مروری بر بهترین گوشی های هوشمند معرفی شده در IFA 2018

گوشی های هوشمند / اچ تی سی U12 لایف / IFA 2018
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در جریان نمایشگاه IFA 2018 شرکت‌های فناوری بسیاری از دستاوردهای جدید خود از جمله گوشی های هوشمند رونمایی کردند. در ادامه این مطلب به بررسی بهترین گوشی‌های معرفی شده در این نمایشگاه می‌پردازیم.

از دیرباز در نمایشگاه IFA گوشی‌هایی معرفی شده‌اند که تا قبل از معرفی آن‌ها اطلاعات دقیقی درباره‌شان نداشتیم. در این بین تنها گاهی اتفاق می‌افتد که نامی بزرگ پرچمداری را در این نمایشگاه معرفی کند؛ چراکه برخی از شرکت‌های تولید کننده گوشی های هوشمند، IFA را محلی برای معرفی گوشی‌های میان رده می‌شناسند و در آن شرکت نمی‌کنند. به عنوان مثال، سامسونگ که پیش از برگزاری IFA 2018 از محصولات خود رونمایی کرده است، از طرفی گوگل و اپل نیز قرار است محصولات خود را در یکی دو ماه آینده معرفی نمایند. با این حال هنوز هم نمایشگاه IFA شاهد حضور گوشی های هوشمند قابل توجهی بوده است که نه تنها جایگزینی مناسب برای یک سری از پرچمداران محسوب می‌شوند بلکه از طرف دیگر به ویژگی‌های جالبی نیز مزین هستند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بهترین گوشی های هوشمند معرفی شده در IFA 2018

سونی اکسپریا XZ3

یکی از پرچمدارانی که در نمایشگاه IFA 2018 معرفی شد بدون شک گوشی هوشمند سونی اکسپریا XZ3 بوده است. این گوشی هوشمند، ساختاری براساس طراحی اکسپریا XZ2 دارد. درواقع اکسپریا XZ2 دارای همان زوایای قدیمی و حاشیه‌های کناری بسیار زیاد سونی بوده و در پشت و جلوی گوشی نیز انحنای قابل توجهی دیده می‌شود. البته در طراحی اکسپریا XZ3 حاشیه‌های کناری کمتر شده اما با این حال نمایشگر این گوشی هوشمند همچنان هیجان‌انگیز است. چراکه این دستاورد دارای یک نمایشگر 6 اینچی بوده و نیز اولین گوشی سونی است که از نمایشگر اولد (OLED) بهره می‌برد. علاوه بر این اسپیکرهایی که در جلوی گوشی قرار دارند، طوری طراحی شده‌اند و جای گرفته‌اند که امکان مشاهده فیلم را به خوبی فراهم می‌آورند. درواقع اکسپریا XZ3 انتخاب و در پی آن تجربه خوبی را برای مشاهده فیلم با گوشی رقم خواهد زد.

اکسپریا XZ3 نیز از همان دوربین اکسپریا XZ2 یعنی از دوربین تکی که به لنزی 19 مگاپیکسلی مجهز است، بهره می‌برد. اما دوربین سلفی آن به 13 مگاپیکسل ارتقا یافته است که می‌تواند برای دوستدارن سلفی و عکاسی با گوشی های هوشمند انتخاب مناسبی باشد. علاوه بر همه این‌ها ما شاهد تغییرات زیادی از نظر عملکرد بالا و همچنین باتری قدرتمندتر در این نسخه از اکسپریا خواهیم بود که در این بین می‌توان به شارژ بی سیم و همچنین پشتیبانی از IP68 اشاره کرد. دیگر امکان سونی در این پرچمدار بکارگیری اندروید 9 یا اندورید پای جهت اجرای برنامه‌ها و هماهنگی‌های سخت افزاری است که دستاورد جدیدی نیز محسوب می‌شود. همه این امکانات و سایر تجهیزاتی که در اینجا مجال صحبت از تک تک آن‌ها را نداریم دست به دست هم داده‌اند تا سونی را برای دیگر بار صاحب گل سرسبدی کنند که با قیمت 900 دلار عرضه می‌شود که البته اندکی نیز گران به نظر می‌آید.

 

زد تی ای اکسون 9 پرو

پس از تحریم‌ها و مشکلاتی که محصولات ZTE در آمریکا داشتند، این کمپانی بر آن شد تا پرچمدار جدیدی را تولید کند و آن را در IFA 2018 معرفی نماید. این محصول که اکسون 9 پرو نام دارد درواقع دنباله گوشی های هوشمند ZTE سری اکسون است که آخرین آن‌ها اکسون 7 بوده است. جالب است بدانید که اکسون 8 نیز هرگز تولید نشد. با جهشی که کمپانی ZTE در این زمینه داشته باشد این گوشی هوشمند از یک نمایشگر 6.21 اینچی از نوع امولد (AMOLED) با رزولوشن فول اچ دی بهره می‌برد. در این راستا ZTE وعده داده است که این ویژگی همانند ویژگی نمایشگر تلویزیون‌های هوشمند خواهد بود که باعث بهینه‌سازی کیفیت ویدیو خواهد شد.

جالب است بدانید که اکسون 9 پرو قدرت پردازشی خود را از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 845 تامین می‌کند و با یک رم 6 گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی ویژگی‌های پردازشی و ذخیره‌سازی خود را نیز تکمیل خواهد کرد. از طرف دیگر یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی نیز در این گوشی هوشمند وظیفه تامین انرژی مورد نیاز را بر عهده دارد. دوستداران عکاسی با گوشی های هوشمند نیز شاهد یک دوربین دوگانه با لنزهای 20 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی در پشت گوشی و همچنین یک لنز 20 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی در جلوی گوشی خواهند بود. با این حال چندان انتظار نداریم که این گوشی هوشمند در بازارهای آمریکایی برای فروش عرضه شود اما برای عرضه در بازارهای اروپا آماده بوده با قیمتی معادل 649 یورو (750 دلار) فروخته خواهد شد.

 

هواوی میت 20 لایت

هواوی میت 20 لایت

این گوشی هوشمند با یک نمایشگر 6.3 اینچی از بریدگی بالای نمایشگر نیز بهره‌مند است و رزولوشنی معادل 1080×2340 دارد. در این محصول هوشمند پردازنده کرین 710 وظیفه تامین قدرت پردازشی را برعهده داشته که با یک رم 4 گیگابایتی نیز تغذیه می‌شود. جالب است بدانید که دوربین جلوی گوشی از لنزی دوگانه سود می‌برد که یکی از آن‌ها ظرفیتی معادل 24 مگاپیکسل و دیگری ظرفیتی معادل 2 مگاپیکسل دارد و انتخابی عالی را برا ثبت تصاویر پرتره و همچنین انواع دیگر سلفی رقم خواهد زد. از طرف دیگر کاربران شاهد ویژگی مشابه در پشت گوشی به عنوان دوربین اصلی خواهند بود با این تفاوت که یکی از لنزها 20 مگاپیکسلی است و دیگری همان لنز 2 مگاپیکسلی بوده که البته دارای دیافراگم گسترده‌تر و عملکرد بهتری هستند.

این نشان می‌دهد که هواوی کاملا در تولید گوشی های هوشمند میان رده با ویژگی‌های عالی، مهارت کافی دارد تا محصولاتش قدرت رقابت با یک سری از پرچمداران را نیز داشته باشد. از طرف دیگر این معرفی اقدام خوبی در جهت مقدمه سازی برای نسخه اصلی این دستگاه هوشمند یعنی هواوی میت 20 پرو بوده که در پاییر امسال معرفی خواهد شد. قیمت هواوی میت 20 لایت نیز 380 پوند انگلیس برآورد شده است که زیر 500 دلار خواهد بود.

 

هواوی آنر پلی

اگر به دنبال محصول دیگری با ویژگی‌هایی مانند بریدگی بالای نمایشگر در یک گوشی میان رده هستید، همچنان انتخاب دیگری مانند آنر پلی نیز در خانواده هواوی وجود دارد که قیمت آن 280 پوند انگلیس و یا 330 یورو است که البته برای بازار ایالات متحده نیز تولید نخواهد شد. با این حال جالب است بدانید که هواوی آنر پلی به مانند دیگر محصول کمپانی هواوی در IFA 2018 از نمایشگر 6.3 اینچی بهره می‌برد و با پردازنده کرین 970 و رم 4 گیگابایتی نیز تغذیه می‌شود. خوب است بدانید با توجه به طراحی بدنه‌ای که آنر پلی از آن سود می‌برد در نگاه اول یک گوشی گیمینگ در ذهن تداعی خواهد شد که البته هواوی نیز چنین ادعایی در این زمینه دارد. درواقع این گوشی هوشمند با امکانی که آنر آن را پردازنده گرافیکی توربو می‌نامند، ارتقا یافته است که باعث ارتقای نرخ فریم نمایشگر و همین‌طور کیفیت گرافیکی خواهد شد.

آنر پلی

دوربین این گوشی هوشمند نیز دارای یک لنز 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و همچنین یک لنز 2 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 بوده و از برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد. این ویژگی‌ها شامل فوکوس خودکار و تشخیص فاز خواهند بود. همچنین در کنار اندروید 8.1 که بر روی این گوشی اجرا می‌شود، رابط کاربری هواوی آنر پلی یعنی EMUI 8.2 بر روی این گوشی اجرا خواهد شد. در مورد باتری آنر پلی نیز باید بگوییم که این گوشی از یک باتری 3750 میلی‌آمپر ساعتی بهره‌مند خواهد بود.

 

ال جی G7 وان و ال جی G7 فیت

همچنین بخوانید :

تا قبل از برگزاری نمایشگاه IFA 2018 ما در مورد اینکه کمپانی ال جی چه گوشی های هوشمندی را در این نمایشگاه معرفی خواهد کرد، اطلاعی در دست نداشتیم. در این راستا، ال جی در IFA 2018 گوشی هوشمند G7 وان (LG G7 One) را معرفی کرد و برگشتی رو به عقب داشت که همچنین موجب غافلگیری طرفداران دنیای فناوری و گوشی های هوشمند نیز شد. جالب است بدانید که این گوشی اندرویدی به اندروید وان مجهز بوده و یک گوشی اقتصادی و همچنین نسخه ارزان ال جی G7 تین کیو نیز محسوب می‌شود.

درواقع ال جی G7 وان با بهره‌مندی از نمایشگر 6.1 اینچی، بریدگی بالای نمایشگر و همچنین متریالی که در ساخت بدنه آن استفاده شده، در ظاهر شباهت بسیار زیادی به ال جی G7 تین کیو دارد اما در درون از پیکره‌بندی متفاوتی بهره می‌برد. درواقع ال جی G7 وان از پردازنده اسنپدراگون 833 برای تامین قدرت پردازشی خود استفاده می‌کند و با یک رم 4 گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی نیز همراه شده است. همچنین این گوشی هوشمند دارای یک دوربین تکی 16 مگاپیکسلی  بوده که البته هنوز اطلاع دقیقی درباره قیمت آن نیز در دست نیست.

از طرف دیگر ال جی G7 فیت (LG G7 Fit) نیز نسخه‌ای با مشخصات پایین‌تر است که از پردازنده دو سال قبل کوالکام یعنی اسنپدراگون 821 جهت اجرای عملیات پردازشی استفاده می‌کند. بنابراین انتظار می‌رود که قیمتی ارازان‌تر از مدل وان داشته باشد.

 

اچ تی سی U12 لایف

اچ تی سی U12 لایف

این گوشی هوشمند نیز از جمله دستاوردهای دنیای گوشی های هوشمند معرفی شده در IFA 2018 است که به بازار ایالات متحده عرضه نخواهد شد. با این حال جالب است بدانید که اچ تی سی U12 لایف محصولی با ویژگی‌های قابل تحسین و در عین حال مقرون به صرفه است و مشتریان متقاضی خرید گوشی های هوشمند اقتصادی را با خصوصیاتی که دارد وسوسه می‌کند. از طرف دیگر این گوشی هوشمند دو مزیت اساسی دارد؛ یکی از مزیت‌ها به بهره‌مندی از دکمه‌های کناری اشاره دارد (برخلاف اچ تی سی U12 که دکمه‌های دیجیتال نخواهد داشت) و دیگری مزین بودن به جک هدفون است. همچنین بهره‌مندی از یک نمایشگر 6 اینچی، پردازنده میان‌رده اسنپدراگون 836 از دیگر ویژگی‌های اچ تی سی U12 لایف خواهد بود. همچنین علاوه بر مواردی که بیان شد باید خاطر نشان کنیم که مشتریان در مورد حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی دو قابلیت انتخاب را خواهند داشت: یکی رم 4 گیگاباینی با حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایت و انتخاب دیگر شامل رم 6 گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایت خواهد بود.

با این همه ویژگی خوب باید اضافه کنیم که اچ تی سی U12 لایف از باتری 3600 میلی‌آمپر ساعتی جهت تامین نیروی مورد نیاز خود استفاده خواهد کرد و یک دوربین 16 مگاپیکسلی ویژگی دیگری است که این گوشی میان رده از آن بهره‌مند خواهد بود. در مورد قیمت این گوشی هوشمند نیز باید بگوییم که قیمتی معادل 390 دلار دارد.

 

بلک بری key2 LE

اگر شما هنوز هم به مانند گذشته علاقه‌مند به داشتن یک گوشی مجهز به صفحه کلید فیزیکی هستید و از طرفی بلک بری Key2 انتخابی گران‌قیمت از نظر شما است در نتیجه بهتر است نگاهی به نسخه ارزان‌تر این گوشی هوشمند یعنی بلک بری Key2 ال ای (Blackberry Key2 LE) داشته باشیم که در جریان IFA 2018 معرفی شد. جالب است بدانید که این نسخه از بلک بری ویژگی‌های بسیار زیادی را از بلک بری Key2 وام گرفته که یکی از مهم‌ترین آن‌ها صفحه کلید کامل QWERTY است و دارای یک بدنه ارزان از پلی کربنات نیز خواهد بود. از طرف دیگر بهره‌مندی از پردازنده اسنپدراگون 636 کوالکام، رم 4 گیگابایتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند محسوب می‌شود. علاوه بر این بلک بری Key2 LE در رنگ‌هایی مانند طلایی، آبی و قرمز عرضه می‌شود که البته رنگ قرمز آن بسیار چشم نواز و خیره‌کننده خواهد بود.

همچنین این نسخه از بلک بری دارای حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی است که از طریق یک کارت حافظه میکرو SD نیز قابل ارتقا خواهد بود. از دیگر ویژگی‌هایی که در این کوشی هوشمند خودنمایی می‌کند، دوربین دوگانه آن بوده که با لنزهای 13 و 5 مگاپیکسلی همراه شده است. اما در دوربین جلو ما شاهد یک دوربین 8 مگاپیکسلی خواهیم بود. همچنین باتری بلک بری key2 LE ظرفیتی برابر  3000 میلی‌آمپر ساعت دارد که یکی دیگر از خصوصیات این گوشی هوشمند محسوب می‎‌شود. با این حال این محصول با قیمتی معادل 250 دلار، در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد که در انگلیس نیز قیمتی معادل 350 پوند انگلیس خواهد داشت. این را هم اضافه کنیم که قیمت این محصول در بازار آمریکا معادال 400 دلار است.

کلام آخر

برای اطلاع بیشتر از مقالات فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402