کلیف بلزینسکی رسماً با دنیای بازی‌ سازی خداحافظی کرده است
نویسنده:ابراهیم نجف پور
ارسال شده در:29 آبان 1397، 22:00

کلیف بلزینسکی رسماً با دنیای بازی‌ سازی خداحافظی کرده است

خالق سری بازی‌های معروف Gears of War، کلیف بلزینسکی (Cliff Bleszinski)، دیگر طرف بازی‌سازی نخواهد رفت و به‌طور رسمی ساخت بازی را کنار گذاشته هست.

در ماه نوامبر 2005 بود که کنسول ایکس باکس 360، به‌طور رسمی توسط کمپانی مایکروسافت در سرتاسر جهان عرضه شد و این کنسول در اوایل حیات خود، نیازمند به عنوانی در سبک سوم شخص بود که در کنار دیگر رقبا، یعنی سونی و نینتندو، قد علم کند؛ وظیفه ساخت این عنوان مهم و حیاتی، بر گردن استودیو اپیک گیمز (Epic Games) افتاد و بازی Gears of War، با رهبری کلیف بلزینسکی در سال 2006، عرضه شد. کلیف بلزینسکی، بعد از عرضه Gears of War، به‌سرعت پله‌های ترقی را طی کرد و توانست نام خود را در کنار مشهورترین سازندگان در صنعت بازیسازی قرار دهد.

LawBreakers

بعد از عرضه دنباله‌های موفق Gears of War که به ترتیب قسمت دوم و سوم آن در سال‌های 2008، 2011 و زیر نظر کلیف بلزینسکی، عرضه‌شده بود، این سازنده معروف در سال 2014، استودیو اختصاصی خود را به نام باس کی پروداکشنز (Boss Key Productions)، تأسیس کرد؛ ولی ظاهراً قرار نبود که این بار Cliff Bleszinski و همچون گذشته، موفق و قدرتمند در صنعت بازسازی حضور داشته باشد.

بعد از اینکه در سال 2014، راه Cliff Bleszinski و استودیو ایپک گیمز از هم جدا شد، این سازنده تصمیم گرفت که عنوانی شوتر و آنلاین محور بانام LawBreakers را بسازد. کلیف بلزینسکی به‌شدت به موفقیت بازی LawBreakers، ایمان داشت ولی این بازی، مطابق پیش‌بینی‌ها پیش نرفت و باعث شد که استودیو بأس کی پروداکشنز در اولین روزهای حیات خود، شکست سنگینی را تجربه کند.

اخیراً، کلیف بلزینسکی در صفحه توییتر خود اعلام کرده است که اصلاً دیگر به فکر بازی‌سازی نیست و به‌نوعی دور آن را خط کشیده است؛ کلیف بلزینسکی می‌گوید:

بعد از تعطیل شدن استودیو، من تمامی حقوق و هزینه‌های درمانی کارکنان باس کی پروداکشنز را پرداخت کردم و خوشبختانه، آن‌ها توانستند تا پیدا کردن شغل جدید، مشکلی در رابطه با هزینه‌های خانواده خود نداشته باشند. ولی خود من، نزدیک به دو سال هیچ حقوقی دریافت نکردم. من می‌دانم که همه شما ناراحت هستید، اما به خاطر همین مشکلات ایجادشده هست که دیگر سمت بازی‌سازی نخواهم رفت و هرگز عنوان جدیدی را نخواهم ساخت.

لازم به ذکر است که استودیو بأس کی پروداکشنز، اوایل امسال بود که برای همیشه بسته شد.

899x505 (700x393)
128.37 KB
برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha
هاتف پوررجبی 30 آبان 1397، 03:17

سنم که کم‌تر بود عاشق کلیفی بی و جان کارمک بودم و واقعاً خیلی نارحت کننده هست که این دو نفر از صنعت گیم فاصله گرفتن :(