۳۰ کشور برتر دنیا از نظر رضایت شغلی، تشکیل خانواده و دوست‌ یابی

نروژ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

وب‌سایت InterNations با مصاحبه با مهاجران بیش از ۶۸ کشور، لیستی از ۳۰ کشور برتر دنیا از نظر رضایت شغلی، تشکیل خانواده و دوست یابی برای مهاجرت تهیه کرده است.

ترک وطن و مهاجرت به یک کشور جدید کار سخت و طاقت فرسایی است چرا که رفتن به جای جدید مستلزم یافتن دوستان جدید، کار در یک محیط تازه و سبک زندگی کاملا جدیدی است. به همین خاطر شبکه InterNations که بزرگترین شبکه اینترنتی برای مهاجرین در دنیا است لیستی از 30 کشور برتر دنیا برای یافتن شغل خوب، یافتن دوست و تشکیل خانواده تهیه کرده است. این رتبه‌بندی براساس مصاحبه با بیش از 18 هزار مهاجر است که در بیش از 68 کشور دنیا زندگی می‌کنند. حال با هم نگاهی به این لیست InterNations خواهیم انداخت شاید که مقصد شما برای مهاجرت یکی از کشورهای این لیست باشد.

بهترین کشورهای دنیا برای داشتن یک زندگی راحت شغلی، خانوادگی و دوست‌یابی

30. قبرس

قبرس

قبرس کشوری است با آب و هوای گرم و فرهنگ محلی و بومی که از نظر مهاجرین زندگی‌کردن در آن ساده است. هرچند که بسیاری از مهاجران درباره امنیت شغلی و فرصت‌های شغلی نگرانی دارند.

 

29. بلژیک

مهاجرین در این کشور از امنیت شغلی و کیفیت تحصیلات رضایت دارند. هرچند بسیاری از پاسخ‌دهندگان از زندگی اجتماعی و امنیت شخصی‌شان در این کشور راضی نبودند.

 

28. فیلیپین

فیلیپین

فیلیپین کشوری است که از لحاظ مالی و اقتصادی به‌صرفه است. بنا به گفته مهاجران، فیلیپینی‌ها رفتار دوستانه و گرمی با شما دارند. هرچند که این کشور از نظر امنیت شخصی، زیرساخت حمل و نقل و آب و هوا در شرایط مطلوبی بسر نمی‌برد.

 

27. استونی

استونی

پاسخ‌دهندگان این کشور را محل مناسبی برای پرورش فرزندان می‌دانند چرا که آموزش و پرورش (تحصیل) و مراقبت از کودکان در این کشور مقرون به‌صرفه بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. مهاجرین ساکن استونی از وجود فرصت‌های شغلی در این کشور رضایت داشتند. البته تعدادی از مهاجرین زندگی‌کردن در اینجا را سخت می‌دانستند و تنها نیمی از پاسخ‌دهندگان رفتار بومیان اهل استونی را دوستانه و گرم می‌پنداشتند.

 

26. اوگاندا

اوگاندا

کشوری که از نظر مهاجران براحتی قابل سکونت است و مردم خونگرمی دارد که رفتار صمیمانه‌ای با خارجیان دارند. هرچند که این کشور در رده بندی جهانی از نظر امنیت فردی و سیاسی در شرایط بسیار نامطلوبی بسر می‌برد.

 

25. نروژ

نروژ

بیشتر مهاجران از امنیت شغلی حاکم در نروژ راضی هستند و ساعات کاری کمتری نسبت به میانگین جهانی دارند. البته بیشتر پاسخ دهنده‌ها به این نکته اشاره کردند که علیرغم آنکه نسبت به کشور خودشان درآمد بیشتری دارند اما با این حال درآمدشان کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد؛ بسیاری از افراد به هزینه بالای زندگی در این کشور اشاره کردند. مهاجرینی که در نروژ شغل تمام وقت داشتند در مقایسه با میانگین 44 ساعت درهفته 41.9 ساعت کار می‌کردند.

 

24. اتریش

اتریش

کشوری که به قول پاسخ‌دهندگان اقتصاد مناسبی دارد و سطح آموزش وپرورش و مراقبت از کودکان در آن مطلوب و مقرون به‌صرفه است. هرچند به گفته بیشتر مهاجرین، دوست پیدا کردن و یادگرفتن زبان بومی در این کشور سخت است.

 

23. فنلاند

کشور فنلاند

کشوری که به نظر مهاجران در درجه اول امنیت و کیفیت زندگی قرار دارد و حریم شخصی در آن بشدت رعایت می‌شود. مهاجرین همچنین به سبک زندگی سالم این کشور به عنوان نقطه قوت اشاره می‌کنند. مهاجرین مرد گفته‌اند که زندگی در اینجا راحت‌تر بوده و شرایط کاری بهتری را تجربه کرده‌اند درحالیکه زنان در هردو مسئله با مشکل مواجه بودند.

 

22. رژیم اشغالگر قدس

کشور اسراییل

کشوری که بیشتر به مذاق مهاجرین بزرگسال صاحب فرزند خوش می‌آید چرا که فعالیت‌های سرگرم کننده و خدمات بهداشت و درمان برای کودکان در این کشور فراهم است و مردمش اهمیت ویژه‌ای برای خانواده قائلند؛ هرچند که پاسخ دهندگان هزینه زندگی در اینجا را گزاف برآورد کرده‌اند. عده‌ای نیز نگران مسائل امنیتی در این منطقه بودند.

 

21. بلغارستان

کشور بلغارستان

کشوری که براساس آمار InterNations ظاهرا بیش از هر جای دیگری در دنیا انگلیسی‌ها را بخود جذب می‌کند. تقریبا تمام شرکت کنندگان درباره هزینه‌های معقول و مقرون به صرفه زندگی در بلغارستان اتفاق نظر داشتند. هرچند تعداد زیادی از مهاجرین بلغارستان از کیفیت نسبتا پایین و نامطلوب خدمات درمانی و وضعیت اقتصاد بومی می‌نالیدند.

 

20. مالت

کشور مالت

مهاجرین می‌گویند که شرایط مالی در این کشور مطلوب است و حتی عده‌ای عنوان می‌کنند که درآمدشان بسیار بیشتر از هزینه و مخارج زندگی‌شان است؛ اما هر چیزی بهایی دارد و بهای این درآمد بالا در مالت این است که تقریبا از هر پنج مهاجر یک نفر از عدم دسترسی به اینترنت درخانه و پرداخت بدون پول نقد (از طریق کارت) در عذاب است.

 

19. کانادا

کشور کانادا

بیشتر مهاجران از ثبات سیاسی و دسترسی راحت به خدمات دولتی بصورت آنلاین در کانادا راضی بودند و چندان علاقه‌ای به ترک این کشور نداشتند. البته بسیاری از شرکت‌کنندگان به مشکلات مالی شخصی اشاره کردند.

 

18. تایلند

کشور تایلند

مهاجرانی که در تایلند زندگی می‌کنند مشخصا خوشحال و راضی هستند که جای تعجبی هم ندارد. بسیاری از این مهاجران برای دست‌یابی به کیفیت زندگی بهتر یا اوقات بازنشستگی و کهنسالی به تایلند مهاجرت کرده‌اند؛ البته بسیاری از افراد نگران ثبات سیاسی این کشور بودند.

 

17. مالزی

کشور مالزی

هزینه زندگی در این کشور پایین است و مهاجرین از شرایط مالی مطلوبی برخوردارند. مهاجران همچنین اشاره می‌کنند که می‌توانید در این کشور با خیال راحت زندگی کنید بدون آنکه دغدغه یادگرفتن زبان‌های بومی مختلف اینجا از جمله باهاسا (Bahasa) را داشته باشید؛ البته عده‌ای درباره امنیت شخصی نگران بودند.

 

16. هلند

کشور هلند

مهاجران در هلند بشدت از توازن کاری رضایت دارند و می‌گویند که ساعات کاری هلند کمتر از کل دنیا است. همچنین به عقیده مهاجران هلند کشور بسیار خوبی برای سفر است؛ البته بسیاری هم از دوست پیدا کردن گله‌مند بودند.

 

15. لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ

این کشور از نظر صلح و آرامش، ثبات سیاسی و وضعیت اقتصاد داخلی در رتبه نخست از دیدگاه مهاجران قرار گرفت. هرچند بسیاری از پاسخ‌دهندگان هزینه زندگی در لوکزامبورگ را بالا توصیف کردند.

 

14. ویتنام

کشور ویتنام / Vietnam

اکثریت افراد اشاره داشتند که درآمدشان بیشتر از هزینه‌های زندگی است و از آینده شغلی و توازن موجود میان کار و زندگی در این کشور راضی هستند؛ هرچند که مهاجران نسبت به سیستم ضعیف حمل و نقل ویتنام و نبود شرایط سرگرمی و تفریح در کل کشور ناراضی‌اند.

 

13. پاناما

کشور پاناما / Panama

بیشتر مهاجران به پاناما می‌گویند که از پس شرایط مالی خود بر می‌آیند و بطورکلی از زندگی در این کشور رضایت دارند.

 

12. استرالیا

کشور استرالیا / Australia

از نظر بیشتر مهاجران توازن مناسبی بین کار و زندگی در این کشور برقرار است هرچند که عده زیادی نیز معتقدند که استرالیا کشور گرانی است.

 

11. نیوزیلند

کشور نیوزلند / New Zealand

نیوزیلند مقصد پرطرفدار و محبوبی برای مهاجران بخصوص مردم کشورهای انگلیسی زبانی چون انگلستان، آفریقای جنوبی و آمریکا بشمار می‌آید. مهاجران این کشور را محل بسیار مناسبی برای کار و زندگی خانوادگی می‌دانند هرچند که هزینه زندگی در نیوزیلند بالا است.

 

10. جمهوری چک

کشور جمهوری چک

مهاجرانی که در جمهوری چک زندگی می‌کنند از سهولت سفر و جابجایی بین شهرهای همین کشور و کل اروپا رضایت خاطر دارند. از نظر والدین نیز هزینه‌های تحصیل و مراقبت از کودکان در این کشور معقول و مقرون به صرفه هستند. هرچند به نظر شماری از پاسخ دهندگان بسختی بتوان با اهالی جمهوری چک رابطه دوستی برقرار کرد و مشکل دیگر زبان این کشور است.

 

9. کلمبیا

کشور کلمبیا

بیشتر افراد معتقد بودند که درآمد در این کشور بیشتر از هزینه‌های زندگی روزمره است. از هر 10 مهاجر تقریبا 9 نفر رفتار کلمبیایی‌ها را با خارجیان دوستانه و گرم توصیف کردند.

 

8. اسپانیا

کشور اسپانیا

کشوری که بیشتر مهاجران از شرایط آب وهوایی، کیفیت خدمات درمانی و امکان دوست پیدا کردن آن رضایت دارند. البته کمتر از نیمی از پاسخ دهندگان درباره عدم وجود امنیت شغلی و اقتصاد کشور نگران بودند.

 

7. کاستاریکا

کشور کاستاریکا / Costa Rica

کشوری که از نظر پاسخ‌دهندگان برای اقامت مناسب است و سرگرمی و تفریح غیرکاری زیاد دارد. البته از هر ده نفر 3 نفر احساس منفی درباره چشم انداز و آینده شغلی شان داشتند.

 

6. پرتغال

کشور پرتقال

تقریبا تمام مهاجران ساکن این کشور از آب و هوا، امکان اقامت و شرایط و جو پرورش کودکان در پرتغال رضایت دارند. البته آن‌ها از عدم وجود امکان کاری ناراضی‌اند.

براساس نظرسنجی جداگانه‌ای که اوایل امسال InterNations منتشر کرده بود مهاجران ساکن در پرتغال همچنین رابطه بسیار خوبی با پرتغالی‌ها دارند، به گفته یک مهاجر هلندی:

در پرتغال مردم مراقب همدیگر هستند و به هم اهمیت می‌دهند.

 

5. سنگاپور

کشور سنگاپور

مهاجران از آینده شغلی در این کشور راضی هستند و اینکه در شهر و خیابان احساس امنیت شخصی‌شان تامین می‌شود. البته به عقیده بسیاری هزینه زندگی در این کشور بسیار بالا است.

 

4. مکزیک

کشور مکزیک

براساس InterNations میزان رضایت مهاجران مکزیک در مقایسه با مهاجران سایر کشورها بیشتر است. به عقیده پاسخ‌دهندگان مکزیکی‌ها خونگرم‌ترین مردم دنیا هستند. البته بسیاری از والدین مهاجر درباره امنیت کودکان‌شان نگران بودند.

 

3. اکوادور

کشور اکوادور

کشوری که براحتی دوست پیدا می‌کنید و کیفیت زندگی در سطح بالایی قرار دارد.

 

2. تایوان

کشور تایوان

کشوری که از نظر مهاجران خدمات درمانی با کیفیت و با قیمت مناسبی ارائه می‌دهد. امنیت در کل این کشور برقرار است و با خیال راحت می‌توانید هرجایی بروید. در حالیکه خیلی‌ها به خونگرم بودن تایوانی‌ها اشاره داشته و می‌گویند که براحتی می‌توان با تایوانی‌ها دوست شد، عده‌ای هم یادگیری زبان بومی این کشور یعنی زبان چینی را بسیار سخت می‌دانند.

 

1. بحرین

کشور بحرین

کشوری که از نظر 81 درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی به راحتی می‌توان با فرهنگ محلی‌اش وفق یافت و به آن خو گرفت. هفت نفر از هر ده نفر از وجود امنیت شغلی و آینده حرفه ای رضایت داشت. از نظر والدین، مخارج تحصیل در این کشور بسیار بالا است.

کلام آخر

برای اخبار بیشتر از جهان با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402