خیار / دیابت
تینا قنبریان
نویسنده:تینا قنبریان
ارسال شده در:10 مهر 1397، 22:30

چرا افراد دیابتی باید خیار بخورند؟

دیابت یک مشکل بزرگ برای آمریکایی‌ها است. مطالعات نشان می‌دهد که تغییر رژیم غذایی یکی از راه‌های بسیار مؤثر برای مبارزه با این بیماری است؛ برای مثال مصرف روزانه خیار عامل مهمی در کاهش قند خون است.

دیابت یک مشکل بزرگ برای آمریکایی ها است. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (Centers for Disease Control and Prevention)، سی میلیون آمریکایی با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به علت عادت‌های قابل پیشگیری در سبک زندگی، بسیاری از افراد دیگر بی اینکه بدانند در شرف ابتلا به دیابت هستند. حتی بدتر، حدود 25 درصد افراد، همین حالا هم مبتلا هستند ولی نمی‌دانند که دیابت دارند.

کارشناسان معتقدند که هر دو مورد، چه افراد مبتلا به دیابت و چه افرادی که در معرض خطر قرار دارند، می‌توانند با رژیم غذایی سالم با این بیماری مبارزه کنند. برای مثال، یک مطالعه ابتدایی نشان می‌دهد که خیار می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کاهش قند خون داشته باشند. این مطالعه بر کاهش قند خون در موش‌های دیابتی متمرکز بوده است. طی این مطالعه در رژیم غذایی موش‌ها از پوست کدو و خیار یا میوه‌ای به نام تیندا، در رژیم غذایی موش‌ها استفاده شده است. آن‌ها دریافتند که هر 3 پوست میوه به طور قابل توجهی قند خون موش را کاهش می‌دهند، اگر چه پوست کدو تنبل بهتر از همه عمل کرد. با این حال، این مطالعه نشان می‌دهد که خوردن خیار بیشتر می‌تواند به صورت یک افزودنی آسان برای رژیم غذایی افراد دیابتی در نظر گرفته شود.خیار / دیابت

طبق گفته Live Science، خیار به دلیل اینکه کم‌کربوهیدرات است، یک جایگزین عالی برای غذاهای شیرین محسوب می‌شود. خیار همچنین حاوی ویتامین‌های C ،K و میزانی پتاسیم است. علاوه بر کم کربوهیدرات بودن، خیار به دلیل اینکه حاوی فیبر است می‌تواند باعث کاهش سرعت آزاد شدن گلوکز در خون افراد دیابتی شود. علاوه بر این سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلف است و همین خواص این میوه، دلیل ساده‌ای است که افراد مبتلا به دیابت باید خوردن آن را به طور منظم در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند.

 

بهترین رژیم غذایی برای دیابتی‌ها

انجمن دیابت آمریکا رژیم غذایی کم نشاسته و کم شیرینی را برای افراد دیابتی توصیه می‌کند. دیابتی‌ها می‌توانند از سبک‌های غذایی سالم مانند رژیم مدیترانه‌ای یا رژیم غذایی کم کربوهیدرات استفاده کنند. با این حال، نکته اصلی این است که هر وعده غذایی را با میزان قابل توجهی از سبزیجات غیر‌نشاسته‌ای آمیخته کنید و آن را با میزان متعادلی پروتئین و لبنیات همراه کنید. میزان کمی میوه و غذای نشاسته‌دار هم قابل افزودن به این رژیم است.

این یک قانون تجربه شده است: یک خط را تصور کنید که بشقاب شما را به دو نیم تقسیم می‌کند، سپس یک خط دیگر که یک طرف را به دو نیم تقسیم می‌کند، به این روش ADA می‌گویند. دیابتی‌ها باید بخش بزرگتر بشقاب را با سبزیجات غیر نشاسته‌ای پر کنند، سپس یک غذای نشاسته‌ای و میزانی پروتئین را به بخش‌های کوچکتر بشقاب اضافه کنند. با این روش می‌توان با افزودن مقداری میوه و احتمالا لبنیات به بشقابی که درباره‌اش حرف زدیم، یک وعده غذای سالم تدارک دید.

افرادی که مبتلا به دیابت هستند ممکن است مجبور باشند آنچه را که می‌خورند، زیر نظر بگیرند. اما می‌توانند این روند را با غذاهای خوشمزه مانند خیار، دلپذیر کنند. به طور کلی، سبزیجات کم کربوهیدرات یک جایگزین عالی برای غذاهای نشاسته‌ای برای هر کسی هستند.

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plaza_mag عضویت در کانال تلگرام

0 دیدگاه دیــدگاههای کاربـــران

بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha