معرفی بهترین ویژگی‌ های پیام رسان واتساپ – بخش اول

واتساپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

باوجود آنکه امروزه پیام رسان واتساپ به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد با این حال بسیاری از کاربران از ویژگی‌های کلیدی آن آگاهی ندارند. با ما همراه باشید تا در این مطلب بهترین ویژگی‌های واتساپ را با هم مرور کنیم.

هنگامی‌که از یک اپلیکیشن به صورت روزانه استفاده می‌کنید، احتمال آنکه از ویژگی‌های جدیدی که به آن اضافه می‌شوند، بی‌خبر بمانید بسیار زیاد است. احتمالا در طول استفاده از این اپلیکیشن، نوتفیکیشنی برای آپدیت برنامه دریافت کنید، پس از آن اپلیکیشن را به‌روزرسانی کرده و مجددا همانند سابق از اپلیکیشن استفاده خواهید کرد. تقریبا اغلب آپدیت‌های واتساپ شامل ویژگی‌های جدید متعددی هستند.

برای آنکه از جدیدترین ویژگی‌های واتساپ استفاده کنید، لازم است که آخرین ورژن واتساپ را داشته باشید. کافی است واتساپ را از گوگل پلی استور و یا اپ استور دانلود کرده و یا اگر واتساپ را از قبل روی گوشی خود دارید تنها لازم است که آن را به‌روزرسانی کنید.

 

دانلود واتساپ برای اندروید


دانلود واتساپ برای iOS

 

بهترین ویژگی‌های جدید واتساپ در سال 2018

تماس‌های گروهی صوتی و تصویری

تماس صوتی گروهی

تماس‌های صوتی و تصویری در واتساپ کاملا رایگان هستند. از این پس نیز لازم نیست به تماس صوتی و تصویری تنها با یک کاربر اکتفا کنید بلکه به لطف ویژگی جدید این اپلیکیشن، قادر خواهید بود که به صورت گروهی با مخاطبان خود، تماس‌های صوتی و تصویری گروهی برقرار کنید و در یک زمان با سه کاربر تماش صوتی و تصویری داشته باشید.

برای ایجاد یک تماس گروهی، در ابتدا می‌بایست که با یک کاربر تماس برقرار کنید. پس از برقراری تماس، روی آیکون کوچکی که تصویر یک کاربر است و در گوشه بالا سمت راست قرار دارد کلیک کنید تا یک کاربر دیگر را به تماس خود اضافه کنید. البته توجه داشته باشید که نمی‌توان دو کاربر را به صورت همزمان به مکالمه خود، اضافه کرد بلکه می‌بایست یکی یکی کاربران موردنظر خود را به تماس گروهی اضافه کنید.

این ویژگی به‌صورت یکپارچه عمل کرده و همانند تماس صوتی و تصویری تک نفره کاملا قابل اعتماد است. خاطر نشان می‌شود چنانچه قصد داشته باشید با بیش از چهار نفر به صورت گروهی تماس برقرار کنید می‌بایست به جای واتساپ از Appear.in استفاده کنید.

 

ویژگی‌های متعدد در چت‌های گروهی

تقریبا همه کاربران واتساپ می‌دانند که ایجاد گروه در واتساپ و استفاده از چت‌های گروهی چه مزایایی دارد. با این وجود واتساپ به‌تازگی ویژگی‌های متعددی را برای بهبود چت‌های گروهی، ارائه کرده است که در ادامه به معرفی چند مورد از آنها بسنده می‌کنیم.

 

  •  Catch Up: در این ویژگی جدید، اگر در یک گروه توسط کاربری احضار شده باشید و یا نقل قولی از شما در گروه مطرح شود که در آن لحظه در گروه حضور نداشته باشید، در گوشه پایین سمت را علامت @ را مشاهده خواهید کرد. این ساده‌ترین روشی است که برای مواقعی که در گروه حضور ندارید، مطالب مهم و مرتبط به خود را از دست ندهید.
  • محافظت از حریم شخصی کاربر و جلوگیری از اضافه شدن مجدد به گروه: در گروه‌های واتساپ بدون آنکه نیازی به موافقت کاربر باشد، می‌توان آن را به گروهی اضافه کرد. با این حال اگر گروهی را بنا به دلایل شخصی ترک کرده باشید از این پس ادمین گروه قادر نخواهد بود که مجددا و فورا شما را به آن گروه اضافه کند.
  • توضیحات: یک بخش توضیحات به‌تازگی به گروه‌ها اضافه شده است که در بسیاری از گروه‌های رسمی، مدیرگروه‌ها می‌توانند قوانین و اهداف گروه را در این قسمت ثبت کنند.
  • جستجوی کاربران: با استفاده از این ویژگی به‌آسانی می‌توان اعضای یک گروه را جستجو کرد.

 

بهترین ویژگی‌های جدید واتساپ در سال 2017

پاک کردن پیام‌هایی که به اشتباه ارسال شده‌اند

واتساپ در سال 2017 ویژگی را ارائه کرد که به موجب آن کاربر می‌تواند پیام‌هایی را که به اشتباه ارسال کرده است را پاک کند. برای پاک کردن یک پیام در واتساپ به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

1- انگشت خود را روی پیام موردنظر نگه دارید.

2- از میان آپشن‌هایی که روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند، آیکون سطل آشغال را انتخاب کنید.

3- مشخص کنید که این پیام تنها برای خودتان حذف شود یا برای همه.

دقیقا مشابه ویژگی «لغو ارسال ایمیل» در جیمیل، این ویژگی نیز محدود به زمان است. به طور دقیق مشخص نیست که برای هر پیام چه اندازه فرصت دارید که آن را پاک کنید اما احتمالا هرچه زودتر پاک شود که طرف مقابل پیام را نخوانده باشد خیلی بهتر خواهد بود.

 

بررسی کنید هر چت چه اندازه از حافظه گوشی را اشغال کرده است

به‌واسطه فایل‌های صوتی و تصویری متعددی که با استفاده از واتساپ در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شوند، فضای زیادی از حافظه گوشی اشغال خواهد شد. از آن بدتر این است که واتساپ اجازه نمی‌دهد که فایل‌های صوتی و تصویری خود را در حافظه جانبی گوشی ذخیره کرد.

برای آنکه بتوان مقداری از حافظه گوشی خود را آزاد کرد، بهتر است برخی از چت‌های قدیمی و یا فایل‌های صوتی و تصویری که قبلا به اشتراک گذاشته‌اید را پاک کنید. خوشبختانه واتساپ ویژگی دارد که به موجب آن می‌توان فهمید هر چت چه میزان از حافظه گوشی را اشغال کرده است.

به آدرس Menu > Settings > Data and Storage Usage > Storage Usage بروید. در این قسمت لیستی از چت‌های قدیمی خود را مشاهده خواهید کرد که براساس میزان حجم اشغال شده از حافظه گوشی در لیست مرتب شده‌اند. حال می‌توان به چت‌های قبلی خود رجوع کنید و فایل‌های صوتی و تصویری را که قبلا تبادل کرده‌اید را چک کرده و هرآنچه که به آنها نیاز ندارید را پاک کنید.

 

اشتراک‌گذاری موقعیت و مکان

احتمالا این سوال که در حال حاضر کجا هستید، یکی از پرسش‌های متداول چت‌های شما باشد. واتساپ در سال 2017 ویژگی را ارائه کرد که کاربر به جای ارسال متن و توضیح آدرس خود، موقعیت و لوکیشن خود را به صورت زنده با بقیه مخاطبان به اشتراک بگذارد. برای آنکه موقعیت خود را به صورت زنده در واتساپ به اشتراک بگذارید، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1- پنجره چت کاربر موردنظر خود را باز کرده و روی آیکون پیوست کلیک کنید.

2- روی گزینه Location کلیک کنید.

3- گزینه Share Live Location را انتخاب کنید.

4- انتخاب کنید که این موقعیت برای 15 دقیقه، یک ساعت و یا هشت ساعت با کاربر موردنظر خود به اشتراک گذاشته شود.

این روش بسیار آسان بوده و پیدا کردن موقعیت فعلی شما توسط کاربر موردنظر نیز بسیار راحت‌تر خواهد بود.

 

گذاشتن وضعیت در واتساپ

استوری واتساپ

اگر تا پیش از این از اسنپ‌چت یا استوری‌های اینستاگرام استفاده کرده باشید، وضعیت واتساپ نیز بسیار مشابه این دو ویژگی خواهد بود. درواقع کاربر می‌تواند در وضعیت خود، عکس، ویدیو و یا فایل‌های GIF را با همه مخاطبان خود به اشتراک بگذارد.

وضعیت‌ها در یک تب مجزا که در کنار تب چت‌ها و تماس‌ها قرار دارد، نمایش داده می‌شوند. در این قسمت شما می‌توانید وضعیت همه کاربرانی که در 24 ساعت گذشته به اشتراک گذاشته شده‌اند را مشاهده کنید. وضعیتی را که تنظیم و آپلود می‌کنید، 24 ساعت فعال باقی خواهد ماند. البته می‌توان در یک روز، وضعیت‌های مختلفی را آپلود کرد و به اشتراک گذاشت.

  • برای آنکه بتوان وضعیت‌های قبلی و بعدی یک مخاطب را مشاهده کنید کافی است روی لبه‌های سمت راست و چپ صفحه نمایش ضربه بزنید.
  • برای آنکه وضعیت کاربر بعدی را مشاهده نکنید به سمت چپ سوایپ کنید.
  • برای کامنت گذاشتن در وضعیت هر فرد، به سمت بالا سوایپ کنید.

برای آنکه برای خود در واتساپ یک وضعیت بگذارید، روی آیکون کنار صفحه وضعیت و یا روی آیکون سبزرنگی که در گوشه پایین سمت راست قرار دارد، کلیک کنید. در این قسمت از میان عکس‌ها، فایل‌های GIF و ویدیوهایی که در گالری خود دارید می‌توانید فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید و یا با دوربین گوشی عکس و یا فیلم (حداکثر 45 ثانیه) بگیرید. پس از آن می‌توان روی عکس و یا فیلم خود، متنی را اضافه کرده و یا حتی ایموجی بگذارید.

این ویژگی دقیقا مشابه استوری اینستاگرام و اسنپ‌چت است. همچنین می‌توان دید که چه کسی وضعیت شما را مشاهده کرده است و البته می‌توان تعیین کرد که چه افرادی وضعیت را ببینند.

استاتوس واتساپ

  • شما می‌توانید وضعیت خود را تنها برای یک مخاطب خاص و یا گروهی که در آن عضو هستید، به نمایش بگذارید.
  • می‌توان آن را در یک وضعیت عمومی قرار داد که همه مخاطبان گوشی قادر باشند وضعیت شما را مشاهده کنند.
  • در اندروید روی چرخ‌دنده که در کنار My Status قرار دارد، کلیک کنید، در iOS نیز در تنظیمات روی Privacy کلیک کنید و تعیین کنید که این وضعیت با کدامیک از مخاطبین گوشی به اشتراک گذاشته شود.
  • همچنین می‌توان گزینه‌ای را انتخاب کرد که این وضعیت برای همه نمایش داده شود به جز یکسری افراد خاص، که خود آنها را مشخص می‌کنید.

دقیقا همان‌طور که واتساپ تمام پیام‌ها را رمزگذاری می‌کند، به‌روزرسانی وضعیت نیز کاملا محافظت‌شده خواهد بود.

 

احراز هویت دوعاملی

احراز هویت واتساپ

هیچگاه نمی‌توان از امنیت اطلاعات شخصی خود در فضای اینترنت کاملا مطمئن بود و بهتر است همیشه محتاطانه عمل کرد. احراز هویت دوعاملی (2FA) یکی از گزینه‌هایی است که در تامین امنیت کاربر به کار می‌رود. برای آنکه مطمئن باشید که اکانت واتساپ‌تان هیچگاه هک نخواهد شد، احراز هویت دوعاملی را فعال کنید.

به مسیر Settings > Account > Two-step verification رفته و دستورالعمل زیر را انجام دهید. در این قسمت از شما یک رمز عبور 6 رقمی و آدرس ایمیل‌ شما خواسته می‌شود. از این پس هر بار که وارد واتساپ شوید از شما خواسته می‌شود که رمز عبور خود را و یا ایمیلی که در مرحله قبل، ثبت کرده‌اید را بزنید تا به اکانت خود دسترسی پیدا کنید.

پیشنهاد می‌شود پسوردی را انتخاب کنید که در ذهنتان بماند و البته ربطی به شماره موبایل‌تان نداشته باشد که قابل حدس زدن نباشد. برای مثال از 6 رقم آخر شماره موبایل خود برای این پسورد استفاده نکنید. همچنین استفاده از تاریخ تولد اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

 

شماره خود را در واتساپ با حفظ اطلاعات قبلی، عوض کنید

تغییر شماره واتساپ

اگر شماره سیمکارت خود را عوض کرده‌اید، نگران نباشید. شما همچنان می‌توانید با همان اکانت و تمام اطلاعات قبلی خود در واتساپ به فعالیت خود ادامه دهید. به مسیر Settings > Account > Change number رفته و دستورالعمل زیر را انجام دهید.

البته قبل از انجام این دستورالعمل، پیشنهاد می‌شود که یک بکاپ از اطلاعات خود در واتساپ بگیرید. برای بکاپ گرفتن کافی است به مسیر  Settings > Chats > Chat Backup بروید. خاطرنشان می‌شود که برای بکاپ گرفتن می‌توان از سرور بکاپ واتساپ و همچنین گوگل درایو استفاده کرد.

پس از آنکه شماره خود را در واتساپ عوض کردید، دوستان و سایر مخاطبین در واتساپ، همچنان اکانت شما را به صورت قبل مشاهده کرده و درواقع چیزی برای آنها تغییر نخواهد کرد.

 

جستجو کردن و به اشتراک گذاشتن فایل‌های GIF

فایل gif

می‌توانید در پاسخ دوستانتان در واتساپ از فایل‌های GIF استفاده کنید. روی آیکون ایموجی کلیک کنید، در این قسمت دو تب را مشاهده خواهید کرد. تب اول مربوط به ایموجی‌ها است اما تب دوم به شما این امکان را می‌دهد که به دنبال یک فایل GIF جستجو کنید. برای جستجو در Giphy نیازی نیست که از پنجره چت خارج شوید چون جستجو توسط خود واتساپ انجام می‌شود. البته باید گفت برای استفاده از این ویژگی می‌بایست حتما اینترنت گوشی روشن باشد.

همچنین می‌توان از فایل‌های GIF ذخیره شده در گوشی خود نیز استفاده کرد. در قسمت پیوست پنجره چت واتساپ، می‌توان عکس، ویدیو و یا یک فایل GIF را آپلود کرد.

 

ارسال پیام‌های آفلاین در آیفون

برای مدت‌های طولانی کاربران اندرویدی واتساپ از ویژگی بهره می‌بردند که کاربران آیفون از آن بی‌خبر بودند. این ویژگی ارسال پیام به صورت آفلاین است. با استفاده از این ویژگی کاربران اندرویدی واتساپ، هرگاه که به اینترنت دسترسی نداشته باشند می‌توانند به پیام دریافتی خود پاسخ دهند و این جواب، هر زمان که اینترنت گوشی وصل شد، برای مخاطب ارسال خواهد شد.

در سال 2017 این ویژگی برای کاربران iOS نیز اضافه شد. بنابراین کاربران آیفون نیز امکان ارسال پیام به صورت آفلاین را پیدا کردند و قادر خواهند بود که در حالت آفلاین پیغام خود را بنویسند و به محض وصل شدن اینترنت، پیام به صورت اتوماتیک برای کاربر موردنظر ارسال شود.

 

اشتراک گذاری 30 عکس

اشتراک گذاری عکس

واتساپ در سال 2017 قابلیت تعداد عکس‌هایی را که می‌توان در یک زمان به اشتراک گذاشت را افزایش داد. از این پس کاربر قادر خواهد بود که 30 عکس را با هم انتخاب کرده و همه را در یک زمان، ارسال کند. تا پیش از این، اشتراک گذاری عکس‌ها به صورت همزمان تنها به 10 عکس محدود می‌شد.

این ویژگی برای نسخه تحت وب واتساپ و کاربرانی که از نسخه دسکتاپ آن نیز استفاده می‌کنند، تعمیم داده شده است که بهترین قسمت این ویژگی است زیرا احتمالا مجموعه وسیعی از عکس‌ها را در کامپیوتر خود داشته باشید. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402