هفت قابلیتی که نسل بعدی آیپد پرو به آن نیاز دارد

آیپد پرو / iPad Pro
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مطلب به بررسی هفت قابلیت کلیدی و مهمی که نسل بعدی آیپد پرو (iPad Pro) اپل به آن نیاز دارد خواهیم پرداخت. با پلازا همراه باشید.

به احتمالی بسیار زیاد، رونمایی از نسل جدید آیپد پرو اپل مهمترین اتفاق رویداد بزرگ اپل در سه شنبه این هفته (8 آبان) در بروکلین نیویورک خواهد بود. در حالی که تا امروز هیچ‌کدام از شایعات به صورت رسمی توسط اپل تایید یا تکذیب نشده‌اند؛ اما انتظار می‌رود که نسل جدید آیپد پرو، طراحی کاملاً جدیدی مانند طراحی آیفون‌های اپل داشته باشند. صفحه نمایشی با لبه های بسیار کم به همراه بریدگی بالای نمایشگر (Notch) با قابلیت فیس آی دی (Face ID). همچنین شایعاتی در رابطه با احتمال حضور حسگر اثر انگشت (Touch ID) در این نسخه از آیپد نیز شنیده شده است. علاوه بر این در این طراحی امکان استفاده از صفحه نمایش با سایز بزرگتر و همچنین استفاده از پورت USB-C دور از انتظار نیست.

آیپد پرو کنونی در حال حاضر به عنوان یک تبلت بسیار قدرتمند شناخته می‌شود. علاوه بر این، به لطف استفاده از قلم اپل (Apple Pencil)، این تبلت تا کنون برای خلق آثار هنری علی الخصوص برای هنرمندان، بسیار کاربردی بوده است. ولی احتمالا آیپد پرو بعدی اپل چیزی فراتر از این موارد خواهد بود.

بله، درست است! اپل به دفعات بسیار زیادی به این موضوع اشاره کرده که سیستم عامل مک (MacOS) و پلتفرم آی او اس (iOS) را با هم ادغام نخواهد کرد. اما همچنان مایلیم که آیپد پرو قادر به انجام خیلی از کارها و قابلیت‌هایی که یک لپ تاپ قادر به انجام آن است باشد؛ حتی در صورتی که هر دو سیستم عامل به صورت مجزا به کار خود ادامه دهند. (البته ما انتظار عرضه مک بوک ایرهای (MacBook Air) جدید با قابلیت‌های پیشرفته را نیز در این کنفرانس داریم).

در نهایت، نسل جدید آیپد پرو نیاز به هفت قابلیت جدید دارند که عبارتند از:

 

1- صفحه کلیدی پیشرفته به همراه پد لمسی

 

کیبورد ایپد پرو / ipad pro keyboard

 

برای نوشتن و خواندن مطالب، نیاز شدیدی به یک صفحه کلید پیشرفته با قابلیت پد لمسی (Trackpad) دارید. سرفیس مایکروسافت (Microsoft Surface) و گوگل پیکسل اسلیت (Google Pixel Slate) این قابلیت را دارند؛ قطعاً آیپد پرو نیز باید به همچین قابلیتی مجهز شود. برنامه‌ها به سرعت از پد لمسی پشتیبانی خواهند کرد؛ علاوه بر این در حال حاضر نیز برنامه‌های بسیار زیادی هستند که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

 

2- مرورگر کامل‌تر

پیشتر، صحبت‌هایی در رابطه با راه یابی نسخه مرورگر سافاری در مک به آی او اس 12 (iOS 12) بوده است. شاید با عرضه آیپد پرو جدید شانس حضور سافاری سیستم عامل مک در پلتفرم آی او اس بیشتر از قبل گردد.

خارج از بحث کیبورد، گوگل پیکسل اسلیت به کاربران تجربه استفاده از مرورگر کروم در قالب گوگل کروم دسکتاپ را می‌دهد. همچنین در حال حاضر خیلی از قابلیت‌های سافاری در مک وجود دارد که ما در آی او اس از آن بی‌بهره هستیم. در واقع مایلیم تا همانند گوگل کروم در کروم بوک (Chromebook)، از یک مرورگر پیشرفته سافاری همانند نسخه مک در آیپد پرو خود استفاده کنیم.

 

3- صفحه نمایشی بزرگتر در ابعادی کوچکتر

 

iPad Pro Concept / ایپد پرو مفهومی

 

استفاده از صفحه نمایشی بزرگتر در ابعاد کلی کوچکتر بسیار عالی است؛ قطعاً کیف دستی کاربران، از ابعاد کوچکتر استقبال خواهد کرد.

این موضوع بسیار خوشحال کننده خواهد بود اگر ابعاد نسل جدید آیپد پرو کوچکتر شود و از طرفی با کم‌تر شدن لبه‌های اطراف صفحه نمایش همانند طراحی آیفون‌ها، در نهایت با صفحه نمایشی بزرگتر عرضه شود. همچنین، حمل و نقل یک آیپد پرو کوچکتر به مراتب راحت‌تر از ابعاد بزرگتر آن است؛ آیپد پرو با صفحه نمایش 12.9 اینچی، کاملاً مناسب خواهد بود.

 

4- استفاده از پورت USB-C

از دیدگاه من استفاده از ورودی USB-C برای نسل جدید آیپدها، یک حرکت بسیار امیدوار کننده برای اپل و نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر آیپد پرو به رایانه‌های معمولی است. استفاده از این ورودی قادر است مزایای بسیار زیادی را برای آیپد پرو فراهم کند؛ از جمله فراهم ساختن قابلیت شارژ سریع (Quick Charge)، استفاده از صفحه کلیدهای متنوع، داک‌های گوناگون، لوازم جانبی متنوع و همچنین بسیار از قابلیت‌های دیگر برای نسل جدید آیپد پرو است. از این‌رو امیدواریم که در نسخه جدید، ورودی USB-C را مشاهده کنیم.

 

5- راه جدیدی برای شارژ قلم اپل

قلم دیجیتال اپل ابزاری بسیار کاربردی برای طراحی به شمار می‌رود. اما متاسفانه روش شارژ آن بسیار آزار دهنده است. تنها راه ممکن برای شارژ این قلم، پورت لایتنینگ (Lightning port) انتهایی این قلم می‌باشد. در صورتی که در نسل جدید آیپد پرو از قابلیت جدیدی برای شارژ این قلم‌ها استفاده شود، امری بسیار رضایت‌بخش خواهد بود. علاوه بر این امیدواریم در قلم‌های جدید اپل، راهی برای نمایش میزان شارژ ذخیره شده در این قلم‌ها در نظر گرفته شده باشد.

 

Apple pencil / قلم اپل

 

6- اتصالی هوشمند با قابلیت فراهم سازی لوازم جانبی بیشتر

رابط هوشمند (Smart Connector) فعلی آیپد پرو در حال حاضر از قابلیت‌های بسیار کمی پشتیبانی می‌کند. به غیر از قابلیت شارژ و همچنین پشتیبانی از چند صفحه کلید به خصوص، کارایی دیگری را ما در این رابط نمی‌بینیم. استفاده از یک رابط کاربری با قابلیت پشتیبانی از لوازم جانبی به مراتب بیشتر از رابط فعلی، قطعاً استفاده از نسل جدید آیپد پرو را بیشتر از پیش خواهد کرد.

 

7- نرم‌افزار کاربردی بیشتر

انتظار می‌رود که در کنفرانس روز سه شنبه، اپل خبر عرضه نسخه کامل فتوشاپ برای آیپدهای 2019 را تایید کند. اما سئوال اینجاست، پس برنامه‌های اصلی اپل برای اشخاص حرفه‌ای کجاست؟ برنامه‌هایی نظیر Final Cut Pro X و Logic Pro X از برنامه‌های بسیار قوی اپل می‌باشند که نیاز به حضور آنها در پلتفرم آی او اس روز به روز بیشتر از پیش احساس می‌گردد. علی الخصوص اگر این کمپانی تمایل به نشان دادن آیپد پرو به عنوان یک دستگاه کاملاً کاربردی و قدرتمند برای اشخاصی حرفه‌ای است؛ قطعاً باید فکری به حال برنامه‌های ابتدایی چون iMovie و GarageBand کند، چرا که این برنامه‌ها عملاً قادر به انجام هیچ کاری برای حرفه‌ای‌ها نیستند.

 

دعوت نامه 30 اکتبر اپل / Apple invitation

 

این هفت مورد کلیدی، قابلیت‌هایی هستند که در صورت اضافه شدن به آیپد پرو، آن را به یک تبلت کاربردی و حرفه‌ای تبدیل خواهند کرد. اما باید دید که امسال اپل چه تغییراتی را برای آیپد پرو جدید در نظر گرفته است. همه این تغییرات را فردا (سه‌شنبه) خواهیم فهمید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402