مروری بر دو پرچمدار جدید گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

پیکسل 3 / Pixel 3
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال پرچمداران جدید گوکل هستند که بالاخره شب گذشته در نیویورک رونمایی شدند. با ما همراه باشید تا در ادامه مروری بر ویژگی‌ها و مشخصات این دو گوشی قدرتمند داشته باشیم.

در پاییز سال 2018 بسر می‌بریم و گوگل پس از دو پرچمدار آیفون 10 اس و 10 اس مکس و همچنین ال جی V40 تین کیو، سومین کمپانی است که از گوشی‌های پرچمدار خود به‌طور رسمی رونمایی می‌کند.

نمی‌توان برای دیدن دو گوشی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال هیجان نداشت و همچنین نمی‌توان گفت که هر دو گوشی را به یک اندازه دوست خواهیم داشت. این در حالی است که پیکسل 3 ایکس ال با وجود مجهز بودن به بریدگی بالای نمایشگر غیرجالب، ممکن است کمتر موردعلاقه کاربران قرار بگیرد.

با پلازا همراه باشید تا در ادامه نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های این دو گوشی داشته باشیم و در ابتدا به پرچمدار بزرگ‌تر گوگل خواهیم پرداخت.


مشخصات گوگل پیکسل 3 ایکس ال


Pixel 3XL

بدنه این گوشی ترکیبی از شیشه و آلومینیم است؛ درواقع پنل جلوی پیکسل 3 ایکس ال از شیشه ساخته شده و پنل عقب آن با یک فریم آلومینیمی پوشش داده شده است. پیکسل 3 ایکس ال مجهز به یک صفحه نمایش 6.3 اینچی امولد با نسبت صفحه نمایش 18.5:9 است. رزولوشن آن 1440 * 2960 پیکسل بوده و تراکم پیکسل آن 523 پیکسل در هر اینچ است.

دوربین عقب پیکسل 3 ایکس ال متشکل از یک سنسور 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و مجهز به پیکسل‌های 1.4µm و پیکسل دوتایی (PDAF) است و در حالت ضبط ویدیو توانایی ضبط ویدیو 2160p در 30 را دارد. دوربین سلفی این گوشی یک سنسور دوگانه 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 زاویه گسترده (97 درجه) با فوکوس ثابت و همچنین دیافراگم f/1.8 زاویه معمولی (75 درجه) فوکوس خودکار دارد.

پردازنده پیکسل 3 ایکس ال یک کوالکام اسنپدراگون 845 است که با فناوری 10 نانومتری ساخته شده است. پردازنده گرافیکی آن Adreno 630 است و هسته Pixel Visual دارد. پیکسل 3 ایکس ال مجهز به 4 گیگابایت رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی است که متاسفانه قابلیت ارتقای حافظه آن به‌واسطه عدم درگاه microSD میسر نیست و البته به صورت پیش‌فرض اندروید پای 9.0 را اجرا می‌کند.

این گوشی از یک باتری 3430 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و از شارژ سریع Power Delivery 2.0 پشتیبانی کرده و یک کابل آداپتور 18 واتی در جعبه خود خواهد داشت، شارژر بیسیم آن نیز یک Qi استاندارد 15 واتی است.

پیکسل 3 ایکس ال 4G بوده و مجهز به Wi-Fi 802.11ac دو باندی است، بلوتوث 5.0 داشته و از GPS/GLONASS، NFC و وای فای مستقیم پشتیبانی می‌کند. همچنین مجهز به USB 3.1 نوع C است. در پنل عقب این گوشی یک سنسور اثرانگشت و اسپیکرهای استریو نیز دیده می‌شود.

در نتیجه می‌توان گفت که پرچمدار بزرگ‌تر گوگل، از صفحه نمایش و همچنین باتری بزرگ‌تری در مقایسه با گوگل پیکسل 3 بهره می‌برد. اما از لحاظ دیگر پیکسل 3 نیز دقیقا به قدرتمندی همتای بزرگ‌تر خود است. این گوشی نیز از پردازنده اسنپدراگون 845، دوربین‌های مشابه پیکسل 3 ایکس ال، رابط کاربری اندروید، اسپیکر و شارژر بیسیم مشابه پیکسل 3 ایکس ال بهره می‌برد.

درواقع می‌توان گفت که پیکسل 3 یکی از قدرتمندترین گوشی‌های کوچکی است که امروزه می‌‎توان در بازار گوشی‌های هوشمند نسبتا کوچک، دید.

 


مشخصات گوگل پیکسل 3


Pixel 3

بدنه این گوشی نیز ترکیبی از شیشه و آلومینیم است، درواقع پنل جلوی پیکسل 3 از شیشه ساخته شده و پنل عقب آن با یک فریم آلومینیمی پوشش داده شده است. پیکسل 3 مجهز به یک صفحه نمایش 5.5 اینچ، امولد با نسبت صفحه نمایش 18:9 است. رزولوشن آن 1080 * 2160 پیکسل بوده و تراکم پیکسل آن 443 پیکسل در هر اینچ است.

دوربین عقب پیکسل 3 متشکل از یک سنسور 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و مجهز به پیکسل‌های 1.4µm و پیکسل دوتایی (PDAF) است و در حالت ضبط ویدیو توانایی ضبط ویدیو 2160p در 30 را دارد. دوربین سلفی این گوشی نیز دقیقا مشابه پیکسل 3 ایکس ال، یک سنسور دوگانه 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 زاویه گسترده (97 درجه) با فوکوس ثابت و همچنین دیافراگم f/1.8 زاویه معمولی (75 درجه) فوکوس خودکار دارد.

پردازنده پیکسل 3 نیز دقیقا مشابه برادر بزرگ‌ترش، یک کوالکام اسنپدراگون 845 است که با فناوری 10 نانومتری ساخته شده است. پردازنده گرافیکی آن Adreno 630 است و هسته Pixel Visual دارد. پیکسل 3 مجهز به 4 گیگابایت رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی است که متاسفانه قابلیت ارتقای حافظه آن به‌واسطه عدم درگاه microSD میسر نیست و البته به صورت پیش‌فرض اندروید پای 9.0 را اجرا می‌کند.

این گوشی از یک باتری 2915 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و از شارژ سریع Power Delivery 2.0 پشتیبانی کرده و یک کابل آداپتور 18 واتی در جعبه خود خواهد داشت، شارژر بیسیم آن نیز یک Qi استاندارد 15 واتی است.

Pixel 3

پیکسل 3 ، 4G بوده و مجهز به Wi-Fi 802.11ac دو باندی است، بلوتوث 5.0 داشته و از GPS/GLONASS، NFC و وای فای مستقیم پشتیبانی می‌کند. همچنین مجهز به USB 3.1 نوع C است. در پنل عقب این گوشی یک سنسور اثرانگشت و اسپیکرهای استریو نیز دیده می‌شود.

با این ویژگی‌ها و مشخصات می‌توان گفت که گوگل دقیقا مشابه نسل قبلی گوشی‌های پیکسل خود، تمرکز اصلی خود را روی دوربین و رابط کاربری اندروید دو گوشی خود گذاشته است.

گوگل الگوریتم عالی HDR پلاس و نرم‌افزار خوب خود را کاملا حفظ کرده است و جالب اینجا است که باوجودآنکه در هر دو پرچمدار جدید خود تنها یک دوربین در پنل عقب آنها تعبیه شده است اما دوربین سلفی هر دو گوشی از یک سنسور دوگانه تشکیل شده است که امکان عکسبرداری در دو حالت زاویه گسترده و معمولی برای کاربر فراهم شود.

از نظر نرم‌افزار هر دو گوشی نیز باید گفت که هر زمان که پیکسل 3 و یا پیکسل 3 ایکس ال را خریداری کنید، جدیدترین ورژن اندروید را با آنها تجربه خواهید کرد و از هنگام خرید این دو گوشی تا سه سال، به‌روزرسانی سیستم عامل و امنیت هر دو گوشی ضمانت شده است. درواقع اندروید پای 9.0 در هر دو پرچمدار جدید گوگل، خیلی عالی اجرا شده و بسیار برمبنای ژست‌های حرکتی است.

با این حال در سال جاری، گوگل ویژگی‌های دیگری را به دو پرچمدار جدید خود افزوده است تا توانایی مقابله با رقیبان سرسخت خود را داشته باشند. از میان این ویژگی‌ها می‌توان به پشتیبانی از شارژر بیسیم، یک رنگ صورتی جدید و یک صفحه نمایش بلندتر برای پیکسل 3 و متاسفانه یک بریدگی بالای نمایشگر برای پیکسل 3 ایکس ال اشاره کرد.

 


طراحی و سخت‌افزار


pixel 3

درحالی‌که پرچمداران سال گذشته گوگل، پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال از نظر نسبت صفحه نمایش با هم تفاوت زیادی داشتند، به‌گونه‌ای که پیکسل 2 از یک نسبت صفحه نمایش رایج 16:9 و پیکسل 2 ایکس ال از یک نسبت صفحه نمایش بالاتر 18:9 بهره می‌برد اما پرچمداران امسال گوگل، هر دو مجهز به صفحه نمایش‌های مدرن هستند.

گوگل پیکسل 3 بدون بریدگی بالای نمایشگر و مجهز به یک صفحه نمایش 5.5 اینچ، امولد با رزولوشن 1080 * 2160 پیکسل و نسبت صفحه نمایش 18:9 است درحالی‌که پیکسل 3 ایکس ال یک صفحه نمایش 6.3 اینچ، امولد با رزولوشن 1440 * 2960 پیکسل و نسبت صفحه نمایش 18.5:9 دارد و البته مجهز به بزرگ‌ترین بریدگی بالای نمایشگری است که تاکنون در گوشی‌های هوشمند به‌کار رفته است. درواقع تقارن بین این بریدگی بالای نمایشگر با حاشیه پایین گوشی حفظ نشده است و حاشیه پایین گوشی به دلیل جایگذاری اسپیکرهای استریو، اندکی ضخیم‌تر است.

اسپیکر استریو بالای گوشی در بریدگی بالای نمایشگر پیکسل 3 ایکس ال جایگذاری شده است و در مورد پیکسل 3، این اسپیکر استریو درون حاشیه بالای گوشی تعبیه شده است.

هر دو گوشی مجهز به یک فریم آلومینیمی و روکش هیبریدی هستند و صفحه نمایش هر دو به‌وسیله محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 5، حفاظت می‌شود.

در پنل عقب هر دو گوشی، یک لایه شیشه مات درون یک لایه شیشه براق جایگذاری شده که طراحی دوبعدی گوگل پیکسل‌ها را که همیشه شاهد هستیم، به‌خوبی در هر دو گوشی حفظ کرده است. گوگل این لایه را شیشه سافت تاچ می‌نامند و درحالی‌که اشتباها به‌نظر می‌رسد پنل عقب فلزی است اما امکان شارژ شدن بیسیم را برای گوشی فراهم می‌کند.

این درحالی است که پنل عقب هر دو گوشی کاملا خالی و با طراحی مینیمالیسیتی گوگل که همواره به آن مشهور است، طراحی و ساخته شده است.

در هر دو گوشی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال برای هر سه نسخه مشکی، سفید و صورتی، شاهد حاشیه‌های مشکی رنگی در پنل جلوی آنها هستیم. گوشه‌های صفحه نمایش هر دو گوشی اندکی گرد بوده و البته بریدگی بالای نمایشگر ناخوشایندی در پیکسل 3 ایکس ال شاهد خواهیم بود.

گوگل پیکسل 3 در مقایسه با گوگل پیکسل 2 برخلاف آنکه صفحه نمایش بلندتری دارد اما کوچک‌تر است. به‌نظر می‌رسد این گوشی به خوبی بتواند جای خود را در میان علاقمندان به گوشی‌های کوچک، باز کند چرا که در میان گوشی‌های هوشمند هم‌اندازه خود، قدرت و کارایی بالاتری دارد.

در مقابل گوگل پیکسل 3 ایکس ال بزرگ‌تر و بلندتر است و در دسته گوشی‌هایی همچون وان پلاس 6 و یا گوگل پیکسل 2 ایکس ال قرار می‌گیرد. در مقایسه با گوگل پیکسل 2 ایکس ال، پیکسل 3 ایکس ال حدود 0.3 اینچ صفحه نمایش بلندتری دارد اما با درنظر گرفتن بریدگی بالای نمایشگر آن، این تفاوت خیلی محسوس نخواهد بود.

سال گذشته گوگل هر دو گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال خود را برای دقیق بودن، کالیبره کرد اما در عمل نتوانستند آن طور که باید خود را نشان دهند اما امسال گوگل هر دو پرچمدار خود را با حالت جدید قابل تطبیق (Adaptive) روانه بازار کرد و ادعا می‌کند که صفحه نمایش هر دو گوشی، تصاویر را زنده و طبیعی نشان خواهند داد. گفتنی است که صفحه نمایش هر دو گوشی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال گواهینامه HDR را داشته و هر دو از ویژگی Always-on صفحه نمایش پشتیبانی می‌کنند.

امسال گوگل هر دو گوشی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال را از نظر مقاومت در برابر آب، تقویت کرده است. درحال حاضر هر دو گوشی مجهز به استاندارد IP68 هستند که در برابر گردوغبار مقاوم بوده و می‌توانند در عمق 1.5 متری آب برای 30 دقیقه دوام بیاورند.

از نظر ظرفیت باتری باید گفت که پیکسل 3 مجهز به یک باتری 2915 میلی‌آمپر ساعتی است که در مقایسه با پیکسل 2 که یک باتری 2700 میلی‌آمپر ساعتی دارد، از باتری بزرگ‌تری بهره می‌برد. این درحالی است که پیکسل 3 ایکس ال در مقایسه با پیکسل 2 ایکس ال، حدود 90 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت باتری آن کاهش یافته است و از یک باتری 3430 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد اما به‌نظر می‌رسد که ویژگی باتری آداپتیو در اندروید پای 9.0، این اختلاف ظرفیت را جبران کند.

 


اندروید پای با ژست‌های حرکتی


هر دو گوشی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال با اندروید پای عرضه خواهند شد و از آنجا که این اندروید را پیش‌تر در گوشی‌های اسنشیال فون و پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال دیده‌ایم در این قسمت، چیزی جدیدی برای نمایش وجود ندارد.

گوشی‌های گوگل پیکسل 3 مجهز به دستیار هوشمند گوگل اسیستنت هستند که با استفاده از فرمان صوتی و یا فشردن لبه‌های صفحه نمایش به‌واسطه ویژگی لبه فعال یا همان Active Edge فعال می‌شود. مطابق قبل کاربر می‌تواند تنظیم کند که این دستیار هوشمند از چه روش فعال شود.

گوگل ویژگی دیگری را با نام Call Screen ارائه کرده است که البته تنها برای کاربران آمریکایی فعال است و به موجب آن، درصورتی‌که کاربر یک تماس ورودی داشته باشد و نخواهد به آن پاسخ دهد؛ این ویژگی به گوگل اسیستنت کمک می‌کند که به کاربر اطلاع دهد چه کسی با او تماس گرفته است. درواقع هرگاه کاربر دکمه Call Screen را فشار دهد، گوگل اسیستنت به فرد پشت خط هشدار می‌دهد که کاربر موردنظر از سرویس اسکرین گوگل استفاده می‌کند و یک کپی از این مکالمه به او داده خواهد شد. سپس از فرد مورد نظر نام و دلیل تماس او را می‌پرسد و همه این اطلاعات را طی پیامی در اختیار کاربر پیکسل 3 می‌گذارد. حال کاربر می‌تواند تصمیم بگیرد که به تماس موردنظر پاسخ دهد و یا آن شماره را به عنوان یک اسپم، کاملا مسدود و بلاک کند.

همچنین گوگل اسیستنت با استفاده از ویژگی Sunrise Alarm برای مواقع بیدارباش نیز به کمک کاربر می‌آید و با نمایش رنگ‌های گرم طلوع خورشید، قبل از آنکه کاربر آلارم خود را خاموش کند به بیدار شدن سریع‌تر آن کمک می‌کند.

گوگل لنز نیز به‌روزرسانی شده است و به دارندگان گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال کمک می‌کند که از طریق دوربین گوشی، آدرس‌ها و شماره‌تلفن‌ها را مستقیما کپی کرده و کدهای QR را به‌راحتی بخواند.

ویژگی Playground در پیکسل جدید، استیکرهای واقعیت افزوده AR را فعال کرده و ابرقهرمان‌ها را به زاویه دید دوربین هر دو گوشی می‌آورد؛ دقیقا مشابه کاری که پیکسل 2 و 2 ایکس ال می‌کردند. اما در سال جدید شاهد ویژگی جدید دیگری با نام Playmoji در پیکسل 3 و 3 ایکس ال نیز خواهیم بود که حالات چهره کاربر را خوانده و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.

گوگل به همراه پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال، تراشه Titan M را نیز معرفی کرده است که از داده‌ها و اطلاعات حساس کاربر در گوشی محافظت می‌کند.

اندروید پای دو ویژگی باتری سازگار و سلامت دیجیتال را نیز برای کاربر به ارمغان می‌آورد. ویژگی باتری سازگار یا Adaptive battery سبب می‌شود که منابع اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی که از آنها استفاده نمی‌شود، محدود شود و ویژگی سلامت دیجیتال یا Digital Wellbeing نموداری از میزان مصرف اپلیکیشن‌های گوشی را برای کاربر نمایش می‌دهد و به کاربر کمک می‌کند که برای عدم استفاده بیش از حد از یک اپلیکیشن برای آن تایمر تعریف کند.

 


بنچمارک‌های مربوط به عملکرد پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال


دقیقا مشابه کاری که گوگل سال گذشته انجام داد، از یک CPU آندرکلاک (underclock) اسنپدراگون 845 برای تجهیز هر دو گوشی خود استفاده کرده است. هسته‌های بزرگ Kryo 385 گلد در سرعت 2.5 گیگاهرتز و هسته‌های کوچک‌تر سیلور در سرعت 1.6 گیگاهرتز عمل می‌کنند. درواقع گوگل با حفظ عملکرد مطلوب گوشی برای تقویت مدت دوام شارژ باتری نیز تلاش کرده است.

به‌نظر می‌رسد که عملکرد CPU تقریبا در سرعت‌های مختلف، تغییر محسوسی نمی‌کند. عملکرد تک هسته (که با هسته بزرگ انجام می‌شود) با گوشی‌های هوشمند دیگری که مجهز به اسنپدراگون 845 هستند، مقایسه شده است. در نمودارهای زیر مشاهده خواهید کرد که پیکسل 3 ایکس ال چگونه هواوی P20 پرو را که مجهز به کرین 980 است را در هر دو تست تک هسته و چند هسته شکست می‌دهد.

گیکبنچ 4.1 (چند هسته)

گیکبنچ* عدد بیشتر به معنای عملکرد بهتر است.

گیکبنچ 4.1 (تک هسته)

گیکبنچ

* عدد بیشتر به معنای عملکرد بهتر است.

از نظر عملکرد GPU باید گفت که در نظر داشته باشید پیکسل 3 ایکس ال مجهز به یک صفحه نمایش QHD پلاس است درحالی‌که پیکسل 3 یک صفحه نمایش 1080p پلاس دارد که بر نتایج بنچمارک تاثیر می‌گذارد.

بیس مارک X

بیس مارک X

* عدد بیشتر به معنای عملکرد بهتر است.

به‌طور کل می‌توان گفت که پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال عملکرد روانی را از خود به نمایش می‌گذارند. اندروید پای 9.0 به خوبی در هر دو گوشی اجرا می‌شود اما باید زمان بیشتری در اختیار داشت تا به طور کامل بررسی شود که آیا مقدار رم این گوشی می‌تواند به عنوان یک فاکتور محدودکننده تلقی شود یا خیر چرا که بسیاری از گوشی‌های پیشرفته امروزی مجهز به 6 و یا 8 گیگابایت رم هستند.

بیس مارک OS 2.0

basemark OS 2.0

* عدد بیشتر به معنای عملکرد بهتر است.

 


دوربین


Pixel 3

از نظر سخت‌افزار باید گفت که گوگل همان دوربین 12 مگاپیکسلی موجود در پیکسل 2 و 2 ایکس ال را در گوشی‌های پرچمدار جدید خود یعنی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال به‌کار برده است اما ویژگی‌های دوربین سلفی آنها را بهبود بخشیده است.

در پنل عقب هر دو گوشی یک دوربین 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، پیکسل‌های بزرگ 1.4µm، پیکسل دوتایی با سیستم فوکوس خودکار تشخیص فازی و تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال و دیجیتالی دارند و البته دوربین هر دو گوشی با تکنولوژی شایسته HDR پلاس گوگل تجهیز شده‌اند.

دوربین سلفی هر دو گوشی متشکل از یک لنز دوتایی 8 مگاپیکسل است. یکی از لنزها با دیافراگم f/2.2 با فوکوس ثابت و زاویه دید 97 درجه است و لنز دیگر یک دیافراگم f/1.8 با زاویه دید معمولی 75 درجه و فوکوس خودکار دارد. دوربین اصلی سلفی در دو پرچمدار جدید در مقایسه با مدل‌های قبلی پیکسل 2 که یک دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 دارد، بهبود قابل ملاحظه‌ای یافته است.

در حال حاضر پیکسل 2 یکی از گوشی‌های هوشمندی است که بهترین دوربین را دارد و بنابراین انتظار می‌رود که پیکسل 3 کمی سریع‌تر و بهتر از آن عمل کند. برای مقایسه کامل‌تر اندکی باید صبر کرد اما در ادامه یک مقایسه سریع و گذرا بین دوربین دو گوشی پیکسل 3 ایکس ال و پیکسل 2 ایکس ال انجام شده است.

برای اطلاع از آنکه هر عکس با چه دوربینی ثبت شده است، روی عکس کلیک کنید.

در ادامه با استفاده از دوربین سلفی هر دو گوشی با افکت بوکه و بدون آن، عکسبرداری شده است. در پیکسل 3 ایکس ال از دوربین 75 درجه استفاده شده است.

برای اطلاع از آنکه هر عکس با چه دوربینی ثبت شده است، روی عکس کلیک کنید.

اصلی‌ترین تغییر در دوربین پیکسل 3، اضافه شدن حالت سلفی با زاویه گسترده است. بنابراین در تصاویر زیر به‌راحتی می‌توان این تفاوت را احساس کرد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در تصاویر سلفی پیکسل 3 فضای خالی بیشتری وجود دارد که افراد بیشتری در یک عکس سلفی می‌توانند گنجانده شوند.

برای اطلاع از آنکه هر عکس با چه دوربینی ثبت شده است، روی عکس کلیک کنید.

درباره تفاوت اصلی بین عکس‌های گرفته شده با دوربین پیکسل 2 ایکس ال و پیکسل 3 باید گفت که عکس‌های ثبت شده با دوربین پیکسل 3 بیشتر به سمت رنگ‌های سرد تمایل دارد درحالی‌که پیکسل 2 ایکس ال عکس‌هایی با رنگ‌های گرم را ثبت می‌کند. علاوه براین در محیط‌های با نور کم، عکس‌های ثبت شده با پیکسل 3 نویز کمتری داشته و جزئیات بیشتری را حفظ کرده‌اند. برای مقایسه می‌توان به تصویر بوته گلی که با هر دو دوربین گرفته شده است، دقت کرد و دید که چگونه جزئیات بیشتری با پیکسل 3 حفظ شده است و نویز کمتری در تصاویر آن دیده می‌شود.

در ادامه چند نمونه ویدیویی که با پیکسل 3 ضبط شده است را مشاهده خواهید کرد.

گوگل ویژگی ضبط ویدیو 4K در 60fps را برخلاف سایر پرچمداران 2017 که از این ویژگی بهره‌مند هستند را در دوربین پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال در نظر نگرفته است. پرچمداران جدید گوگل تنها می‌توانند ویدیوی 4K را در 30fps ضبط کنند اما قادر هستند که سرعت ضبط را تا 120fps در 1080p پایین بیاورند.

 


نتیجه‌گیری


گوگل پیکسل 3

در آخر باید گفت گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال از جنجالی‌ترین و هیجان‌انگیزترین گوشی‌های سال 2018 نیستند. این گوشی‌ها با طراحی مینیمالیستی، سریع، ایمن و دوربین‌های عالی دقیقا همان چیزی هستند که گوگل همیشه انتظار دارد.

گوگل در طراحی این دو گوشی از پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال الهام گرفته است اما آنها را کمی بهتر ساخته است. هر دو گوشی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال مجهز به صفحه نمایش‌های بلند، شارژر بیسیم، دوربین سلفی دوگانه جدید و یک پردازنده قدرتمند هستند. اما آنچه که این گوشی‌های پرچمدار گوگل را فوق‌العاده می‌سازد، دوربین، نرم‌افزار و قیمت مناسب آنها است.

درواقع در دوره‌ای که رقیبان گوگل در تلاش هستند که با تعبیه چندین دوربین و یا اسکنر اثرانگشت ادغام شده در صفحه نمایش، گوشی‌های خود را تجهیز کنند، گوگل همچنان اعتقاد دارد که طراحی ساده گوشی‌های پیکسل خود را حفظ کرده و البته روی تقویت دوربین و رابط کاربری اندروید خود، تمرکز داشته باشد.

برای اخبار بیشتر از مقالات فناوریمقالات فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402