منظور از «الیت گیمینگ» در اسنپدراگون 855 چیست؟

اسنپدراگون الیت گیمینگ / اسنپدراگون 855/ snapdragon 855/ snapdragon elite gaming
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اسنپدراگون 855 جدیدترین پردازنده کوالکام است که در جریان معرفی با اصطلاح اسنپدراگون الیت گیمینگ (Snapdragon Elite Gaming) توصیف شد. با ما همراه باشید تا ببینیم چنین توصیفی دقیقا به چه معنا است.

در جریان برگزاری نشست اسنپدراگون 2018 که در هاوایی برگزار شد، کوالکام از پردازنده اسنپدراگون 855 خود رونمایی کرد. این در حالی بود که در این نشست اصطلاح اسنپدراگون الیت گیمینگ (Snapdragon Elite Gaming) برای اولین بار بیان شد. با ما همراه باشید تا ببینیم که این اصطلاح به چه معنی است، چراکه احتمال می‌رود در آینده بیشتر با آن مواجه شویم.

گفتنی است که عبارت اسنپدراگون الیت گیمینگ، یک ویژگی نیست اما اصطلاحی برای توصیف سطح بالایی از پردازش‌ها است که تجربه خوبی را برای کاربر در بستر اسنپدراگون، در زمان بازی رقم می‌زند. به بیان دیگر این اصطلاح به قدرت بالای اسنپدراگون کوالکام برای اجرای طیف وسیعی از بازی‌ها در گوشی‌های هوشمند اشاره دارد. جالب است بدانید اسنپدراگون 855 اولین سخت افزاری است که با اصطلاح اسنپدراگون الیت گیمینگ معرفی می‌شود. با این حساب ما می‌توانیم با این سطح از ارتقا و کارایی بالا به نگرش آینده‌نگرانه کوالکام در زمینه تولید پردازنده‌های قدرتمند مناسب موبایل امیدوار باشیم. به‌طورکلی اسنپدراگون الیت گیمینگ با ترکیبی از عملکرد گرافیک ارتقایافته، صدای باکیفیت و پشتیبانی از بازی آنلاین تعریف می‌شود که در ادامه به توضیح هر یک از این خصوصیات می‌پردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

اسنپدراگون الیت گیمینگ

عملکرد گرافیکی و کیفیت بالا

این ویژگی شاید به طور صریح به گرافیک قابل پشتیبانی اشاره نکند اما بنا بر ادعای کوالکام، اجرای سریع‌تری را به ارمغان می‌آورد. درواقع همان‌طور که احتمالا نیز در جریان هستید اسنپدراگون 855 از سرعت بالایی در اجرای برنامه‌ها برخوردار بوده و هر نوع برنامه و یا بازی موبایلی را می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا نماید. پس لقب الیت گیمینگ می‌تواند برازنده چنین پردازنده‌ای باشد.

بازی موبایلی با گرافیک بالا/ gaming phone

معمولا در دنیای گیمینگ که شامل بازی‌های کامپیوتری و موبایلی است، گرافیک نقش مهمی ایفا می‌کند. درواقع اینکه سیستمی بتواند بازی انیمیشنی پر حجمی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا نماید، باید به پردازنده گرافیکی سطح بالایی مزین باشد. این در حالی است که اسنپدراکون 855 این ویژگی را دارد و به میزان 20 درصد از پردازنده اسنپدراگون 845 عملکرد سریع‌تری را به نمیاش می‌گذارد.

همچنین بخوانید :

این در حالی است که کوالکام در این زمینه سروصدای زیادی به پا کرده است. به‌طوری که سطح اجرای بازی‌ها با پردازنده جدید بالا رفته و می‌تواند بروزترین بازی‌های اندرویدی را در بستر خود اجرا نماید، به‌طوری که اجرای بازی‌ها در موبایل با آنچه که در کامپیوترهای رومیزی امروزی شاهد آن هستیم، تفاوت چندانی نخواهد داشت.

با این حساب می‌توانیم بگوییم، اگر یک بازی با رابط برنامه‌نویسی ولکان 1.1 (Vulkan 1.1 API) نوشته شده باشد، دارای حجم بالا و کیفیت اجرای فوق‌العاده خواهد بود که به نیروی سخت افزاری زیادی نیز جهت اجرا و لود شدن نیاز خواهد داشت. حالا هرچه کیفیت کارت گرافیک موبایل ارتقا یابد، ممکن است حتی بتوانند قدرت کامپیوترهای امروزی را نیز زیر سوال ببرند.

علاوه بر این‌ها توان محاسباتی بالای پردازنده اسنپدراگون 855 اجازه می‌دهد تا بازی‌هایی با کیفیت HDR در گوشی‌های مبتنی بر اندروید اجرا شود. به‌طوری که پردازنده لایه به لایه به پردازش ویدیوها می‌پردازد. درواقع روند اجرا به مانند ذخیره یک ویدیو پس از ویرایش یا به عبارتی مرحله رندر خواهد بود. علاوه بر این امکان اضافه شدن لایه افکت نهایی برای تغییر جزئیات و سوژه نیز وجود خواهد داشت.

بازی موبایلی واقعیت افزوده / virtual reality mobile game

با مشخصاتی که از اسنپدراگون 855 داریم می‌توانیم بگوییم که بازی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به راحتی بر روی این پلتفرم اجرا خواهند شد و تجربه کاربری بالایی که نتیجه اجرای بدون تاخیر دستورات است را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. کوالکام در این زمینه گفته است که در این راستا بهینه‌سازی‌های خاصی را در اسنپدراگون اعمال کرده‌اند تا توان محاسباتی آن نیز بالا برود. همچنین پشتیبانی از ویدیوی 4K که نهایت ویژگی نمایش یک تلویزیون است، از طرف پردازنده اسنپدراگون 855 نیز پشتیبانی می‌شود.

 

پشتیبانی از کیفیت بالای صدا در اسنپدراگون 855

کیفیت صدا از دیگر موارد مهم در زمان اجرای بازی‌ها است که توسط پردازنده جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 پشتیبانی می‌شود. درواقع صدای باکیفیت گوشی‌هایی که از این پردازنده استفاده می‌کنند دارای حداقل زمان تاخیر بوده و در اتصالات بلوتوثی حتی برای صداهایی با کیفیت HD نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

Hi-Res AUDIO

همچنین جالب است بدانید که پردازنده اسنپدراگون 855 از قابلیت‌های قابل تحسین دیگری بهره می‌برد. به‌عنوان مثال پشتیبانی از صدای آکوئستیک و تبدیل صدای آنالوگ به دیجیتال، لغو نویز و صدای فراگیر از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود. و شاید در این زمینه تنها کافی است که بگوییم این پردازنده از کیفیت صدا مانند Hi-Res پشتیبانی می‌کند.

 

تجربه بازی آنلاین

همان‌طور که می‌دانید اکثر بازی‌های موبایلی به صورت آنلاین و در بستر اینترنت اجرا می‌شوند. با این حال بازی‌ها گرافیکی نیازمند فرایندی هستند که در دستگاه اندرویدی نیز با همان کیفیت اجرا شوند. پس لازم است که یک پردازنده پرچمدار به مانند اسنپدراگون 855 مجموعه نیازهای بازی برای اجرا در موبایل را پوشش دهد.

یکی از این نیازها پاسخگویی با تاخیر حداقلی است. در این راستا پردازنده اسنپدراگون الیت گیمینگ از ارائه سرویس‌های باکیفیت بهره می‌برد. به‌طوری‌که سیستم با این پردازنده قادر خواهد بود تا فرایندهای مربوط به بازی را در زمان بازی در الویت قرار دهد و بدین وسیله بتواند اجرای راحت و روان با حداقل تاخیر ممکن را برای کاربران و گوشی‌های اندرویدی به ارمغان بیاورد.

نمونه ای از یک بازی آنلاین / online game

علاوه بر این پشتیبانی از شبکه 5G و همین‌طور نرخ 60 فریم در ثانیه این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران بتوانند با استفاده از موبایل‌های اندرویدی مزین به اسنپدراگون 855 به راحتی و بدون دردسر به بازی‌های آنلاین بپردازند.

 

سخن پایانی

شکی نیست که اصطلاح اسنپدراگون الیت گیمینگ می‌تواند توصیفی برای همه ویژگی‌هایی باشد که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم و پردازنده اسنپدراگون 855 را به یک پردازنده گیمینگ تبدیل می‌کند. درواقع این اصطلاح به طور کلی ویژگی‌های گرافیک باکیفیت، پشتیبانی از بالاترین کیفیت صدا و اجرای بازی‌های آنلاین را در خود جای داده است. ازآنجایی‌که امروزه تعداد کاربران و طرفداران بازی‌های آنلاین موبایلی بیشتر از طرفداران بازی‌های کامپیوتری دسکتاپ هستند، درنتیجه کوالکام قصد دارد در این زمینه اجرای باکیفیت‌ترین بازی‌ها را تحت پوشش خود قرار دهد. همچنین عملکرد منحصربه‌فردی را در این زمینه به نمایش بگذارد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402