چگونه با فتوشاپ افراد را از عکس هایی که می گیریم حذف کنیم؟

فتوشاپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گاهی، در تصاویری که با دوربین عکاسی می‌گیریم، برخی اجزای تصویر اضافی هستند و می خواهیم حذف‌شان کنیم. نحوه این کار را در این مطلب با فتوشاپ به شما آموزش می‌دهیم.

توریست‌هایی که از مقابل تصاویر دوربین شما رد می‌شوند، به شکل ناخوشایندی عکسی که می‌گیرید را خراب می‌کنند. طی فرآیندی سخت و مشقت‌بار می‌توان این تصاویر را در فتوشاپ با دست ویرایش و این افراد را از آن‌ها حذف کرد. اما اگر کمی دوراندیشی بکنید، به راحتی می‌توانید در فتوشاپ این کار را به صورت خودکار انجام دهید.

این تصویر قبل از کار با فتوشاپ را ببینید:

این تصویر هم یک عکس بعد از کار با فتوشاپ است:

امروز در این مطلب قصد داریم تا نحوه انجام این فرآیند را با استفاده از توضیحاتی آموزشی به شما نشان دهیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

 

آموزش حذف افراد از تصاویر با فتوشاپ

این ترفند چگونه عمل می‌کند؟

راز این ترفند آن است که شما تنها از یک تصویر استفاده نمی‌کنید. تصویر دومی که در بالا آوردیم، حاصل 15 تصویر است که به فاصله 30 ثانیه از هم گرفته شده‌اند. ما با استفاده از قابلیت فوتوشاپ، «مقدار میانه» برای هر پیکسل را سنجیدیم. اگر ریاضی دبیرستان خود را فراموش کرده‌اید، باید بگوییم که مقدار میانه عدد وسط بین کمترین مقدار و بیشترین مقدار است. برای مثال، اگر اعداد 1، 2، 3، 7 و 9 را در اختیار داشته باشید، مقدار میانه 3 است. این مقدار با میانگین تفاوت دارد و عدد مرکزی اعداد است.

این مسئله در رابطه با تصاویر ما به این معنا است که هر جا یک پیکسل فاقد وجود یک شخصیت و یا شیء اضافی است، فتوشاپ از کمیت پس‌زمینه آن استفاده می‌کند. برای مثال، بگذارید فرض کنیم که کمیت پیکسل در هر یک از تصاویر ما 133، 133، 133، 133 و 92 است، جایی که 133 نشان‌دهنده پس‌زمینه و 92 نشان‌دهنده جایی است که شخص وارد تصویر می‌شود. مقدار میانه در اینجا 133 است، بنابراین، همین عدد چیزی است که در تصویر ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این روند شاید کمی برایتان پیچیده به نظر برسد، اما، نیازی نیست که حتما ریاضی بلد باشید تا بتوانید آن را اجرا کنید. تنها چیزی که باید به خاطر بسپارید، آن است که بدانید، این روش در حالتی بهترین اثر را دارد که جمعیت در حال گذر باشند و سریع حرکت کنند. باید شرایطی داشته باشید که تصویر پس‌زمینه در نیمی از زمان هر نقطه از تصویر مشخص باشد. اگر کسی در نقطه‌ای از تمامی تصاویر شما نشسته، فتوشاپ نمی‌تواند آن را حذف نماید.

در فایل گیف زیر تمامی این فرآیند را به صورت عملی می‌بینید. اگرچه افرادی در هر سه تصویر وجود دارد، از آنجا که در هر تصویر آنها در نقطه دیگری هستند، مقدار میانه، تصویر پس‌زمینه است.

فتوشاپ

 

گرفتن عکس

میزان وسعت جمعیت موجود در عکس و همچنین سرعتی که با آن حرکت می‌کنند، چگونگی کارکرد این روش، تعداد تصاویر مورد نیاز و همچنین این که هر چند لحظه یکبار باید عکس بگیرید را تعیین می‌کند. اگر تعداد کمی از افراد در حال حرکت به شکلی سریع هستند، گرفتن پنج تصویر با فاصله زمانی سه تا چهار ثانیه کافی است. حتی می‌توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

برای جمعیت‌های بیشتر یا زمان‌هایی که افراد با سرعت کمتری در حال حرکت از جلوی دوربین ما هستند، به تعداد بیشتری عکس با فاصله زمانی بیشتر نیاز دارد. گرفتن 20 تصویر با فاصله زمانی 30 ثانیه از هم، در بیشتر موقعیت‌ها جواب می‌دهد. اگر با این روش جوابی نگرفتید، احتمالا جمعیت بسیار زیاد است و یا شاید با سرعت بسیار کمی از جلوی دوربین حرکت می‌کنند و نمی‌توان به نتیجه خوبی با این روش دست یافت.

دوربین را روی سه‌پایه و در حالت دستی قرار دهید. چند ثانیه‌ای روی تنظیمات شدت و میزان نور و همچنین فوکوس تصویر کار کنید. باید تا جای ممکن سعی نمایید که تمامی تصاویر از نظر نوری و فوکوس به یکدیگر شباهت داشته باشند.

هنگامی که آماده بودید، شروع به عکس گرفتن کنید. با فناوری شاتر از راه دور به ساده‌ترین شکل ممکن می‌توانید این کار را انجام دهید، اما خودتان هم می‌توانید دکمه شاتر را بزنید.

هنگامی که کارتان تمام شد، تمامی تصاویر را درون یک فولدر در کامپیوتر خود وارد کنید.

فتوشاپ

 

حذف افراد از تصویر در فتوشاپ

حالا که تصاویر را آماده کرده‌اید، زمان حذف کردن افراد از آن‌ها است. فتوشاپ را باز کنید و به مسیر File > Scripts > Statistics بروید.

فتوشاپ

در پنجره Statistics گزینه Median‌ را از منوی کشویی Stack Mode انتخاب کنید.

فتوشاپ

در زیر بخش Source Files، روی Browse کلیک کنید و تمامی تصاویر را انتخاب نمایید.

دقت کنید که گزینه Attempt to Automatically Align Source Images تیک داشته باشد و سپس روی گزینه OK کلیک کنید.

فتوشاپ

فتوشاپ چند دقیقه‌ای کار می‌کند و هنگامی که کارش تمام شد، یک تصویر ترکیبی بدون حضور افراد اضافی خواهید داشت.

فتوشاپ

 

پاک کردن و مرتب کردن تصویر

اگرچه در نگاه اول، تصویر بالا خیلی خوب به نظر می‌رسد، اما هنوز هم یک یا دو چیز دیگر را می‌توان بهتر کرد. اگر در این تصویر زوم بسیار زیادی کنید، لکه‌های رنگ ناشی از حرکت افراد را در تصویر مشاهده خواهید کرد.

فتوشاپ

خبر خوب این است که این مشکلات کوچک را خیلی راحت‌تر از جمعیت بسیار می‌توان به صورت دستی پاک کرد. ابزار healing مورد علاقه خود را انتخاب کنید و مشغول کار شوید. اگر کار با این ابزارها را بلد باشید، کار تمیزکاری بیشتر از 30 ثانیه طول نمی‌کشد.

فتوشاپ

تنها نکته ناخوشایند در این تصویر ابرهایی است که کمی در کناره لبه‌ها غیرعادی به نظر می‌رسند.

فتوشاپ

این مسئله هم یکی از مشکلاتی است که خیلی ساده، خواه با یک ابزار healing و یا با استفاده از ماسک کردن آسمان توسط یکی از تصاویر اصلی می‌توان آن را حل کرد. اگر خواستید می‌توانید کمی زمان بگذارید و دقیق انتخاب نمایید، اما در عین حال نیازی به این امر هم نیست. با استفاده از قابلیت ماسک کردن می‌توانید به سادگی آن را رنگ کنید.

فتوشاپ

حالا دیگر به نتیجه نهایی دست یافته‌اید. با تقریبا هیچ کار سختی، توانستیم 100 نفر یا بیشتر را که در تصاویر ما حرکت می‌کردند، از تصویر نهایی حذف کنیم. شاید هیچ گاه این فرصت برای ما به وجود نیاید که تمامی آدم‌های اطراف ما برای گرفتن یک عکس منتظر ما بمانند و ما بتوانیم یک تصویر بی‌نقص بدون هیچ شخص اضافه‌ای تهیه کنیم.

بار بعدی اگر خواستید از موقعیتی عکس بگیرید که آدم‌های زیادی در آن وجود داشت، از این روش استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا تصاویر تعطیلات شما واقعا بی‌نقص از آب در بیایند.

کلام آخر

برای اطلای از آموزش های بیشتر با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402