همه چیز درباره پرچمدار آتی سامسونگ گلکسی اس 10

سامسونگ گلکسی اس 10 / samsung galaxy S10
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سامسونگ گلکسی اس 10 پرچمدار آتی سامسونگ است که به نظر می‌رسد تغییرات بزرگی را در سری اس سامسونگ به نمایش بگذارد. با این حال در ادامه قرار است به ویژگی‌ها، قیمت، تاریخ عرضه و دیگر مواردی که درباره این محصول می‌دانیم، بپردازیم.

سامسونگ گلکسی اس 10 / Samsung galaxy s10

سامسونگ گلکسی اس 10 پرچمدار آتی سامسونگ است و با پتانسیلی که دارد می‌تواند به یک گوشی هیجان‌انگیز در سال 2018 تبدیل شود؛ زیرا بعد از تغییراتی که در گلکسی اس 9 سال گذشته شاهد بودیم، پیش بینی می‌شود، حالا در دهیمن نسخه از سری اس شاهد تغییرات و تحولات بزرگی باشیم. با این حال هرچند محصولات پیشین، یعنی سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس هر دو گوشی‌های باکیفیتی هستند، اما باز هم آنقدرها قدرتمند نبودند که دیگر منتظر تغییراتی اساسی در آن‌ها نباشیم. از طرفی رقبایی چون اپل و هواوی نیز در حال تولید گوشی‌های رده بالایی هستند که نه تنها قابل رقابت با محصولات سری اس بوده، بلکه از جنبه‌هایی یک سر و گردن بهتر نیز ظاهر می‌شوند. حالا سامسونگ نیز برای اینکه میدان رقابت را خالی نکند باید بتواند ویژگی‌های خیره‌کننده‌ای و جالب توجهی را در گلکسی اس آتی خود بگنجاند.

مزایای سامسونگ گلکسی اس 9معایب سامسونگ گلکسی اس 9
ساخت عالیدوام باتری اندکی ضعیف است
نمایشگر بی‌نظیردوربین تکی به عنوان دوربین اصلی

هرچند تاکنون اطلاعات چندان موثقی از گلکسی اس 10 در دست نداریم اما با توجه به خبرهای منتشر شده و شایعات مختلف، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. با این حال می‌دانیم که گلکسی اس 10 گوشی چندان ارزانی نخواهد بود و در اوایل 2019 نیز وارد بازار دنیای فناوری موبایل خواهد شد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

در مورد سامسونگ گلکسی اس 10 چه می‌دانیم؟


زمان عرضه سامسونگ گلکسی اس 10 و قیمت آن


سامسونگ گلکسی اس 10 در اوایل سال 2019 معرفی خواهد شد و به طور خاص، احتمالا شاهد حضور آن در کنگره جهانی موبایل MWC 2019 باشیم که 25 تا 28 فوریه 2019 (6 تا 9 اسفند 97) برگزار خواهد شد. بنابر شایعات منتشر شده و بیانات سامسونگ، نه تنها شاهد حضور گلکسی اس 10 در MWC 2019 خواهیم بود بلکه زمان عرضه آن نیز به احتمال زیاد در این رویداد مشخص خواهد شد.

سامسونگ معمولا مدل‌های پرچمدار سری اس خود را در MWC معرفی نمی‌کند اما از آنجایی‌که مدل‌های اخیر سری اس خود را در ماه‌های آغازین سال معرفی کرده است. بنابراین جای بسی تعجب است که گلکسی اس 10 تا پایان ماه مارس (اوایل فروردین) معرفی نشود.

سامسونگ گلکسی اس 9 /samsung galaxy s9

هرچند علاوه بر MWC ممکن است در ماه ژانویه (دی 97) و در رویداد CES 2019 شاهد معرفی ساموسنگ گلکسی اس 10 نیز باشیم. درواقع این هم یکی از شایعاتی است که می‌توانیم درباره گلکسی اس 10 آن را باور کنیم. با این حال باید در نظر داشته باشید که به محض معرفی شدن نمی‌توانید آن را به سرعت خریداری کنید، چراکه باید اندکی تا زمان عرضه آن منتظر بمانید.

با این حساب انتظار می‌رود که سامسونگ گلکسی اس 10 در زمان عرضه قیمت بسیار بالایی داشته باشد. البته هنوز شایعاتی و خبری درباره قیمت این گوشی هوشمند منتشر نشده است اما با اینکه سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس قیمتی معادل 719.99 دلار و 840  دلار داشتند، انتظار می‌رود که سامسونگ گلکسی اس 10 نیز از قیمتی‌هایی مشابه و یا حتی اندکی بالاتر از محصولات سال گذشته داشته باشد.

 


طراحی و نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 10


جالب‌ترین شایعات درباره نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 10 به این اشاره می‌کنند که احتمالا این گوشی هوشمند در سه اندازه مختلف عرضه شده، دارای نمایشگر بدون حاشیه بوده و نسبت بدنه به نمایشگر 19:9 را به ارمغان می‌آورند. همین‌طور شایعات اشاره می‌کنند که نمایشکر سامسونگ گلکسی اس 10 از رزولوشن 1440×3040 پیکسل برخوردار خواهد بود.

گلکسی اس 10

براساس نظرات رئیس بازاریابی سامسونگ یعنی دی‌جی کو، سامسونگ گلکسی 10 اس تغییرات خیره‌کننده‌ای را در بخش طراحی در بر دارد و همین‌طور در رنگ‌های زیبایی نیز عرضه خواهد شد.

البته وی به ویژگی‌های دیگری اشاره نکرد اما گزارش بنچمارکی نشان می‌دهد که بدنه سامسونگ گلکسی اس 10 از نسبت بدنه به نمابشگر 19:9 برخوردار خواهد بود که این ویژگی ارتفاعی بلندتر را برای این محصول در مقایسه با گلکسی اس 9 با نسبت بدنه به نمایشگر 18.5:9 به ارمغان خواهد آورد.

به همراه خبر مربوط به نسبت بدنه به نمایشگر، میزان رزولوشن نمایشگر گلکسی اس 10 نیز افشا شده بود که معادل 1440×3040 است. با این حساب می‌توانیم بگوییم که سامسونگ می‌تواند از چنین ویژگی‌هایی استفاده کرده و نمایشگری بدون حاشیه، بزرگ‌تر و شفاف‌تر را نیز در گلکسی اس 10 با همان بدنه گلکسی اس 9 عرضه نماید.

یکی دیگر از شایعات و یا بهتر است بگوییم خبرهایی که در مورد گوشی پرچمدار آتی سامسونگ یعنی گلکسی اس 10 شنیده می‌شود، عدم حضور بریدگی بالای نمایشگر خواهد بود. چراکه براساس اشاره T3، سامسونگ در پست توییتر از بریدگی بالای نمیاشگر گوگل پیکسل 3 ایکس ال انتقاد کرده بود. با این حال احتمال می‌‎رود که پرچمداران آتی سری اس سامسونگ از این ویژگی برخوردار نباشند.

علاوه بر این، چندی پیش تصاویری از گلکسی اس 10 منتشر شد که نسخه اولیه این پرچمدار را بدون بریدگی بالای نمایگشر نشان می‌داد. البته منبعی که این تصویر اولیه را منتشر نمود سخنی از نام گوشی به میان نیاورد و تنها اشاره داشت که این گوشی از طراحی پیشگامانه و رو به جلویی برخوردار است. در جمله اشاره شده کلمه Beyond دیده می‌شد و ما می‌دانیم که Beyond به کد نام سامسونگ گلکسی ای 10 اشاره دارد.

تصویری که در ادامه شاهد آن هستید از یک نمایشگر لبه به لبه منحنی شکل برخوردار بوده که هیچ حاشیه‌ای نیز در کناره‌های آن دیده نمی‌شود. درواقع این میزان کم حاشیه بودن، مشخصه‌ای بسیار بارزتر از آنچه چیزی است که ما تاکنون در سایر گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه شاهد آن بوده‌ایم. حال در مورد دوربین جلو نیز باید بگوییم که یا باید از حالت پاپ آپ متحرک برخوردار باشد و یا اینکه بر روی نمایشگر ظاهر خواهد شد.

سامسونگ گلکسی اس 10/ Samsung galaxy s10

علاوه بر این دکمه صدا نیز می‌تواند اشاره‌ای به دکمه دستیار هوشمند سامسونگ یعنی بیکسبی نیز داشته باشد. حال اگر این تصویر، عکسی واقعی از سامسونگ گلکسی اس 10 باشد، سامسونگ باید طراحی گلکسی اس 10 را تا قبل از رونمایی تغییر دهد. از طرفی هم اگر این تصویر متعلق به گوشی یاد شده نباشد، درنتیجه می‌توانیم بیان کنیم که این تصویر منتشر شده از سوی افشاگر مشهور OnLeaks، عکسی جعلی است.

با همه این توصیفات باید به این نکته هم اشاره کنیم که براساس شایعات و خبرهای شنیده درباره گلکسی اس 10، این گوشی هوشمند در سه اندازه مختلف عرضه خواهد شد. گفتنی است که یکی از این‌ها دارای کدنام Beyond 0 از اندازه 5.8 اینچی نمایشگر برخوردار خواهد بود و ممکن است از صفحه تختی نیز بهره‌مند باشد.

البته مدل 5.8 اینچی ممکن است مدل پایه گلکسی اس 10 باشد و نسخه دوم نیز با کدنام Beyond 2 از نمایشگر منحنی شکل 6.2 اینچی برخوردار خواهد بود. همچنین تفاوت‌هایی نیز در بخش اسکنر اثر انگشت در نسخه‌های مختلف گلکسی اس 10 مشاهده می‌شود که در ادامه اطلاعاتی را در این باره دریافت خواهید کرد.

 


امنیت بایومتریک سامسونگ گلکسی اس 10


باتوجه به شایعات موجود درباره پرچمدار آتی سامسونگ، گلکسی اس 10 از اسکنر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر و همچنین ویژگی شناسایی چهره بهبودیافته برخوردار خواهد بود.

تصویری که در بالا مشاهده کردید، تنها یک تصویر نمادین از نسخه اولیه گلکسی اس 10 است. با این حال، با توجه به تصویر و همین‌طور شایعاتی که تاکنون منتشر شدهT بارها اشاره شده است که گلکسی اس 10 از اسکنر اثرانگشت که در زیر نمایشگر قرار دارد و با آن ادغام شده است، بهره می‌برد.

با این حال اتفاق خوبی است که گلکسی اس 10 به حسگری مجهز باشد که کاربر در هر جای نمایشگر بتواند برای بازکردن قفل گوشی، انگشت خود را قرار دهد. از طرفی در خبرها آمده بود که سامسونگ در حال دنبال کردن تکنولوژی گوشی‌هایی چون هواوی میت RS پورشه دیزاین و ویوو نکس است.

حسگر اثر انگشت سامسونگ گلکسی اس 9

همچنین گزارشی ادعا می‌کند که شرکت کره‌ای از اسکنر اثر انگشت التراسونیک کوالکام در گوشی گلکسی اس 10 استفاده خواهد کرد و سامسونگ نیز به مانند شرکت‌هایی چون ویوو و هواوی از این امکان جدید در پرچمدار آتی خود بهره‌مند خواهد بود.

از طرفی چندین منبع گزارش داده‌اند که سامسونگ از ویژگی اسکن عنبیه چشم نیز در گلکسی اس 10 استفاده خواهد کرد. این ویژگی بسیار شبیه ویژگی تشخیص چهره سه بعدی است که در آیفون 10 شاهد آن بوده‌ایم.

در این میان خبری نیز اشاره می‌کند، از آنجایی‌که گوشی‌های 2018 سامسونگ از اسکنر ادغام شده با نمایشگر برخودار نبودند و به عبارتی سامسونگ زمان استفاده از این ویژگی را در پرچمداری همچون گلکسی نوت 9 نداشت، این اتفاق در گوشی‌های 2019 رخ می‌دهد. حالا گلکسی اس 10 نیز یکی از نامزدهای دریافت این قابلیت جدید است.

همچنین براساس شایعات، سامسونگ از نسل سوم اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام استفاده خواهد کرد. حالا این اسکنر نسل سوم هنوز معرفی نیز نشده است. درنتیجه هنوز در هیچ گوشی هوشمندی نیز بکار گرفته نشده، پس با این حساب انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی اس 10 اولین گوشی هوشمندی باشد که از این نوع اسکنر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر بهره‌مند خواهد بود. همچنین احتمال می‌رود که مدل پایه سامسونگ گلکسی اس 10 نیز از اسکنر اثر انگشت اپتیک برخوردار باشد. تفاوت این دو مدل اسکنر در این است که اسکنر جدید، طرحی 3 بعدی از اثر انگشت را برای سنجش تهیه می‌کند و مدل مرسوم یا اپتیک آن طرح دوبعدی از اثر انگشت را اسکن خواهد کرد.

البته شایعه عجیبی نیز که اخیرا درمورد نسخه پایه و ابتدایی سامسونگ گلکسی اس 10 منتشر شده بود به این اشاره دارد که این گوشی هوشمند از اسکنر اثر انگشت در کناره بدنه بهره می‌برد و دو مدل دیگر نیز از اسکنر اثر انگشت نمایشگر استفاده خواهند کرد.

با همه این‌ها، سامسونگ ممکن است پا را فراتر بگذارد و از اسپیکر ادغام شده با نمایشگر نیز در محصول خود استفاده کند. همچین گوشی تلفن یا همان قسمتی که صدای مخاطب را هنگام تماس از آن می‌شنوید نیز ممکن است از نوع ادغام شده با نمایشگر باشد. این امکانی است که سامسونگ قبلا آن را به صنعت تکنولوژی نشان داده است.

همه این‌هایی که گفتیم می‌توانند خبر از نمایشگری بدون حاشیه بدهند اما مورد اصلی، دوربین این گوشی است که باید ببینیم در کدام قسمت قرار می‌گیرد.

 


دوربین سامسونگ گلکسی اس 10


تحلیلگری بر این باور است که سامسونگ گلکسی اس 10 از دوربینی سه گانه بهره‌مند بوده و با یک سنسور سه بعدی برای محتوای واقعیت افزوده همراه می‌شود. البته سخنان این تحلیلر همیشه قابل اطمینان نیست اما این را می‌رساند که سامسونگ حتی برای رقابت با هواوی میت 20 پرو هم که شده احتمال دارد که این کار را بکند.

همچنین به تازگی شایعه شده است که دوربین سه گانه سامسونگ گلکسی اس 10 از سه سنسور با لنرهای 12 مگاپیکسلی مخصوص زاویه گسترده، 16 مگاپیکسلی زاویه فوق گسترده و همچنین 13 مگاپیکسلی لنز تله فوتو برخوردار خواهد بود.

واقعیت افزوده سامسونگ گلکسی اس 9 samsung galaxy s9/

در این راستا گزارش جدیدی نیز خبر از دیگر ویژگی دوربین یعنی خاصیت دیافراگم آن می‌دهد و بیان می‌کند که دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 در بخش سنسور 12 مگاپیکسلی از دیافراگم f/1.5-f/2.4 برخوردار خواهد بود. همچنین سنسور 16 مگاپیکسلی آن دارای دیافراگم f/1.9 و عمق میدان 123 درجه بوده و دیگر سنسور آن با لنز 12 مگاپیکسلی، یک دیافراگم f/2.4 خواهد داشت.

برخی از خبرها هم حاکی از این هستند که گلکسی اس 10 دارای دوربین سلفی دوگانه نیز است و به نظر می‌رسد که اگر این موضوع درست باشد سامسونگ از این لنزها برای بهبود تشخیص چهره استفاده خواهد کرد.

 


قوای پردازشی سامسونگ گلکسی اس 10


براساس خبرهایی که تاکنون منتشر شده است به نظر می‌رسد که گلکسی اس 10 از پردازنده اسنپدراگون 855 بهره‌مند باشد. این پردازنده یک تراشه 7 نانومتری بوده که مسلما از پردازنده اسنپدراگون 845 قوی‌تر و سریع‌تر خواهد بود. براساس آنچه بر روی کاغذ اعلام می‌شود، این پردازنده قادر است تا سرعت دانلود 2 گیگابایت در ثانیه را فراهم کند. با این حال این ارتقا می‌تواند پیشرفت بزرگی در زمینه سرعت دانلود باشد.

 


جمع بندی: آنچه که ما انتظار داریم


از آنجایی‌که سامسونگ گلکسی اس 9 بسیار شبیه گلکسی اس 8 بود پس انتظار می‌رود که محصول جدید شاهد تغییرات بیشتری در زمینه‌های مختلف باشد. درواقع طراحی جدید، موضوعی است که در سامسونگ گلکسی اس 10 انتظار می‌رود. دیگر موضوعی که همه ما از سامسونگ در گلکسی اس 10 انتظار داریم این است که این گوشی هوشمند از دوربین دوگانه و یا حتی سه گانه نیز بهره‌مند باشد.

سامسونگ گلکسی اس 10 / samsung galaxy s10

بنابراین اگر سامسونگ بخواهد همچنان به رقابت سرسختانه خود با محصولاتی چون هواوی میت 20 ادامه دهد، باید حتما چنین تغییراتی را در پرچمدار آتی خود اعمال نماید. بنابراین خبر خوب این است که حداقل در بخش دوربین اصلی ما شاهد حضور دوربین چندگانه خواهیم بود.

 


اسکنر اثر انگشت


همچنین اسکنر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر انتظار دیگری است که طرفداران از این محصول سامسونگ انتظار دارند. از طرفی با وجود شایعات موجود درباره استفاده سامسونگ از این نوع اثر انگشت انتظار می‌رود که سامسونگ آن را برای اولین بار در گلکسی اس 10 بکار بگیرد. بهره‌مندی از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر به این معنی خواهد بود که نیازی به فضای مورد نیاز برای گنجاندن اسکنر در پشت و یا جلوی بدنه وجود ندارد. علاوه بر این استفاده از این امکان می‌تواند به جلوه این گوشی پرچمدار بیافزاید. با این حساب این مورد یکی از شایعاتی است که بیشتر از سایر موارد به اینکه به واقعیت تبدیل شود، نزدیک‌تر خواهد بود.

سامسونگ گلکسی اس 9 /samsung galaxy s9

 


عکس‌های پر جنب و جوش


در حالی که تصاویر ثبت شده با گلکسی اس 9 از کیفیت بالایی برخوردار هستند، در برخی از شرایط، تصاویر آنگونه که باید پویایی و شادابی را ندارند. با این حال انتظار می‌رود که سامسونگ بتواند این مشکل را در این نسخه از گلکسی حل نماید و از دوربین باکیفیت‌تری نیز بهره بگیرد.

 


ایموجی‌های واقعیت افزوده بهبود یافته


ایموجی‌های واقعیت افزوده یکی از جذابیت‌های سامسونگ گلکسی اس 9 است که جزو یکی از ویژگیهای جالب این گوشی هوشمند محسوب می‌شود. حالا دلایل بسیاری وجود دارد که این ایموجی‌ها قرار است بهبود یابند. با این حساب آن‌ها قادر خواهند بود تا شخصیتی مشابه چهره شما را ایجاد کنند و زمانی که در حال ضبط ویدیو هستید، می‌توانید از ایموجی‌ها نیز استفاده کنید. درواقع ویژگی تشخیص چهره دوربین به اندازه‌ای قوی است که بتواند این کار را برای شما انجام دهد.

واقعیت افزوده سامسونگ گلکسی S9/ Samsung galax s9

 


بهبود دوام باتری


عمر باتری درواقع چیزی است که در هر نسل از گوشی‌های هوشمند نسبت به نسل پیشین بهبود می‌یابد. این در حالی است که سامسونگ گلکسی اس 10 نیز از این موضوع استثنا نخواهد بود. اما در مواردی هم مشاهده شده که نه تنها این ویژگی بهبود نیافته، بلکه با کم و کاستی‌هایی نسبت به نسل پیشین مواجه بوده است. اما با این حال گوشی هوشمند گلکسی اس 9 از این امر مستثنی بوده و از یک باتری باکیفیت بهره‌مند است. درنتیجه انتظار می‌رود که سامسونگ گلکسی اس 10 نیز از چنین باتری قدرتمندی برخوردار باشد.

با این حال انتظار می‌رود که سامسونگ گلکسی اس 10 یا با بهبود سخت افزاری و یا با بهبود نرم افزاری مواجه شود و هر چه بهتر از گذشته به کار خود ادامه دهد و نیازهای کاربران را تامین نماید.

 


کاملا بدون حاشیه


با توجه به اینکه انتظار داریم سامسونگ گلکسی اس 10 در بخش طراحی شاهد دگرگونی‌هایی شود، پس برخورداری از نمایشگر بدون حاشیه یکی از گزینه‌های جدید برای رو به رو شدن با این تغییر خواهد بود. با این حال اگر این اتفاق رخ دهد، احتمال اینکه سامسونگ گلکسی اس 10 از دوربین سلفی و همچنین اسکنر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر بهره‌مند باشد نیز قوی‌تر خواهد شد.

کلام آخر

برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402