مقایسه اچ پی کروم بوک X2 و گوگل پیکسل بوک

HP Chromebook x2 / تبلت کیبرددار کروم بوک X2 اچ پی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

این روزها تبلت‌های دارای کیبورد توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. دستگاه‌هایی که می‌توانند جایگزینی برای لپ تاپ‌‌های سنتی نیز باشند. این مقاله کروم بوک X2 محصول شرکت اچ پی را با گوگل پیکسل بوک مورد مقایسه قرار داده است.

بعد از گذشت چند سال که در طی آن سیستم عامل کروم بیشتر برروی لپ تاپ‌های ارزان‌تر و گاهی لپ تاپ‌های دومنظوره گران قیمت متمرکز بود، وضعیت برای خریداران کروم بوک‌ها (تبلت‌ها و لپ تاپ‌های مبتنی بر سیستم عامل کروم) در حال بهبود است. موج جدیدی از لپ تاپ‌ها در طول چند ماه آینده از راه می‌رسند که شواهد نشان دهنده طراحی بهتر، نوآورانه‌تر و قدرتمندتر بودن آن‌ها است.

شرکت اچ پی این موج جدید را با ارائه اولین تبلت غیرآموزشی مبتنی بر سیستم عامل کروم آغاز کرده است و واضحا این کار را برای رقابت با محصولات گوگل انجام داده است. این بدین معنا است که کروم بوک X2 اچ پی با قیمت 580 دلاری در مقابل تبلت رده بالای پیکسل بوک گوگل که قیمت آن از 750 دلار آغاز می‌شود قرار می‌گیرد. آیا کروم بوک X2 شانسی در برابر رقیب جاافتاده در بازار و شناخته شده خود خواهد داشت؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیاس اچ پی کروم بوک X2 و گوگل پیکسل بوک

اچ پی کروم

 

طراحی

کروم بوک X2 مطمئنا می‌تواند خود را به عنوان یک رقیب چالش برانگیز مطرح کند. این تبلت دومنظوره خوش ساخت بوده و بخش تبلت آن بدنه‌ای تمام فلزی دارد که حس خوب کار با یک تبلت مرغوب فلزی و شیشه‌ای را به ارمغان می‌آورد. طراحی آن همچنین آینده نگرانه بوده و کیبورد آن با خاصیت آهنربایی به تبلت متصل می‌شود و همانند لپ تاپ‌های سنتی به خوبی و با ثبات برروی پایه‌ها قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید :

اچ پی همچنین با یک طرح «سفید سرامیکی» زیبا در قسمت پشت تبلت، به کروم بوک X2 ظاهری زیبا بخشیده است. در واقع این یک لایه پایدار محافظتی و تزئینی مخصوص است که آن را با فرایندی که «آنُدِش» نامیده می‌شود برروی فلز می‌نشانند تا تبلت بدون خراش و دوست داشتنی باقی بماند. تبلت با یک کیبورد همراه شده است که آن نیز دوست داشتنی بوده و سطحی لاستیکی دارد که ظاهر زیبا و تجربه کاربری لذت بخشی دارد.

تبلت دومنظوره گوگل پیکسل بوک نیز سعی کرده ظاهر و تجربه کاربری یک دستگاه رده بالا را داشته باشد. این دستگاه ترکیبی برتر از فلز، پلاستیک و شیشه بوده و طراحی آن در اصل یک کپی از طراحی گوشی‌های شگفت انگیز گوگل پیکسل است. یک برش شیشه‌ای مشابه، یک چهارم بالایی قسمت پشت تبلت را زینت بخشیده است تا خود را بیش از پیش به محصولات سری پیکسل گوگل شبیه سازد و نیز همزمان اتصال پذیری بی سیم خود را بهبود بخشد.

Google Pixelbook / تبلت کیبرددار گوگل پیکسل بوک

نمایشگرهای هر دو دستگاه دو منظوره، حاشیه دارند و مقدار آن نیز کمی بیش از حد معمول است، که می‌تواند هنگامی که از آن‌ها به عنوان تبلت استفاده می‌کنید در دست گرفتن آن‌ها را راحت‌تر سازد. هر دوی آن‌ها کیبوردها و تاچ پد‌های فوق العاده‌ای دارند که می‌توان برای استفاده و کنترل به روش سنتی و در کنار نمایشگرهای لمسی و قلم‌ از آن‌ها استفاده کرد.

انصافا باید گفت اگر این دو تبلت قیمت مشابهی داشتند، می‌شد رقابت آن‌ها را از نظر طراحی، پایاپای دانست. اما کروم بوک X2 با آن همه زیبایی و استحکام، قیمت بسیار ارزان‌تری نیز دارد.

 

قدرت سخت افزاری

HP Chromebook x2 / تبلت کیبرددار کروم بوک X2 اچ پی

کروم بوک X2 با یک پردازنده کم مصرف نسل هفتمی اینتل یعنی Core m3-7Y30، چهار گیگابایت حافظه رم، و 32 گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC پیکربندی شده است. این قطعات برای اجرای سیستم عامل کروم به اندازه کافی سریع هستند. کروم سیستم عاملی نسبتا سبک بوده و نسبت به ویندوز 10 از منابع پردازنده، رم و حافظه داخلی کمتری استفاده می‌کند (به لطف سرویس ابری گوگل درایو). در آزمایش‌های انجام شده، هر درخواستی از کروم بوک X2 می‌شد با سرعت آن را انجام می‌داد (از اجرای مرورگر کروم و اپلیکیشن‌های مبتنی بر سیستم عامل کروم تا اپلیکیشن‌های اندرویدی).

پیکسل بوک حتی از کروم بوک X2 نیز قدرتمندتر است. این تبلت دومنظوره مجهز به پردازنده‌های نسل هفتمی اینتل سری Core i5 و Core i7، تا 16 گیگابایت حافظه رم، و تا 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع بسیار سریع NVMe SSD است. این سخت افزارها حتی برای اجرای ویندوز 10 نیز به اندازه کافی سریع هستند و در سیستم عامل کروم بدون هیچ زحمتی کارهای مورد نظر را انجام می‌دهند.

هر دوی لپ تاپ‌ها از نمایشگرهای 12.3 اینچی آی‌پی‌اس با وضوح 2400 در 1600 پیکسل (چگالی 235 پیکسل بر اینچ) و نسبت ابعاد بسیار خوب 3:2 برخوردار هستند. هر دو نمایشگر درخشان هستند، کنتراست و رنگ‌های فوق العاده‌ای به کاربر ارائه می‌دهند و برای هر دو استفاده کاری و استفاده برای سرگرمی بسیار لذت بخش هستند.

کروم بوک X2 برای اجرای سیستم عامل کروم به اندازه کافی سریع است، اما پیکسل بوک سریع‌تر است و بدون زحمت کارها را انجام می‌دهد. بنابراین لپ تاپ گوگل در زمینه قدرت سخت افزاری برتر است و به نظر می‌رسد هنوز از میان کروم بوک‌ها رقیبی که بتواند از این نظر آن را به چالش بکشد پیدا نشده است.

 

قابلیت حمل

کروم بوک X2 از یک باتری 48 وات ساعت بهره می‌برد که برای یک لپ تاپ سنتی زیاد نیست، اما برای یک تبلت بسیار بالا است. در آزمایش انجام شده که با استفاده از بنچمارک قدرتمند Basemark برای مشخص شدن مدت ماندگاری باتری صورت گرفت، باتری آن 4 ساعت و 23 دقیقه دوام آورد که عالی است و یک روز کاری را تضمین می‌کند. این دستگاه همچنین مثل یک تبلت معمولی باریک و سبک است. ضخامت آن 0.33 اینچ (8.5 میلیمتر) و وزن آن حدود 730 گرم است.  هرچند وقتی کیبورد را هم به آن اضافه می‌کنیم وزن کل آن به حدود 1400 گرم افزایش خواهد یافت (کیبورد آن کمی سنگین طراحی شده تا در هنگام استفاده به صورت لپ تاپ سنتی، تعادل برقرار شود).

باتری پیکسل بوک، 41 وات ساعت و کمی کوچک‌تر است. با این حال در آزمایش انجام شده توانست مدت زمان 4 ساعت و 10 دقیقه در تست Basemark دوام بیاورد که بسیار خوب است. این تنها اندکی کمتر از مدت ماندگاری باتری کروم بوک X2 است. همچنین باتری پیکسل بوک توانست یک روز کاری کامل را کار کند و حتی مقداری شارژ اضافه باقی بگذارد. پیکسل بوک همچنین 1 سانتیمتر ضخامت و 1090 گرم وزن دارد. این بدین معنی است که حمل آن و به بیرون بردن آن آسان‌تر از تبلت اچ پی است، مگر اینکه کیبورد تبلت اچ پی را در خانه جا بگذارید.

کروم بوک X2 و پیکسل بوک هر دو تبلت‌های دومنظوره کاملا قابل حملی هستند که باتری‌های قدرتمند با ماندگاری طولانی دارند. اما در این قسمت باید گفت دستگاه اچ پی دست بالاتر را دارد، چرا که هنگام استفاده از آن به عنوان تبلت، به خصوص اگر بخواهید از قلم آن برای طراحی یا یادداشت برداری استفاده کنید، تجربه کاربری راحت‌تری را فراهم می کند.

 

نتیجه نهایی: برتری تبلت دو منظوره اچ پی کروم بوک X2

HP Chromebook x2 / تبلت کیبرددار کروم بوک X2 اچ پی

هر دو تبلت دومنظوره مورد بررسی در این مقاله، باکیفیت و زیبا هستند. این باعث شد در همه بخش‌ها انتخاب تبلت برتر سخت باشد. بخش قدرت سخت افزاری تنها استثناء در این زمینه بود که در آن برتری پیکسل بوک واضح بود. هرچند کروم بوک X2 نیز حق مطلب را به خوبی ادا می‌کرد. حقیقت این است که سیستم عامل کروم مانند ویندوز 10 یا سیستم عامل مک، سخت افزار بسیار قدرتمندی طلب نمی‌کند و برتری پیکسل بوک در این‌جا را می‌توان تا حد زیادی محدود به برتری روی کاغذ دانست که احتمالا در عمل خیلی کاربرد ندارد.

اما کروم بوک X2 یک برتری تعیین کننده نسبت به پیکسل بوک دارد: قیمت ارزان‌تر. تبلت شرکت اچ پی همراه با کیبورد و قلم هوشمند، قیمتی معادل 580 دلار دارد که نسبت به پیکسل بوک 1000 دلاری، بسیار خوش قیمت‌تر است (هرچند پیکسل بوک معمولا با قیمت 750 دلار عرضه می‌شود). نتیجه اینکه در نهایت با توجه به اینکه تبلت دومنظوره کروم بوک X2 محصول شرکت اچ پی تقریبا همه نیازهای یک کاربر سیستم عامل کروم را تامین می‌کند، نیاز جدی به صرف هزینه بیشتر و خرید تبلت گران‌تر مشاهده نمی‌شود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402