بررسی گوشی هوشمند گیمینگ ریزر فون 2

ریزر فون 2
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp
مشخصات کامل و خرید هدفون، ماوس و کیبورد ریزر از پلازا

ریزر فون 2 گوشی گیمینگ قدرتمندی است که از ویژگی‌های منحصربفردی نظیر صفحه نمایش5.7 اینچ با نرخ فریم 120 هرتز بهره می‌برد. با پلازا همراه باشید تا در ادامه ویژگی‌ها و مشخصات کامل‌تر این گوشی هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم.

امروزه فناوری گیم و بازی‌های موبایلی به سرعت درحال گسترش است و گوشی‌های هوشمند هم از این قاعده مستثنی نیستند. در این میان کمپانی ریزر به‌واسطه سابقه و تجربه در حیطه کامیپوترهای رومیزی، به‌خوبی توانسته با گوشی‌های گیمینگ خود گوی سبقت را از سایر رقیبان خود بدزدد.

درواقع رمز موفقیت ریزر فون 2 بسیار ساده است؛ بهره‌گیری از نرخ رفرش 120 هرتزی نمایشگر، جدیدترین پردازنده موبایل، سیستم صوتی دالبی Atmos، مقاومت در برابر آب، دوربین‌های دوگانه و طراحی زیبا همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا ریزر فون 2 متفاوت‌تر از هر گوشی گیمینگ دیگری به‌نظر برسد. با پلازا همراه باشید تا در ادامه نگاه دقیق‌تری به این گوشی قدرتمند داشته باشیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

نگاهی نزدیک به ریزر فون 2

 


مشخصات ریزر فون 2


ریزر فون 2

ریزر فون 2 مجهز به یک صفحه نمایش 5.72 اینچ، اولتراموشن IGZO LCD با رزولوشن 2560 در 1440 و نسبت صفحه نمایش 16:9 است. ریزر فون 2 همچنان تنها گوشی هوشمند در آمریکا است که از نرخ رفرش 120 هرتز نمایشگر بهره می‌برد. این گوشی در ابعاد 158.5 در 78.99 در 8.5 میلی‌متر و 220 گرم وزن، عرضه شده است.

پردازنده این گوشی اسنپدراگون 845، CPU هشت هسته‌ای (چهار هسته‌ 2.8 گیگاهرتزی Kryo 385 Gold و چهار هسته‌ 1.7 گیگاهرتزی Kryo 385 Silver) و پردازنده گرافیکی آن Adreno 630 است. ریزر فون 2 اندروید Oreo 8.1 را اجرا کرده و با 8 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی UFS عرضه شده و البته به‌واسطه درگاه microSD قابلیت ارتقای حافظه آن تا 2 ترابایت امکان‌پذیر است.

در پنل عقب آن شاهد یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی هستیم و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز دارد. این گوشی مجهز به باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی است و از شارژر بیسیم 15 واتی و شارژ سریع +QuickCharge 4 پشتیبانی می‌کند. گفتنی است سنسور اثرانگشت این گوشی در دکمه پاور آن تعبیه شده است.

 


طراحی موبایل ریزر فون 2


ریزر فون 2

ممکن است در نگاه اول گوشی هوشمند ریزر فون 2 را با مدل قبلی خود اشتباه بگیرید؛ در واقع این گوشی از نظر اندازه ابعاد با مدل قبلی خود هیچ تغییری نکرده است. از آنجا که ریزر فون در ابعاد 158.5 در 77.7 در 8 میلی‌متر به بازار آمد، بنابراین ریزر فون 2 با ابعاد 158.5 در 78.99 در 8.5 میلی‌متر، تغییرات اندکی را از نظر ابعاد نشان می‌دهد.

از نظر اتصالات باید گفت عملا هیچ چیز در این گوشی در مقایسه با مدل قبلی آن تغییر نکرده است. در پایین گوشی پورت مربوط به میکروفون را مشاهده می‌کنیم که کمی دورتر از اسپیکرهای پایینی و تقریبا نزدیک به USB-C قرار گرفته است. متاسفانه در ریزر فون 2 خبری از جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیست و ممکن است این خبر برای طرفداران این نوع جک هدفون خوشایند نباشد.

در سمت چپ و کناره این گوشی شاهد دکمه‌های تنظیم صدا هستیم که تقریبا شکل و اندازه نامتعارفی دارند. این دکمه‌ها کاملا کوچک و گرد هستند که با دکمه‌های بزرگ و مستطیل شکل معمولی، خیلی تفاوت دارند. درواقع این طور به نظر می‌رسد که ریزر برای جلوگیری از فشردن تصادفی این دکمه‌ها در هنگام بازی، آنها را بدین صورت طراحی کرده است. در سمت راست بدنه ریزر فون 2 دکمه پاور تعبیه شده است که یک سنسور اثر انگشت نیز در آن جایگذاری شده است. درواقع این ویژگی را نیز در ورژن قبلی ریزر فون نیز شاهد بودیم.

ریزر فون 2

همچنین بخوانید :

طراحی بالای صفحه نمایش ریزر فون 2 تقریبا برای همه آشنا است. درواقع مطابق قبل از گوشه‌های منحنی صفحه نمایش و یا بریدگی بالای نمایشگر خبری نیست. درحقیقت هنوز هم در اطراف صفحه نمایش 5.7 اینچی یک حاشیه تقریبا ضخیم را شاهد خواهیم بود که ظاهری غیرحرفه‌ای را به گوشی می‌بخشد. البته این ظاهر تقریبا ناخوشایند با دیدن صفحه نمایش با نرخ رفرش 120 هرتزی کاملا در ذهن کاربر، کمرنگ می‌شود.

در این گوشی اسپیکرهای استریو پنل جلو بسیار قدرتمندتر از قبل شده‌اند. این اسپیکرها Atmos-certified هستند و هرکدام با یک آمپلی فایر اختصاصی تغذیه می‌شوند. درواقع با این اسپیکرها کاربر صدای فیلم و همچنین بازی را باکیفیت عالی تجربه خواهد کرد.

در پنل پشت ریزر فون 2 شاهد صفحه جدید گوریلا گلس و آرایش جدید دوربین دوگانه خواهیم بود. همچنین لوگوی ریزر را با پشتیبانی از تکنولوژی تغییر رنگ Chroma مشاهده خواهیم کرد. درواقع رنگ این لوگو برای نوتفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های مختلف تغییر کرده و هر بار با رنگی خاص دیده می‌شود. نکته قابل توجه همگام‌سازی نور RGB در ریزر فون 2 است؛ درحقیقت ریزر فون 2 به‌آسانی با استند شارژر بسیم خود که آن هم از تکنولوژی تغییر رنگ Chroma پشتیبانی می‌کند، همگارم‌سازی می‌شود اما هنوز مشخص نیست که آیا ریزر فون 2 با لپ‌تاپ ریزر بلید نیز از نظر تغییر رنگ، هماهنگ است یا خیر. با این حال ریزر وعده داده است که تکنولوژی تغییر رنگ Chroma را در گوشی به‌روز نگه دارد.

درنهایت یادآوری می‌شود که ریزر فون 2 دارای استاندارد IP67 است و می‌‌تواند برای مدت 30 دقیقه در عمق یک متری آب، دوام بیاورد.

 


صفحه نمایش با نرخ رفرش 120 هرتز


ریزر فون 2

همچنین بخوانید :

ریزر فون 2 مجهز به صفحه نمایش 5.7 اینچ، اولتراموشن، IPS LCD با نرخ رفرش 120 هرتز است. درواقع برخی از ویژگی‌های کلیدی نظیر دقت رنگ (DCI-P3)، کنتراست و روشنایی در صفحه نمایش این گوشی بهبود یافته است. یکی از نکات کلیدی که ریزر فون فاقد آن بود، میزان روشنایی کافی بود و این گوشی تنها 300 نیت روشنایی داشت اما به لطف تکنولوژی IZGO که در پنل SHARP LCD پیشرفته استفاده می‌شود، روشنایی صفحه نمایش این گوشی به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. همان‌طور که اطلاع دارید IGZO مخفف ترکیبات ایندیم گالیم زینک اکسید است که شفافیت در لایه‌های TFT پنل را افزایش می‌دهند؛ درنتیجه سازندگان صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند از تکنولوژی IGZO جهت افزایش روشنایی صفحه نمایش و مصرف کمتر انرژی استفاده می‌کنند. درحال حاضر صفحه نمایش ریزر فون 2 در مقایسه با مدل قبلی خود 50 درصد روشن‌تر شده و مجهز به 580 نیت روشنایی است.

در نظر داشته باشید از آنجا که اکثر گوشی‌های هوشمند مجهز به پنل صفحه نمایش با نرخ رفرش 60 هرتز هستند، بنابراین روشن بودن صفحه نمایش ریزر فون 2 با نرخ رفرش 120 هرتز قطعا شارژ بیشتری از باتری گوشی را مصرف می‌کند. گوشی‌های دیگر در هر یک ثانیه 60 بار تصویر صفحه نمایش را رفرش می‌کنند درحالی‌که ریزر فون 2 و همتای قبلیش در هر ثانیه 120 بار تصویر صفحه نمایش را رفرش می‌کنند. اما قدرت تاثیرگذار این صفحه نمایش به اینجا ختم نمی‌شود، ریزر ادعا می‌کند که ریزر فون 2 تنها گوشی هوشمندی است که از نتفلیکس برای HDR و صدای محیط 5.1، گواهینامه گرفته است.

ریزر ادعا می‌کند چنانچه کاربری برای یک بار رابط کاربری عالی و صفحه نمایش باکیفیت ریزر فون 2 را تجربه کند هرگز به گوشی‌های دیگر با صفحه نمایش‌های معمولی باز نخواهد گشت.

ریزر فون 2

ریزر به‌تازگی اپلیکیشن Razer Cortex را عرضه کرده است که جایگزین گیم بوستر خواهد شد. این اپلیکیشن سبب بهینه‌سازی بازی‌ها، افزایش وضوح و نرخ فریم می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های قدرتمند این گوشی، امکان تغییر نرخ فریم صفحه نمایش براساس هر اپلیکیشن است. درواقع وقتی هیچ اتفاقی در صفحه نمایش نمی‌افتد و چیزی را نمایش نمی‌دهد، گوشی به صورت تئوری نرخ رفرش خود را تا 1 هرتز پایین می‌آورد درنتیجه سبب می‌شود که مصرف انرژی پنل نیز کاهش یابد.

گفتنی است ریزر امکان تغییر رزولوشن صفحه نمایش را نیز برای کاربر میسر می‌سازد. صفحه نمایش ریزر فون 2 در اصل QHD است اما کاربر می‌تواند آن را در 1080p و یا حتی 270p تنظیم کند؛ رزولوشن پایین‌تر موجب مصرف کمتر باتری می‌شود.

ریزر فون 2 با اندروید Oreo 8.1 عرضه می‌شود اما امکان به‌روزرسانی آن به اندروید پای 9.0 در آینده نزدیک، میسر است. همچنین می‌توان با استفاده از نوا لانچر (Nova Launcher) تم‌ها و تصاویر پس‌زمینه مختلفی را برای ریزر فون 2 خود دانلود کرد.

 


پردازنده ریزر فون 2


ریزر فون 2 مجهز به پردازنده اسنپدراگون 845 است. پردازنده گرافیکی این گوشی Adreno 630 است که ریزر ادعا می‌کند حدود 30 درصد عملکرد گرافیکی این گوشی در مقایسه با مدل قبلی آن، بهبود یافته است. این گوشی قدرتمند گیمینگ از یک رم 8 گیگابایتی LPDDR4X و 64 گیگابایت حافظه داخلی UFS بهره می‌برد البته به‌واسطه درگاه microSD امکان ارتقای حافظه این گوشی تا 2 ترابایت میسر است.

یکی از مسائل مهم و اساسی گوشی‌‎های گیمینگ، خنک‌سازی پردازنده آن است. ریزر نیز همانند سایر رقبای خود از محفظه بخار برای خنک‌سازی ریزر فون 2 استفاده کرده است. درواقع هدف این کمپانی از تعبیه این سیستم خنک‌سازی این است که پردازنده این گوشی هرگز گرما و خفگی را تجربه نکند.

 


دوربین ریزر فون 2


ریزر فون 2

ریزر فون 2 مجهز به یک دوربین دوگانه در پنل عقب خود است. این دوربین دارای سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با قابلیت‌های OIS و Dual Pixel AF است که دیافراگم آن f/1.75 است. سنسور دوم نیز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.6، دارای لنز تله‌فوتو و زوم دو برابر است. هر دو سنسور توسط سونی ساخته شده‌اند و سنسور اول Sony IMX 363 و سنسور دوم IMX 351 است. دوربین سلفی این گوشی نیز 8 مگاپیکسل بوده و دیافراگم f/2.0 دارد که ویدیوهای با کیفیت 1080p را با نرخ فریم 60fps ضبط می‌کند.

دوربین دوگانه این گوشی توانایی ضبط ویدیوی 2160p با نرخ فریم 60fps را دارد و در حالت اسلوموشن ویدیوی 1080p را با نرخ فریم 120fps ضبط می‌کند. ریزر ادعا می‌کند که عملکرد کلی دوربین ریزر فون 2 در مقایسه با نسل قبلی آن، بهبود یافته است و ویژگی HDR و عکسبرداری در نور کم را به خوبی پشتیبانی می‌کند.

 


لوازم جانبی ریزر فون 2


ریزر فون 2

یکی از لوازم جانبی ریزر فون 2، استند شارژر بیسیم آن است. این شارژر بیسیم 15 وات است اما جذاب‌ترین ویژگی این شارژر همگام‌سازی Chroma آن با خود گوشی است؛ این شارژر حدود 99 دلار هزینه دارد.

قاب‌های محافظ گوناگونی نیز برای این گوشی ارائه شده است که قیمت آنها از 20 دلار آغاز می‌شود. این کاور پلاستیکی و نیمه شفاف است. نمونه دیگری از قاب‌های محافظ با برند ریزر نیز موجود است که حدود 25 دلار می‌ارزد. این قاب اندکی ضخیم‌تر بوده و با یک لایه چرمی روکش شده است و در رنگ مشکی با لوگوی سبز رنگ ریزر موجود است.

از حرفه‌ای‌ترین قاب برای این گوشی می‌توان به قاب چرمی با قیمت 40 دلار اشاره کرد. ریزر در کنار این قاب‌ها یک محافظ صفحه نمایش گوشی حساس به دما را نیز به صورت رسمی با قیمت 20 دلار به فروش می‌رساند. کمپانی ریزر یک جفت ایربادز جدید نیز به همراه ریزر فون 2 عرضه می‌کند. این ایربادز لوگوی Razer را داشته که به رنگ سبز است و رابط از نوع C دارد که می‌تواند به صورت مستقیم به خود گوشی متصل شود.

 


نتیجه‌گیری


ریزر فون 2

در آخر باید گفت ریزر فون 2 تمام ویژگی‌های خوبی که ریزر فون داشت را دارد اما با قیمت 799 دلار یک گوشی اقتصادی به شمار نمی‌رود؛ البته خیلی هم گران‌قیمت محسوب نمی‌شود. این گوشی به خوبی می‌تواند با سایر گوشی‌های پرچمدار و هم‌رده خود، مقابله کند. به‌جرات می‌توان گفت که ریزر فون 2 یکی از قدرتمندترین گوشی‌های گیمینگ در بازار است. پیش‌فروش این گوشی از تاریخ 11 اکتبر (19 مهر ماه) از وبسایت Razer.com قابل انجام است. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مشخصات کامل و خرید هدفون، ماوس و کیبورد ریزر از پلازا
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402