GTA V به زودی سومین بازی‌ خواهد شد که بیش از صد میلیون نسخه فروخته است

gta v / grand theft auto v
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Grand Theft Auto V یا به اختصار GTA V یکی از موفق‌ترین محصولات تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی و بدون شک، سودآورترین محصول کل صنعت سرگرمی است. فروش GTA V به زودی به 100 میلیون نسخه می‌رسد، برای جزئیات با ادامه مطلب همراه باشید.

بازی Grand Theft Auto V بزودی به نقطه عطف دیگری در کارنامه‌اش دست پیدا خواهد کرد؛ فروش این بازی بسیار به صد میلیون نسخه نزدیک شده و به زودی به سومین بازی ویدیویی‌ تبدیل خواهد شد که بیش از صد میلیون کپی از آن به فروش رفته است. 4 سال و ده ماه از زمانی که کمپانی راک‌استار (Rockstar Games)، دوباره بازیکنان را به خیابان‌های خشن شهر لوس سانتوس دعوت کرد می‌گذرد، اما هنوز که هنوز است پنجمین بازی اصلی مجموعه Grand Theft Auto، دارد فراتر از انتظارات عمل می‌کند.

اوایل سال جاری خبر رسید که بازی GTA V تاکنون بیش از 95 میلیون نسخه فروش داشته است؛ از زمان انتشار این خبر تاکنون نیز (مانند تک تک ماه‌های پنج سال گذشته)، این بازی همچنان در رتبه‌های برتر جداول فروش بازی‌های ویدیویی در سرتاسر دنیا قرار داشته است. این شاهکار کمپانی راک‌استار، کمی پیشتر لقب «پرسودترین محصول تاریخ صنعت سرگرمی» را از آن خود کرده بود و احتمالا به همین علت است که راک‌استار برای عرضه بازی بعدی مجموعه Grand Theft Auto عجله‌ای ندارد؛ اگر بازی GTA VI همین فردا عرضه شود (که بدون شک تا دو سه سال آینده خبری از آن نخواهد بود)، باز هم فاصله زمانی میان عرضه GTA V و GTA VI، بیشترین فاصله زمانی میان عرضه دو بازی از سری GTA است.

GTA 5

اخیرا کمپانی مادر راک‌استار یعنی «تِیک-تو» (Take Two) طی جلسه‌ای، برنامه‌های مالی‌ خود برای سال 2019 را اعلام کرد؛ این کمپانی همچنین در این جلسه آشکار ساخت که بازی Grand Theft Auto V حتی «فراتر از انتظارات» خود سازندگان عمل کرده است. مدیرعامل کمپانی تِیک-تو، استراس زلنیک (Strauss Zelnick) تاکید کرد که بازی پنجم سری Grand Theft Auto یکی از کلیدی‌ترین دلایل موفقیت کمپانی‌ در سال‌های اخیر بوده است؛ او در این باره گفت:

این عملکرد باورنکردنی کمپانی ما در سال‌های اخیر، نتیجه سرمایه‌گذاری وقت و هزینه در سیاست «بازگرداندن مشتری‌ برای صرف هزینه بیشتر» (یعنی مشتری پس از آنکه محصول را می‌خرد، دوباره برای تهیه خدمات و محتواهای بیشتر بازمی‌گردد و صرف هزینه ‌می‌کند) در بازی‌های Grand Theft Auto Online و NBA2K18 بوده است. همچنین لازم به ذکر است که یکی دیگر از دلایل موفقیت روزافزون‌مان، تقاضای مداوم برای بازی GTA V بوده که هم‌اکنون میزان فروش آن در حال رسیدن به 100 میلیون نسخه است. به همین خاطر ما برای سال مالی 2019 عملکرد بهتری را برای خود پیش‌بینی کرده‌ایم.

با اینکه GTA V بیشتر از بازی‌های Minecraft (با 144 میلیون نسخه فروش) یا Tetris (با 170 میلیون نسخه فروش) نفروخته‌ است، اما هنوز هم یکی از غول‌های صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌آید. لازم است بدانید که بازی GTA V در همین ماه پیش، در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های ماه کشور آمریکا، رتبه سوم را کسب کرد؛ با این اوصاف تعجبی ندارد که این بازی دارد روز به روز به فروش 100 میلیون نسخه‌ای نزدیک‌تر می‌شود.

ممکن است فکر کنید که 5 سال از عرضه این بازی گذشته و هرکسی که دست‌اش به این بازی رسیده، نسخه‌ای از آن را برای خود خریده، پس چطور ممکن است که این بازی هنوز هم دارد این‌قدر فروش می‌رود و این همه خریدار از کجا می‌آِیند؟ برای این موضوع، باید توجه داشته باشید که همیشه جریان مداومی از تازه‌واردها هستند که این بازی را می‌خرند و برای اولین بار بازی می‌کنند؛ تقریبا هرکسی که

برای اولین بار کنسولی می‌خرد یا رایانه شخصی قوی‌ سرهم می‌کند، اولین بازی‌ که می‌خواهد تجربه‌اش کند GTA V است. اینکه فرمول محرمانه‌ای که باعث شد این بازی به چنین موفقیتی دست یابد، چه بود خدا می‌داند، با این حال هم راک‌استار و هم تیک-تو چندین سال است که دارند از موفقیت عظیم و باورنکردنی این محصول لذت می‌برند و روز به روز پیشرفت می‌کنند. یکی دیگر از دلایل فروش طولانی مدت و زیاد این بازی، بخش آنلاین آن با نام Grand Theft Auto Online بوده است؛ کمپانی راک‌استار سال‌ها است به طور مداوم برای بخش آنلاین این بازی محتویات جدید و به‌روزرسانی‌های جذابی را عرضه می‌کند؛ کمپانی تیک-تو در این جلسه اقتصادی اعلام کرد که بسته الحاقی آخر بخش آنلاین GTA V که After Hours نام داشت، حتی از بسته الحاقی معروف و محبوب Doomsday Heist که سال پیش عرضه شد نیز موفق‌تر عمل کرده است؛ این موضوع به خودی خود به این معنا است که این بسته الحاقی رکوردی که بسته الحاقی Doomsday Heist ثبت کرده بود را شکسته است. در هر صورت، سری Grand Theft Auto هنوز حرف زیادی برای گفتن دارد و حالا حالاها در تخت سلطنت این صنعت ماندگار است.

gta v / grand theft auto v

همان‌طور که می‌دانید کمپانی راک‌استار سال شلوغی را پیش رو دارد؛ سال 2018 سالی‌ است که بالاخره قرار است بازی به شدت مورد انتظار Red Dead Redemption 2 عرضه شود. با اینکه پیش‌بینی می‌شود که این دنباله مورد انتظار، یکی دیگر از عناوین رکوردشکن کمپانی راک‌استار باشد، اما حتی تحلیل‌گران هم بعید می‌دانند که محصولی، حالا حالاها بتواند به موفقیتی که GTA V دست پیدا کرده، حتی نزدیک شود؛ البته مطمئنا تنها یک بازی دیگر از راک‌استار، می‌تواند GTA V را از تخت سلطنت پایین بکشد. هنوز بازی‌های ماینکرافت و تتریس، توسط طوفانی که GTA V به پا کرد، دست نخورده باقی ماندند، اما سری GTA هنوز با این دو بازی کار دارد و احتمالا بازی‌های بعدی این فرانچایز کار آن دو بازی را نیز خواهند ساخت و رکورد فروش آن‌ها را نیز خواهد شکست. ما طرفداران هنوز منتظریم تا ببینیم که بازی GTA VI دفعه بعدی ما را به کدام گوشه از دنیای خیالی این مجموعه خواهد برد.

کلام آخر

برای اخبار بیشتر از شاهکارهای راک‌استار با پلازا همراه بمانید؛ از آنجا که عرضه بازی RDR 2 بسیار نزدیک است، انتظار داریم یکی از همین روزها اطلاعات بسیاری از آن منتشر شود، برای آگاه شدن از این اخبار سایت ما را دنبال کنید؛ همچنین شما می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402