Halloween : رتبه بندی 18 مورد از وحشیانه ترین قتل ها در تاریخ این فرنچایز

فیلم halloween kills 2020
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با اکران فیلم جدیدی از فرنچایز Halloween و سابقه طویلی که این اثر کلاسیک و ترسناک در هالیوود دارد، 18 مورد از خشن‌ترین قتل‌های سری را با هم مرور خواهیم کرد.

در عین حال که وحشت کلاسیک جان کارپنتر یعنی Halloween سال 1978 ژانر اسلشر را ابداع نکرد (Bay of Blood در سال 1971 و Black Christmas در سال 1974 این کار را قبلاً انجام داده بودند)، آن را در زمره عناوین تجاری قرار داد. فیلم کارپنتر در کنار عناوینی چون Friday the 13th قوانین و کلیشه‌هایی را وضع کرد که عمر کوتاهی داشت اما به زودی به یک زیرژانر پرسود در سال 1980 تبدیل گردید و تقریبآً هر هفته کلی تقلید ریز و درشت از آن ساخته می‌شد. با این که کارپنتر خیلی در ساخت ادامه سری دخیل نبود، تهیه کننده‌های فیلم می‌دانستند که با «مایکل مایرز» (شیپ) یک شخصیت شرور کالت و ترسناک دارند، پس طبیعی بود که دنباله‌ها، ریبوت‌ها و بازسازی‌ها پشت هم قطار شوند.

با همه پیچش‌ها و ابداعات سناریویی که فیلم‌سازان طی چندین سال به ما ارائه می‌دهند (از ارتباطات خونی غافلگیرکننده گرفته تا تاریخچه غیرملزوم از قدرت‌های ذهنی شخصیت) فیلم‌های Halloween تنها به یک دلیل ساده محبوب هستند؛ از آدم کشتن مایکل خوشمان می‌آید (مریضیم دیگر)، اندک کارگردانانی که دنباله‌روی کارپنتر بودند، جادوی سینمایی او را در آثارشان داشتند و به این ترتیب وحشت و اضطراب اولین فیلم به سرعت جایش را با خشونت و خونریزی عوض کرد. اما با ماسک بی‌روح، قدرت بی‌حصر و طیف وسیعی از سلاح‌های آدم‌کشی مایکل را همچنان به عنوان یک شخصیت منفی بی‌نقص در طول تاریخ باقی گذاشته و حتی فیلم‌های ضعیف این سری هم چندتا مرگ آب‌دار و خونین را در خود دارند.

40 سال گذشت و مایکل برای دهمین بار در Halloween دیوید گوردون گرین که دنباله‌ مستقیمی از فیلم اول خواهد بود، بازمی‌گردد. اکثر نقد‌ها اشاره دارند که خونین‌ترین مرگ‌های تاریخ فرنچایز را شاهد هستیم و ظاهراً میراث فیلم اصلی کارپنتر حسابی حفظ شده است. باید گفت طی چند دهه اخیر این اولین فیلمی خواهد بود که خودش در پروسه تولید دخالت دارد. بنابراین حین این که شمارش معکوس برای تماشای Halloween جدید را می‌شماریم، بد نیست بر خشن‌ترین قتل‌های سری تا به امروز نگاهی داشته باشیم:

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

18 مورد از وحشیانه ترین قتل ها در تاریخ فرنچایز Halloween

 


18- Halloween Resurrection – آخرین مقاوت لوری


Halloween Resurrection

حتی Halloween: Resurrection زوار در رفته هم به عنوان بدترین فیلم کل سری، معدود روشی برای قتل‌های دلچسب دارد. در واقع تنها مرگ فیلم که در خاطر بیننده باقی می‌ماند، مربوط به «لوری استرود» است. جیمی لی کورتیس در ابتدای فیلم برای یک حضور افتخاری باز می‌گردد و در سقف یک بیمارستان تا سر حد مرگ با مایکل درگیر می‌شود.

پس از آویزان شدن لوری و بردارش از لبه پشت بام، مایکل چاقو را چندین بار در کمر خواهرش فرو می‌کند و در آخر او را مثل هندوانه بر زمین می‌اندازد.

 


17- (Halloween (1978 – بای بای باب


Halloween

«باب» بیچاره! تمام چیزی که نامزد دوست داشتنی لیندا می‌خواست، این بود که در شب هالووین کمی مست کند. اما متأسفانه مایکل در آشپزخانه منتظرش نشسته بود. مایرز گردن باب را گرفت، او را از زمین بلند کرد و قبل از این که خفه‌اش کند، چاقو را در وسط شکمش فشار داد تا مثل یک تابلو به دیوار میخکوب شود. در آخر کار هم مثل هنرمندی که یک اثر هنری خلق کرده باشد، سرش را خم و راست و قربانیش را نگاه می‌کند؛ سکانس واقعاً ترسناک و هیجان‌انگیز است.

 


16- Halloween: H20 – خبری از ماریون نیست


Halloween: H2O

ریبوت سال 1998 یعنی Halloween: H20 نسبت به فیلم‌های بعدی سری از چهارچوب محکم‌تری برخوردار بود و به جای خشونت، بیشتر روی التهاب تمرکز داشت. یک مرگ باحال (خدایا چقدر من سادیسمی هستم) در سکانس ابتدایی فیلم وجود دارد، در عین حال که پلیس‌ها به اشتباه خانه بغلی را تفتیش می‌کنند، «ماریون چمبرز» (پرستار مایکل از فیلم اصلی) مورد حمله قرار می‌گیرد. درست قبل از این که مایکل حلقومش را پاره کند، از پنجره فریاد می‌زند: «اینجا، لعنتی‌ها!»

 


15- Halloween II – سوزن کثیف


Halloween II

در عین حال که اولین Halloween فیلمی شسته رفته و سرراست است، فیلم 1981 به هیچ وجه دنباله‌روی قسمت قبلش نبود. با همه‌گیر شدن ژانر اسلشر، کارگردان فیلم، ریک رزنتال و تهیه کننده یعنی کارپنتر، به شکل قابل توجهی میزان خشونت را افزایش دادند. بیشتر فیلم در یک بیمارستان جریان داشت و مایکل دائم در تعقیب لوری برای شکارش بود. او در یک سکانس، پرستاری به اسم «جنت» را می‌گیرد و طی یک کلوزآپ شکنجه‌آور، سوزن زیرپوستی را درون جمجمه‌اش فرو می‌کند.

 


14- Halloween 5: The Revenge of Michael Myers – وقت باغبانی است


Halloween 5: The Revenge of Micheal Myers

در Halloween 5 مایکل به شکار خواهرزاده‌اش «جیمی» ادامه می‌دهد؛ کسی که ظاهراً یک ارتباط تلپاتیک و ذهنی عجیب با او دارد. یکی از اولین مرگ‌های فیلم لحظه‌خونینی است که مایکل، یک جوان خز و عشق لات به اسم «مایک» را مورد هدف قرار می‌دهد و چنگال باغبانی را در پیشانی‌اش فرو می‌‎کند.

 


13- (Halloween (1978 – آنی خفه می‌شود


Halloween

55 دقیقه کامل طول می‌کشد تا مرد گنده‌ای مثل مایکل کشتار نوجوانان هادونفیلد را در شماره اصلی Halloween آغاز کند، کارپنتر تمام هیجان بالقوه فیلم را به کار می‎گیرد. ضربه نهایی مایکل ناگهانی و شوک‌آور است. «آنی» که در ماشینش نشسته، از صندلی عقب محکم گرفته و به شکل وحشیانه‌ای خفه می‌شود. مایکل کار را با چاقویش یکسره می‌کند و انی با سر روی بوق ماشین می‌افتد.

 


12- Halloween II – بلند کردن با تیغ جراحی


Halloween II

و یک پرستارکشی دیگر در بیمارستان از Halloween II! این یکی در سکانس‌های آخر فیلم اتفاق می‌افتد و به این خاطر ترسناک‌تر از بقیه به نظر می‌رسد که به آرامی رخ می‌دهد و «لوری» (شکار اصلی مایکل) مات و مبهوت، شاهد کل ماجراست. پرستار فرانکو به سمت لوری می‌دود، اما مایکل از ناکجا آباد پیدایش می‌شود، تیغ جراحی‌ را در کمر او فرو کرده و تنها با یک دست بلندش می‌کند و روی زمین می‌اندازد.

 


11- Halloween 4: The Return of Michael Myers – فرو کردن انگشت در سر


Halloween 4: The Return of Micheal Myers

پس از یک فیلم بدون حضور مایرز، یعنی Halloween III: Season of the Witch که شکست محض در باکس آفیس محسوب می‌شد، ایده ساخت آنتولوژی ترسناک نیمه‌کاره رها شد و سری به حالت نورمالش بازگشت. The Return of Micheal Myers دنباله‌ای موفق بود که در اولین سکانس‌ها حق مطلب را ادا می‌کرد. مایکلی که به ظاهر مرده بود در یک آمبولانس به هوش می‌آید و بهیار بخت‌برگشته‌ را با فرو کردن انگشت شست در پیشانی می‌کشد.

 


10- (Halloween (1978 – مزاحم تلفنی


Halloween

«لیندا» با یک حیله خنده‌دار و سیاه به کام مرگ می‌رود. مایکل یک ملحفه روی خودش می‌اندازد و عینک باب را بر چشم می‌زند تا او را فریب دهد. لیندا که تصور می‌کند، نامزدش (تازه مرده‌) باب جلوی در ایستاده، پشت تلفن صحبتش با لوری را ادامه می‌دهد. از قرار معلوم سیم محکم تلفن، اسلحه‌ به‌ درد بخوری برای قتل است و مایرز در بین مکالمه‌ او را خفه می‌کند.

 


9- Halloween 4: The Return of Michael Myers – فرو کردن شاتگان


Halloween 4: The Return of Micheal Myers

مایکل کلاً علاقه زیادی به تغییر ظاهر برای فریب قربانیانش دارد (در شماره اصلی و Halloween II از این حقه استفاده کرد) و این کار را در چهارمین فیلم هم انجام داد. این بار او پلیسی که از «کلی» محافظت می‌کند را می‌کشد و بر جای او می‌نشیند. وقتی کلی می‌آید تا به او قهوه تعارف کند، مایکل برمی‌خیزد، شاتگان پلیس کشته شده را برمی‌دارد و… نه اشتباه نکنید، از آنجایی که راجع به مایکل مایرز صحبت می‌کنیم، هیچ تیری شلیک نمی‌شود، در عوض لوله‌ شاتگان را مثل شمشیر در شکم کلی فرو می‌کند.

 


8- Halloween 5: The Revenge of Michael Myers – چنگال زدن اسپیتز


Halloween 5: The Revenge of Micheal Myers

براساس سنت فیلم‌های اسلشر، قاتلان ماسک زده از کشتن نوجوانان شهوت‌پرست و کثیف لذت می‌برند (دمشان گرم که این آفت‌ها را از زمین برمی‌دارند). Halloween 5 نیز به سبک و سیاقی خونین همین کار را تکرار کرد. زوج بدشانس داستان این بار «سم» و «اسپیتز» هستند که در کلبه‌ای خلوت گرم گفت و گو شده‌اند. از بخت بد، مایکل زودتر از آن‌ها کمین کرده و هنگامی که اسپیتز خیلی سرش به کارش گرم است چنگال کشاورزی را درون بدنش فرو می‌کند.

 


7- (Halloween (2007 – جودیت می‌میرد


Halloween

راب زامبی پیش از این که سراغ بازسازی Halloween برود، با The Devil’s Rejects و House of 1000 Corpses برای خودش اسم و رسمی دست و پا کرده بود. پس هیچ تعجبی نداشت که درجه خشونت فیلم جدیدش به شدت بالا باشد. در عین حال که قاتل «جودیت مایرز» در نسخه کارپنتر می‌گریزد، در فیلم زامبی کارش را به پایان می‌رساند. جودیت پس از این که چاقو می‌خورد، در راهرو روی زمین می‌خزد و مایکل جوان از پشت تقلای نافرجامش را تماشا می‌کند.

 


6- Halloween 6: The Curse of Michael Myers – جیمی خرمن کوب می‌شود


Halloween 6: The Curse of Micheal Myers

«جیمی لوید» در فیلم 4، 5 و 6 حضور داشت. او دختر لوری استرود است که به هدف اصلی دایی‌اش، یعنی مایکل تبدیل می‌شود. متأسفانه در سومین فیلم، عمرش پیش از دقیقه 20 کفاف نمی‌دهد. مایکل متوجه می‌شود که جیمی از خودش فرزندی داشته و او را در گوشه‌ طویله‌ای گرفتار می‌کند و خواهرزاده‌اش را به سیخ‌های ماشین خرمن کوبی می‌کوبد. جیمی در آخرین نفس‌هایش می‌گوید: «تو نمی‌تونی بچه را داشته باشی مایکل» و او هم دستگاه را با بی‌رحمی روشن می‌کند تا تیغه‌های دستگاه، درون بدن جیمی به چرخش در آیند.

 


5- Halloween 6: The Curse of Michael Myers – صورت در مقابل میله


Halloween 6: The Curse of Micheal Myers

Halloween 6 فیلم خوبی نیست. مجدداً فیلم‌برداری و ویرایش شد و با اکرانش در سال 1995 از نظر بسیاری از طرفداران بدترین فیلم سری بود. بعد از مدتی یک نسخه دایرکتورز کات عرضه شد که محتوا را تا حدی بهبود می‌بخشید. به این ترتیب یکی دو سکانس خونین درست و حسابی را شاهد بودیم. در اواخر فیلم، مایکل به یکی از دکترهای کلیشه‌ای فیلم Halloween برخورد می‌کند و وقتی در ته راهرو او را بی‌پناه گیر می‌اندازد، سرش را چنیدن بار به میله‌های فلزی می‌کوبد. در عین حال که نسخه اصلی تعریف چندانی ندارد، نسخه دایرکتورز کات با یک خونریزی و و خشونتی وحشتناک از بیننده پذیرایی می‌کند. در آخر کله خونی دکتر مثل سیب‌زمینی خلال شده از لای میله‌ها به بیرون می‌ریزد.

 


4- Halloween II – میستی خودش را در آینه می‌بیند


Halloween 2

راب زامبی با Halloween 2 نشان داد که خشونت و بی‌رحمی مایکل مایرز می‌تواند تا چه حدی ادامه داشته باشد. یکی از شوکه کننده‌ترین سکانس‌ها (به خاطر ابتذال و حجم بالای خشونت) هنگامی است که خانم نه چندان موجهی به اسم «میستی» به مایکل برمی‎‌خورد. او که کمی قبل‌تر رئیس زن را کشته و مثل رخت چرک از سیم آویزان کرده، میتسی را بلند می‌کند و چندین بار به آینه‌های دیوار کلوپ می‌کوبد و در نهایت جنازه بی‌جانش را بر زمین می‌اندازد.

 


3- Halloween 6: The Curse of Michael Myers – ترکیدن کله


Halloween 6: The Curse of Micheal Myers

این شاید احمقانه‌ترین مرگ در کل سری باشد و پس از فیلم‌برداری مجدد به فیلم اضافه شد. اما باید گفت تماشایش به شدت لذت‌بخش است و دل بیننده را خنک می‌کند. عموی لوری در فیلم به عنوان یک الکی، عوضی و به‌درد نخودر در فیلم معرفی می‌شود و جزو معدود قربانیانی است که سزاوار مرگ‌اند؛ انصافاً خوب مرگی هم گیرش می‌افتد. مایکل در زیرزمین به «جان» حمله می‌کند، او را از زمین برمی‌دارد و به جعبه فیوز برق می‌کوبد. صورت جان با جریان شدید برق در بدنش مثل پلاستیک آب شده و در نهایت سرش منفجر می‌شود. قبول داریم که کمی احمقانه به نظر می‌رسد، اما در فهرستی به این بزرگی باید یک کله ترکیده‌ام داشته باشیم دیگر، مگر نه؟

 


2- Halloween II – چاقو کش کردن


Halloween 2

Halloween راب زامبی با تمام ضعف‌هایی که دارد، در انتقال خشونت بالا و شوکه‌کننده کار شگفت‌آوری انجام می‌دهد. یکی از دردناک‌ترین و طولانی‌ترین قتل‌های فرنچایز در همان ابتدای Halloween 2 نمایش داده می‌شود. به این ترتیب که مایکل در بیمارستان هودنفیلد در جست و جوی لوری است. یک پرستار بخت‌برگشته به اسم «دنیلز» (با بازی اکتاویا اسپنسر، بازیگری که اخیراً نامزد و برنده اسکار شد) در مسیر راهش قرار می‌گیرد و یک چاقوی عمیق نوش جان می‌کند. پس از این که روی زمین می‎‌افتد و سعی دارد با خزیدن خودش را نجات دهد، مایکل از پشت او را می‌گیرد و چندین بار چاقو را در فرق سر قربانیش فرود می‌آورد. وحشی‌گری این سکانس‌ بیننده را شوکه می‌کند، مخصوصاً که با نمای نزدیکی از چهره عاجز اسپنسر همراه شده است.

 


1- Halloween II – کارن سرخ می‌شود


Halloween 2

این قتل به خاطر ساختار مرموز و ترسناک و خشونت بالایش، پا را چندین سطح از شماره اول هم فراتر نهاد. پرستاری به اسم کارن طی زمان استراحتش از بیمارستان راهی دوش آب گرم می‌شود، اما مایکل طبق معمول در وسط اتاقل پشتش ایستاده است. او دستش را روی شانه‌اش می‌گذارد و کارن که تصور می‌کند معشوقه‌اش، «باد» در پشتیش قرار دارد دست مایکل را می‌فشارد. تا این که بالاخره رویش را برمی‌‎گرداند و صورتی ماسک زده می‌بیند. مایکل سر کارن را چندین بار در آب جوش فشار می‌دهد تا این که تمام پوستش به شکلی وحشتناکی می‌سوزد.

آیا هیچ یک از فیلم‌های فرنچایز Halloween را دیده‌اید؟ به نظر شما کدام قتل وحشتناک‌تر از بقیه است؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
آراد
.
09 مرداد 1401، 21:43
پاسخ
1
0
در قسمت 7- (Halloween (2007 – جودیت می‌میرد و قسمت 4 میستی، پوشش اون خانم ها نامناسب است
avatar
منوچهر حسن زاده
.
01 بهمن 1400، 16:16
پاسخ
0
0
حالم به هم خورد اوق اوق 🤢🤢🤮🤮😨خیلی بد بود
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402