چگونه کسب و کاری بدون نیاز به حضور فیزیکی راه اندازی کنیم؟
امیر حیدری باطنی
نویسنده:امیر حیدری باطنی
ارسال شده در:09 شهریور 1397، 21:00

چگونه کسب و کاری بدون نیاز به حضور فیزیکی راه اندازی کنیم؟

تمامی مدیران شرکت‌ها به دنبال نوعی کسب و کار هستند که بهینه بوده و به گونه‌ای عمل نماید که نیاز به توجه زیادی نداشته باشد. در این مطلب به راهکارهایی برای رسیدن به این هدف اشاره می‌کنیم.

با هر کارآفرینی که صحبت کنید، به دنبال نوعی کسب و کار است که همچون ساعت کار کند و نیازی به حضور فیزیکی او نباشد. اما هیچ گاه این گونه نمی‌شود؛ حتی بعد از سال‌ها فعالیت و با شانزده ساعت کار در روز، تلاش مداوم برای استخدام و به‌کارگیری افراد مناسب در سمت‌های گوناگون و استفاده از کمپین‌های مختلف برای استفاده حداکثری از منابع و هزینه حداقلی این امر محقق نمی‌شود. این مدیران و کارآفرینان هیچ گاه زمانی برای تفریح و تعطیلات ندارند.

ایلان ماسک با وجود احترام بسیار بالایی که در میان متخصصان دارد و همچنین علی‌رغم موفقیت‌هایش به عنوان یک کارآفرین، همچنان در طول هفته 100 ساعت کار می‌کند، در شبکه‌های اجتماعی فعالیتی ندارد و گاهی اوقات هم در زیر میز خود در کارخانه تسلا می‌خوابد. آیا این تعریف موفقیتی است که می‌خواهید تجربه کنید؟ اگر بخواهیم روراست باشیم، نمی‌دانیم که به کارآفرینان چه باید بگوییم تا از این محدودیت‌ها خلاصی یابند.

به تازگی مقاله‌ای توسط مایک میخالوویچ به نام «ساعت کار: کسب و کار خود را به گونه‌ای اداره کنید که به خودیِ خود کار کند» منتشر شده است. نویسنده این مقاله با استفاده از تجربه‌های شخصی خود در بازیابی شرایط ورشکسته و ایجاد شرکت‌هایی چندمیلیون دلاری به هفت قدمی اشاره کرده که باعث تغییر و تحول‌های خوبی در شرکت‌ها می‌شود.

در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که حاصل تجربه‌های شخصی افراد و کارشناسان و همچنین اطلاعات ذکر شده توسط کارآفرینانی است که در طول سالیان طولانی به دست آمده است.

 

بررسی کنید که زمان شما امروز صرف چه مسئله‌ای شد

کسب و کار

به عنوان صاحب یک کسب و کار، همه مدیران باید توازنی میان انجام دادن کارها، تصمیم‌گیری، مدیریت افراد و بهینگی مداوم ایجاد نمایند. تنها در آن صورت است که می‌توان به گونه‌ای روال کارها را تنظیم کرد که کسب و کار بدون حضور مداوم به فعالیت خود ادامه دهد.

یکی از مدیران شرکت‌های معروف آن قدر غرق در کارهای شرکت شده بود که داشت سلامت خود را با کار زیادی به خطر می‌انداخت، حتی با اینکه بیش از حد حواسش به همه چیز بود. بعد از بررسی‌های بسیار توانست به گونه‌ای عمل کند که از تمامی جزئیات فعالیت‌های روزانه شرکت آگاهی یابد و تمامی فرآیندها را تحت کنترل داشته باشد.

 

قابلیتی کلیدی برای موفقیت شرکت خود بیابید

هر شرکتی دارای قابلیتی اصلی است که باعث منحصربه‌فرد شدن آن و همچنین ارائه نوعی ارزش به مخاطبین می‌شود. اینجا جایی است که باید محصولاتی عرضه کنید که حاصل بهترین استعداد و عملکرد شما و تیم کارکنان‌تان باشد. در مورد این مسئله اطمینان حاصل کنید که تمامی تلاش‌های شما در این زمینه متمرکز است و از صرف زمان در حوزه‌های دیگر کم کنید.

 

به تیم کارکنان خود قدرت بدهید تا قابلیت کلیدی شما را به خوبی عملیاتی کنند

کسب و کار

در یک کسب و کار کاملا بهینه، هر کس می‌داند که قابلیت کلیدی شرکت همیشه در اولویت قرار دارد و کنترل‌هایی صورت می‌گیرد تا افراد و منابعی که در راستای رسیدن به این هدف صرف می‌شوند، مورد محافظت قرار گیرند. همچنین باید توجه داشت که توانایی افراد کلیدی و توانمند با کارهای روزمره و غیرممکن کاهش نیابد.

برای مثال، یکی از شرکت‌های معروف قابلیت کلیدی خوبی در حوزه سخت‌افزارهای کامپیوتری داشت. یکی از مسئولین این شرکت، تصمیم گرفت تا فعالیت نرم‌افزاری ویژه‌ای را برای تقویت و رشد کسب و کار مورد نظر آغاز نماید. به همین خاطر، مسئولین اجرایی کلیدی و منابع انسانی توانمند در این حوزه به کار گرفته شدند تا این پروژه نرم‌افزاری را آغاز نمایند. نتیجه، نزولی بزرگ در کسب و کار سخت‌افزاری این شرکت و یک کسب و کار ناموفق نرم‌افزاری بود؛ هیچ گاه چنین اشتباهی را مرتکب نشوید.

 

روال‌های جدیدی برای تهیه اسناد به کار بگیرید تا بدون حضور شما افراد به فعالیت بپردازند

کسب و کار

هریک از ما روش اجرای منحصر به خودمان را در کارها داریم. اغلب، این روش‌ها بدون حضور مداوم ما قابل انتقال و اجرا توسط دیگران نیستند. به عنوان یک نکته سریع باید بگوییم: استفاده از یادداشت‌ها و گرفتن اسکرین‌شات از صفحه نمایش‌ها برای ثبت کردن روندهای موجود بسیار ساده‌تر از نوشتن جزئیات موارد به صورت دست‌نویس است.

 

نقش‌ها و منابع شیفت را با هدف عملکرد بهینه تنظیم نمایید

برای دستیابی به نوعی کسب و کار که تا حد زیادی به صورت مستقل کار می‌کند، باید صفات قدرت ذاتی کارکنان را برای کارهای کلیدی و مهم مورد بررسی و انطباق قرار دهید و همیشه با توجه به تغییرات بازار و رشد تعداد افراد عمل نمایید. افراد مناسبی را برای انجام کارهای مناسب و در زمانی مناسب به کار بگیرید، همچون یک مرشد برای کارکنان خود رفتار کنید و در جهت رشد آنها بکوشید تا در عوض آنها هم به رشد کسب و کار شما کمک کنند.

 

روی جلب رضایت بهترین مشتریان خود تمرکز کنید

جلب رضایت بهترین مشتریان

هر قدر که خدمات بیشتری را به ترکیب گسترده‌تری از مشتریان ارائه کنید، تنوع شما بیشتر می‌شود و در نتیجه، ارائه خدمات مداوم و ویژه سخت‌تر می‌شود. به کارکنان خود این مسئله را تفهیم کنید که همه مشتریان یکسان نیستند و به گونه‌ای عمل کنید تا بهترین خدمات به مهم‌ترین مشتریان شما ارائه شود.

 

خودتان را از نیاز به حضور دائمی در محل کار رها کنید

کسب و کار ایده‌آل نوعی از تجارت است که بدون حضور فعال شما نتایج پایداری از جمله اهداف رشد را ارائه دهد. آخرین قدم در ساخت یک کسب و کار موفق آن است که مجموعه‌ای را در کسب و کار خود ایجاد نمایید که با آن شما و هر کس دیگری بتواند از هر جایی آن را اداره نماید.

آخرین مانع بزرگی که باید بر آن غلبه کنید، خودتان هستید. بسیاری از کارآفرینان نمی‌توانند وجود خودشان را کنار بگذارند و یا بر ترس‌هایی که از عملکرد نامناسب کسب و کار بدون حضور خود دارند، غلبه نمایند. بعضی از این ترس‌ها اصلا جدی نیست. به جای اینکه به سختی برای موفقیت کسب و کار خود تلاش کنید، سعی کنید روالی را ایجاد نمایید تا بدون حضور فیزیکی شما کسب و کار به فعالیت ادامه دهد.

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha