مایکروسافت با پیشی گرفتن از آمازون به دومین کمپانی ارزشمند آمریکا تبدیل شد
نویسنده:محمد علی محمدی
ارسال شده در:06 آبان 1397، 17:00

مایکروسافت با پیشی گرفتن از آمازون به دومین کمپانی ارزشمند آمریکا تبدیل شد

مایکروسافت که آوریل سال گذشته جایگاه خود را به آمازون واگذار کرده بود حالا با انتشار گزارش سه ماهه اول امسال خود دوباره به دومین کمپانی ارزشمند آمریکا تبدیل شده است.

مایکروسافت با انتشار جدیدترین گزارش مالی خود، جایگاه قبلی خود در میان ارزشمندترین کمپانی‌های آمریکا را پس گرفت. در گزارشی که این شرکت از سه‌ماهه ابتدایی امسال منتشر کرده است، بخش اعظمی از درآمد‌های این کمپانی را سرویس‌های محاسبات ابری تشکیل می‌دهند. البته ضرر 65 میلیارد دلاری آمازون نیز در این امر بی‌تاثیر نبوده است. اپل همچنان با ارزشی بالغ بر 1 تریلیون دلار ارزشمند‌ترین کمپانی ایالات متحده است و پس از آن مایکروسافت و آمازون در رتبه‌های بعدی قرار دارند. مایکروسافت از سال 1998 تا 2000 و تا پیش از وقوع حباب دات کام، ارزشمندترین سهام را در وال استریت داشت.

ارزش سهام آمازون پس از آنکه برای اولین بار در سه سال گذشته نتوانست به اهداف پیش‌بینی شده خود در کریسمس برسد، نزدیک به 7 درصد افت کرد. این مقدار تقریبا برابر با مجموع ارزش کمپانی‌های تارگت (Target Corp) و کورنینگ (Corning Inc) روی هم است. گفته می‌شود این شرکت محبوب وال‌ استریت بالاخره با رقیبی قدرتمند‌تر از خود مواجه شده است.

مایکروسافت سرفیس

مایکروسافت اکنون 823 میلیارد دلار ارزش دارد که 18 میلیارد بالاتر از ارزش 805 میلیارد دلاری آمازون است. ارزش سهام این شرکت پس از انتشار این گزارش، 4 درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت. در این میان اپل هنوز گزارش عمکلرد خود را منتشر نکرده است و مشخص نیست ارزشمندترین شرکت آمریکا چه عملکردی در بازار سرمایه داشته است. با توجه به عرضه آیفون 10 اس، 10 اس مکس و 10 آر، بعید است اپل نتایج راضی کننده‌ای نگرفته باشد. اپل اول نوامبر (10 آبان) گزارش مالی خود را منتشر می‌کند.

تحلیلگران بازار انتظار دارند مایکروسافت در نهایت به رقم 963 میلیارد دلاری برسد در حالی که آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند این مقدار برای آمازون نزدیک به 1.068 تریلیون دلار باشد.

با وجود اینکه طی چند سال اخیر مایکروسافت مقداری از سهم خود در بازار را از دست داده است، نمی‌توان گفت آن‌ها دچار مشکل شده‌اند. این شرکت پس از تغییر استراتژی بازاریابی خود اکنون به نظر می‌رسد آماده است بار دیگر بدرخشد.

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha