پنج استراتژی مؤثر برای تقویت سطح بهره‌ وری کارمندان
آرام حسینی
نویسنده:آرام حسینی
ارسال شده در:13 شهریور 1397، 21:00
بنر نوروز دومیبنر نوروز دومی

پنج استراتژی مؤثر برای تقویت سطح بهره‌ وری کارمندان

مسئله اصلی در دنیای کسب و کار صرفا استخدام کردن افراد نیست، گاهی باید بدنبال راهی باشید تا چطور بیشترین بهره‌ وری را در کارمندان خود ایجاد کنید.

بسیاری از کارآفرینانی که تازه کسب و کاری راه انداخته‌اند به قدری درگیر تلاش برای یافتن مسیر بهره وری و تولید بالا هستند که به کلی فراموش می‌کنند که یافتن راه‌هایی برای افزایش بهره‌وری کارکنان نیز به همین اندازه اهمیت دارد. متاسفانه، این مفهوم کلی حداکثر استفاده را از کارکنان و کارمندان بردن، اغلب به اشتباه تفسیر و تعبیر شده است.

بسیاری از کارفرمایان به اشتباه داشتن کارمندان با بهره‌ وری بیشتر را اینگونه تلقی می‌کنند که کار بیشتری با زمان کمتری را به کارمندان‌شان واگذار کنند. اما این راهش نیست؛ تنها حاصل روش‌های این چنینی کارمندانی بدخلق و خسته هستند که نهایت عطای کار را به لقایش می‌بخشند و استعفا می‌دهند.

اینکه کارمندان از نهایت پتانسیل‌شان در کار استفاده کنند بسته به شماست که همچون رهبر و راهنما آن‌ها را به جاده موفقیت رهنمون سازید. در ادامه 5 روش را که کارمندان به کمک آن‌ها موجب موفقیت کسب و کارتان می‌شوند بررسی می‌کنیم.

 

برای فناوری هزینه کنید

بسیاری از شرکت‌ها برای صرفه‌جویی و پس انداز، لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت کوچک و تلفن‌های مستعمل دست چندمی را در اختیار کارمندان می‌گذارند که بعید است کار کنند. فکر می‌کنید این صرفه‌جویی چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ کارکنان از فناوری نامناسب و کندی که مدام هنگ می‌کند به ستوه می‌آیند و نتیجه‌اش کاهش میزان بهره‌ وری کارمندان خواهد بود.

به عنوان کارفرما و رئیس مهم است که در بودجه‌ریزی، هوشمندانه عمل کنید. چندصد دلار اضافی تفاوت قیمت بین یک لپ‌تاپ درجه یک و یک سیستم قدیمی دست چندم در مقایسه با میزان پولی که در قبال ایجاد شرایط کاری بد و نامناسب برای کارمندان‌تان ازدست می‌دهید، تفاوت بسیار فاحشی ایجاد می‌کند.

 

آموزش کافی برای کارکنان ارائه دهید

Boost employee

اینکه تازه واردها از همان روز اول مشغول به کار شوند کم کم دارد به یک عادت و رویه تبدیل می شود ولو آنکه با حداقل آموزش یا بدون آموزش باشد. در عین‌حالی که بسیاری از کارفرمایان می‌توانند از زیر این قضیه دربروند اما بیشتر اوقات این مسئله به ضررشان خواهد بود. مطمئنا استخدامی‌های جدید کم کم طی روزهای کاری با جریان امور آشنا شده و یاد می گیرند، اما پیچ وخم و جزئیات اینکه چطور در کارشان موثر و کارآمد باشند را یاد نمی‌گیرند. آموزش صحیح دانش درونی برای کارمندان به ارمغان می‌آورد که چگونه به بهترین نحو کارشان را انجام دهند. همین میانبرها و تدابیر کوچک هستند که یک کار یک ساعته را به یک کار سی دقیقه‌ای تقلیل می‌دهند.

 

از آسودگی و راحتی کارمندان‌ اطمینان حاصل کنید

Boost employee

گاهی شرکت‌ها قوانین بسیار احمقانه‌ای را اعمال می‌کنند. کارمندان باید حتما کت و شلوار بپوشند و کراوات بزنند؛ قانونی که تحت هیچ شرایطی تغییر نمی‌کند حتی اگر یک روز گرم و شرجی تابستانی باشد که از گرما هلاک می‌شوید. ساعات ناهار راس 12 ظهر است و اهمیتی ندارد که چقدر کارمندان گرسنه باشند؛ کسی اجازه ندارد زودتر از این ساعت غذا بخورد. این‌ها تنها نمونه‌‌ای از قوانین و مقرراتی هستند که بصورت بالقوه سطح بهره‌ وری و خلاقیت کارکنان را پایین می‌‌آورند؛ چرا که آن‌ها را در شرایط کاری نامطلوب و بدی قرار می‌دهند.

به جای این قوانین دست و پاگیر و آزاردهنده سعی کنید به کارکنان‌تان آزادی عمل و آسایش داده و منطقه امنی را در اختیارشان قرار دهید. نکته اصلی قوانین اداری در وهله نخست افزایش عملکرد کارکنان است نه صدمه رساندن و آزار دادن آنها.

 

به کارمندان‌ هله و هوله و فست فود ندهید

Boost employee

پیتزا، دونات و فست فود؛ درواقع بیشتر غذاهایی که در محیط‌های کاری سرو می‌شوند بدترین و مخرب‌ترین غذاها برای میزان بهره‌ وری و انرژی فرد هستند که هیچ ارزش غذایی ندارند. اگرچه خیلی افراد عاشق این مدل غذاها هستند و راه مناسبی‌ است که کارفرمایان برای راضی و خشنودساختن تمام افراد اداره برمی‌گزینند اما مراقب باشید که در دام نیفتید. یا زمان کافی برای ناهار اختصاص دهید تا کارکنان بتوانند ناهار مناسبی بخورند یا اجازه دهید که غذایی که خودشان دوست دارند با خود بیاورند. خیلی از کارمندان عاشق میوه، معجون‌‌ها و ماست هستند.

 

نقاط ضعف و قوت کارمندان‌ را بشناسید

نقاط ضعف و قوت کارمندان‌

یک روش برای اینکه بیشترین بهره را از کارمندان‌تان ببرید تقسیم درست کار و وظایف بین آن‌ها است. برای این‌کار باید قابلیت‌ها و توانمندی‌های کارکنان‌تان را بشناسید و مهم‌تر از آن بدانید که چه کارهایی را نمی‌توانند انجام دهند و چه قابلیت‌هایی را ندارند. نمونه‌های زیادی را می توان نام برد که رئیسی پروژه‌ای را به کارمندی سپرده که با آن احساس راحتی نمی‌کند و از آنجایی که کارمند هم نمی‌خواهد که به چشم یک تنبل یا فرد بی‌کفایت و بی‌عرضه دیده شود، ترجیح می‌دهد بجای آنکه خیلی ساده و راحت به ناتوانی و نادانی‌اش در این مسئله اعتراف کند کار بد و ضعیفی را تحویل دهد.

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha