20 مدل خودرو که در نقاط عجیبی از دنیا ساخته می‌ شوند

خودرو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بسیاری از انواع خودروهای برندهای مشهور، در کشورهای خود ساخته نمی‌شوند. در این مقاله به بیست مدل مختلف از برندهای معروف می‌پردازیم که در کشور دیگری تولید می‌گردند.

حتما شنیده‌اید که آمریکا بر محصولات سازندگان انواع خودروهای خارجی قرار است تعرفه‌هایی سنگین وارد کند و همین امر باعث شده تا تولید این برندها با تهدید روبرو شود. اگر فکر می‌کنید که چون این خودروها از کشورهایی همچون آلمان، ژاپن، کره جنوبی، سوئد و بریتانیا صادر می‌شوند و در نتیجه، این موضوع بیشتر این کشورها را دستخوش خطر می‌کند، کاملا درست حدس زده‌اید. با وجود توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی، کشورهایی همچون کانادا و مکزیک نیز شامل این قانون می‌شوند.

اما، این نام‌ها، تنها کشورهایی نیستند که به تولید خودرو و فروش به آمریکا می‌پردازند. همچنین برخی از مدل‌های خودروها هستند که در کشورهایی تولید می‌شوند که شاید حتی فکرش را هم نتوانید بکنید. در این مقاله به تعدادی از نام‌هایی اشاره می‌کنیم که صنعت خودرو را بسیار جهانی کرده‌اند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

20 مدل خودرویی که در کشورهای غیرقابل انتظار ساخته می‌شوند


جیپ رنگید – ایتالیا


جیپ رنگید

خودروی جیپ اصلی، یعنی جیپ رنگید (Jeep Renegade) یک بار در طول زمان تهاجم ایتالیا در جنگ جهانی دوم، در آنجا تولید می‌شد. امروزه مدل اولیه خودروی جیپ همراه با رفیقش، فیات 500X در این کشور ساخته می‌شوند.

 


پورشه کاین – اسلواکی


پورشه کاین

بخش‌هایی از نسل قبلی خودروهای پورشه کاین (Porsche Cayenne) در گروه فولکس واگن در براتیسلاوا اسلواکی ساخته می‌شد و در ادامه بخش‌های ساخته شده به لایپزیگ آلمان منتقل می‌شدند تا کارهای نهایی روی آنها انجام شود. اما نسل جدید خودروی کاین به صورت کامل در اسلواکی ساخته می‌شوند.

 


فورد اکواسپورت – هندوستان


فورد اکواسپورت

کوچک‌ترین خودروی کراس‌اور فورد یعنی اکواسپورت (Ford EcoSport) در هندوستان تولید می‌شود و همین مسئله آن را به اولین خودروی ساخت هندوستان تبدیل می‌کند.

 


کادیلاک CT6 هیبریدی – چین


کادیلاک CT6

در حالی که کادیلاک گازسوز مدل CT6 در دیترویت آمریکا ساخته می‌شود، مدل هیبریدی این خودرو (Cadillac CT6 Hybrid) در چین ساخته می‌شود.

 


تویوتا C-HR – ترکیه


تویوتا CHR

این امر کاملا تصادفی است. همه می‌دانند، بسیاری از خودروهایی که تویوتا به آمریکا می‌فروشد، در همان کشور تولید می‌شوند. همچنین بر کسی پوشیده نیست که این شرکت ژاپنی هنوز هم خودروهای خود را در کشور خود نیز تولید می‌نماید. اما در ترکیه چطور؟ خوب، مدل C-HR یکی از اندک مدل‌های تویوتا است که در این کشور تولید می‌شود.

 


آئودی Q3 – اسپانیا


آئودی Q3

برند اسپانیایی گروه فولکس‌ واگن که سئات نام دارد، کارخانه‌ای در شهر مارتری اسپانیا دارد که به تولید تعدادی از خودروهای این شرکت می‌پردازد. این شرکت همچنین به تولید خودروی آئودی Q3 نیز می‌پردازد که حداقل از نظر مکانیکی به برخی از خودروهای سئات شباهت دارد.

 


جگوار E-Pace و I-Pace – اتریش


جگوار E-Pace

پاره‌ای از اوقات ظرفیت ساخت برخی از شرکت‌های خودروسازی در تاسیسات مرکزی آنها تکمیل می‌شود و به شهری از یک کشور دیگر متوسل می‌شوند. این مورد در مورد جگوار نیز صدق می‌کند که در کارخانه ماگنا استیر در شهر گراتس اتریش به تولید مدل‌های E-Pace و I-Pace می‌پردازد.

 


مینی کانتری‌ من – هلند


مینی کانتری‌ من

از آنجا که کارخانه مینی‌ ماینر در بریتانیا ظرفیت تولید کافی ندارد، خودروی مینی کانتری‌من (Mini Countryman) در هلند تولید می‌شود.

 


میتسوبیشی میراژ – تایلند


میتسوبیشی میراژ

تولید خودرو در جنوب شرق آسیا امری عادی است، اما برای خودروهایی که قرار است به آمریکا صادر شوند، کمی غیرعادی به نظر می‌رسد. مثلا خودروی میتسوبیشی میراژ (Mitsubishi Mirage) در تایلند ساخته می‌شود.

 


فورد ترانزیت کانکت – اسپانیا


فورد ترانزیت کانکت

خودروی اصلی مدل ترانزیت کانکت (Ford Transit Connect) در ترکیه ساخته می‌شود. مدل کنونی این خودرو در اسپانیا ساخته می‌شود و آن را به مدلی کاملا اروپایی تبدیل می‌نماید.

 


تویوتا یاریس – فرانسه


تویوتا یاریس

تویوتا در کشور فرانسه به تولید مدل یاریس (Toyota Yaris) می‌پردازد و امیدوار است که مدل‌های بیشتری از این خودروی هاچ‌بک را در آمریکا به فروش برساند. این خودرو مدلی است که مخصوصا برای بازار اروپا ساخته شده است. همین مسئله دلیل تنوع بسیار کم این خودرو در آمریکا است.

 


مرسدس بنز کلاس CLA – مجارستان


مرسدس بنز کلاس CLA

خانواده مرسدس بنز کلاس CLA در بسیاری از نقاط دنیا ساخته می‌شود. از این جمله می‌توان به شهر کچکمیت مجارستان اشاره کرد که به تولید این سری و همچنین کلاس B می‌پردازد.

 

 


اینفینیتی QX30 – بریتانیا


شاید فکر کنید که مدل QX30‌ کمپانی Infiniti ممکن است در یک شرکت ژاپنی ساخته شود. البته، شاید در زیر پوسته خود خودرویی آلمانی نیز به نظر آید. با تمام اینها، این خودرو در ساندرلند انگلستان و در کنار مدل‌های دیگری از نیسان ساخته می‌شود.

 

 


دوج چلنجر – کانادا


دوج چلنجر

دوج چلنجر (Dodge Challenger) به عنوان یکی از خودروهای بسیار معروف آمریکایی در کانادا ساخته می‌شود. خودروهای دیگری از این دست که در کانادا ساخته می‌شوند عبارتند از هلکات (Hellcat)، دمون (Demon)، دوج شارژر (Dodge Charger) و کرایسلر 300 (Chrysler 300).

 


آئودی Q8 – اسلواکی


آئودی Q8

آئودی مدل Q8 نیز همچون پدر خود مدل Q7 در براتیسلاوا اسلواکی تولید می‌شود.

 


بیوک انویژن – چین


بیوک انویژن

خودروی بیوک انویژن (Buick Envision) اولین مدلی است که به صورت انبوه در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در عین حال در چین تولید می‌شود. این خودرو بیشتر برای بازار چین تولید شده بود، اما برای رفع نیاز بازار در آمریکا به این کشور نیز صادر شد.

 


بیوک کاسکادا – لهستان


بیوک کاسکادا

بیوک خودرویی است که در بسیاری از نقاط دنیا ساخته می‌شود. همان طور که تاکنون مشاهده کرده‌ایم، خودروی انویژن در چین تولید می‌شود. مدل انکور (Encore) نیز در کره و مدل رگال (Regal) در آلمان ساخته می‌شود. در همین راستا، مدل کاسکادا (Cascada) نیز در یکی از کارخانه‌های اوپل، در لهستان تولید می‌گردد که مالکیت آن در اختیار گروه خودروسازی PSA فرانسه است.

 

 


هوندا سیویک هاچ‌ بک – بریتانیا


هوندا سیویک هاچ‌ بک

هوندا سیویک (Honda Civic) نوع کوپه و سدان به ترتیب در ایندیانا آمریکا و کانادا تولید می‌شوند. البته، این مسئله در مورد مدل‌های هاچ‌بک صدق نمی‌کند و تمامی این مدل‌ها در انگلستان ساخته می‌شوند. به نظر می‌رسد که دلیل این امر به خاطر محبوبیت خودروهای هاچ‌بک در اروپا باشد.

 


مرسدس بنز کلاس GLC – فنلاند


مرسدس بنز کلاس GLC

تقاضای جهانی برای خودروی کلاس GLC آن قدر زیاد است که مرسدس نیاز پیدا کرده تا خط تولید خود را به خارج از آلمان گسترش دهد. در نتیجه مدلی از کلاس GLC که شما خریداری می‌کنید، ممکن است ساخت فنلاند باشد.

 


بی‌ ام‌ و مدل X5 M و X6 M – ایالات متحده


بی‌ ام‌ و مدل X5 M

شاید بدانید که برخی از مدل‌های بی‌ ام‌ و در ایالات متحده تولید می‌شوند، اما برای اطلاعات بیشتر شما باید بگوییم که مدل X5 همیشه در کارولینای جنوبی مونتاژ می‌شود. شاید بسیاری از طرفداران ماشین ندانند که چنین خودروهای گران‌قیمت آلمانی در واقع در جنوب آمریکا ساخته می‌شوند. لازم به ذکر است که برخی از مدل‌های اسپورت مرسدس در آلاباما آمریکا نیز تولید می‌گردند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402