چرا استودیوی رمدی انترتینمنت بازی Max Payne 3 را نساخت؟

بازی مکس پین /Max Payne
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

طبق اعلام سم لیک، کارگردان معروف صنعت بازی‌سازی، بازی مکس پین 2 (Max Payne 2) آخرین نسخه از این سری خواهد بود که توسط استودیو رمدی انترتینمنت ساخته‌ شده است.

بازی مکس پین /Max Payne

در حال حاضر، استودیو رمدی انترتینمنت (سازنده بازی‌های موفق Max Payne ،Alan Wake و Quantum Break)، بر روی بازی علمی-تخیلی و شوتر Control کار می‌کند؛ نویسنده و کارگردان این بازی خالق شخصیت Max Payne، سم لیک (Sam Lake)، خواهد بود. اخیراً، وب‌سایت Screenrant در رابطه با موضوعات مختلفی با سم لیک صحبت کرده است ولی یکی از موضوعات جالب‌توجه، شکافی 9 ساله بین مکس پین 2  که سال 2003 منتشرشده بود و مکس پین 3 که تا سال 2012، روشنایی روز را ندید، است.

بازی مکس پین /Max Payne

این مؤسس فنلاندی در مورد شرایط منحصربه‌فرد ایجادشده در حین ساخت مکس پین 2 توضیحاتی داد و همچنین اشاره کرد که آیا استودیو رمدی می‌تواند، ادامه‌ای برای این عنوان بسازد. به‌هرحال، همان‌طور که در سکانس پایانی مکس پین 2 نوشته بود:

ماجراجویی‌های مکس پین در شب ادامه خواهد داشت.

استودیو رمدی، همیشه به شکل یک استودیو مستقل به راه خود ادامه داده است؛ هرچند که در طول حیات خود با استودیوهای مانند مایکروسافت (ناشر بازی Quantum Break و Alan Wake) و استودیو 505 Games (ناشر جدیدترین بازی این استودیو یعنی Control)، نیز همکاری کرده بود ولی موفق‌ترین همکاری که این استودیو با دیگر کمپانی داشته برمی‌گردد به اوایل دهه 2000 میلادی، زمانی که استودیو Remedy در حال ساخت بازی‌ای بود که قرار بود برای همیشه در قلب بازیکنان جای بگیرد و آن‌هم چیزی نیست جز بازی زیبایی مکس پین.

 

حالت روایت داستان بازی Max Payne، به شیوه فیلم‌های نوآر (یک کلمه فرانسوی به معنی سیاه) بود و از طرفی دیگر، به‌راحتی می‌توان ردپای آثار فیلم‌های اکشن کارگردان معروف چینی، جان وو (John Woo) را در این بازی و مخصوصاً در مواقع استفاده حالت صحنه آهسته بازی، پیدا کرد. محبوب بودن بازی Max Payne دلیل دیگری هم دارد و آن‌هم به خاطر حضور قدرتمند و صدای تأثیرگذار جیمز مک کافری (James McCaffrey) بود. جالب این است که بدانید، مدل و شخصیت مکس پین بر اساس سم لیک ساخته‌شده بود. بعد از عرضه موفقیت‌آمیز بازی مکس پین در سال 2001، به‌سرعت استودیو تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) دستور داد که ادامه بازی ساخته شود.

بسیاری از طرفداران سری اعتقاد دارند که بازی مکس پین 2، بهتر از آن چیزی بود که پیش‌بینی کرده بودند؛ روایت داستان بهتر شده بود، گرافیک قدرتمند در زمان خود، اکشن نفس‌گیر و بدون وقفه دلایلی است که طرفداران را شیفته بازی کرده بود. متأسفانه، بازی مکس پین 2، حتی به‌خوبی نسخه اول خود به فروش نرفته بود و طرفداران خود را آماده کردند که بازی به استراحت طولانی‌مدت برود؛ به‌هرحال، حقیقت چیز دیگری بود که سم لیک در این‌ باره گفت:

وقتی‌که بازی اول عرضه‌ شده بود، حقوق این سری به استودیوهای راک استار گیمز (Rockstar Games) و تیک-تو اینتراکتیو فروخته شد و در بخشی از این معامله، دو استودیو تعهد دادند که ما (استودیو رمدی) ادامه بازی را بسازیم؛ بنابراین، موقعیت از این بهتر نصیب ما نمی‌شد. ما به مکس پین علاقه زیادی داریم و ایده‌های زیادی برای ساخت ادامه بازی داشتیم؛ ساخت ادامه بازی از بسیار از جهات، بسیار سرگرم‌کننده و جالب بود. اما در همان زمان بود که احساس کردیم، این آخرین مکس پین خواهد بود که ما بر روی آن کار می‌کنیم. طی یک روز احساسی و ناراحت‌کننده، ما با مکس پین خداحافظی کردیم ولی به‌عنوان خالق بازی می‌گویم که بازی، به دست استودیو کار بلدی افتاده است.

سم لیک در جواب به این سؤال که زمانی متوجه شدید که راکستار گیمز کار بر روی Max Payne 3 را شروع کرده است چه احساسی داشتید؟ گفت:

دوستان راکستار، دان هاوسر (Dan Houser) و باقی بچه‌ها، در زمان ساخت مکس پین 3 بود که تماس گرفتند و گفتند که آیا دوست دارید که قسمت‌های از بازی را انجام دهید و نکات مدنظر خود را با ما به اشتراک بگذارید؟ به نظر من حرکت بسیار عالی‌ای از طرف استودیو بود و ما باکمال میل این کار را انجام دادیم. این بازی به‌طورکلی، متعلق به راکستار بود و وقتی‌که قسمت‌های از بازی مکس پین 3 را دیدیم، بسیار شگفت‌زده شدیم؛ استودیو واقعاً مسیر درستی را برای بازی انتخاب کرده بود.

سخن پایانی

اگر بازی Max Payne 3 را انجام داده باشید، به‌راحتی متوجه می‌شوید که برخلاف دو قسمت قبلی این سری که در شب‌های برفی نیویورک (یکی از دلایل محبوب بودن بازی) گذشته بود، داستان بازی Max Payne، این بار در روزهای روشن و شهر سائوپائولو از کشور برزیل اتفاق می‌افتد؛ اگر موارد اشاره‌شده را به کنار بگذاریم، راکستار گیمز، چنان اکشن نفس‌گیری را درون بازی گنجانده بود که تا مدت‌ها در صدر پرفروش‌ترین بازی‌ها قرارگرفته بود. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402