سامسونگ تصاویری از پشت صحنه تست محصولاتش را به نمایش گذاشت

تست سامسونگ / Samsung test
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آزمایش و تست در تولید دستگاه‌های هوشمند مانند موبایل و سایر گجت‌ها اهمیت بالایی دارد. در این راستا سامسونگ به تازگی اطلاعات اندکی از پشت صحنه طراحی محصولاتی مانند گوشی‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی ارائه داده است.

بخش آزمایش دستگاه‌های هوشمند یکی از بخش‌های بسیار حیاتی و مهم در تولید محصول محسوب می‌شود؛ چراکه کافی است اشکالی در زمان بهره‌برداری در دستگاهی که در دست کاربر و یا افراد بررسی کننده است به وجود آید، آن وقت همه اخبار فناوری به آن می‌پردازند و ممکن است حتی از اهمیت و اعتبار محصول کاسته شود. پس باید این تست‌ها در کمال دقت با رعایت همه جوانب اجرا شوند.

تست سامسونگ / Samsung test

گفتنی است این تست‌ها مراحل مختلفی دارند که تولید کنندگان آن را بر روی محصولات خود مورد آزمایش قرار می‎دهند. در این راستا سامسونگ در جهت ارائه گزارشی از اهمیت این موضوع و همچنین جذابیت آن گزارشی را منتشر کرده است. گروه تست اعتبار و اطمینان یکی از بخش‌های مهم است که انجام پردازش‌ها و فرایندهای تست را از همان ابتدای تولید محصول بر عهده دارد. این در حالی است که به محض معین شدن مشخصات یک محصول، گروه نسبت به برنامه‌ریزی تست‌هایی که قرار است انجام شوند اقدام خواهند کرد. سپس حلقه بازخورد شکل می‌گیرد. درواقع بخش‌های ساخت محصول، نمونه‌های اولیه تولیدی را به این گروه ارسال می‌‌کنند. در این راستا محصولات بررسی می‌شوند و گزارشی مبنی بر اینکه نمونه‌های ارائه شده چه ایراداتی دارند و چه چیزهایی برای تکمیل نیاز خواهند داشت به گروه تولید فرستاده می‌شود. مراحل این روند نسبت به دستگاه‌های مختلف متفاوت خواهد بود و حتی ممکن است محصول مورد نظر در برخی مواقع 12 چرخه مختلف را طی نماید. با این حساب در ادامه با برخی از مراحل تست آزمایش محصول سامسونگ آشنا خواهید شد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مراحل تست سلامتی گوشی‌های سامسونگ

1- آزمایشگاه کیفیت تصاویر

در این قسمت تست‌های مورد نظر در شرایط کنترل شده، انجام می‌شوند. درواقع در این قسمت شرایط محیط داخل ساختمان و خارج از آن با استفاده از مدل‌هایی از آنچه که در محیط حقیقی شاهد آن هستیم، شبیه‌سازی خواهد شد. یک سیسنم نور خورشید مصنوعی در این آزمایشگاه قادر است تست مربوط به عکاسی در روز و شب را شبیه‌سازی کند تا بدین وسیله نتیجه آن مورد بررسی قرار بگیرد. علاوه بر این نور، سناریوی خاصی نیز مانند شبیه‌سازی نور لامپ نئون مشابه آنچه که در خیابان وجود دارد نیز در ارزیابی استفاده خواهد شد.

این گروه همچنین گوشی‌ها و نمونه‌های ابتدایی آن‌ها را برای تست دوربین به محیط خارج از ساختمان برای تست عکاسی در محیط واقعی مورد بررسی قرار می‌دهند. در این راستا و در نهایت فاکتورهایی مانند وضوح تصویر، روشنایی، نویز و همه آنچه که در کیفیت تصاویر موثر است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 

2- آزمایشگاه حرارت

حرارت موضوعی است که باید در مورد همه گوشی‌های هوشمند دقیق بررسی شود. درواقع چه آن‌ها که مخصوص بازی هستند و حتی آن‌هایی که به طور مداوم  برنامه دوربین را نیز اجرا می‌کنند باید از این نظر بررسی شوند. همچنین علاوه بر این، میزان گرمای تولید شده توسط گوشی‌های هوشمند اندازه‌گیری شده و  کارشناسان این بخش باید تشخیص دهند که علت گرمای تولید شده از کدام بخش است.

3- آزمایشگاه تشخیص قابلیت ضدآب

همان‌طور که در جریان هستید بسیاری از گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ از گواهینامه IPX8 برخوردارند. این بدین معنا خواهد بود که گوشی‌های موبایل بهره‌مند از این ویژگی قادرند تا عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه از آسیب مصون بمانند. این در حالی است که ساعت‌های هوشمند سامسونگ و همچنین گجت‌های پوشیدنی دیگر این شرکت می‌بایست، استاندارد بالاتری مانند 5ATM را دریافت کنند و آزمایشات سخت‌گیرانه‌تری را نیز بگذرانند. درواقع با انجام این آزمایشات است که صاحبان این گجت‌های هوشمند به راحتی و بدون نگرانی می‌توانند از ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند خود در زمان شنا نیز استفاده کنند.

4- آزمایشگاه تست سقوط

این بخش از آزمایشات بررسی اعتبار محصولات اندکی کلاسیک است. درواقع در این بخش گوشی را از ارتفاع و زوایای مختلف به پایین پرتاپ می‌کنند تا بدین طریق بتوانند، نقاط ضعیف محصول را پیدا کنند. در این قسمت دوربین‌هایی با فرکانس بالا نکاتی را که چونه یک دستگاه می‌تواند در اثر سقوط ناگهانی قوی‌تر عمل کند را ارائه خواهند داد.

5- آزمایشگاه طول عمر و دوام محصول

در این بخش نیز ممکن است تست‌های مختلف انجام شود اما بیشتر تست‌های انجام شده بر روی گجت یا دستگاه‌های هوشمند مورد نظر شامل تست‌ها و آسیب‌های احتمالی است که کاربران در اثر استفاده می‌توانند به محصول وارد کنند. در این بخش دکمه‌ها بارها و بارها فشار دارده می‌شوند. جک هدفون و همچنین اتصالات مختلف و همین‌طور درگاه سیم کارت در شرایط سخت آزمایش می‌شوند. حتی تستی نیز صاحب گوشی را شبیه‌سازی می‌کند که گوشی را در جیب پشتی خود قرار می‌دهد و بر روی آن می‌نشیند.

6- آزمایشگاه تست محیط سامسونگ

بله تنها تست فیزیکی دکمه‌ها کافی نیست؛ بلکه ممکن است دکمه‌ها در محیط‌های با رطوبت زیاد و یا حتی گرمای زیاد در معرض آسیب قرار بگیرند. با این حساب و از آنجایی‌که محصولات سامسونگ در محیط‌ها و نقاط مختلی از جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، پس باید به این موضوع نیز توجه شود. درنتیجه در آزمایشگاه مربوطه کارشناسان تمام محیط‌ها و با شرایط آب و هوایی مختلف را که در سراسر جهان شاهد آن هستیم، مورد آزمایش قرار می‌دهند. همچنین برای این کار فردی در نظر گرفته شده است تا در شرایط شبیه‌سازی شده از گوشی استفاده کند.

7- آزمایشگاه آکوستیک

در این قسمت صدای دستگاه با استفاده از کامپیوترهای مختلف تست خواهد شد. این تست‌ها شامل تست زنگ تلفن، صحبت با تلفن و همچنین در زمان استفاده از یک هدست بلوتوث‌دار خواهد بود. تست مربوطه در دو اتاق انجام می‌شود که یکی از اتاق‌ها عاری از نویز و هرگونه سروصدایی است و دیگر اتاق یک محیط واقعی را با صداهای احتمالی و عادی شبیه‌سازی خواهد کرد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402