استفاده سامسونگ از تصویر ثبت شده با دوربین DSLR، برای تبلیغ گلکسی A8 استار

سامسونگ گلکسی A8 استار / Samsung Galaxy A8 star
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بر اساس اعلام یک عکاس، این گونه به نظر می‌رسد که سامسونگ برای تبلیغ قابلیت‎های گوشی گلکسی A8 استار، از تصویر گرفته شده با یک دوربین DSLR استفاده کرده است.

یکی از تصاویر تبلیغاتی که در صفحه تبلیغ سامسونگ هنگ کنگ برای گوشی گلکسی A8 استار منتشر شده، شبهه برانگیز است. این تصویر که در پایین هم مشاهده می‌کنید، قابلیت فوکوس زنده (Live Focus) را به تصویر می‌کشد و این که کاربر چطور می‌تواند افکت بوکه را هر قدر که می‌خواهد کم یا زیاد کند. در حقیقت نکته اینجاست که این تصویر با همان گوشی گرفته نشده است.

این نکته بسیار جالب است؛ چرا که سامسونگ دقیقا همبن کار را اوایل سال میلادی، در دو توئیت خود در صفحه سامسونگ برزیل، در مورد گوشی گلکسی A8 کرده بود. ظاهرا، قرار دادن یک تصویر سلفی برای تبلیغ یک گوشی هوشمند که در واقع با همان گوشی گرفته نشده و سپس عنوان سامسونگ را در کنار تصویر قرار دادن، از نظر این شرکت تبلیغات دروغ نیست. آن دو توئیت مربوطه بعد از مدتی از حساب کاربری این شرکت حذف شدند.

عکاس این عکس شخصی به نام دونجا جونجیچ است که از خودش عکس گرفته بود. او زمانی متوجه این مسئله شد که به او خبر دادند تصویرش از طریق سایت EyeEm به سایت Getty فروخته شد. او فورا جستجوی عکس را جستجو کرد و بر اساس گفته خودش، اولین عکس‌العمل او خنده‌ای از ته دل بود. البته او به خاطر کار سامسونگ نخندید، بلکه به خاطر فرآیند فتوشاپ روی چهره خود خنده‌اش گرفت.

دست کم این طور به نظر می‌رسد که سامسونگ به صورت رسمی حقوق استفاده از تصویر مورد نظر را خریداری کرده، اما وقتی تصویر به نمایش درآمده با محصول تبلیغ شده گرفته نشده، استفاده از آن به عنوان تبلیغ به چه معناست؟ به نظر می‌رسد که این کار جدیدی نیست و سازندگان گوشی‌های هوشمند آن را بسیار انجام می‌دهند.

سخن پایانی

احتمالا باید منتظر بمانیم تا در آینده قوانینی برای محافظت از مشتریان در این حوزه و در مورد تبلیغاتی این چنینی وضع شود. اما نکته قابل ذکر آن است که سامسونگ تنها شرکتی نیست که این کار را انجام داده است؛ هواوی نیز دقیقا همین کار را در مورد گوشی هواوی نوا 3i انجام داد و وقتی کاربران متوجه دروغین بودن تصویر شدند، تنها به توجیه کار خود پرداخت و در یک ویدئوی تبلیغاتی دیگر، جمله‌ای را با این مضمون به کار برد: «تصاویر گرفته شده توسط این محصول تزئینی هستند». نظرات خود را در پلازا با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402