در مراسم رونمایی از آیفون های 2018 اپل چه گذشت؟

کنفرانس اپل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در مراسم رونمایی از آیفون های 2018 اپل در کنار معرفی سه گوشی آیفون 10 اس، آیفون 10 اس مکس و آیفون 10 آر از اپل واچ سری 4 با قابلیت‌های جدید رونمایی کرد. در ادامه به بیان جزئیات بیشتری از این مراسم می‌پردازیم.

همانطور که انتظار می‌رفت مراسم رونمایی اپل از محصولات جدید 2018 چهارشبه 21 شهریو 97 در اپل پارک برگزار شد. در این مراسم اپل دستاوردهایی را معرفی کرد که حال و هوای جدیدی داشتند. با اینکه اپل همیشه به دنبال رونمایی از دستاوردهای نوآورانه در معرفی‌های خود بوده است، اما این بار از محصولاتی رونمایی کرد و به مشخصه‌هایی اشاره نمود که همگان را به شگفتی وا داشت.

محصولات معرفی شده در مراسم رونمایی آیفون ها ی2018 اپل/ iphone 2018

در مراسم رونمایی از محصولات جدید شاهد معرفی اپل واچ سری 4 با قابلیت‌هایی جدید در زمینه سلامت و محافظت از افراد بودیم. آیفون‌های پرچمدار 2018 نیز با نام‌های آیفون 10 اس (iPhone XS) و آیفون 10 اس مکس (iPhone XS Max) در این مراسم رونمایی شدند. این پرچمداران جدید از نمایشگر اولد بهره‌مند بوده و قدرت پردازشی خود را از پردازنده 7 نانومتری A12 بایونیک تامین می‌کنند. البته کوپرتینویی‌ها گوشی هوشمند اقتصادی آیفون 10 جدید، که از نمایشگر 6.1 اینچی بهره می‌برد را فراموش نکرده بودند و آن را با نام آیفون 10 آر (iPhone XR) معرفی نمودند. این نمونه از آیفون دارای نمایشگر LCD بوده، دوربین تکی دارد و اما قدرت پردازشی خود را از همان پردازنده قدرتمند دو نسخه پرچمدار یاد شده تامین خواهد کرد. در ادامه این مطلب به بررسی دقیق‌تر دیگر دستاوردهایی می‌پردازیم که در این رویداد مهم معرفی شدند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دستاوردهای هیجان انگیز 2018 اپل

اپل واچ سری 4

درواقع مراسم معرفی آیفون های 2018 با معرفی اپل واچ سری 4 آغاز شد که شروع بسیار هیجان انگیزی داشت. این نسخه از اپل واچ شاهد تغییرات بزرگی چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم‌افزاری بوده است. اندازه نمایشگر سری چهارم اپل واچ در نسخه کوچک‌تر 35 درصد و در نسخه بزرگ‌تر 32 درصد نسبت به نسخه پیشین بزرگ‌تر شده است. با این حال این نمایشگر باریک‌تر بوده و همچنین سبک‌تر است.

براساس آنچه که در رویداد سپتامبر بیان شد، اپل واچ سری 4 از پردازنده قدرتمند S4 برخوردار است که 2 برابر نسبت به نسخه‌های قبلی عملکرد بهتری دارد. از طرفی این دستگاه هوشمند به لطف بهره‌مندی از سنسورهای مربوط به سلامتی مانند قابلیت سنجش ضربان قلب، بررسی ریتم قلب، سنجش ECG و همچنین ارائه نوار قلب جایگاه خود را در بین گجت‌های هوشمند مستحکم‌تر خواهد کرد و برای همه این‌ها توانسته است تایید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) را نیز کسب کند. البته در این مراسم به این نکته نیز اشاره شده است که همه اطلاعات پزشکی و شخصی کاربران نیز در امنیت کامل حفظ خواهد شد.

apple watch 4 series / اپل واچ سری 4

همچین جالب است بدانید که این گجت پیشرفته از دقت بالایی برخوردار بوده و قابلیت تشخیص سقوط از ارتفاع را نیز در خود جای داده است. به عنوان مثال اگر صاحب اپل واچ 4 از یک بلندی سقوط کند، سنسور کار گذاشته شده در آن این موضوع را تشخیص داده و خیلی سریع با شماره‌ای که قبلا برای موارد اضطراری در آن ثبت شده است، تماس برقرار می‌کند. علاوه بر این‌ها با همه سنسورهای جدید، باتری این ساعت هوشمند همچنان از ویژگی All day Battry Life پشتیبانی خواهد کرد و به مدت 18 ساعت بدون نیاز به شارژ نیاز کاربران خود را برطرف می‌کند. با این حال باید بگوییم که همه این ویژگی‌های خوب به همراه ویژگی برخورداری از رنگ‌هایی جدید دست در دست هم داده‌اند تا اپل واچ سری 4 نیز همچنان با عنوان بهترین ساعت جهان بدرخشد.

گفتنی است که قیمت اپل واچ 4 برای نسخه سلولار 492 دلار بوده و برای دیگر نسخه قیمتی حدود 400 دلار دارد. همچنین مطابق آنچه در این کنفرانس بیان شد، قیمت اپل واچ سری 3 (نسخه پیشین) نیز به 279 دلار کاهش یافته است.

 

آیفون های 2018 : آیفون 10 اس مکس ، آیفون 10 اس، آیفون XR

در خلال مراسم رونمایی آیفون های 2018، نوآوری‌های اپل به ساعت هوشمند اپل واچ ختم نشد. این در حالی بود که ما شاهد دستاوردهای بزرگی در گوشی‎‌های آیفون بودیم. گوشی‌هایی که هم‌اکنون در گذر از دوران پیشین خود هستند و سریع‌تر و قدرتمندتر ظاهر خواهند شد. وقتی در دنیای فناوری صحبت از سرعت و قدرت به میان بیاید حتما بدین معنی است که فناوری‌هایی چون هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و واقعیت افزوده در سایه پردازنده‌ای قدرتمند، خودنمایی بیشتری خواهند داشت. بله حالا دیگر اپل صاحب گوشی‌های پرچمداری است که از هوشمندترین پردازنده دنیا در این زمینه بهره می‌برند. این پردازنده 7 نانومتری که پردازنده A12 بایونیک نام دارد 6.9 میلیارد ترانزیستر را در خود جای داده است و نسبت به نسخه پیشین خود 15 درصد سریع‌تر دستورات پیچیده یادگیری ماشین و شبکه عصبی را اجرا خواهد کرد. علاوه بر قدرت پردازشی آیفون های 2018 باید بگوییم که برخورداری از ارتقای شبکه عصبی برای تشخیص بهتر چهره، بهبود الگوریتم‌های مربوط به آن، Face ID کارآمدتر، صدای شفاف‌تر و استریو همه و همه از ویژگی‌های معرفی برای آیفون‌های 2018 در مراسم سپتامبر کوپرتینویی‌ها بوده است.

در این بین جالب است بدانید آیفون 10 اس مکس، از نمایشگری 6.5 اینچی بهره می‌برد و از بزرگ‌ترین اندازه در بین گوشی‌های آیفونی که تاکنون معرفی شده، برخوردار است. نسخه کوچکتر آن یعنی آیفون 10 اس دارای نمایشگر 5.8 اینچی خواهد بود. هر دوی این گوشی‌های هوشمند دارای نمایشگر اولد با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت هستند. ناگفته نماند مدل اقتصادی‌تر آیفون های 2018 یعنی آیفون 10 آر نیز دارای قوای پردازشی مشابه بوده اما از نمایشگر 6.1 اینچی LCD و دوربین تکی بهره می‌برد. در آیفون های 2018 دوربین نیز عملکرد بهتری دارد و از ویژگی‌های برجسته‌ای مانند تنظیم دستی عمق میدان بعد از عکسبردای نیز برخورار است. در مورد جنبه ظاهری این پرچمداران تازه‌نفس نیز باید بگوییم که آیفون 10 اس مکس و آیفون 10 اس در رنگ‌های انتخابی اسپیس‌گری، نقره‌ای، طلایی عرضه خواهند شد و نسخه اقتصادی‌‌تر یعنی آیفون 10 آر نیز به رنگ‌های متنوع مشکی، قرمز، رنگ زرد، آبی، نارنجی مزین خواهد بود.

قابلیت های نرم افزاری جدید در آیفون های 2018 و هوم پاد

معرفی سخت‌افزاری 12 سپتامبر اپل با اپل واچ تغییر یافته و سه نسخه آیفون 2018 که طراحی آن‌ها براساس آیفون 10 بوده، خاتمه یافت و محصولاتی مانند نسل جدید آیپد پرو نیز در تاریخ دیگری معرفی می‌شوند. اما با این همه در بخش نرم‌افزاری اپل دستاوردهای جالبی را معرفی کرد. بخشی از این دستاوردها یه یادگیری ماشین و همچنین واقعیت افزوده مربوط می‌شد و بخشی دیگر نیز مربوط به بروزرسانی‌های نرم‌افزاری اسپیکر هوشمند هوم پاد بود. از طرفی اپل اعلام کرد که به زودی برای هوم پاد گجتی صوتی براساس دستیار هوشمند سیری منتشر خواهد کرد.

 

قابلیت یادگیری ماشین و واقعیت افزوده

دیگر موردی که در زمان معرفی آیفون‌های 2018 در مراسم اپل بیان شد، اشاره به فناوری‌های نوینی از جمله یادگیری ماشین و واقعیت افزوده بود. درواقع هر سه نسخه آیفون‌های 2018 به لطف بهره‌مندی از پردازنده قدرتمند A12 در یادگیری ماشین و همچنین قابلیت واقعیت افزوده بهبود قابل توجهی را تجربه خواهند کرد. پلتفرم یادگیری ماشین با نام Core ML اکنون قادر است از شبکه‌های عصبی استفاده کند و به لطف پردازنده A12 با سرعت 9 برابری نسبت به قبل به اجرای دستورات بپردازد. همچنین یادگیری ماشین برای بخش‌هایی مانند نوشتن پیام، تشخیص چهره و همچنین کار دوربین دارای بسیار اهمیت بوده و به‌گونه‌ای طراحی شده است که در مرور زمان می‌تواند به دانسته‌های خود بیفزاید و از آن‌ها برای فراهم کردن کاربری راحت‌تر گوشی استفاده نماید. درواقع با یادگیری ماشین در یک گوشی هوشمند می‌توان سریع‌تر پیام نوشت و با نوشتن اسم فردی تصویر آن را در گوشی پیدا کرد. البته با گذشت زمان این قابلیت قادر است حتی عضلات چهره کاربر را نیز تشخیص دهد.

واقعیت افزوده دیگر ویژگی خیره‌کننده‌ای بود که طرفداران اپل شاهد معرفی آن بودند. اپل پلتفرم واقعیت افزوده خود را ارتقا داده است و نسل جدید آن را با عنوان ARKit 2 معرفی کرد که در iOS 12 قابل استفاده خواهد بود. بهره‌مندی از توانایی تشخیص اشیا سه بعدی، بهبود اندازه‌گیری و تمرکز بر روی اجرای بهتر بازی‌ها از ویژگی‌های این پلتفرم جدید خواهد بود.

از بازی گفتیم خوب است به این نکته نیز اشاره کنیم که حتی یک بازی سوم شخص در آیفون جدید در بینابین کنفرانس نمایش داده شد. صدای پخش شده از بازی به قدری گیرا بود که نیازی به هدفون وجود نداشت. از طرفی ویژگی‌های پردازشی و دیداری نیز با کیفیت هرچه تمام‌تر اجرا می‌شد. البته خوب است این را هم اضافه کنیم که بینندگان این مراسم شاهد بازی واقعیت مجازی بودند که سه نفر می‌توانستند همزمان به بازی بپردازند. جدا از نکات فنی بازی کیفیت بالای نمایش و اجرای آن واقعا قابل تحسین بود.

در قسمت دیگری از کنفرانس نشان داده شده که چگونه دوربین آیفون با کمک واقعیت افزوده و برنامه App AR می‌تواند نقش یک مربی بسکتبال را در سایه بهره‌مندی از واقعیت افزوده ایفا نماید. درواقع اپلیکیشن در نظر گرفته شده برای این کار قادر است تمرین کاربر را ضبط کرده و در زمان اتمام تمرین نتایجی دقیق را در اختیار کاربر قرار بدهد. درواقع این نتایج از بررسی سرعت توپ، ارتفاع زاویه پرتاپ و موارد دیگر براساس معیارهای ورزش بسکتبال بدست می‌آیند که در زمان واقعی ثبت می‌شوند.

 

بروزرسانی نرم‌افزاری برای اسپیکر هوشمند هوم پاد

گجت و اسپیکر هوشمند هوم پاد قرار است به زودی به مانند گوگل هوم و آمازون اکو به ویژگی برقراری تماس تلفنی مجهز شود. درواقع کاربر با این ویژگی قادر خواهد بود از دستیار هوشمند سیری بخواهد تا با مخاطبی خاص از بین لیست مخاطبین تماس بگیرد. نتیجه حاصل این خواهد بود که کاربر کیفیت صدای بسیار بالایی را دریافت می‌کند و بدون استفاده از دست با فرد مورد نظر تماس تلفنی برقرار خواهد کرد. علاوه بر این کاربران از این پس قادر خواهند بود با استفاده از ویژگی «جستجو با متن ترانه» و یا خواندن بخشی از یک آهنگ به سیری بگویند که آن آهنگ را پیدا کرده و آن را پخش نماید. جالب است بدانید سیری هم‌اکنون از توانایی صحبت به زبان اسپیانیایی نیز برخوردار است. گفتنی است که قابلیت یافتن گوشی گمشده نیز به هوم پاد اپل افزده شده است. این ویژگی کاربران را قادر می‌سازد تا در زمان‌هایی که نمی‌دانند گوشی خود را کجا گذاشته‌اند، آن را به راحتی پیدا کنند. گفتنی است که بر روی اسپیکر هوشمند اپل نیز برای سیری، میانبرهای مشابه سیری در آیفون و آیپد قابل دسترس خواهد بود.

اسپیکر هوشمند هوم پاد / homepod

با این حال اپل هنوز اشاره‌ای به تاریخ اعمال بروزرسانی‌های یاد شده بر روی اسپیکر هوم پاد نکرده است اما انتظار می‌رود که آن را همزمان با iOS 12 منتشر کند. احتمالا تاریخ این انتشار 26 شهریور باشد.

خوب است در کنار همه دستاوردهایی که مراسم رونمایی از آیفون های 2018 با خود به همراه داشت به این نکته نیز اشاره کنیم که اپل در این کنفرانس اعلام کرد، نسخه جدید سیستم عامل دسکتاپ موهاوی (macOS Mojave) در تاریخ دوم مهر مصادف با 24 شهریور منتشر خواهد شد. گفتنی است نسخه جدید این سیستم عامل دارای تنظیمات بیشتری برای سازماندهی فایل‌ها بوده و از اپلیکشن‌های iOS بیشتری نیز در بستر خود پشتیبانی خواهد کرد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402