همه آنچه که از نمایشگاه IFA 2018 انتظار داریم

نمایشگاه IFA 2018
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

نمایشگاه IFA یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های معرفی محصولات الکترونیکی است که هر ساله در برلین برگزار می‌شود. از آنجا که حدود 3 روز تا برگزاری این نمایشگاه باقی مانده است، در ادامه همه آنچه که از IFA 2018 انتظار می‌رود را با هم مرور می‌کنیم.

از نمایشگاه IFA 2018 چه انتظاراتی داریم؟

از میان همه نمایشگاه‌های فناوری و تکنولوژی سالانه، IFA یکی از مهم‌ترین و غیرقابل پیش‌بینی‌ترین نمایشگاه‌ها خواهد بود. برای مثال تقریبا همه می‌دانیم که در نمایشگاه CES و یا MWC چه چیزی عرضه خواهد شد اما در IFA هرگز به طور دقیق نخواهید دانست که چه شگفتی در انتظار شما است. با این حال براساس تاریخچه و اخباری که پیرامون این نمایشگاه منتشر شده، برخی از چیزهایی که انتظار داریم در این نمایشگاه شاهد باشیم را معرفی خواهیم کرد. با پلازا همراه باشید تا در ادامه همه آنچه که از نمایشگاه IFA 2018 انتظار داریم را با هم مرور کنیم.

 

گوشی‌های هوشمند

Sony Xperia ZX2

نمایشگاه IFA بدون رونمایی کمپانی سونی از یک و یا دو گوشی هوشمند، برگزار نخواهد شد. در سال گذشته شاهد رونمایی از دو گوشی هوشمند اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ1 کامپکت بودیم. در سال 2018 نیز دو گوشی اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت و مدل جدیدتر XZ2 پرمیوم رونمایی شدند. بنابراین کاملا منطقی است که منتظر رونمایی از اکسپریا XZ3 در نمایشگاه امسال IFA باشیم.

تاکنون خبرهای متنوعی پیرامون سونی اکسپریا XZ3 منتشر شده است، در این خبرها به بنچمارک‌های مختلف و قاب‌هایی که برای این گوشی منتشر شده است، پرداخته شده است. یکی از جامع‌ترین خبرها مربوط به منبع خبری MobileFun است که در وبسایت آن، این گوشی برای پیش‌فروش گذاشته شده است.

مشخصات اکسپریا XZ3 نشان می‌دهد که این گوشی می‌تواند یک گوشی پرچمدار محسوب شود. بحث‌های زیادی در این مورد پیش آمده که آیا این گوشی همانند اکسپریا XZ2 پرمیوم از دوربین دوگانه بهره می‌برد و یا مجهز به سنسور جدید 48 مگاپیکسلی سونی خواهد بود. همچنین هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا این گوشی با نمونه کامپکت خود در سال جاری عرضه خواهد شد یا خیر؟ درحال حاضر به‌نظر می‌رسد که باید منتظر کنفرانس مطبوعاتی سونی در تاریخ 30 آگوست (8 شهریور) باشیم تا اطلاعات دقیق‌تری از این گوشی منتشر شود.

کمپانی هواوی نیز در نمایشگاه IFA 2018 یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد و انتظار می‌رود که سری میت 20 در این نمایشگاه رونمایی شود. منبع خبری XDA Developers اظهار می‌کند که عکس‌های قانونی هواوی میت 20 رویت شده است. به گزارش این منبع خبری، گوشی هوشمند میت 20 از یک بریدگی بالای نمایشگر قطره‌ای شکل مشابه آنچه که در گوشی اسنشیال PH-1 شاهد بودیم، بهره خواهد برد. هواوی میت 20 مجهز به یک صفحه نمایش 6.3 اینچ، یک باتری بزرگ و دیگر ویژگی‌های مناسب یک گوشی پرچمدار خواهد بود.

هواوی میت 20 لایت

قابل ذکر است یک نسخه از هواوی میت 20 با نام «هواوی میت 20 لایت» عرضه خواهد شد که از نظر ویژگی‌های سخت‌افزاری کمی پایین‌تر از میت 20 خواهد بود، در مقابل یک مدل «پرو» از هواوی میت 20 نیز عرضه خواهد شد که صفحه نمایش 6.9 اینچی خواهد داشت و همانند هواوی P20 پرو مجهز به یک دوربین سه‌گانه در عقب خود خواهد بود. در نتیجه سری هواوی میت 20 با سه عضو خود با قدرت در نمایشگاه IFA 2018 حاضر خواهند شد. سال گذشته هواوی جدیدترین محصول خود را در نمایشگاه IFA معرفی کرد اما عرضه رسمی آن را به بعد از نمایشگاه موکول کرد. بنابراین به‌نظر می‌رسد که امسال نیز شاهد این اقدام هواوی در نمایشگاه IFA باشیم با درنظر گرفتن این نکته که پردازنده جدید کرین 980 در گوشی‌های امسال هواوی به‌کار گرفته خواهد شد.

ال جی وی 40

انتظار داریم که موقعیت مشابهی را نیز برای ال‌ جی شاهد باشیم. در سال گذشته کمپانی ال‌ جی، گوشی هوشمند ال‌ جی V30 خود را در نمایشگاه IFA رونمایی کرد. درحال حاضر منابع خبری متعددی اظهار می‌کنند که ال‌ جی یک گوشی هوشمند V40 و یا V40 تین کیو خود را در راه دارد. Evan Blass اعلام کرده است که در اواخر تابستان و یا اوایل پاییز، گوشی هوشمند V40 تین کیو رونمایی خواهد شد. درحال حاضر اینکه ال‌ جی از نمایشگاه IFA برای رونمایی محصول خود استفاده می‌کند و یا بعدا جلسه رونمایی مجزایی برگزار خواهد کرد، هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

گوشی بلک‌ بری KEY2 LE

قطعا کمپانی TCL که گوشی هوشمند بلک‌ بری را ارائه می‌کند، امسال در نمایشگاه IFA از گوشی جدید خود رونمایی خواهد کرد. با وجود آنکه گوشی هوشمند بلک بری KEY2 تنها چند ماه پیش در بازار عرضه شده است اما به‌نظر می‌رسد که بلک بری قصد دارد به‌زودی از نسخه لایت گوشی بلک بری KEY2 با نام بلک بری KEY2 LE رونمایی کند. به‎نظر می‌رسد که این گوشی نسخه پایین‌تری از بلک‌بری KEY2 بوده و در آن از یک قاب پلاستیکی به جای قاب شیشه‌ای و فلزی معمولی KEY2 استفاده شده است. از آنجا که مقرون‌به‌صرفه بودن در بازار گوشی‌های هوشمند، فاکتور مهمی محسوب می‌شود احتمالا قیمت این گوشی، جالب‌ترین ویژگی آن باشد.

 

پوشیدنی‌ ها

گوگل واچ

انتظار داریم که در نمایشگاه IFA 2018 شاهد ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های خواب متنوعی باشیم. برای مثال برند فسیل (Fossil) معمولا صدها نمونه از برندهای مختلف را در زیر سایه نام خود ارائه می‌کند. گفته می‌شود این کمپانی در حال آماده کردن معرفی و عرضه محصولاتی با برندهای مهم است.

مطمئنا دسته پوشیدنی‌ها در طول این جند سال اخیر در مقایسه با گوشی‌های هوشمند خیلی بااهمیت نیست اما همچنان ارزش خود را حفظ کرده است. گوگل به‌تازگی اپلیکیشن Fit خود را برای سیستم عامل Wear OS مجددا طراحی کرده است. کمپانی Fitbit نیز در چند روز گذشته از Charge 3 خود رونمایی کرده است. سامسونگ نیز از گلکسی واچ خود در کنار گلکسی نوت 9 در چند هفته اخیر رونمایی کرده است. این طور به‌نظر می‌رسد که تقریبا همه پوشیدنی‌ها تا پیش از نمایشگاه IFA 2018 رونمایی شده‌اند. منابع خبری متعددی اظهار کرده‌اند که گوگل نیز از ساعت هوشمند پیکسل خود در پاییز رونمایی خواهد کرد.

گفته می‌شود که کمپانی ال‌ جی در حال ساخت یک ساعت هوشمند جدید است؛ همچنین پتنت‌های جالبی از ساعت هوشمند هواوی به‌تازگی رویت شده است اما اخبار پیرامون ساعت‌های هوشمند این دو شرکت در مرحله‌ای نیست که بتوان به آنها اکتفا کرد و یا منتظر رونمایی از آنها در نمایشگاه IFA امسال باشیم.

 

تلویزیون و لوازم صوتی

تلویزیون the wall سامسونگ

بدون شک در نمایشگاه IFA امسال باید شاهد رونمایی از تلویزیون‌های the Wall سامسونگ باشیم. شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند سامسونگ تلویزیون 8K QLED خود را در نمایشگاه امسال معرفی خواهد کرد. قطعا سامسونگ تلویزیون 146 اینچی the Wall و 4K MicroLED خود را به برلین خواهد آورد تا مشتریان بتوانند هر چه زودتر آن را خریداری کنند.

البته منابع خبری متعددی اظهار می‌کنند که ال‌ جی یک تلویزیون بزرگ‌تر و 175 اینچی و MicroLED خود را در نمایشگاه IFA رونمایی خواهد کرد اما فعلا نمی‌توان به این خبر اکتفا کرد.

در سال گذشته نمی‌توانستید در راهروی نمایشگاه IFA قدم بزنید بدون آنکه یک جفت ایرباد بی‌سیم جدید را نبینید. درواقع جالب خواهد بود که یک ایرباد را حاضر در همه جای نمایشگاه مشاهده کنید. هدفون‌های رده‌بالا جزء ثابتی از نمایشگاه IFA هستند بنابراین با اطمینان می‌توان گفت که در نمایشگاه امسال نیز حداقل چند ایرباد جدید را رویت خواهیم کرد. برای مثال تقریبا می‌دانیم که کمپانی RHA اولین ایرفون‌های بی‌سیم مغناطیسی دو وجهی جهان را معرفی خواهد کرد.

اسپیکرهای جدید نیز محصولات استاندارد نمایشگاه IFA هستند اما مطمئنا یک محصول صوتی خانگی بدون یک دستیار هوشمند عرضه نخواهد شد. امسال نسبت به سال گذشته از دستیارهای هوشمند، بیشتر انتظار می‌رود بنابراین با اینکه الکسای آمازون و یا دستیار گوگل معروف‌ترین دستیارهای هوشمند هستند، اما در نمایشگاه امسال باز هم مشتاق دیدن دستیارهای هوشمند خواهیم بود.

 

محصولات دیگر

علاوه بر لپ‌تاپ‌های ایسر، ایسوس و لنوو در نمایشگاه امسال، شاهد چند مدل لپ‌تاپ و هیبریدهای جدید خواهیم بود. کمپانی انویدیا به‌تازگی کارت گرافیک‌های جدید خود را رونمایی کرده است اما کمی زود است که این کارت گرافیک‌ها را در لپ‌تاپ‌های جدید ببینیم. جدیدترین مدل‌های دسکتاپ مجهز به ویژگی Virtual Link هستند که دارای یک سیم اتصال برای هدست‌های واقعیت مجازی (VR) هستند که منتظر حضور آنها در نمایشگاه امسال هستیم.

شرکت‌هایی نظیر لنوو و ایسوس با ارائه هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز در نمایشگاه IFA سال گذشته در برلین، حضور پررنگی از خود نشان دادند. با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا در نمایشگاه امسال هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز ارائه خواهند شد یا خیر.

بدون شک در نمایشگاه امسال شاهد حضور لوازم خانگی هوشمند خواهیم بود. کمپانی ال‌ جی اظهار کرده است که در حال ساخت دستگاه‌های خانگی است که از دستیار هوشمند ThinQ آن تغذیه می‌شوند. سامسونگ نیز در حال سرمایه‌گذاری و ساخت دستگاه‌هایی هوشمند و ارتباطی است؛ بنابراین مطمئنا وسایل خانگی هوشمند و جدیدی آماده هستند تا وارد زندگی ما شده و آن را تحت تاثیر خود قرار دهند.

آنچه که خیلی در رابطه با آن هیجان داریم، جستجو در گوشه و کنار این نمایشگاه در برلین، برای دیدن محصولات عجیب و غریب و ناپیدا است؛ همانند اسکنر تشخیص لکه ساخت کمپانی بوش که در سال گذشته رونمایی شد. ال‌ جی نیز اعلام کرده است که اولین ساختار اسکلت خارجی خود را به‌زودی در نمایشگاه IFA رونمایی خواهد کرد.

 

آنچه که نباید در نمایشگاه IFA انتظار آن را داشته باشیم

galaxy home / گلکسی هوم

به غیر از تلویزیون 8K و برخی لوازم خانگی هوشمند سامسونگ، انتظار رونمایی از دستگاه دیگری از این شرکت در نمایشگاه امسال نداریم. در ماه آگوست کمپانی سامسونگ از تبلت گلکسی تب S4، گوشی گلکسی نوت 9، گلکسی واچ و گلکسی هوم، اسپیکر هوشمند مجهز به دستیار بیکسبی خود رونمایی کرده است. با این حال به‌نظر می‌رسد که سامسونگ محصول دیگری برای ارائه در نمایشگاه امسال نداشته باشد.

همچنین نباید روی حضور پر رنگ کمپانی موتورولا در نمایشگاه امسال حساب کرد. سال گذشته موتورلا از گوشی هوشمند موتو X4 خود در نمایشگاه IFA رونمایی کرد اما گوشی جدید موتو Z3 حدود یک ماه پیش، رونمایی شد. به‌نظر نمی‌رسد که موتورلا به این زودی‌ها نیز قصد رونمایی از محصول جدید دیگری را داشته باشد. همچنین باید گفت که موتورلا دیگر محصول پوشیدنی تولید نمی‌کند البته منابع خبری متعددی اظهار کرده‌اند که این شرکت با کمپانی لنوو در تولید محصولات پوشیدنی همکاری خواهد کرد.

یکی از بدترین اخباری که از نمایشگاه IFA 2018 شنیده‌ایم این است که کمپانی Sphero محصولی برای نمایش در IFA امسال نخواهد داشت. معمولا این کمپانی ربات‌های Star Wars ای را ارائه می‌کرد که توجه حضار موجود در این نمایشگاه را به خود جلب می‌کردند اما متاسفانه در نمایشگاه IFA امسال، خبری از ربات‌های Star Wars نخواهد بود.

در ادامه دعوت می‌کنیم که ویدیوی زیر را در مورد آنچه در نمایشگاه IFA 2018 شاهد هستیم، مشاهده کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402