20 بازی ویدیویی که به دلایل عجیب کنسل شدند

بازی prey / بازی ویدیویی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بسیاری از بازی‌‌ها علی‌رغم تکمیل مراحل ساخت هرگز وارد پروسه انتشار نمی‎شوند. در این مطلب عناوینی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که قبل از انتشار نهایی به دلایل عجیب کنسل شدند.

صنعت بازی‌های ویدیویی می‌تواند، تجارت به شدت حساسی باشد. از آغاز کارش در اواخر دهه 70، سود و منفعت همیشه به طراحی هنری و حتی به خود بازیکنان ارجعیت داشته است؛ در نتیجه، بسیاری از محصولات حتی قبل از ورود به قفسه‌های فروش یا فروشگاه آنلاین کنسل می‌شوند. البته این کنسل‌ شدن‌ها غالباً با داستان‌های تراژیکی هم همراه هستند. اکثر بازی‌های چندین سال برای تکمیل زمان می‌برند، طی این زمان هر اتفاق عجیب و غریبی می‌تواند نسخه پروژه را برای همیشه بپیچد.

فهرست پایین بازی‌هایی را شامل می‌شود که به دلایل مختلف هرگز رنگ انتشار را ندیدند. کنسل بازی‌ها می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. برخی به خاطر تصمیمات عجولانه ناشران، تعدادی به دلیل حماقت تنها یک نفر و بعضی با وقایع نامعلومی به باد فراموشی سپرده می‌شوند. حالا دلیلش هرچه که بوده، معمولاً کنسل این پروژه‌ها باعث ناامیدی طرفداران می‌شود. بعضی از این پروژه‌ها شگفت انگیز و حتی متحولانه به نظر می‌رسیدند و پتانسیل این را داشتند تا مسیر بازی‌های ویدیویی را تغییر دهند. در عین حال عناوین احمقانه و ضعیفی هم وجود دارند که از کنسل شدندشان قبل از انتشار خوشحال هستیم.

تصور این موضوع که اگر فلان بازی کنسل نمی‌شد، نتیجه چه چیزی از آب در می‌آمد، همیشه جذاب اما تا حدودی آزار دهنده است. پس بدون توضیحات اضافی، در ادامه 20 بازی ویدیوی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که به دلایل عجیبی کنسل شدند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

معرفی 20 بازی ویدیویی کنسل شده

 


20- Star Fox 2


Star Fox 2 / بازی ویدیویی

کنسل شدن یک بازی کامل و خوب تقریباً باورنکردنی است، اما در واقع این همان اتفاقی بود که برای Star Fox 2 رخ داد. طی ساخت چیزی که قرار بود دومین ماجراجویی «فاکس مک‌کلاود» باشد، این مدیوم خودش را برای تغییر به حالت سه بعدی آماده می‌کرد. کنسول‌هایی مثل سگا ساترن، پلی استیشن و نینتندو 64 قصد داشتند تا گرافیک دوبعدی را کنار بگذارند.

Star Fox 2 یک ماجراجویی سه بعدی روی کنسول SNES بود که در نهایت به دست فراموشی سپرده شد. گزارشات حاکی از آن‌اند که نینتندو یک مسیر مشخص بین دو گرافیک می‌خواست و Star Fox 2 روی نسل حاضر این خط را خدشه دار می‌کرد.

خوشبختانه با انتشار کنسول SNES در سال 2017 طرفداران به این بازی منتشر نشده دست یافتند.

 


19- Mega Man Legends 3


Mega Man Legends 3 / بازی ویدیویی

بازی‌های Mega Man Legends از مکانیک معمول و دو بعدی بازی فاصله زیادی داشتند و مکانیک‌های زیادی را تعریف کردند که از زمان خودشان بسیار جلوتر بود. دومین قسمت از فرنچایز با یک تعلیق شوک آور و ناتمام به پایان می‌رسد. چیزی نمانده بود که طرفداران با سومین بازی فرنچایز سر از باقی داستان در آورند، تا این که پروژه به شکل ناگهانی در 2011 کنسل شد.

Mega Man Legends 3 قرار بود یک طرح اولیه قبل از انتشار نهایی داشته باشد که به طرفداران اجازه می‌داد تا ایده‌های خودشان را برای بهبود این بمب افکن آبی رنگ ارائه دهند. متأسفانه این طرح اولیه با این که تقریباً پایان یافته بود، هرگز عرضه نشد و سری Legend برای همیشه خاموش ماند.

اشتیاق و حمایت کم طرفداران یکی از دلایل اصلی این کنسل به نظر می‌رسید، اما وقتی این قدر به تکمیل پروژه نزدیک بودند، چرا آن را کنسل کردند؟

 


18- Silent Hills


Silent Hills / بازی ویدیویی

هیدئو کوجیما یک طراح بزرگ بازی‌های ویدیویی است که نگاه طرفداران به بازی‌های ویدیویی و داستان گویی را چندین بار تغییر داد. او برنامه داشت تا همین کار را دوباره در Silent Hills انجام دهد. متأسفانه تغییر مسیر کونامی از عناوین AAA بازی را از ساخت نهایی باز داشت.

Silent Hills قرار بود نتیجه همکاری گیلرمو دل‌تورو با بازیگر معروف The Walking Dead، نورمن ریداس به عنوان بازیگران اصلی باشد. چیزی که کنسل این پروژه را اعصاب خردکن می‌کرد دموی کوچکی به نام .P.T بود که طعم پروژه آینده را به بازیکنان چشاند. با کمی خوشبینی و نگاهی به نیمه پر لیوان، Death Stranding ساخته کوجیما و بازی دل‌تورو و ریداس می‌تواند این خلع را پر کند.

 


17- Streets of Rage 4


بازی ویدیویی

برخی به خاطر عشقشان به بازی وارد این صنعت می‌شوند. برخی هم با دید یک منبع بزرگ از پول و ثروت به آن نگاه می‌کنند. دومین عده دقیقاً دلیل اصلی کنسل شدن بازی Street of Rage 4 هستند. چهارمین قسمت از این سری مبارزه‌ای افسانه‌ای حتی در میانه تولید برای کنسول دریم کست قرار داشت که به بلای بازی‌سوز کنسل شدن دچار شد.

از قرار معلوم مدیریت آمریکایی سگا به محبوبیت و موفقیت عناوین قبلی این فرنچایز توجهی نداشت. به این ترتیب دنباله Street of Rage تا سال 2018 (همین یکی دو هفته پیش) طول کشید.

با این که عناوین اصطلاحاً Beat-em-up مثل گذشته محبوب نیستند، ظاهراً نسخه جدید توانسته حق مطلب را ادا کند.

 


16- Super Mario RPG 2


Super Mario RPG 2 / بازی ویدیویی

هر کسی که کنسول SNES داشت بدون شک بازی Super Mario RPG را هم تجربه کرده است. این ترکیب ژانر و ماریو به یک ماجراجویی دوست داشتنی انجامید که پر شده از شخصیت‌های منحصر بفرد!

Squaresoft به ساخت عنوان کمک کرد و چند شخصیت جدید نیز به بازی اصلی افزود. اما با توحه به عدم رضایتش از کارتریج‌های N64 و وفاداریش به سونی، رابطه بین Square و نینتندو شکرآب شد. Super Mario RPG 2 در مراحل طرح ریزی به سر می‌برد، اما باید به شکل یک عنوان کاملاً متفاوت تغییر می‌کرد.

Paper Mario همچنان یک نقش آفرینی است، اما شخصیت‌های جدید موعود را ندارد. حالا که این روابط ترمیم شده شاید بار دیگر شاهد همکاری «مالو»، «جنو» و «ماریو» باشیم.

 


15- Parasol Stars


Parasol Stars / بازی ویدیویی

زمانی بود که تنها یک نفر برای پورت بازی روی سیستم‌های دیگر کافی بود. استخدام یک پیمانکار برای چنین کاری روشی مرسوم به شمار می‌رفت. نسخه Parasol Stars کمودر 64 قرار بود، یک نفر را حسابی ثروتمند کند، اما یک اشتباه همه چیز را به باد داد.

مردی که روی پروژه کار می‌کرد، با توجه به الکلی بودن همسر سابقش دچار یک سری مشکلات زناشویی بود. به این ترتیب یک روز همسرش از سر عصبانیت تمام کارهای او و بک آپ‌هایش را از بین می‌برد.

از آنجایی که ناشران در شرف برکناری کمودر 64 بودند، هرگز مسیر پایان یافته پیمان‌کار را ادامه ندادند و دنیا برای همیشه یک نسخه از Parasol Stars را از دست داد.

 


14- TimeSplitters 4


Time Splitters 4 / بازی ویدیویی

Free Radical که از کارمندان اسبق استودیوی Rare تشکیل شده بود، با سه‌گانه TimeSplitter که ترکیبی از GoldenEye و Perfect Dark بود، سه تا از بهترین عناوین شوتر اول شخص را به طرفداران ارائه کرد.

متأسفانه این روند با ساخت عنوان Haze برای پلی استیشن 3 پایان یافت. سازندگان در معرض نابودی قرار داشتند، تا این که دوباره توسط کرایتک نجات پیدا کردند.

پس از آن کار روی چهارمین قسمت سری آغاز شد تا این که کرایتک با این دلیل که شخصیت‌ها چندان بازار پسند نیستند، پروژه را منحل کرد. این دلیل از دو جهت احمقانه است:

اولاً TimeSplitter: Future Perfect «گروهبان کورتز» را به عنوان شخصیت اولش دارد. ثانیاً این سری به معنای واقعی صدها شخصیت سمبولیک و به یادماندنی را شامل می‌شود. THQ Nordic به تازگی حق امتیاز TimeSplitter را به دست آورده پس احتمالش وجود دارد که این شوتر اول شخص سفر در زمان جان جدیدی بگیرد.

 


13- Six Days In Fallujah


Six Days In Fallujah / بازی ویدیویی

متأسفانه بازی‌های ویدیویی چندان به عنوان یک اثر هنر جدی گرفته نمی‌شوند. کم پیش می‌آید که این مدیوم روی موضوعات مهم دست بگذارد و وقتی هم این کار را انجام می‌دهد خیلی به خاطر داستان سراییش در خاطر بازیکن باقی نمی‌ماند. این دقیقاً همان دلیلی است که Six Days In Fallujah هرگز منتشر نشد.

این شوتر جنگی قرار بود با دقت بالایی نبرد‌های مدرن را شبیه سازی کند؛ اما به محض معرفی، حواشی شروع شد و بسیاری قابلیت بازی‌های ویدیویی برای ترسیم درست از سربازان واقعی را زیر سوال می‌بردند. در نتیجه این حواشی کونامی اعلام کرد که هرگز بازی را منتشر نخواهد کرد.

Six Days In Fallujah به شکل رسمی کنسل نشد، اما هیچ ناشری آن را در قفسه فروشگاهش قرار نداد.

 


12- Motorstorm Apocalypse


Motorstorm Apocalypse / بازی ویدیویی

Motorstorm Apocalypse این ریسینگ آرکید هرگز در ژاپن منتشر نشد. مقصر مشخصی برای این موضوع وجود ندارد، به این جهت که در واقع زمان‌بندی سومین قسمت Motorstorm غلط بود. در در مارس 2011 فاجعه زمین لرزه و تسونامی جان بیش از 15 هزار نفر را در ژاپن گرفت.

از آنجایی که بعضی مسابقات بازی در شهر‌های ویران شده جریان داشتند، انتشار ماه ماری Apocalypse به تعویق افتاد.

در عین حال که چند ماه بعد تمام دنیا بازی را تجربه کردند، تصمیم گرفته شد که Motorstorm Apocalypse هرگز در ژاپن عرضه نشود. با توجه به چنین فاجعه‌ای و محتوای بازی، تأخیر و کنسل شدنش منطقی و قابل احترام به نظر می‌رسد.

 


11- Fez 2


 Fez 2 / بازی ویدیویی

Fez یک بازی مستقل بود که احتمالاً بسیاری هنگام حل معماهای طاقت فرسایش چنگ به موهایشان انداخته‌اند. مسلماً خیلی‌ها هم به خاطر سختی بیش از حد کلاً بی‌خیال بازی شدند. اگر شما هم این کار را کردید، شاید حس فیل فیش پس از کنسل Fez 2 در توییتر را بفهمید.

وقتی مارکوس بیر، میزبان برنامه Gametrailers فیل را برای بازخوردش در مورد طریقه تعامل مایکروسافت نسبت به عناوین مستقل به چالش کشید، این سازنده از فضای مجازی برای طفره رفتن استفاده کرد.

فیل به میزبان برنامه به فحش داد و Fez 2 را کنسل اعلام کرد. حالا به هر دلیلی این قدر عصبی شده، امیدواریم اکنون حال و روز بهتری داشته باشد.

 


10- Ms. Pacman: Maze Madness 2


Ms. Pacman: Maze Madness 2 / بازی ویدیویی

تجربه گرم وشیرین بازی Pacman هرگز کهنه نمی‌شود. حتی کسانی که از بازی‌های ویدیویی هیچ سررشته‌ای ندارند، این قهرمان گرد را می‌شناسند.

بازی همسرش هم شناخته می‌شود. اما متأسفانه یکی از ماجراجویی‌های خانم Pacman در اواسطه سال 2000 زیر خروارها خاک مدفون شد. Ms. Pacman: Maze Madness 2 دنباله‌ای برای عنوان موفق Ms. Pacman: Maze Madness بود.

حین ساخت بازی استودیوی نامکو با باندای ترکیب شد و Namcobandai را بوجود آورد. بنا به گزارشات مختلف باندای دلیل اصلی این کنسل بود، چون بازار را از چنین بازی‌هایی اشباع شده می‌دید.

بله؛ به خاطر این که به عقیده‌اش کلی بازی مارپیچ وجود داشت که یک موجود زرد درونش روح می‌‎خورد بازی را کنسل کرد! (اگر می‌خواستید کنسل کنید یک بهانه منطقی‌تر می‌آورید). همیشه برای «پکمن» و همسرش در دنیای بازی جا هست، ربطی به سال و اوضاع بازار هم ندارد.

 


9- Star Wars 1313


Star Wars 1313 / بازی ویدیویی

با اتهام الکترونیک آرتز به تجارت منفعت طلبانه در بخش چندنفره Battlefront II تاریخچه اخیر Star Wars با حواشی زیادی مواجه بوده است.

سازنده قبلی این فرنچایز یعنی لوکاس آترز شاید با Star Wars 1313 واقعاً چیزی در چنته داشته، اما دیزنی با تصاحب استودیوی لوکاس، آب پاکی را روی این پروژه پاشید. بازی با محوریت «بوبا فت» جوان قصد داشت یک اکشن Uncharted گونه خلق کند.

دیزنی در نهایت استودیو را از ادامه کار روی پروژه منع کرد و به تمام امید‌های طرفداران پایان داد. آینده Star Wars چندان مشخص نیست، اما امیدواریم که از استفاده لوت باکس، که دست کمی از قمار ندارد، فاصله بگیرد.

 


8- Disaster Report 4


Disaster Report 4 / بازی ویدیویی

وقتی یک بازی به واقعیت نزدیک باشد، به هیچ وجه تقصیر سازندگانش نیست، اتفاقی که در Disaster Report 4 رخ داد. در این عنوان بازیکن باید برای بقا در یک شهر بحران زده و تخریب شده تلاش کند.

باز هم به شکل کاملاً تصادفی ساخت بازی با زلزله و تسونامی سال 2011 ژاپن مصادف شد.

برخی تصور می‌کردند که انتشار بازی حول یک فاجعه حقیقی و تأسف‌بار کار درستی نیست، بنابراین بازی در حالت تعلیق قرار گرفت. از قرار معلوم با گذر زمان و التیام زخم‌ها ادامه پروسه ساخت دوباره از سر گرفته شد.

 Disaster Report 4 که ابتدا برای انتشار روی کنسول پلی استیشن 3 در نظر گرفته شده بود، در اکتبر 2018 برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد. پس از یک فاجعه عظیم مدتی انتظار کشیدن، محترمانه‌ترین کار است.

 


7- Thrill Kill


Thrill Kill / بازی ویدیویی

این روزها خشونت بی‌حد و وصف در بازی‌های ویدیویی کاملاً معمول است، به این ترتیب که بازیکنان هنگام مواجهه با خون و جلوه‌های خشن گرافیکی در فرنچایزهایی مثل Call of Duty و Battlefield پلک هم نمی‌زنند.

با این حال در دهه 90 استفاده از خشونت حواشی بیشتری به همراه داشت. ترس از همین حواشی Thrill Kill را به نابودی کشاند. بازی یک مبارزه‌ای سه بعدی بود که همراه با کلی خون و خشونت تا سقف چهار بازیکن را به شکل همزمان پشتیبانی می‌کرد.

بنا به گزارش، الکترونیک آرتز، ناشر بازی کم‌کم نگران محتوای خشن بازی شد و پس از مدتی آن را به تعلیق در آورد. در نهایت موتور گرافیکی Thrill Kill برای ساخت Wu-Tang Clan Fighter و Wu-Tang: Shaolin Style مورد استفاده قرار گرفت.

 


6- Eye of The Beholder


Eye of The Beholder / بازی ویدیویی

Eye of The Beholder یک نقش‌آفرینی دهه نودی بود که در زمان خودش مورد توجهات زیادی قرار گرفت.

بازی برای چندین کامپیوتر خانگی، SNES و سگا سی دی منتشر شد. حتی قرار بود یک نسخه از کنسول Atari Lynx هم منتشر شود، اما یک تاجر بدنام در میانه راه سنگ اندازی کرد.

جک ترامیل، یکی از موفق‌ترین تجار دنیا که بعضی او را به خاطر تاکتیک‌های سخت‌گیرانه‌اش به خاطر دارند، در زمان انتشار بازی مدیر آتاری بود.

گفته می‌شود که آقای ترامیل تصور می‌کرد که ساخت و توزیع کارتریج بازی بیش از اندازه هزینه بر‌می‌دارد، بنابراین انتشار Eye of The Beholder به کل کنسل شد. بازی فوق‌العاده به نظر می‌رسید و شهرت زیادی هم به دست آورد، پس شکی نیست از لحاظ فروش هم موفق ظاهر می‌شد.

 


5- Superman


Superman / بازی ویدیویی

در واقع Superman 64 بدنام قرار بود روی کنسول پلی استیشن هم منتشر شود. پس از نقد‌های شرم‌آور این بازی ابرقهرمانی، قرار شد به منظور برطرف کردن مشکلات نسخه N64 ساخت بازی طولانی‌تر شود. تیم سازنده هم با خیال راحت از زمانش برای کار روی پروژه استفاده کرد. اما از آن طرف بام افتاد و به قدری کار را طول داد که زمان حق امتیاز «مرد پولادین» منقضی و به دست کس دیگری سپرده شد.

پس از آن دیگر چاره‌ای باقی نماند، جز این که پروژه نصفه کاره رها شود. شاید نسخه پلی استیشن هم به همان بدی بود. اما بندگان خدا پس از این همه تلاش لیاقت این را داشتند که شانسشان را روی این کنسول امتحان کنند.

 


4- Super Mario Spikers


Super Mario Spikers / بازی ویدیویی

ماریو عناوین ورزشی‌اش را دوست داشته و در اکثر آن‌ها حضوری پررنگ دارد. او حتی در یک ترکیب عجیب از کشتی و والیبال هم قرار گرفت، اما بازیکنان هرگز فرصت آن را تجربه نکردند.

Super Mario Spikers توسط استودیویی Next Level Games ساخته شده بود که قبل از آن مسئولیت عنوان موفق Super Mario Strikers را بر عهده داشت.

Spikers در اواسط پروسه تولید قرار داشت تا این که با جلسه‌ای در نینتندو کنسل شد. نینتندو طی این جلسه ساخت بازی را رد کرد، به این خاطر که اعتقاد داشت، «با شرافت کمپانی تداخل دارد». جزئیاتی بیشتری به بیرون نشر نیافت، اما بعید است که این عنوان منحصر بفرد هرگز بازگردانده شود.

با این حال به قدری اسپین آف از Mario وجود دارد که باقی زندگی گیمی‌مان را بیمه باشیم.

 


3- Aliens: Crucible


Aliens: Crucible / بازی ویدیویی

ساخت بازی از فیلم ریسک است. اما ترکیب این محصول با ژانری که مناسبش به نظر نمی‌رسد، چیزی جز یک قمار نیست. Alien: Crucible قصد داشت این قمار بپذیرد، اما ناشر بازی هرگز با پرتاب تاس موافقت نکرد.

Crucible توسط استودیوی خوش‌نام آبسیدین، سازنده نقش‌آفرینی‌های Fallout: New Vegas و South Park ساخته می‌شد. خودش هم قرار بود یک نقش‌آفرینی با محوریت بقا در مقابل هیولاهای معروف سری و مدیریت منابع باشد.

همه این‌ها با همراهانی همراه بود که پس از مرگ دوباره رسپان نمی‌شدند و احتمال داشت که آلوده و ناقل گونه کشنده فضایی باشند. نقش آفرینی‌های علمی-تخیلی چیز جدید نیست، اما اضافه کردن یکی از وحشتناک‌ترین فرنچایزها به این ترکیب برای ناشران بیش از حد ریسکی به نظر می‌رسید.

 


2- Liquid Kids


Liquid Kids / بازی ویدیویی

Liquid Kids یک بازی آرکید محبوب است که روی کلی کنسول خانگی منتشر شد. اما با وجود که این که کار پورتش تقریبا تمام شده بود هرگز خودش را در کنسول آمیگا ندید.

Ocean Software، شرکتی که روی پورت کار می‌کرد، تصمیم گرفت قبل از به دست آوردن حق امتیاز، پروسه ساخت را آغاز کند. 10 ماه و یک بازی کامل گذشت و باز حق امتیاز را به دست نیاوردند. حالا به چه دلیلی مشخص نیست، مهم این است که در آخر انتشار بازی برایشان غیرقانونی اعلام شد.

عنوانی که تکمیل شده و منتشر نمی‌شود نسبت به بازی که قبل از تکمیل کنسل می‌شود، سرنوشت به مراتب دردناک‌تری دارد.

 


1- High Voltage’s Unnamed IP


High Voltage’s Unnamed IP / بازی ویدیویی

استودیوی High Voltage دو تا از محبوب‌ترین انحصاری‌های شوتر اول شخص Wii یعنی دو بازی Conduit را به بازیکنان ارائه داد. در نتیجه این موفقیت نینتندو از این سازنده خواست تا یک IP جدید برایش بسازند. بازی هرگز یک اسم درست و حسابی دریافت نکرد، اما ظاهراً این شوتر کودکانه در مورد ربات‌هایی بود که به جایی فشنگ از آب استفاده می‌‎کردند. متأسفانه یک افشاگری از سوی High Voltage موجب بروز اختلاف بین دو کمپانی شد.

نینتندو راغب بود تا پروسه بازی ادامه پیدا کند، به شرطی که افشاگر پیدا شود، اما هیچ کس پا پیش نگذاشت و High Voltage هم حاضر نشد کسی را بفروشد. در نتیجه نینتندو رابطه‌اش ر ا با این سازنده قطع کرد و پروژه هم کنسل شد.

کلام آخر

شما هم بازی می‌شناسید که به خاطر دلایل عجیب کنسل شده باشد؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402