6 راه برای استفاده بهینه تر از فریلنسرها

فریلنسر/freelancer
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هر روز تعداد کسب و کارهایی که با فریلنسرها کار می‌کنند در حال افزایش است، اگر شما هم یکی از این کسب و کارها باشید باید بتوانید که از فریلنسر استخدام شده خودتان بهترین بهره را ببرید. با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

کسب و کارهای زیادی در حال برون سپاری کارهای خود هستند و برای بسیاری از کارهای روزانه ترجیح می‌دهند از کسانی استفاده کنند که به آن‌ها فریلنسر گفته می‌شود. فریلنسرها اشخاصی هستند که از خانه خود و معمولا به صورت دورکاری کار می‌کنند. بر اساس داده‌های سایت Freelancemyway که یکی از سایت‌های فعال در این زمینه است، بیش از 36 درصد از کسب و کارهای آمریکا از فریلنسرها برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند و پیش بینی شده که تا سال 2027 این عدد به 50 درصد افزایش یابد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

فریلنسر/freelancer

چگونه با فریلنسرها بهترین همکاری را داشته باشیم؟

کسب و کارها بدین منظور از فریلنسرها استفاده می‌کنند که از این طریق می‌توانند به کارمندانی دست پیدا کنند که در کار مربوط به خودشان بسیار خبره هستند و البته هزینه بسیار کمتری نیز متوجه کسب و کارها می‌شود. این مزایا احتمالا همه را به استفاده از فریلنسرها جذب کند، ولی در انتخاب فریلنسر ممکن است مخاطراتی وجود داشته باشد. انتخاب یک فریلنسر درست و انجام کارهای شما به صورت دقیق و مطابق با آنچه که می‌خواهید می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. توانایی استفاده بهینه از فریلنسر مسئله ای است که می‌تواند تمام نگرانی‌های شما از به کار گرفتن یک فریلنسر را پوشش دهد. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که شما را در این راه راهنمایی می‌کند.

بدانید که چه می‌خواهید

فریلنسر/freelancer

اولین قدم برای این که از فریلنسر خود حداکثر بهره را ببرید، آن است که دقیقا برای خودتان و او مشخص کنید که چه می‌خواهید و انتظار دارید خروجی کار شما چه باشد. در پروژه‌هایی که زمان بیشتری را از فریلنسر طلب می‌کند، یک برنامه کاری تهیه کنید و تمام جزئیات شامل زمان‌های تحویل، معیارهای عیارسنجی درستی انجام کار و بودجه در نظر گرفته شده برای هر بخش کار را در برنامه کاری خود بگنجانید. کارشناسان توصیه می‌کنند که همیشه فهرستی از تمام وظایف محوله به فریلنسر و مراحل مختلف کار و بودجه‌های تعیین شده برای هر بخش را داشته باشید و کار مورد انتظار خود را، توصیف کنید. هنگام توصیف یک شغل، باید مشخص شود که آیا کار کامل است یا نیمه وقت و یا کوتاه مدت و یا حتی بلند مدت. و اگر کار شما به صورت دورکاری است، نوشتن تمام جزئیات به گرفتن یک خروجی بهتر از کارتان منجر خواهد شد.

از بهترین پلتفرم‌ها استفاده کنید

فریلنسر/freelancer

خوب، حال که به استفاده از فریلنسرها مجاب شده اید، سؤال این است که آن‌ها را کجا می‌توان یافت؟ سایت‌ هایی مثل Craigslist و یا تبلیغات آنلاین می‌توانند شما را در این کار یاری کنند اما بهترین کار این است که از سایت‌های متخصص این کار یعنی سایت‌هایی مثل Upwork، Guru و Freelancemyway استفاده کنید. اکثر این سایت‌ها سازوکار مشابهی دارند و تفاوت آن‌ها ممکن است در زمینه کاری شان باشد. این پلتفرم‌های جذب فریلنسر معمولا دارای تست‌های سنجش میزان مهارت و ابزاری برای تایید هویت فریلنسرها هم هستند. این بدان معنی است که شما با جست و جو در این سایت می‌توانید با کسانی آشنا شوید که با کار مورد انتظار شما تطابق کامل دارند، در آن کار آموزش دیده هستند و نمونه کار و سابقه کار زیاد مرتبطی هم دارند. این سایت‌ها بخشی را نیز برای حل اختلافات بین کارفرما و فریلنسر (در مورد موضوعاتی مثل پرداخت دستمزد) دارد که می‌تواند در وقت و حوصله شما صرفه جویی زیادی کند. حتما در هنگام استفاده از این سایت‌ها به سابقه کار فریلنسرها هم نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید نوع کار آن شخص با انتظارات شما سازگار است یا خیر.

شرایط کاری خود را دقیقا بنویسید

فریلنسر/freelancer

در طول فرآیند مصاحبه و انتخاب فریلنسر مناسب باید در مورد دامنه پروژه، طول زمان تحویل، مهلت تحویل و قیمت نهایی و نحوه پرداخت (بر اساس ساعت یا قیمت ثابت) به صورت مفصل و واضح حرف بزنید. همچنین باید درک درستی از دلیل انتخاب خودتان هم داشته باشید. یعنی چه ویژگی در فریلنسر بوده که باعث شده شما او را انتخاب کنید. سایت Upwork توصیه می‌کند که قرارداد خود را در قالب یک قرارداد رسمی ببندید تا اطمینان حاصل کنید هر دو طرف در مورد کار دیدگاه مشترکی دارید. برخی از سایت های جذب فریلسنر، مانند WriterAccess، دامنه ارتباطات بین فریلنسر و مشتریان خود را محدود می‌کنند. در این سایت، شرایط پرداخت و نحوه کار تماما در موقع درج موقعیت شغلی مشخص می‌شود و فریلنسر خارج از این چارچوب نمی‌تواند کاری را بپذیرد و پرداختی را داشته باشد.

اطلاعات مهم خود را افشا نکنید

فریلنسر/freelancer

به عنوان یک کسب و کار مستقل شما حتما اطلاعاتی دارید که دوست ندارید افشا شوند. به گفته کارشناسان EveryNDA، بهتر است که با فریلنسرهای خود یک توافق NDA با توافق عدم افشا نیز امضا کنید. این گونه توافق نامه‌ها می‌تواند از افشا شدن اطلاعات شما برای دیگر فریلنسرها یا کارفرماها جلوگیری کند. بسیاری از وبسایت‌هایی که در بالا به چند مورد از آن‌ها اشاره کردیم، در مراحل اولیه ثبت نام، از فریلنسرهای خود می‌خواهند یک توافق عدم افشا را امضا کنند. اما برای محکم کاری بهتر است شما هم از فریلنسر منتخب خود امضای چنین توافق نامه‌ای را بخواهید.

به ادغام فریلنسرها حتما توجه کنید

با توجه به نظرسنجی‌های Tiny Pulse، ادغام‌ کاری موثر در فضای کسب و کار می‌تواند تاثیر فوق العاده ای روی کارایی و بهینه سازی پرسنل شما داشته باشد می‌تواند مازاد استخدام نیروی کار شما را تا سه سال کنترل کند. در حقیقت نه تنها فریلنسرها، حتی در محیط فیزیکی کسب و کار، ارتقای مهارت شغلی کارمندان در عین داشتن هزینه، یک صرفه جویی بسیار خوب است. ادغام و و بعضا آموزش فریلنسرها می‌تواند آن‌ها را با به صورت سلسه مراتبی با کسب و کار شما آشنا کند. با آشنا شدن با محیط و نحوه کسب و کار شما، فریلنسر می‌تواند کار شما به بهترین شیوه و با بیشترین و مطلوب ترین خروجی به شما تحویل دهد.

هنر ارتباط با فریلنسر را یاد بگیرید

فریلنسر/freelancer

داشتن یک ارتباط موثر و دوطرفه با فریلنسر می‌تواند زمینه ساز موفقیت او در انجام کار شما باشد. مشکل از اینجا شروع می‌شود که هر کس برای خود یک شیوه برقراری ارتباط و یک کانال ارتباطی بخصوص دارد. برقراری ارتباط موثر، بخش لاینفک ادغام و آموزش دادن کارمندان از جمله فریلنسر‌ها است. برای خود و فریلنسر مشخص کنید که راه ارتباطی شما چیست. آیا ایمیل است و یا مکالمه تلفنی. هدف برقراری ارتباط، در حقیقت یافتن راهی برای ایجاد ارتباط موثر با فریلنسر است. هر چه ارتباط درست‌تری بین شما شکل بگیرد، می‌توانید از خواسته‌های متقابل همدیگر درک بهتری پیدا کنید و در نهایت، هر دو، می‌توانید خروجی بهتری از کارتان داشته باشید.

حرف آخر

فریلنسر‌ها می‌توانند یک دارایی بزرگ برای کسب و کار به حساب آیند. برای بدست آوردن بهترین نتیجه از همکاری با یک فریلنسر، خواسته‌های خود را به صورت شفاف بیان کنید و از افشای اطلاعات محرمانه خود خودداری کنید. این کار می‌تواند یک همکاری موقت را به یک همکاری بلند مدت و یا حتی دائمی تبدیل کند و شما قطعا از صرفه جویی در هزینه‌های خود خوشحال خواهید بود. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
santosh dash
.
02 بهمن 1397، 14:40
پاسخ
0
0
nice post
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402