برای رفع خطای USB Drive Not Recognised چه کار کنیم؟

USB drive not recognised
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

به احتمال زیاد تاکنون با ارور USB Drive Not Recognised در کامپیوتر خود مواجه شده‌اید. اما راه حل آن چیست؟ در ادامه به انواع راه حل‌هایی که برای این مشکل وجود دارد اشاره می‌کنیم.

اگر حافظه USB خود را وارد کامپیوتر کرده‌اید و پیغام USB Drive Not Recognised را مشاهده می‌کنید، دلایل زیادی برای این ارور وجود دارد. ممکن است مشکل شما بسیار ابتدایی باشد و یا حتی ممکن است که به دستکاری‌های پیشرفته‌ای برای حل این مشکل نیاز داشته باشید. ممکن است از لحاظ سخت‌افزاری حافظه شما دچار مشکل شده باشد؛ احتمال دارد درگاه USB کامپیوترتان با اشکال مواجه شده باشد و یا شاید ویندوزتان ایراد پیدا کرده است. در ادامه چند راه حل برای رهایی از ارور USB Drive Not Recognised بیان می‌کنیم.

USB drive not recognised

اولین و آسان‌ترین راه برای حل این مشکل آن است که فلش خود را از یک درگاه دیگر وارد لپتاپ و یا سیستم کنید. اگر از کامپیوتر شخصی استفاده می‌کنید، ترجیحا از درگاه‌هایی که در پشت کامپیوتر تعبیه شده‌اند استفاده کنید. چرا که این پورت‌ها مستقیما به مادربورد وصل می‌شوند اما پورت‌های جلوی کامپیوتر خیر. اگر هیچ‌کدام از پورت‌های شما جواب نداد، با یک لپتاپ و یا سیستم دیگر امتحان کنید؛ اگر فلش شما روی آن سیستم‌ها وصل شد، مشکل از سیستم شما است نه فلش! اگر روی سیستم‌های دیگر نیز موفق به اتصال حافظه فلش نشده‌اید، احتمالا مشکل از خود حافظه فلش شما است.

خب نوبت آن رسیده که به تنظیمات کامیپوتر برویم. اگر شک شما به ویندوز است که باعث شده حافظه فلش خوانده نشود، به بخش Disk Management در ویندوز بروید. برای این کار می‌توانید از منوی استارت استفاده کنید یا با کلید‌های ترکیبی Ctrl + R پتجره Run ویندوز را باز کنید و عبارت diskmgmt.msc را در آن تایپ کرده و Enter را فشار دهیذ.

USB drive not recognised

در لیستی که در بالا نیز می‌بینید باید بتوانید حافظه فلش خود را پیدا کنید. در کنار درایو‌های دیگر اگر نام Removable را نیز دیدید، این نام نشانگر وجود حافظه فلش شما روی سیستم‌تان است. اگر حافظه فلش در این قسمت نمایش داده می‌شود اما در My Computer نشان داده نمی‌شود، چند علت برای این موضوع وجود دارد. ابتدا به بخش Partition Status برای حافظه فلش خود بروید و مطمئن شوید که وضعیت حافظه شما در حالت Healthy قرار دارد. اگر درایو شما در حالت Healthy بود که هیچ؛ اما اگر این طور نیست، می‌توانید از ابزار‌های رایگانی مثل TestDisk استفاده کنید. اگر این نرم‌افزار کار نکرد، از نرم افزار PhotoRec استفاده کنید. این نرم‌افزار تمام فایل‌های شما روی حافظه‌تان را چک می‌کند تا فایل‌های خراب را پیدا کند.

اگر هیچ‌کدام از دو نرم افزار بالا کار نکردند، با رفتن به برنامه Disk Management در ویندوز، اقدام به استفاده از این نرم افزار طبق دستورالعمل خودش کنید. اگر تمام فایل‌های شما روی این حافظه فلش به صورت Unallocated درآمده باشد، به معنای این است که فایل‌های شما دیگر حذف شده‌اند! شما می‌توانید با نرم‌افزار‌های ریکاوری (البته احتمالا) فایل‌های خود را بازیابی کنید.

 

چگونه به درایو خود یک حرف اختصاص دهیم؟

به دو پاراگراف بالاتر برگردید؛ جایی که گفتیم اگر درایو شما در حالت Healthy بود این مرحله را انجام ندهید. اکنون نوبت به کسانی رسیده که حافظه فلش آن‌ها در حالت Healthy قرار دارد. شاید تنها مشکل شما این است که درایو شما، حرف مختص خود را ندارد! برای اختصاص دادن یک حرف منحصربفرد به درایو خود، روی این پارتیشن کلیک راست کنید و گزینه Change Drive Letter را بزنید و یک حرف انگلیسی را که روی درایو‌های دیگر نیست انتخاب کنید.

اما اگر حافظه فلش شما در بخش Disk Management نشان داده نشد چه؟ جای دیگری که باید چک کنید، Device Manager است. مثل قبل با سرچ کردن از منوی استارت و یا از طریق پنجره Run و تایپ devmgmt.msc می‌توانید به این بخش بروید. فلش کنار Disk Drives را کلیک کنید تا باز شود. احتمالا حافظه فلش شما در این قسمت با یک مثلث خطر زرد کنارش نمایش داده شود. اگر حافظه فلش خود را مشاهده می‌کنید با کلیک راست کردن روی آن گزینه Properties را انتخاب کنید. در پیغامی که Device Status نام دارد، خطای مربوط به حافظه فلش شما نمایش داده می‌شود. با کمی سرج در اینترنت می‌توانید ریشه این مشکل را متوجه شوید.

USB drive not recognised

همچنین در پنجره‌ای که ظاهر شده می‌توانید گزینه آپدیت را انتخاب کنید و نرم‌افزار رابط حافظه فلش خود را آپدیت کنید. علاوه بر این، می‌توانید آن را یک بار غیرفعال کرده و سپس فعال کنید تا شاید مشکل مربوط به آن حل شود.

USB drive not recognised

اگر حافظه فلش شما در این بخش نبود، گزینه Universal Serial Bus را باز کنید و اگر گزینه‌ای به نام Unrecognised Drive دیدید، احتمال زیاد این حافظه فلش شما است.

USB drive not recognised

اگر نام و مشخصات مادربورد خود را دارید، می‌توانید در اینترنت درایور مربوط به آن را پیدا کرده و آپدیت کنید. بسیاری از مشکلات می‌تواند از قدیمی بودن نرم‌افزار مادربورد سیستم شما نشئت بگیرد.

یک راه حل غیرمعمول نیز وجود دارد؛ در بخش Device Manager و قسمت Disk Drives روی حافظه فلش خود کلیک راست کنید و گزینه Properties را بزنید. به تب Policies بروید و گزینه Better Performance را علامت بزنید. با علامت زدن این گزینه، از این به بعد برای درآوردن حافظه فلش باید به صورت نرم‌افزاری آن را از سیستم خود جدا کنید و نه فقط به صورت فیزیکی از پورت سیستم دربیاورید. علامت زدن این گزینه توصیه نمی‎شود اما برای این که مطمئن شوید حافظه فلش شما به خوبی کار می‌کند، برای چند دقیقه آن را علامت بزنید و سپس به حالت قبل بازگردانید.

USB drive not recognised

حالا روی OK کلیک کنید. به احتمال زیاد می‌توانید در My Computer حافظه فلش خود را مشاهده کنید. بعد از OK کردن، حتما فلش خود را یک بار از پورت USB درآورده و دوباره متصل کنید.

کلام آخر

اگر هنوز هم حافظه فلش شما ارور USB Drive Not Recognised را می‌دهد، به احتمال زیاد و متاسفانه باید با فلش مموری خود خداحافظی کنید و یک فلش مموری جدید بخرید.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402