10 هتل متروکه برای گردشگران کنجکاو

ده هتل متروکه/10 abandoned hotels
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هیچ چیز ازدست زمان در امان نیست. هتل‌های بزرگ که روزی در اوج می‌درخشیدند به دلیل عوامل مختلف به ساختمان‌هایی متروکه تبدیل می‌شوند و آن‌چه از تمام زیبایی‌شان باقی می‌ماند، تلی از خاک و انبوه وسایل شکسته است.

همچنین بخوانید :

هتل‌های لوکس و تصاویر محسور کننده از سفرهای بی‌دغدغه، رستوران‌های شیک با مبلمان و دکورهای طراحی شده‌ی ویژه و دیوارهای نگارگری شده زیبایشان سبک قدیمی مرسوم زمان خود را به خوبی نمایش می‌دهند. اما هر چیز در گذر زمان به سرعت دستخوش تغییر می‌شود و «داس دروگر زمان» چهره تمام آنها را تغییر می‌دهد و آنها را به خرابه‌هایی ترک شده بدل می‌کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

معرفی 10 هتل متروکه جهان که کنجکاوی شما را بر می انگیزد

جنگ، شرایط آب و هوایی، مشکلات اقتصادی و فاجعه‌های انسانی از تمام این مکان‌های زیبا و پرابهت مخروبه‌هایی اسرارانگیز به جای می‌گذارند. در این مطلب، از جای جای جهان، 10 هتل‌ از بهترین هتل‌های زمان خود که امروزه به مکان‌هایی متروکه تبدیل شده‌اند را معرفی خواهیم کرد.

 


1- شراتون راروتونگا، جزایر کوک


Sheraton Rarotonga, Cook Islands

شراتون راروتونگا (Sheraton Rarotonga) در امتداد جاده ساحلی  یکی از جزایر کوک قرار دارد. گرچه تا به حال مسافری در آن اقامت نکرده است اما هنوز بر روی گوگل مپس نشان داده می‌شود. ساکنان محلی آن را « هتل‌ قلب شکسته» می‌خوانند. در واقع، پروژه‌ی ساخت هتل، نزدیک بود این کشور کوچک اقیانوس آرام را ورشکسته کند.

این هتل دویست اتاق دارد که تمامی آنها کاشی‌کاری، لوله‌کشی و برق‌کشی شده‌اند و تمامی‌شان سیستم تهویه مطبوع دارند. برخی از اتاق‌ها کفپوش شده و مبله‌اند. اما امروزه جز چند باند محلی و چند تن دیگر که به صورت غیرقانونی در آن اقامت گزیده‌اند، ساکنین دیگری ندارد.

بنای این هتل‌ در دهه 1980 شروع شد اما درست زمانی که کار ساخت ساز در مراحل نهایی بود، به دلیل اتهامات اختلاس که به این پروژه وارد شد، حامیان مالی آن پا پس کشیدند.

مکان این هتل بر روی نقشه

 


2- سوفیتل هیوا، هوآهینه، پلی نزی فرانسه


Sofitel Heiva, Huahine, French Polynesia

سوفیتل هیوا (Sofitel Heiva) در گوشه‌ای منزوی در جزیره هوآهینه واقع در پلی نزی فرانسه ساخته شده است. از دور،خانه‌های ییلاقی آن بر روی آب هنوز اغوا کننده‌اند و به نظر می‌رسد که هنوز باغبانی از باغ گیاهان سرسبزش نگهداری و مراقبت می‌کند.

نزدیک‌تر که برویم، درمی‌یابیم که این هتل زیبا ملکی خالی از سکنه است که به دست عناصر طبیعی ویران شده، سقف تمام خانه‌های ییلاقی فروریخته و در خطر ویرانی کامل است.

ده سال از زمانی که آخرین مسافر این مکان را ترک کرد می‌گذرد. از آن زمان تاکنون این هتل‌ یادبودی غم‌انگیز از رکود اقتصادی این جزیره تفریحی است.

اما خبر خوب این است که در فوریه 2018 یک گروه سرمایه‌گذاری کالیفرنیایی به نام مگا 5 علاقمند به سرمایه‌گذاری در این مکان برای بازسازی و استفاده آن به عنوان یک مجتمع رفاهی است.

مکان این هتل بر روی نقشه

 


3- لی پلازا، دیتروید، ایالت میشیگان


Lee Plaza, Detroit, Michigan

دیترویت پنج سال پیش در مرز ورشکستگی قرار داشت اما امروز، این شهر کم کم بازسازی می‌شود اما هنور بیشتر ساختمان‌های بزرگ این شهر خاک می‌خورند. گراند استاتلر، هتل‌های تودلر و مادیسون-لنوکس رفته‌اند و تنها لی پلازا (Lee Plaza)، برج بلند سال 1929 که دکوراسیونی کاملا هنری داشت، بازمانده متروک دوران ثروت این شهر است.

این هتل بیش از دو دهه است که تعطیل شده. ساختمان پانزده طبقه چارلز با معماری اصیلش با این که نامش در لیست ثبت آثار تاریخی و فرهنگی ایالات متحده جای گرفته و دستور حفاظت از آن صادر شده، تخریب گشته و در وضعیت بدی قرار دارد.

عکس‌هایی از داخل ساختمان هتل نشان از عظمت و شکوه سابق آن دارند و نیز گواهی تراژیک و غمناک سقوط دیتروید از اوج ثروت به ورشکستگی است. با این همه، امیدها برای بازسازی این هتل زنده شده است. طرح‌های مختلفی برای بازسازی و توسعه این هتل مطرح شده و در سپتامبر 2018 پنجره‌های پلکسی گلس در هتل نصب گردیده است.

موقعیت: این هتل‌ با پلاک 2240 در بلوار گراند غربی دیترویت ایالت میشگان قرار دارد.

 


4- هتل‌ ریوگ‌یانگ، پیونگ‌یانگ، کره شمالی


Ryugyong Hotel, Pyongyang, North Korea

اگر بخواهیم از بزرگترین حماقت‌های دست ساخته بشر صحبت کنیم، نام هتل ریوگ یانگ (Ryugyong) در صدر لیست جای خواهد گرفت. ساخت این هتل در سال 1987 به عنوان یادبودی برای رهبر ابدی کره شمالی، کیم ایل سونگ آغاز شد. در ابتدا قرار بود این هتل بلندترین هتل جهان باشد، اما بعدها به بزرگترین مایه شرم ایالت استالینی بدل شد.

این برج 330 متری که سه هزار اتاق دارد، یک هرم 150 طبقه‌ای است که هنوز هیچ مسافری در آن اقامت نکرده است. سال 2018 یک تلوزیون ال ای دی بزرگ در نمای خارجی ساختمان نصب شد. با این همه هنوز برنامه‌ای بلند مدت برای استفاده از این هتل وجود ندارد.

مکان این هتل‌ بر روی نقشه

 


 5- هتل رناکسه، پنوم پنه، کامبوج


Hotel Renakse, Phnom Penh, Cambodia

هتل تاریخی مشهور رناکسه (Renakse) در ساحل، روبه‌روی کاخ سلطنتی در Tonle Sap در تقاطع Mekong واقع شده است. این هتل ابتدا ساختمان دادگستری سلطنتی بود و در سال 1979 اولین دولت بعد از Khmer Rouge در آن جای گرفت. این هتل با سبک خاص خود، تحت مالکیت حزب مردمی کامبوج قرار داشت.

در سال 2008، در یک معامله جنجالی، هتل به یک شرکت خصوصی که با حزب حاکم در ارتباط بود فروخته شد. ساکنین پنوم پنه و افراد که نگران این بنا بودند برای حافظت از آن کمپین امضا تشکیل دادند اما هنوز آینده این هتل مشخص نیست.

مکان این هتل بر روی نقشه

 


6- ورشا، فاماگوسا، قبرس


ورشا، فاماگوسا، قبرس/Varosha, Famagusta, Cyprus

منطقه واروشا (Varosha) در فاماگوستا شهر قبرس زمانی پاتوق افراد مشهوری چون الیزابت تیلور و بریژیت باردو بود. برخی این منطقه را معروفترین جاذبه ساحلی جهان می‌دانستند.

زمانی که در سال 1974 ترکیه به قبرس حمله کرد، واروشا صحنه درگیری‌های خونین شد. از آن سال به بعد این قسمت از جزیره که زمانی بهشت تفریحی به حساب می‌آمد، محصور و ورود افراد به آن ممنوع شد. به دلیل کم بودن مسافرین، نه یک هتل بلکه ده‌ها هتل در این مناطق، متروک و خالی از سکنه شده‌اند.

هتل ارگو، استریاس، فلوریدا و کینگ جورج تنها چند هتل‌ از دها هتل‌ لوکسی است که احتمالا دیگر هیچ مسافری را پذیرش نخواهند کرد.

مکان این هتل بر روی نقشه

 


7- ایگلو سیتی، آلاسکا


gloo City, Alaska, United States

اگر در بزرگراه جرج پارک آلاسکا رانندگی می‌کنید، در طول این جاده نزدیکی کانتول به دنبال هتل‌ عجیب و غریب ایگلو (Igloo) بگردید. درنگاه اول شاید به نظر برسد که این مکان یک تاسیس نظامی و یا یک سفینه فضایی فراموش شده باشد، اما اینجا هتلی است که ساخت آن در دهه 1970 شروع شده بود اما به دلیل نقض مقررات ساخت و ساز، هیچ‌گاه افتتاح نشد. این مکان سالها به عنوان فروشگاه هدایا و سوغاتی و نیز پمپ بنزین به مردم خدمت کرد اما امروزه تنها متروکه‌ای از آن باقی مانده است.

این هتل‌ محل جولان گروه‌های خرابکار و حیوانات وحشی است. پس فراموش نکنید که ورود به این مکان ریسک بزرگی است. اگر با وجود دانستن خطرات موجود هنوز می‌خواهید از این هتل‌ دیدن کنید به یاد داشته باشید که عواقب هر اتفاقی به عهده شخص شما خواهد بود.

مکان این هتل‌ بر روی نقشه

 


ال هتل دل سالتو، کلمبیا


هتل سالتو/El Hotel del Salto

ال هتل دل سالتو (El Hotel del Salto) با منظره دلفریبش از آبشار Tequendama رودخانه Bogota در سی کیلومتری جنوب غربی پایتخت کلمبیا قرار دارد. بیست سال است که این هتل‌ زیبا، خالی از سکنه است. صرف‌نظر از زیبایی خیره‌کننده آن، رودخانه این منطقه یکی از آلوده‌ترین مناطق جهان به شمار می‌آید. علاوه بر آن، عنوان «هتل‌ تسخیر شده»، مهمانانی که قصد اقامت در این هتل داشته‌اند را فراری می‌دهد.

آبشار این منطقه یکی از جاهایی است که افراد زیادی در آن دست به خودکشی می‌زنند. همین موضوع با شهرت تسخیرشدگی هتل دست به دست هم داده و سرنوشت سیاهی را برای این هتل رقم زده است. این هتل در سال 1928 برای شهروندان خاص کلمبیا ساخته شد. امروزه این مکان تبدیل به موزه تنوع زیستی و فرهنگ شده است و دیگر هیچ مسافری را پذیرش نخواهد کرد.

مکان این هتل بر روی نقشه

 


9- هتل‌ پلیسیا، پریپیات، اوکراین


هتل پلیسیا، پریپیت، اوکراین/Hotel Polissya, Pripyat, Ukraine

هتل‌ پلیسیای (Polissya) ده ساله و هشت طبقه، همراه با پنج هزار شهروند این شهر بعد از انفجار راکتور هسته‌ای چرنوبیل در اوریل سال 1986 به سرعت تخلیه شد. ابن هتل‌ بلندترین ساختمان این شهر بوده و هم اکنون همچون یادبودی غم‌انگیز از این حادثه شوم پا برجا ایستاده است.

موج جدید توریست‌هایی که از مناطق فاجعه زده دیدن می‌کنند، برای دیدن و عکاسی از مناطق متروک اطراف، از پشت بام این هتل‌ استفاده می‌کنند. این هتل‌ با پارک تفرحی اسرارانگیز، دبیرستان و استادیوم، بازدید از این شهر را به تجربه‌ای ناخوشآیند بدل می‌کند.

مکان این هتل‌ بر روی نقشه

 


10- هتل ناشناخته، وینتیان، لائوس


هتل ناشناخته/Unknown hotel, Vientiane, Laos

برخی از هتل‌های متروکه معرف به دلیل تاریخچه لوکسی که داشتند مشهور شده‌اند و برخی دیگر نیز به خاطر ناشناخته بودنشان در بین مردم به شهرت دست یافتند. این پانسون با این که هنوز چند نفر در طبقه همکف آن ساکن هستند، متروک و مخروب در ساحل رودخانه واقع شده است.

این مکان که به وضوح به دوران استعمار فرانسه بر می‌گردد احتمالا بین دهه‌های 1920 و 1930 فعال بوده است. البته شایان ذکر است که هیچ تاریخچه‌ای برای این مکان ثبت نشده است که درستی این احتمال را ثابت کند. اینکه چه اتفاقاتی در این هتل‌ متروکه روی داده است، کسی نمی‌داند.

مکان این هتل‌ بر روی نقشه
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402