مروری بر تاریخچه پرافتخار ال جی در تولید گوشی های موبایل

گوشی های موبایل ال جی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شرکت کره‌ای ال جی با توجه به محبوبیت بالای سامسونگ، معمولا در حاشیه قرار می‌گیرد. اما این شرکت در بسیاری از زمینه‌ها از جمله گوشی‌های موبایل، نوآوری و اختراعات بزرگی داشته است. در این مقاله تاریخچه گوشی‌های این شرکت را مرور می‌کنیم.

سئول پایتخت کره جنوبی، مرکز دو غول فناوری یعنی ال‌ جی و سامسونگ است. در حالی که دومی، شرکتی بزرگ‌تر است، اما ال جی نیز به ویژه در زمینه تولید گوشی‌های موبایل، خالق فناوری‌های فراوانی بوده است. از آن‌جا که این شرکت آن‌طور که باید مورد تمجید قرار نگرفته، بد نیست در این‌جا به مرور تاریخچه تحسین برانگیز گوشی‌های تلفن همراه این شرکت بپردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مروری بر گوشی‌های هوشمند ال جی در گذشته

گوشی ال جی KE850 پرادا (2007)

با گوشی قدیمی ال‌‌ جی KE850 پرادا (LG KE850 Prada) شروع می‌کنیم. این گوشی برای اولین بار در دسامبر 2006 مطرح و در می ‌2007 نیز عرضه شد. پرادا نخستین گوشی با صفحه لمسی خازنی بود. بله درست شنیدید، ال جی چند ماه قبل از اپل به این موفقیت رسید. این شرکت حتی برای دزدی طراحی آن به اپل مشکوک بود، اما از این قضیه نتیجه مشخصی بدست نیامد.

ال‌ جی KE850 پرادا

متاسفانه پرادا هرگز نتوانست با آیفون رقابت کند. صفحه نمایش کوچک‌تر آن (3 در برابر 3.5 اینچی) دامنه رنگ‌ها را محدود کرده بود (256 هزار در برابر 16 میلیون رنگ). پرادا همچنین از قابلیت چندلمسی پشتیبانی نمی کرد که این بدین معنا بود که این گوشی از ژست‌های حرکتی که نیاز به لمس دو انگشت دارند بی نصیب می‌ماند.

بدتر از همه حافظه داخلی 8 مگابایتی آن بود. البته این گوشی دارای درگاه کارت حافظه میکرواس‌دی بود که قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه حداکثر 2 گیگابایتی را داشت (در آن زمان چنین کارت حافظه‌ای گران قیمت بود). برخلاف خساست همیشگی اپل، اولین آیفون‌ها 4 گیگابایت حافظه داخلی داشتند که در زمان 2007 حجم بالایی محسوب می‌شد.

 

ال جی KU990 ویوتی (2007)

ال‌ جی KU990 ویوتی

گوشی دیگری که در سال 2007 عرضه شد، ال جی ویوتی (LG KU990 Viewty) بود. ویوتی از یک دوربین 5 مگاپیکسلی برخوردار بود (در مقایسه با دوربین 2 مگاپیسلی در پرادا و آیفون‌های آن زمان). این دوربین که محصول شرکت آلمانی اشنایدر کروزناخ بود علاوه بر فوکوس خودکار و لرزش‌گیر دیجیتال از فلش زنون نیز برخوردار بود! البته این قابلیت فیلمبرداری در حالت اسلوموشن بود که این گوشی و دوربین آن را پرآوازه کرد. ویوتی قابلیت فیلمبرداری 120 فریم بر ثانیه را با وضوح 320×240 داشت که با توجه به اینکه در حالت عادی با وضوح 640×480 فیلمبرداری می‌کرد بد نبود.

ال جی اعلام کرد که میزان فروش ویوتی در اروپا در 5 هفته از 300,000 هزار عدد فراتر رفته است. حتی یک فروشگاه در بریتانیا این احتمال را مطرح کرد که این گوشی از آیفون پیشی گرفته است. البته ویوتی هرگز در ایالات متحده عرضه نشد که این مساله میزان تاثیرگذاری آن را محدود کرد.

ال‌ جی، سامسونگ، نوکیا و سونی اریکسون بر سر تولید بهترین دوربین‌ها برای گوشی‌های خود رقابت می‌کردند. در آن زمان دوربین یکی از عوامل بسیار مهم در میزان فروش یک گوشی بود که البته این مساله امروز نیز همچنان اهمیت بالای خود را حفظ کرده است.

 

ال جی KC910 رنویر (2008)

ال‌ جی KC910 رنویر

ال جی KC910 رنویر (LG KC910 Renoir) نیز قابلیت بی نظیری با خود به ارمغان آورد. رنویر اولین گوشی لمسی با یک دوربین 8 مگاپیکسلی بود. این گوشی برای چند ماه از رقیب خود سامسونگ پیکسون جلو افتاد. چند گوشی 8 مگاپیکسلی غیرلمسی نیز جزو رقیبان این گوشی بودند. رنویر در میان این گوشی‌های 8 مگاپیکسلی با 14 میلیمتر ضخامت باریک‌ترین گوشی محسوب می‌شد.

دوربین رنویر به یک GPS برای ثبت مکان عکس‌ها، قابلیت فوکوس دستی، تشخیص چشمک و مواردی دیگر مجهز بود.

 

ال جی GW620؛ نخستین گوشی اندرویدی شرکت

ال‌ جی GW620

ال جی موقتا روی سیستم عامل سیمبین سرمایه گذاری کرد، اما در سال 2009 این ایده را کنار گذاشت و به سراغ اندروید رفت. نخستین گوشی اندرویدی این شرکت یعنی ال‌ جی GW620 (همچنین ملقب به Eve یا InTouch Max) بود. همانند نمونه اصلی گوشی G1، این گوشی نیز از یک کیبورد فیزیکی کشویی کامل برخوردار بود. ال‌ جی اعلام کرد که گوشی‌های مبتنی بر اندروید و ویندوز فون بیشتری را عرضه خواهد کرد؛ اما همچنان به تولید فیچرفون‌ها (گوشی‌های مابین ساده و هوشمند) نیز ادامه داد.

 

ال جی KM900 آرنا (2009)

ال‌ جی KM900 آرنا

در ادامه همان سال، گوشی تحسین برانگیز ال جی KM900 آرنا (LG KM900 Arena) عرضه شد. آرنا از یک صفحه نمایش باکیفیت، با وضوح 480×800 و چگالی 311 پیکسل بر اینچ و مجهز به پوشش گوریلا گلس برخوردار بود. بدنه فلزی آرنا آن را هر چه بیشتر به یک دستگاه رده بالا تبدیل می‌کرد.

ال‌‌ جی همچنین رابط کاربری S-Class Touch UI را ارائه کرد که مکعب‌های سه بعدی را جایگزین تب‌ها می‌کرد و منوی سه بعدی چرخان داشت. هرچند آرنا گوشی هوشمند محسوب نمی شد اما از چندوظیفه‌ای پشتیبانی می‌کرد (در حالی که آیفون چنین قابلیتی نداشت). این گوشی همچنین از یک مرورگر چندلمسی، گوگل مپس (با GPS درونی و فاقد مسیریاب سخنگو)، و برنامه‌های مایکروسافت آفیس برخوردار بود.

 

ال جی BL40 نیو چاکلت (2009)

ال‌ جی BL40 نیو چاکلت

ال جی مدت‌ها پیش، به نوعی همه گیر شدن گوشی‌های صفحه بزرگ کنونی را پیش‌گویی کرد. گوشی ال‌ جی BL40 نیو چاکلت (LG BL40 New Chocolate) از صفحه نمایش 4 اینچی با نسبت شگفت انگیز 21:9 و نیز پشتیبانی از فناوری «دالبی موبایل» برای بهبود تجربه تماشای فیلم، برخوردار بود.

نیو چاکلت همچنین از رابط کاربری کاملا چندوظیفه‌ای S-Class UI (که سیستم جابجایی میان برنامه‌ها در آن ظاهری مشابه با سیمبین داشت) استفاده می‌کرد. این گوشی به لطف Wisepilot از مسیریاب سخنگو نیز بهره مند بود. برنامه Wisepilot نسبت به گوگل مپس که با صفحه نمایش گوشی نیز تطابق کامل نداشت بسیار بهتر کار می‌کرد. این برنامه متاسفانه مهلت استفاده محدودی داشت.

 

ال‌‌جی KG800 ملقب به چاکلت

ال‌‌جی KG800 ملقب به چاکلت

این گوشی به این خاطر نیو چاکلت نامیده شد که نسل جدید گوشی‌های چاکلت اولیه (2006) بود. این گوشی‌ها نخستین گوشی‌های سری Black Label بودند و از طراحی خاص خود بهره می‌بردند. هنگام بسته شدن گوشی، دکمه‌های خازنی موجود در اطراف کلیدهای جهتی، نامریی می‌شدند که ظاهر گوشی را زیبا‌تر جلوه می‌داد.

 

ال‌ جی کوکی

ال‌ جی کوکی

سال 2009 برای گوشی‌های موبایل دورانی بغرنج بود و بازار همچنان در حال گذر از گوشی‌های دکمه‌ای به لمسی بود. گوشی‌های هوشمند نقش زیادی در این امر ایفا کردند، اما آن‌ها گران بودند. بنابراین ال‌ جی جایگزین‌های ارزان قیمت را ارائه کرد.

ال‌جی کوکی (LG Cookie) که در آستانه 2009 عرضه شد، از یک نمایشگر مقاوم 3 اینچی با وضوح 240×400 و نیز یک قلم استایلوس برخوردار بود. ال‌‌ جی خصوصیات این گوشی را تقلیل داده بود که این مساله حتی شامل موارد پایه‌ای چون 3G، وای‌فای و جی‌پی‌اس نیز می‌شد. اما مساله مهم قیمت مناسب آن (200 یورو) بود که آن را به میزان فروش بسیار بالایی رساند. به گفته ال‌ جی این گوشی پرفروش‌ترین گوشی لمسی بود.

ال‌ جی کوکی 2 میلیون در 5 ماه و 5 میلیون عدد در 9 ماه فروش داشت.

 

ال‌ جی و سیستم عامل ویندوز فون

بد نیست در این‌جا به گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون 7 که توسط ال‌‌ جی ساخته شدند نیز اشاره‌ای مختصر داشته باشیم. ال‌‌ جی مدت زیادی را صرف تولید گوشی‌های مبتنی بر این سیستم عامل نکرد و پس از مدتی آن را کنار گذاشت. در پایین تصاویری از برخی از این گوشی‌ها را مشاهده می‌کنید:

ال‌ جی GT540 اپتیموس و اپتیموس 2X

اندکی پیش از گوشی‌های ویندوزی بالا و در سال 2010، گوشی اندرویدی ال‌ جی GT540 اپتیموس عرضه شد. یک گوشی میان رده که برای کسانی که می‌خواستند اولین گوشی هوشمند خود را بخرند ارائه شده بود. این گوشی نیز رویه گوشی کوکی که همان قیمت مناسب بود را در پیش گرفته بود. بعد از یک انحراف کوتاه به سمت دوربین و نمایشگر سه بعدی، سری اپتیموس در سال 2011 گوشی ال‌ جی اپتیموس 2X را به ارمغان آورد که اولین گوشی با پردازنده دو هسته‌ای در دنیا بود.

این گوشی از پردازنده Nvidia Tegra 2 بهره می‌برد که از آن اولین گوشی با توانایی ضبط ویدئوهای 1080p (با نرخ 24 فریم بر ثانیه که در عمل کمتر از آن ضبط می‌شد) می‌ساخت. بروزرسانی این گوشی بسیار خوب بود و در حالی که با اندروید 2.2 عرضه شد قابلیت بروزرسانی تا اندروید 4.0 را داشت.

قدرت سخت افزاری اپتیموس 2X بزرگ‌ترین نقطه قوت آن بود. در آن زمان، شرکت انویدیا وعده عرضه نسخه‌های اندرویدی از بازی‌هایی که با موتور آنریل انجین 3 ساخته شده‌اند را داده بود و نیز گفته بود شاید حتی این امر برای بازی‌های ساخته شده با موتورهای آی‌دی تک 5 (مانند بازی Doom 4!) و فراست‌بایت (بتلفیلد: بد کامپنی) نیز به وقوع بپیوندد. اما متاسفانه هیچ یک از این سخنان عملی نشد.

ال‌ جی اپتیموس G E975 و نکسوس 4 (2012)

ال‌جی اپتیموس G گوشی دیگری بود که در ادامه توسط این شرکت تولید شد. اپتیموس G اولین گوشی بود که با پردازنده اسنپدراگون S4 پرو به طور وسیعی در دسترس قرار می‌گرفت. پردازنده‌ای که نخستین پردازنده 4 هسته‌ای شرکت کوالکام به شمار می‌رفت (پیش از آن گوشی اپتیموس 4X HD عنوان نخستین گوشی 4 هسته‌ای را با پردازنده Tegra 4 از آن خود کرده بود). به لطف آپشن Q Slide (یک قابلیت برای اجرای چند برنامه به صورت همزمان) از این قدرت پردازش بالا به خوبی استفاده می‌شد. صفحه نمایش آن با نسبت 16:10 فضای خوبی برای این امر در اختیار کاربر قرار می‌داد. البته Q Slide برای همه برنامه‌ها کار نمی کرد، اما این فقط شروع ماجرا بود.

این سخت افزارها پایه‌ای برای طراحی گوشی ال‌ جی نکسوس 4 شد که تعریف جدید از کلمه پرچمدار ارائه داد. این گوشی در زمان عرضه با 300 دلار ارائه می‌شد که با توجه به پردازنده اسنپدراگون S4 پرو قیمت پایینی محسوب می‌شد. البته در ادامه قیمت آن باز هم کاهش یافت و به 200 دلار رسید. برخی از گوشی‌های رقیب آن تا 2-3 برابر این قیمت را داشتند. این گوشی همچنین یکی از قدیمی‌ترین گوشی‌هایی بود که از قابلیت شارژ بی سیم Qi برخوردار بود.

ال‌ جی G2 و G فلکس (2013)

ال‌‌ جی در گوشی بعدی خود، عنوان «اپتیموس» را رها کرد و نام کوتاه ال‌ جی G2 را برای آن برگزید. گوشی‌های سری G هم اکنون و در سال 2018 نیز آشنا هستند و تولید آن‌ها همچنان ادامه دارد. G2 حاشیه اندکی در اطراف صفحه نمایش خود داشت و طراحی بسیار خوب و متفاوتی (دکمه تنظیم حجم صدا و پاور در قسمت پشت) داشت.

در همین حین، کمپانی از یکی از بلندپروازانه‌ترین گوشی‌ها رونمایی کرد. گوشی ال‌جی G فلکس همانند گوشی‌هایی که امروزه در گزارش‌ها میبینیم کاملا تاشو نبود، اما انعطاف پذیر بود. همه چیز این گوشی از جمله نمایشگر، باتری و مادربرد انعطاف پذیر بود. همچنین از یک پوشش با ویژگی اصلاح خودبخودی خراش‌ها بهره می‌برد که بسیار جالب بود.

نمونه اولیه این گوشی‌ها که دارای پنل OLED از جنس پلاستیک (POLED) بودند وضوح پایینی (720p) داشتند و از مشکلات دیگری نیز رنج می‌بردند. ال‌‌ جی بسیاری از این مشکلات را در ال‌ جی فلکس 2 برطرف کرد، اما بعد از آن به تولید گوشی‌های فلکس ادامه نداد.

 

ال‌ جی G3

ال‌ جی G3

بعد از G2، در سال 2014 شاهد گوشی G3 بودیم که یکی از اولین گوشی‌ها با نمایشگر 1440p QHD بود. ال‌‌ جی تلاش زیادی کرد تا با توجه به استفاده از پردازنده‌های 2014 که به خوبی برای وضوح QHD بهینه سازی نشده بودند، ماندگاری باتری و نیز دمای گوشی قابل قبول باشد. حتی اکنون و در سال 2018 نیز بسیاری از گوشی‌های پرچمدار از وضوح 1080p استفاده می‌کنند.
سیستم فوکوس خودکار لیزری آن نیز نسبت به سیستم‌های فوکوس خودکار قبلی که کند عمل می‌کردند یک پیشرفت بود. فروش بیش از 10 میلیون G3 در یک سال، آن را به یک موفقیت برای ال‌‌ جی تبدیل کرد.

 

ال‌ جی G4 و V10

ال‌ جی G4

ال‌‌ جی سعی کرد G4 را با خصوصیاتی جذاب طراحی کند. این گوشی که در سال 2015 عرضه شد در قسمت پشت دارای انحنا بود و با آپشن قاب‌های چرمی که دوخت‌های تزیینی داشت ارائه می‌شد. دکمه‌های پشتی با اضافه شدن یک حسگر اثرانگشت بهبود یافته بودند که حرکت رو به جلوی دیگری از سوی ال‌‌ جی محسوب می‌شد. نمایشگر IPS کوانتومی (با وضوح QHD) گوشی G4، برخی ایرادات در رندر رنگ‌ها که در G3 دیده شده بود را برطرف کرد، اما پردازنده اسنپدراگون 808 آن قدرتمندترین پردازنده موجود نبود (ال‌‌ جی تصمیم عاقلانه‌ای گرفت و از اسنپدراگون 810 استفاده نکرد).

در همان سال ال‌ جی گوشی V10 را به عنوان رقیبی برای گوشی‌های نوت سامسونگ عرضه کرد. این گوشی که برای استفاده‌های کاری هدف گذاری شده بود با توجه به دوام بسیار بالای خود، استاندارد نظامی MIL-STD-810G را کسب کرده بود و بدنه پشت آن زمخت بود. همچنین ویژگی منحصربفرد آن یک نمایشگر دوم در بالای نمایشگر اصلی بود که نمایش اعلانات، میانبرها و برخی ابزارهای دیگر را برعهده داشت. دوربین سلفی نیز در کنار نمایشگر دوم قرار داشت. در تصویر پایین، نمایشگر دوم و دوربین سلفی دوگانه V10 را مشاهده می‌کنید.

ال‌ جی V10

V10 یکی از نخستین گوشی‌هایی بود که از دوربین سلفی دوگانه بهره مند می‌شد. این دو لنز برای تصویرهای 3 بعدی استفاده نمی شد و زاویه‌های 80 و 120 درجه را پوشش می‌دادند. در همین حین بود که مشکل «بوت لوپ» بلای جان برخی گوشی‌های ال‌‌جی شد. در این مشکل، گوشی در مرحله بوت می‌ماند و بالا نمی آمد.

 

نکسوس 5 و نکسوس 5X

ال‌‌ جی همچنین گوشی‌های نکسوس 5 و نکسوس 5X (که همزمان با گوشی هواوی نکسوس 6P در دسترس بودند) را طراحی و عرضه کرد. نکسوس 5 که در سال 2013 عرضه شد به اندازه نکسوس 4 خوش قیمت نبود اما همچنان جزو ارزان قیمت‌ترین پرچمدارها محسوب می‌شد و به یکی از گوشی‌های محبوب تبدیل شد. نکسوس 5X با قیمت 380 دلاری خود به عنوان یک گوشی با حافظه داخلی 16 گیگابایت، گران قیمت محسوب می‌شد و به موفقیت چندانی دست نیافت.

 

ال‌ جی G5 و V20

در ادامه و در سال 2016 نوبت به ال‌ جی G5 رسید که از قابلیت پشتیبانی از ماژول برخوردار بود. اما مهم‌تر از آن، انتقال دوربین دوگانه به پشت به عنوان یکی از اولین گوشی‌ها بود که یک بار دیگر پیشرو بودن ال‌‌جی را اثبات کرد. اما ویژگی پشتیبانی از ماژول‌ها مورد استقبال قرار نگرفت و تغییر طراحی بدنه به یک بدنه فلزی با توجه به طراحی عجیب آن که حس یک بدنه پلاستیکی را به کاربر می‌داد، مورد ایراد بود. در عوض، ویژگی «نمایشگر همیشه روشن» آن به خوبی کار می‌کرد و باتری گوشی توسط کاربر قابل تعویض بود.

در همان سال و بعد از G5 شاهد عرضه گوشی ال‌ جی V20 بودیم که طراحی ظاهری V10 را عوض کرده بود و از یک بدنه یکپارچه و زیبای فلزی استفاده کرده بود. البته این گوشی همچنان از استاندارد نظامی MIL-STD-810G برخوردار بود و باتری نیز همانند مدل قبل قابل تعویض بود. ال‌ جی V20 نخستین گوشی مجهز به اندروید 7.0 بود.

 

ال‌ جی G6 و V30

ال‌ جی G6 در سال 2017 عرضه شد و نه تنها از ویژگی مقاومت بالای گوشی‌های سری V برخوردار بود بلکه با توجه به کسب استاندارد IP68 حتی از آن‌ها نیز مقاوم‌تر بود. صفحه نمایش G6 با استفاده از استانداردهای HDR10 و دالبی ویژن بهبود یافته بود، اما کمبود موجودی پردازنده‌های جدید باعث شد از پردازنده قدیمی‌تر اسنپدراگون 821 در آن استفاده شود. قابلیت استفاده از ماژول که ناموفق بود در این گوشی کنار گذاشته شد که متاسفانه قابل تعویض بودن باتری نیز همراه با آن حذف شد.

ال‌ جی G6 (راست) و V30 (چپ)

ال‌جی G6 (راست) و V30 (چپ)

ال‌ جی V30 را به نوعی می‌توان نمونه پیشرفته G6 نامید. این گوشی نمایشگر دوم نداشت ولی در عوض نمایشگر POLED جایگزین نمایشگر اصلی آن شده بود. با اینکه نمایشگر آن مانند G6 از استانداردهای HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کرد، اما با برخی انتقادها روبرو شد. برخلاف این‌ها، V30 یک گوشی بسیار تحسین برانگیز بود که به پردازنده اسنپدراگون 835 و یک دوربین دوگانه با دریچه دیافراگم f/1.6 (که در زمان خود بالاترین میزان جذب نور محسوب می‌شد) مجهز بود.

ال‌ جی در سال 2018

ال‌ جی G7

خب باید گفت در این روایت تاریخی، کم کم به روزهای کنونی نزدیک می‌شویم و دیگر مساله چندانی برای گزارش کردن وجود ندارد. ال‌ جی G7 تینکیو (LG G7 ThinQ) بیشتر به یک نسخه اندک ارتقاءیافته از V30 می‌ماند که دارای بریدگی بالای صفحه نمایشگر است. البته ال‌‌ جی گوشی V30S (با یک ارتقای ساده حافظه) و نیز در ادامه V35 (با دوربین و نمایشگر V30 و پردازنده G7) را نیز عرضه کرده است. ممکن است یکی دو نمونه از مدل‌های فرعی این گوشی‌ها نیز عرضه شده باشند، ولی بیشتر تکرار مدل‌های قبل هستند.

همان طور که می‌بینید، ال‌ جی یدی طولا در ابداع خصوصیات جدید برای تلفن‌های همراه دارد که این مساله به خصوص در مورد دوربین‌ها و نیز قدرت پردازش و صفحه‌های نمایش به چشم می‌آید. البته برخلاف این همه اول بودن در طراحی و بکاربندی از خصوصیات جدید، به نظر می‌رسد ال‌ جی به ندرت در صدر موفق‌ترین شرکت‌های تولید کننده گوشی قرار گرفته باشد (به ویژه در سال‌های اخیر).

این مساله ما را با این سئوال مواجه می‌سازد که ال‌ جی با چه اقداماتی می‌تواند خود را از «اول بودن در ابداع تکنولوژی‌ها» به «اول بودن در فروش» برساند؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
مهرداد کاظمی
.
22 بهمن 1399، 13:48
پاسخ
0
0
گوشی ال جی نماینده دراصفهان کجاست
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402