5 راه برای ساختن یک کسب و کار چند میلیون دلاری بدون داشتن کارمند

کسب و کار یک نفره / one person business
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تقریبا هفت سال پیش، میشل شرودر گاردنر، وبلاگ خود به نام Making Sense of Cents را ساخت. او اصلا انتظار نداشت که این وبلاگ به یک کسب و کار چند میلیون دلاری تبدیل شود. اما چگونه این اتفاق افتاد؟

Making Sense of Cents نام وبلاگی است که 7 سال پیش میشل شرودر (Michelle Schroeder-Gardner) آن را ساخت تا در آن تجربیات خود را در مورد دریافت و پرداخت وام‌های دانشجویی به اشتراک بگذارد. او قصد داشت که این کسب و کار خود را به ارزش چند میلیون دلار برساند. در سال 2017 این کسب و کار او حدود 979000 دلار ارزش داشت. در سال بعد یعنی 2018 کسب و کار میشل به ارزش حدود 1.5 میلیون دلار رسید. او بدون استخدام هیج شخص دیگری به این مرحله رسیده است.

او تنها یک نفر از خانواده بزرگ کسانی است که به صورت تک نفره یک کسب و کار میلیون دلاری را راه اندازی کرده اند. حدود 25 میلیون کسب و کار تک نفره در آمریکا وجود دارد. به طور کلی کسب و کار‌های تک نفره، سودآوری بسیار بیشتری دارند. ایلین پورفتت (Elaine Pofeldt) در این مورد سال‌ها تحقیق کرده و یافته‌های خود را در کتابی به نام «کسب و کار‌های میلیون دلاری تک نفره» گردآوری کرده است. او در این کتاب معجزه نمی‌کند و یک راه حل یک شبه را برای شما به نمایش نمی‌گذارد! ایلین پورفتت در کتاب خود، استراتژی‌ مدیران و صاحبان کسب و کاری را که در طول سالیان دراز موفق به ایجاد شرکت‌ها و کسب و کار‌های تک نفره چند میلیون دلاری شده اند را جمع آوری کرده و شما با خواندن این کتاب‌ دید بسیار خوبی را برای ایجاد کار مورد علاقه خود بدست می‌آورید. در ادامه به چند راه مناسب برای رسیدن به یک کسب و کار چند میلیون دلاری تک نفره اشاره می‌کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

5 راه ایجاد کسب و کار پر رونق

1. یک ایده داشته باشید

کسب و کار یک نفره / one person business

تام کورلی که یک حسابدار خبره است، حدود 10 مشتری دارد که کسب و کار‌های تک نفره آن‌ها را اداره می‌کند. او می‌گوید که مشتریانش همگی درآمد‌های میلیون دلاری دارند. آن‌ها همه ایده‌های مخصوص به خود را داشته اند. اما نترسید، اینکه ایده جدیدی ندارید به این معنی نیست که هیچگاه یک کسب و کار تک نفره را نمی‌توانید به راه بیندازید. شما اگر حس می‌کنید خدمات یک کسب و کار دیگر را می‌توانید به نحو بهتری انجام دهید، می‌توانید به آن کسب و کار وارد شوید. تحقیقات پورفتت نشان می‌دهد که کسب و کارهای چند میلیون دلاری به طور معمول به شش دسته تقسیم می شوند:

  • تجارت الکترونیک
  • تولید
  • تولید محتوای اطلاعاتی
  • خدمات حرفه ای و کسب و کار
  • خدمات شخصی شرکتهای متخصص
  • مشاور املاک

در درون این زمینه‌های کاری و البته بیرون از آن‌ها، شما به احتمال زیاد می توانید یک کسب و کار خوب ایجاد کنید که مختص به چشم انداز‌های شما می‌باشد. شرودر گاردنر، به طور مثال، اولین کسی بود که از به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در پرداخت بدهی هایش، هزاران دلار درآمد کسب کرد! پورفتت در کتاب خود می‌نویسد:

ایده‌های شما، نوشته‌های شما و حتی پاسخ شما در زیر یک پست در وبلاگتان باید یک راز در پیش خودتان بماند!

2. برون سپاری و خودکار سازی

کسب و کار یک نفره / one person business

تقریبا غیر ممکن است که یک کسب و کار را بتوانید تنهای تنها راه اندازی کنید. اگر کسب و کار شما رونق داشته باشد، قطعا نیاز به کمک دیگران هم خواهید داشت. به گفته پورفتت شما برای موفق شدن نیاز دارید که قابلیت‌های خود را به بیش از یک نفر گسترش دهید. این دقیقا به معنی برون سپاری کار‌ها است. خوشبختانه راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد و بسیاری از آن‌ها برای کارفرماها بسیار کم هزینه هم هستند. سایت هایی مانند Fiverr ،Upwork ،Guru و Microworkers به شما اجازه می‌دهند که تعداد کار‌های زیادی را به بقیه بسپارید. بعضی از کارآفرینان دستیار‌های مجازی استخدام می‌کنند که می‌توانند کار‌های بی شماری انجام دهند. کار‌هایی مثل مترجمی، کنترل پروژه و کنترل شبکه‌های اجتماعی.

 

3. درآمد‌های منفعل را افزایش دهید

کسب و کار یک نفره / one person business

میشل شرودر کتاب «بازاریابی وابسته» را تالیف کرده است. او علاوه بر آزادی مالی، آزادی زندگی را نیز در ایجاد یک کسب و کار موثر می‌داند. او می‌گوید:

من می‌توانم محصولات وبلاگم را با پیوند‌های اتوماتیک بفروشم و حتی در مواقعی که به سفر رفته ام و یا در حال خرید کردن هستم، درآمد کسب کنم. این کار به من کمک می‌کند که در ساعت‌های غیرکاری هم کسب درآمد کنم.

او بر این باور است که مردم دو راه برای کسب درآمد دارند؛ یا یک خدمت و یا یک کالا را در یک زمان تنها به یک نفر بفروشند و یا می‌توانند در آن واحد به چند نفر خدمت بدهند و یا کالایی را بفروشند. او در وبلاگ خود، در این مورد آموزش‌های زیادی را قرار داده است.

 

4. راهی مناسب برای تامین مالی کسب و کار خود بیابید

بیشتر کسب و کار‌های شخصی با پس انداز‌ اشخاص شروع به کار کرده اند. 62 درصد از کسب و کار‌های تک نفره با سرمایه خود اشخاص استارت خورده اند. کمتر کسب و کاری است که در برهه ای از زمان بدهکار نبوده باشد! سعی کنید از راه‌های مختلف و مطمئن برای تامین مالی کسب و کار خود استفاده کنید. دوستان، آشنایان و موسسات سرمایه گذاری، موردهایی هستند که به شما برای شروع و ادامه کسب و کار می‌توانند پول قرض بدهند.

اما مهمتر از داشتن پول، استفاده هوشمندانه از آن است. به گفته پورفتت، مدیران زیادی که در کسب و کار خود شکست خورده اند، از مناسب ترین راه‌ها برای ایجاد کسب و کار خود استفاده کرده اند اما عدم استفاده هوشمندانه از منابع مالی باعث شده که در انتها مجبور شوند با سرمایه و پس انداز شخصی خود بدهی هایشان را بپردازند. هزینه‌های ایجاد یک کسب و کار در سال‌های اخیر افزایش زیادی داشته است، سعی کنید که در مورد هزینه‌ها و توجیه اقتصادی طرح‌های خود بیشترین دقت را بکار ببرید.

 

5. کسب و کار خود را نگه دارید

کسب و کار یک نفره / one person business

کورلی (Corley) می‌گوید که رمز موفقیت بسیاری از افرادی که کسب و کار تک نفره دارند، اخلاق حرفه ای و کاری است. او در کتاب «عادات پولدارها، عادات فقیر‌ها» می‌گوید که افراد غنی و پولدار بهتر از فقیر‌ها کار می‌کنند. این به معنای زیادتر کار کردن آن‌ها نیست. افراد غنی کار خود را دوست دارند و آن را با اخلاق حرفه ای دنبال می‌کنند. آن‌ها کار خود را دوست دارند و آن را بسیار پرشور تر انجام می‌دهند.

هر کس می تواند یک ایده را مطرح کند. تعداد کمی از مردم این ایده‌ها را به سوی موفقیت می‌برند.

در حالی که افراد زیادی برای ایجاد کسب و کار خود ساعت‌های زیادی در روز کار می‌کنند اما بسیاری از کارآفرینان با وجود ساعت‌های کاری زیاد، کار‌های روزانه خود را کنار نگذاشته اند. روزمریر گرون، نموه ای موفق از این نوع افراد است! او کسب و کار یک و نیم میلیون دلاری خود را در 10 هفته راه اندازی کرد. در حالی که او از کودک خود در خانه نگه داری می‌کرد. او حدود 20 ساعت در هفته را کار می‌کرد و وقت زیادی را نیز صرف خانواده خود می‌کرد.

البته مثال نقض هم کم نداریم! کارآفرینان زیادی داریم که یک شبه موفق شده اند اما قطعا نگه داشتن این کسب و کار‌ها نیازمند تلاش زیادی است. در حقیقت کار دقیق و سخت است که تعیین می‌کند موفقیت یک شبه آن‌ها بیشتر از یک شب دوام می‌آورد یا خیر.

پورفتت می‌نویسد:

بر خلاف مشاغل‌ سنتی که باید در لحظه به یک مشتری خدمت ارائه بدهند، موفقیت در کسب و کار‌های جدید با استفاده بهینه از زمان، گره خورده است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
محمد
.
03 مهر 1398، 16:57
پاسخ
0
0
سلام دوستان وشهروندان محترم من نیاز به شغل خونگی دارم لطفا میشه به من اموزش بدین از چه راهی شروع به فعالیت کنم؟ من سرمایه ندارم ولی جسارت دارم ممنون میشم از شما خیلی نیاز دارم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402