که نوعی سیستم را طراحی کرده‌اند که به خودرو در مورد شرایط مختلف آب و هوایی در طول رانندگی هشدار می‌دهد تا خودرو بداند چگونه در این شرایط عمل کند. بدین ترتیب، خودرو دقیقا تشخیص می‌دهد که در چه نقاطی از جاده باید سرعت را کم کند تا از خطر در آب افتادن جلوگیری شود و هر جایی که شرایط ایمن شد، دوباره سرعت را افزایش دهد. همچنین در صورتی که شرایط خطرناک شود، خودرو به راننده‌اش هشدار می‌دهد که مثلا در ده کیلومتر آینده، فناوری خودران دیگر در دسترس نخواهد بود و راننده خودش باید رانندگی کند.

بوش این فناوری را به‌صورت جهانی تا سال 2020 ارائه می‌کند. البته این شرکت هنوز اعلام نکرده که چه خودروهایی اولین‌بار این فناوری را خواهند داشت. در ابتدا این فناوری مبتنی بر اطلاعات هواشناسی ابری خواهد بود که توسط Foreca ارائه می‌شود تا تصویری دیجیتال از شرایط هواشناسی اطراف خودرو را برای راننده به نمایش بگذارد. بوش همچنین در نظر دارد تا به‌تدریج اطلاعات خودرو را درون سیستم به عنوان یک شماره شناسایی ذخیره کند و این فناوری را گسترش دهد. در نهایت این سیستم می‌تواند اطلاعاتی را به اشتراک بگذارد که از آن جمله می‌توان به دمای داخلی و خارج از خودرو اشاره کرد و این که آیا برف‌پاک‌کن روشن است یا خیر و یا برنامه ثبات الکترونیک خودرو چه زمانی فعال می‌شود تا آن را در مسیر خود ثابت نگاه دارد.

البته تا وقتی این سیستم به صورت کامل به اطلاعات اشتراک‌گذاری‌شده متکی باشد، کمی زمان لازم است. برخی خودروها از جمله ولوو و مرسدس بنز در حال حاضر، اطلاعات آب و هوایی را تا جای ممکن به اشتراک می‌گذارند، اما بوش پیش‌بینی می‌کند تا تهیه شدن اطلاعات آب و هوایی برای شبکه آزادراه‌های 75 هزار کیلومتری در اروپا نیاز به دست کم 20 میلیون خودروی متصل به هم دارد تا بتوانند اطلاعات را با یکدیگر ردوبدل کنند. تصور کنید که این سیستم در آمریکا به چه تعداد خودروی متصل به هم نیاز دارد تا بتواند 6.5 میلیون کیلومتر از جاده‌های آسفالت یا خاکی را پوشش دهد.

 

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha