موزیلا لوگوی فایرفاکس را به همراه آیکون های سرویس های مختلف تغییر خواهد داد
تینا قنبریان
نویسنده:تینا قنبریان
ارسال شده در:11 مرداد 1397، 13:00

موزیلا لوگوی فایرفاکس را به همراه آیکون های سرویس های مختلف تغییر خواهد داد

موزیلا در پی طراحی لوگو و آیکون‌های جدید برای فایرفاکس و سرویس‌های خود است. این شرکت معتقد است لوگوی فعلی این مرورگر محدودیت‌هایی دارد. در همین راستا و برای دریافت نظر کاربران، موزیلا دو دسته از آیکون‌ها و دو لوگوی جدید را به نمایش گذاشته است.

کمتر از یک سال پس از راه اندازی آیکون ساده و روشن برای نسخه‌ کوانتوم فایرفاکس، موزیلا تلاش دیگری برای ارتقاء این آیکون را آغاز کرده است. این بار طرح فقط برای ایجاد یک آیکون جدید فایرفاکس نیست، بلکه برای ساختن یک خانواده از آیکون‌ها برای سرویس‌های جدید این شرکت یا نسخه‌های مختلف از فایرفاکس مثل مرورگر‌های Rocket و یا Focus است.

مدهوا انروس (Madhava Enros)، مدیر ارشد بخش تجربه‌های کاربران فایرفاکس و تیم موری (Tim Murray)، مدیر بخش خلاقیت موزیلا در یک پست وبلاگ در روز دوشنبه گفتند:

“به عنوان یک آیکون، این روباه چابک با دمی شعله‌ور، ابزار طراحی کافی برای نشان دادن این خانواده کامل از محصولات را ارائه نمی‌دهد. تغییر رنگ لگو یا بازبینی‎ آن نیز ما را به هدف‌مان نزدیک نمی‌کرد. ما باید از جایی جدید شروع می‌کردیم.”

به عنوان نقطه شروع برای گفتگو در این باره، موزیلا دو “علامت اصلی” را ارائه داده است که زیر هر کدام طیف متنوعی از نشان‌ها برای خدمات و نرم افزارهای مختلفشان دیده می‌شوند. یکی از نشان‌های اصلی چیزی است شبیه به سر روباه و دیگری شعله‌ای دایره‌ای شکل است و هر دو نمونه‌هایی هستند از آنچه ممکن است به عنوان ایده نهایی انتخاب شود.

آیکون‌های جدید موزیلا فایرفاکس

تغییر نشان‌های تجاری یک کسب و کار معمولا خطرناک است. این کار می‌تواند برای مردم  آزار‌دهنده باشد چراکه نمی‌توانند آنچه را که دنبال می‌کنند، پیدا کنند و گاهی اوقات هم طرح‌های جدید موجب تمسخر و مایه خجالت می‌شوند.اما تازه‌سازی آیکون‌ها و لوگو درعین حال فرصتی برای مدرن شدن و انتقال حس تازگی فراهم می‌کند. آیکون فایرفاکس در دهه گذشته، از طرح سه بعدی یک روباه پیچیده به دور زمین عبور کرده و به طراحی مسطح رسیده است.

به علاوه، ارائه آیکون‌های متعدد یک شرکت با سبک طراحی یکپارچه می‌تواند امری مفید باشد. بسیاری از خدمات گوگل از پالت رنگ‌های قرمز، سبز، آبی و زرد مخصوص شرکت استفاده می‌کنند و این راهکار برنامه‌های جدید را بیشتر قابل تشخیص می‌کند. هنگامی که اینستاگرام آیکون خود را در سال 2016 تغییر داد، این شرکت شیوه‌ای را انتخاب کرد که می‌توانست بر نشان‌های زیرمجموعه‌اش مثل Layout، Boomerang و Hyperlapse نیز اعمال شود.

موزیلا به دنبال دریافت نظرات کاربران و ایده‌های آن‌ها در خصوص لگو و آیکون‌های جدید است و قصد دارد تا در ماه‌های آتی، گزینه نهایی را به تصویب برساند. اگر چه فایرفاکس یک نرم افزار متن‌باز است و هر کس می‌تواند در شکل‌گیری ایده‌های جدید آن مشارکت داشته باشد، اما در نهایت تمام ایده‌ها تحت نظارت شرکت قرار دارند و در این مرحله شرکت تنها می‌خواهد بازخوردها را دریافت کند و نه ایده طراحی‌های جدید.

این رویه کم ‌و‌ بیش از زمانی که موزیلا علامت تجاری خود را در سال 2016 و 2017 تغییر داد، ادامه دارد.

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha