استفاده لینکدین از ۱۸ میلیون آدرس ایمیل برای تبلیغات در فیسبوک

استفاده لینکدین از ۱۸ میلیون آدرس ایمیل برای تبلیغات در فیسبوک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پس از رسوایی‌های فراوان فیسبوک حال ظاهرا نوبت به لینکدین رسیده که از آدرس ایمیل ۱۸ میلیون غیرکاربر لینکدین برای تبلیغات در فیسبوک استفاده کرده است.

لینکد‌ین (LinkedIn) شبکه محبوب کسب و کار دچار مشکل شده است. حفظ حریم کاربری در دنیای فناوری و ارتباطات از اهمیت بالایی برخوردار است. کاربران هرروز با اخبار جدیدی درباره نقض حریم کاربری در دنیای تکنولوژی مواجه می‌شوند. پس از رسوایی‌های پی‌در‌پی فیسبوک در رابطه با نقض حریم خصوصی کاربران شبکه آنلاین TechCrunch گزارشی را منتشر کرده است که شبکه اجتماعی محبوب کسب و کار را زیر سوال می‌برد.

 LinkedIn / لینکداین

هفته پیش کمیسیون محافظت از داده‌ها در ایرلند گزارش فعالیت‌های این کمیسیون طی شش ماه نخست سال 2018 را در TechCrunch منتشر کرده است. این کمیسیون در گزارش مزبور به شکایتی علیه لینکدین اشاره می‌کند و این شبکه اجتماعی کسب و کار را متهم کرده که برای تبلیغات در فیسبوک از آدرس ایمیل کاربرانی استفاده کرده که جزو کاربران این شبکه نیستند.

پس از طرح شکایت علیه لینکدین، کمیسیون محافظت از داده حسابرسی خود را آغاز کرد. نتیجه حسابرسی‌ها نشان می‌دهند شبکه مجازی لینکدین که بعنوان مناسب‌ترین شبکه کسب و کار اجتماعی شهرت دارد مقررات محافظت از داده‌ها را نقض کرده است. به نقل از وب‌سایت TechCrunch در این گزارش، این شبکه کسب و کار آنلاین در تلاش برای افزایش پایگاه کاربری خود «آدرس ایمیل‌های هش شده نزدیک به 18 میلیون نفر را پردازش کرده است که جزو کاربرانش نیستند»، سپس با استفاده از این ایمیل‌ها از طریق تبلیغات سراغ کاربران فیسبوک رفته است.

بنا به گزارش TechCrunch، بسیاری از شرکت‌ها پیش از اجرای مقررات جدید اروپا برای داده‌ها، عملیات پردازش داده‌ای‌شان را به ایرلند منتقل کردند. کمیسیون حفاظت از داده‌ها می‌گوید:

نهایتا این شکایت بشکل مسالمت آمیز و دوستانه‌ای حل و فصل شد و عملیات لینکدین متوقف گردید.

البته در این گزارش نگرانی دیگری «در رابطه با مسائل سیستماتیک بزرگتری» وجود دارد، به همین منظور کمیسیون محافظت از داده‌ها تحقیقات سری دوم را آغاز کرد تا مشخص شود که آیا لینکدین «اقدامات سازمانی و امنیتی فنی» لازم را اتخاذ کرده است یا خیر.

در بررسی‌های انجام شده مشخص گردید که وب‌سایت لینکدین «پیش محاسبه یک شبکه حرفه‌ای پیشنهادی برای کاربران غیرعضو لینکدین را انجام می‌داد». کمیسیون محافظت از داده‌ها سپس به لینکدین دستور توقف و حذف تمام داده‌های موجود تا قبل از اردیبهشت (می) 2018 داد.

کمپانی لینکدین در بیانیه‌ای که برای TechCrunch فرستاد عنوان می‌کند:

شرکت لینکدین در انجام بررسی‌ها نهایت همکاری را با کمیسیون داشته است و از اینکه خارج از روال و رویه همیشگی خود موجب آزردگی کاربران شده صمیمانه از آن‌ها عذرخواهی می‌کند. تمام اقدامات مقتضی صورت گرفته‌اند و قول می‌دهیم که چنین اتفاقی دیگر هرگز رخ نخواهد داد.

سخن پایانی

برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازامگ همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 163.5 میلیون دلار
    سریع و خشن 9
    اکران: 25 ژوئن 2021
  • 157.5 میلیون دلار
    یک مکان آرام 2
    اکران: 28 می 2021
  • 154.8 میلیون دلار
    بیوه سیاه
    اکران: 09 جولای 2021
  • 51.4 میلیون دلار
    Space Jam: A New Legacy
    اکران: 16 جولای 2021
  • 50 میلیون دلار
    بچه رئیس 2
    اکران: 02 جولای 2021
  • 40.4 میلیون دلار
    The Forever Purge
    اکران: 02 جولای 2021
  • 16.9 میلیون دلار
    Old 2021
    اکران: 23 جولای 2021
  • 13.4 میلیون دلار
    Snake Eyes
    اکران: 23 جولای 2021
  • 7 میلیارد تومان
    دینامیت
    اکران: 10 تیر 1400
  • 1.5 میلیارد تومان
    خورشید
    اکران: 27 آبان 1400
  • 1.36 میلیارد تومان
    هفته‌ای یک بار آدم باش
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 950 میلیون دلار
    تک خال
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 257.43 میلیون تومان
    پیشی میشی
    اکران: 08 مهر 1400
  • 184 میلیون تومان
    خون شد
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 90 میلیون تومان
    لاله
    اکران: 27 اسفند 1399
  • 84 میلیون تومان
    آقای سانسور
    اکران: 26 شهریور 1400