بنر نوروز دومیبنر نوروز دومی

هشتگ های اینستاگرام و هرآنچه باید در مورد نحوه استفاده از آنها بدانید

استفاده از هشتگ در اینستاگرام به گونه‌ای مرسوم شده که امروزه در بسیاری از پست‌های آن یافت می‌شود. در این مطلب نگاهی جامع به هشتگ های اینستاگرام می‌اندازیم و انواع و نحوه استفاده از آن‌ها را به صورت کامل توصیف می‌کنیم.

هنگامی که صحبت از هشتگ در اینستاگرام می‌شود، به نظر بسیاری این موضوع بسیار پیچیده می‌آید. برخی از کاربران از آنها متنفرند و برخی دیگر بیش از حد از آنها خوششان می‌آید. اما، آیا می‌دانستید که پست‌های اینستاگرامی با حداقل یک هشتگ به طور میانگین 12.6 درصد بیشتر از پست‌های بدون هشتگ دیگران را به خود جذب می‌کنند؟

در این مقاله قصد داریم تا به شما کمک کنیم تا به اطلاعات کاملی در مورد هشتگ در اینستاگرام دست یابید و بتوانید تعداد دنبال‌کنندگان و لایک‌های خود را افزایش دهید. چگونگی گذاشتن هشتگ های اینستاگرام را به صورت راهبردی بیاموزید و قدم‌های لازم را برای اجرای یک راهبرد هشتگ موثر یاد بگیرید تا در دسترسی به کمپین‌های مارکتینگ مناسب اینستاگرامی موفق عمل نمایید.

 

#1 چرا باید از هشتگ های اینستاگرام استفاده کنید؟

ویژگی‌های مختلف اینستاگرام به سرعت تکامل می‌یابند (به خصوص در سال 2018)، اما چیزی که هیچ تغییری نکرده، اهمیت و ضرورت هشتگ است. در حال حاضر، تهیه کردن یک راهبرد موثر و مخصوص برای هشتگ یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌تواند کاری کند تا پست‌های اینستاگرامی شما توسط مخاطبین بیشتری مشاهده شود و با توجه به اینکه چگونه هشتگ‌های خود را هدف‌گذاری می‌کنید، این به معنای علاقه‌مند کردن مخاطبین، افزایش تعداد دنبال‌کنندگان و همین طور مشتریان بیشتر است.

البته، این بدان معنا نیست که هشتگ های اینستاگرام نیز هیچ تغییری نکرده‌اند! تنها در یک سال گذشته، اینستاگرام ده‌ها ویژگی هشتگ جدید و همین طور قابلیت‌های تازه و حتی امکان ردیابی بهتری را نیز ارائه نموده است. موارد زیر برخی از مهم‌ترین آنها است:

 

موفقیت هشتگ اینستاگرام خود را با استفاده از آمار بازدید پست خود ردیابی نمایید

این مورد یکی از دلایل آن است که کاربران می‌توانند نسخه مورد استفاده خود را به پروفایل تجاری اینستاگرام تغییر دهند. همین اواخر، این اپلیکیشن نوعی قابلیت آنالیز را اضافه کرده که با آن، کاربران می‌توانند تشخیص دهند هشتگ‌های آنها تا چه میزان برای پست‌ها بازدید به همراه آورده است.

برای دسترسی به این اطلاعات، یک پست را باز کنید و روی گزینه View Insights که در قسمت زیر آن قرار گرفته بزنید.

هشتگ‌های اینستاگرامی - Instagram Hashtags

در صورتی که صفحه را به سمت بالا بکشید، به اطلاعات کاملی از آن پست دست می‌یابید، از جمله چگونگی دسترسی به آن، بازخوردها و همین طور، تشخیص این مسئله که افراد مشاهده‌کننده پست شما، چگونه شما را یافته‌اند.

هشتگ‌های اینستاگرامی - Instagram Hashtags

 

از این پس می‌توانید هشتگ‌های اینستاگرام را دنبال کنید

یکی دیگر از جدیدترین به‌روزرسانی‌های اینستاگرام این بوده که اوایل امسال سازندگان این اپلیکیشن نوعی امکان دنبال کردن هشتگ‌ها را ایجاد کرده‌اند. این بدان معناست که از این پس، با دنبال کردن یک هشتگ مرتبط با علایق خود، می‌توانید در مورد موضوعات مختلف، مطالب به‌روز را مشاهده نمایید.

دنبال کردن یک هشتگ دقیقا مانند دنبال کردن صفحه کاربری یک کاربر است. هنگامی که یک هشتگ را یافتید که دوست دارید آن را دنبال کنید، صفحه آن را باز کرده و روی دکمه Follow یا دنبال کردن بزنید.

هشتگ‌های اینستاگرامی - Instagram Hashtags

 

هشتگ‌های قابل کلیک کردن را به صفحه بیو اینستاگرام خود بیفزایید

به لطف به‌روزرسانی‌های جدید، حالا دیگر می‌توانید هشتگ‌ها (و یا نام کاربری) قابل کلیک شدن را در صفحه بیو اینستاگرام خود اضافه کنید و این بدان معناست که امکان آن را دارید تا نوعی صفحه بیو معنادار برای خود تهیه کنید و این امر در سال 2018 بیش از هر زمان دیگری ساده شده است.

هشتگ‌های اینستاگرامی - Instagram Hashtags

نکته جالب در این مورد آن است که این قابلیت، صفحه بیو اینستاگرام شما را عملیاتی‌تر می‌نماید و می‌توانید هشتگ‌هایی برای هر چیزی استفاده کنید تا محصول و یا پیام خود را بیشتر به چشم دیگران بیاورید.

تنها کافی است که علامت # را پیش از هر کلمه‌ای در صفحه بیو به کار ببرید و آن کلمه به صورت خودکار تبدیل به یک لینک قابل کلیک شدن می‌شود و بازدیدکنندگان را به سمت آن هشتگ رهنمون می‌کند.

هشتگ‌های اینستاگرامی - Instagram Hashtags

 

هشتگ های اینستاگرام را به استوری‌های خود اضافه نمایید

این ویژگی همچون موارد دیگر آن قدرها هم جدید نیست، اما اینستاگرام به تازگی امکانی را اضافه کرده تا بتوان هشتگ‌هایی را به استوری‌های خود اضافه کرد و با همین ابزار، کاربران می‌توانند کاری کنند که پیامشان بیشتر به چشم بیاید.

هشتگ‌های اینستاگرامی - Instagram Hashtags

نکته جالب در این مورد آن است که همچون پست‌های معمولی، هنگامی که یک هشتگ را در استوری اینستاگرام خود اضافه می‌کنید، آن مورد نیز از صفحه جستجو توسط کاربران دیگر قابل یافتن است. بنابراین، اگر کسی آن هشتگ را جستجو نماید، احتمالا استوری شما را در بخش استوری‌ها در بالای صفحه مشاهده خواهد کرد.

 

#2 هشتگ در اینستاگرام چگونه کار می‌کنند؟

پیش از آن که بیش از این جلو برویم، اجازه دهید ابتدا کمی در مورد چگونگی کارکرد هشتگ در اینستاگرام صحبت کنیم. همچون توییتر و یا بسترهای شبکه‌های اجتماعی دیگر، هشتگ های اینستاگرام نیز از طریق مرتب و طبقه‌بندی کردن تصاویر و محتوای ویدیویی کار می‌کنند.

هر پست اینستاگرامی که شما ایجاد می‌کنید، می‌تواند با یک کپشن یا توضیح و تعدادی هشتگ (تا 30 مورد) همراه شود و این هشتگ‌ها کمک می‌کنند که محتوای شما بیشتر مشاهده گردند.

برای مثال، ممکن است یکی از صفحات مربوط به غذا تصویری از یک نوع سوپ بسیار خوشمزه را به صورت پست در می‌آورد، سپس هنگام آپلود کردن آن تصویر از هشتگ‌هایی همچون #superfoods،  #cleaneating و #vegansofig استفاده نماید.

با استفاده از این سه هشتگ، این تصویر برای آن دسته از کاربران که به دنبال غذای سالم هستند، به گونه‌ای طبقه‌بندی می‌شود که می‌توانند به راحتی آن را پیدا کنند.

 

#3 انواع مختلف هشتگ در اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام در انواع شکل‌ها و اندازه‌ها هستند و شناختن انواع مختلف و مخاطبین مرتبط با آنها برای تهیه کردن نوعی راهبرد تهیه هشتگ بسیار اهمیت دارد.

 

هشتگ برند شده

یک هشتگ برند شده نوعی است که منحصر به کسب و کار شماست. این مدل می‌تواند نام شرکت، نوعی برچسب و یا نام محصول یا کمپین‌های مختلف باشد. این مدل همچنین می‌تواند نوعی هشتگ باشد که هیچ ارتباطی با برند شما ندارد، اما همه چیزش با هویت برند شما مرتبط است!

هشتگ‌های اینستاگرامی - Instagram Hashtags

در حالی که هشتگ‌های عمومی به گونه‌ای عمل می‌کنند که پیام شما را بیشتر منتشر نمایند، هشتگ‌های برند شده به این منظور طراحی شده‌اند که موضوعاتی را به شما و مخاطبین شما متصل نمایند. برای مثال، یکی از شرکت‌ها می‌تواند از نوعی هشتگ خاص استفاده نماید تا آگاهی کاربران از برندش افزایش یابد و به دنبال‌کننده‌ها محیطی ارائه نماید که محتوای مرتبط را به اشتراک بگذارند.

این که دنبال‌کنندگان خود را وادارید که از هشتگ برند شده شما در پست خود استفاده نمایند، در اینستاگرام بسیار مهم و کلیدی است. این بدان معناست که مردم عاشق محصول و یا خدمات‌تان هستند و می‌خواهند که دیگران نیز در این مورد اطلاعات کسب نمایند!

 

هشتگ‌های عمومی

هشتگ‌های عمومی نیز مانند هشتگ‌های برندشده انواعی هستند که کاربرانی را حول یک موضوع مشترک گرد هم می‌آورند. اما بر خلاف هشتگ‌های برندشده، این نوع از هشتگ‌ها، به صورت مستقیم در ارتباط با کسب و کار نیستند و می‌توانند گستره وسیع‌تری داشته و همچنین کمتر در یک مورد خاص متمرکز باشند. یکی از مثال‌های خوب در این زمینه، هشتگ‌های مخصوص مسافرت است که توسط برخی از صفحات برای عاشقان سفر و عکسبرداری هنگام سفر طراحی شده است.

بهترین روش برای یافتن چنین هشتگ‌های مرتبط، آن است که به دنبال انواعی بگردید که مخاطبین مورد نظر شما در حال حاضر به کار می‌برند. هر قدر که گستره هشتگ‌های شما محدودتر باشد، میزان درگیر کردن مخاطبین در آن هشتگ بیشتر می‌شود.

 

هشتگ‌های کمپینی

در حالی که هشتگ‌های برند شده و همین طور عمومی برای باقی ماندن طراحی شده‌اند، هشتگ‌های کمپینی معمولا دوره‌ای کوتاه‌مدت دارند و تنها چند روز یا حتی یک فصل و یا سال اعتبار دارند.

دلیل کوتاه‌مدت بودن هشتگ‌های کمپینی آن است که آنها به کمپین‌های خاصی همچون عرضه یک محصول و یا معرفی شراکت میان دو شرکت مرتبط هستند. در نتیجه، کسب و کارهای مختلف، به شکلی گسترده، از نوعی هشتگ کمپینی استفاده می‌کنند که حتی‌الامکان فعالیت‌ها در مورد آن کمپین را بیشتر نماید و سپس زمانی که آن کمپین پایان یافت، تبلیغ برای آن را متوقف می‌سازند.

 

#4 چگونه هشتگ های اینستاگرام را مرتب کنیم؟

قبلا، مرتب کردن هشتگ در اینستاگرام با استفاده از صفحات گسترده یا Spreadsheet همچون گوگل شیتز صورت می‌گرفت. باید یک صفحه گسترده را با سربرگ‌هایی همچون «هشتگ»، «دسته‌بندی»، «# موجود در پست‌ها» و موارد دیگر تهیه و آن را با هشتگ‌های موثر پر می‌کردید.

خوشبختانه حالا راه بهتری وجود دارد. به لطف قابلیت جدید Saved Captions، حالا دیگر می‌توانید فهرست هشتگ‌های مختلفی را از حساب کاربری خود، بر اساس دسته‌بندی‌های هشتگ مورد استفاده بسازید.

مرتب کردن هشتگ ها

به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک برند مخصوص سفر و مسافرت دارید و اغلب تصاویر و پست‌هایی از مکان‌های زیبا در سراسر دنیا به اشتراک می‌گذارید. به جای اینکه هشتگ‌های مرتبط را برای هر پست حفظ کنید و یا سعی نمایید که آنها را بیابید، می‌توانید کپشن‌هایی را ذخیره نمایید تا تمامی آنها دسته‌بندی شوند و سریعا بتوانید آنها را به کار بگیرید.

اگر قصد دارید عکسی را از ساحل یک دریا بگذارید، از آنجا که هشتگ‌هایی را برای دسته‌بندی‌های مختلف ذخیره کرده‌اید، می‌توانید هشتگ‌های مرتبط را برای ساحل، مسافرت، نام آن دریا، نام آن ساحل و موارد دیگر را با تنها فشردن یک دکمه اضافه کنید.

بعد از نوشتن کپشن، روی گزینه کپشن‌های ذخیره‌شده ضربه بزنید و سپس فهرست هشتگ مورد نظر خود را بیابید تا فورا آن هشتگ‌ها به کپشن شما اضافه شوند.

 

#5 چگونه بهترین هشتگ های اینستاگرام را برای حساب کاربری خود بیابید؟

اگر می‌خواهید در مورد هشتگ‌های خود موفق عمل کنید، باید در استفاده از انواع مختلف آنها راهبردی عمل کنید. در حالی که محبوب‌ترین هشتگ های اینستاگرام میلیون‌ها بار مورد استفاده قرار گرفته‌اند، دلیلی نمی‌شود که شما با اضافه کردن هشتگ‌هایی همچون #love و #happy بازدیدهای زیادی را در پست‌های خود دریافت نمایید.

به جای استفاده از هشتگ‌های محبوب اینستاگرام، بهتر است از هشتگ‌های برتر اینستاگرام استفاده کنید که گروهی مرتبط در پس آن قرار دارد و به صورت اختصاصی برای مخاطبین و صنعت شما هستند.

اما چگونه می‌توان این هشتگ‌های عالی، خلاقانه و منحصر به گروهی خاص را پیدا کرد؟ بهترین روش آن است که بررسی کنید و هشتگ های اینستاگرام مورد استفاده مخاطبین، رقبا و همین طور پیشروهای صنعت خود را پیدا نمایید. هر قدر که این فهرست محدودتر باشد، کاربران شما بیشتر درگیر پست‌های شما می‌شوند. با دیدن اینکه چقدر هشتگ‌ها می‌توانند تخصصی و انحصاری باشند، شوکه می‌شوید!

برای مثال، فرض کنید که می‌خواهید یک عکس از یک سگ نژاد بولداگ فرانسوی منتشر کنید. به جای این که از هشتگ #dogstagram استفاده کنید (که بیش از 15 میلیون پست در این باره وجود دارد) می‌توانید از تگ #frenchie (که بیش از 5 میلیون پست در موردش وجود دارد) و همین طور #squishyfacecrew  (با بیش از 1.3 میلیون پست) استفاده کنید تا مخاطبین هدفمندتری از کاربران را به سمت پست خود جلب کنید که عاشق بولداگ‌های فرانسوی هستند. این بهترین روش برای جلب مخاطبین هدفمند به سمت پست‌های شما است.

در اینجا راه‌های یافتن بهترین هشتگ‌های ممکن را به شما ارائه می‌کنیم:

 

مخاطبین خود را جستجو نمایید

استفاده از هشتگ‌های تصادفی در انتهای پست‌های اینستاگرامی چیزی نیست که باعث شود تا مخاطبین شما افزایش یابند. به جای این کار، به دنبال هشتگ‌هایی باشید که مخاطبین شما استفاده می‌کنند و ببینید که کدام یک از آنها مناسب محتوای شما هستند. هشتگ‌های شما باید مرتبط و دارای آن دسته از کلمات کلیدی باشند که در واقع کاربران برای آنها جستجو کرده‌اند.

 

در مورد رقیبان خود تحقیق و جستجو کنید

راهکار عاقلانه آن است که همیشه در مورد هشتگ‌هایی جستجو کنید که رقیبان شما مورد استفاده قرار می‌دهند. با این کار، می‌توانید تعیین نمایید که چه هشتگ‌هایی بیشتر مخاطبین را به خود علاقه‌مند می‌کنند.

در حالی که شاید نخواهید با آن هشتگ‌ها رقابت کنید، اما در نهایت، می‌توانید به این نتیجه برسید که مشتریان احتمالی شما در مورد چه موضوعاتی صحبت می‌کنند و چه هشتگ‌هایی را مورد استفاده قرار می‌دهند. شاید هشتگ‌های جدیدی را شناسایی کنید که بتوانید به مجموعه هشتگ‌های خود اضافه نمایید.

 

در مورد افراد و شرکت‌های پیشرو در صنعت تحقیق کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن هشتگ‌ها که باید مورد استفاده قرار دهید، آن است که ببینید مهم‌ترین کاربران اینستاگرام که مخاطبین مشابهی همچون شما دارند، از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌نمایند. برای افراد تازه‌کار، تاثیرگذاران اجتماعی (Social Influencers) اصولا افرادی هستند که می‌توان از عملکردشان الگو گرفت، چرا که بهترین عملکرد را در این حوزه دارند. هر صنعتی دارای تاثیرگذاران کلیدی، مهم و منحصر به خود است. این دسته از کاربران را بیابید و از موفقیت‌های آنها الگو بگیرید. این افراد همین حالا هم با مخاطبین هدف شما ارتباط بسیار خوبی دارند، پس بهتر است نکاتی را از بهترین‌ها یاد گیرید.

 

هشتگ‌های مرتبط را بیابید

جستجو برای ترندهایی که مرتبط با هشتگ شما هستند، یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌هایی است که می‌تواند اجتماع و گروه شما را افزایش دهد. به سادگی می‌توانید هشتگ خود را درون قسمت جستجوی اپلیکیشن وارد و سپس گزینه برچسب‌ها یا «tags» را از منوی کشویی انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید هشتگ‌های برتر را که بیشتر با هشتگ شما مرتبط هستند را مشاهده نمایید و همین امر راه‌های بیشتری را برای دستیابی، پایش و دخیل کردن گروه اجتماعی شما ارائه می‌کند.

همچنین می‌توانید در میان پست‌های مختلف که دارای هشتگ‌هایی مشابه با شما هستند، جستجو نمایید. بدین ترتیب، شاید هشتگ‌هایی را پیدا کنید که بتوان آنها را در پست‌های آینده مورد استفاده قرار داد.

هشتگ‌های اینستاگرامی - Instagram Hashtags

 

#6 بهترین شیوه استفاده از هشتگ‌های اینستاگرام در سال 2018

هشتگ‌های اینستاگرام در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار گیرند، به ابزار قدرتمندی تبدیل می‌شوند، اما در صورت استفاده نامناسب، ممکن است به عنوان اسپم به آنها نگریسته شود و حساب کاربری شما را خراب کنند. در اینجا توضیحاتی به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید بیشترین استفاده را از هشتگ‌های اینستاگرام ببرید.

 

چه زمانی باید از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟

در اغلب موارد می‌توان از هشتگ های اینستاگرام استفاده کرد، خواه یک پست جدید باشد و یا استوری، اگر هدف شما این است که این پست یا استوری توسط افراد بیشتری مشاهده شود، باید از هشتگ‌هایی مناسب استفاده کنید.

لازم به ذکر است که برخی مواقع وجود دارند که استفاده از هشتگ چندان ضروری نیست! اگر قرار است ماجرا یا داستانی شخصی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، نیازی به گذاشتن هشتگ نخواهید داشت.

این امر بیشتر در مورد استوری‌های اینستاگرام صدق می‌کند تا در مورد پست‌های معمولی (چون آنها به صورت کلی بیشتر به صورت گاه و بیگاه به اشتراک گذاشته می‌شوند)، اما در موارد مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. در نهایت، بهترین کار آن است که موضوع و سبک هر پست خود را در نظر بگیرید و همچنین به این نکته نیز توجه نمایید که چه چیزی را می‌خواهید به دست آورید و بعد می‌توانید از هشتگ‌های مختلفی استفاده کنید.

 

چه تعداد هشتگ باید به کار ببریم؟

متاسفانه هیچ راه سریع و ساده‌ای وجود ندارد که نشان دهد چه تعداد هشتگ باید مورد استفاده قرار دهید. در حالی که بسیاری از کارشناسان امر، توصیه می‌کنند که بیشترین تعداد هشتگ ممکن را به کار بگیرید، چون فرصت‌های بیشتری را به شما ارائه می‌دهند، اما برخی دیگر از کارشناسان توصیه می‌کنند که بین 5 تا 10 مورد هشتگ کافی است.

همه نوع راهبرد و ایده را در مورد تعداد هشتگ‌های مختلف شاهد بوده‌ایم، اما در نهایت، همه چیز به خودِ شما بستگی دارد. اگر بتوانید 30 هشتگ را پیدا کنید که کاملا با هر پست شما مرتبط باشند، در آن صورت می‌توانید از آنها استفاده کنید.

اما، اگر با این تعداد هشتگ راحت نیستید، می‌توانید از تعداد کمتری استفاده کنید. همیشه می‌توانید راه‌های مختلف را مورد استفاده قرار دهید و تعداد متفاوتی هشتگ را به کار بگیرید تا بهترین بهره را از آن ببرید.

 

چه هشتگ‌هایی را باید به کار بگیریم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام انتخاب هشتگ‌های مختلف در نظر داشته باشید، آن است که بدانید شما با این کار بین‌المللی می‌شوید. درست انگار که از هشتگ‌هایی استفاده می‌کنید تا مخاطب هدف شما در واقع به جستجو کردن و دنبال کردن شما بپردازد.

هنگام استفاده از هشتگ در اینستاگرام به یاد داشته باشید که آنها را باید در هر پست تغییر دهید تا از اسپم‌شدن آنها جلوگیری شود. همچنین از ساختن هشتگ‌های عجیب و غریب مانند #likeforlike و همچنین مواردی که بالای یک میلیون بار مورد استفاده قرار گرفته‌اند، خودداری کنید، آنها به بالا رفتن تعداد دنبال‌کنندگان هدفمند شما کمکی نمی‌کنند.

در عوض، به دنبال هشتگ‌هایی بسیار تخصصی بگردید که به صورت ویژه با محتوای هر پست شما مرتبط باشند. می‌توانید از کپشن‌های ذخیره‌شده خود استفاده کنید تا فهرستی از هشتگ‌های چندگانه تهیه نمایید که بر اساس موضوع و یا دسته‌های مختلف طبقه‌بندی شده‌اند.

فراموش نکنید که از هشتگ‌های برند شده در هر جایی که لازم است، استفاده کنید! اولین قدم برای آنکه دیگران هشتگ برند شده شما را به اشتراک بگذارند، آن است که خودتان از آن استفاده کنید.

 

#7 چگونه تبدیل به ترند در یک هشتگ اینستاگرام شویم؟

اگر تابه‌حال به دنبال یک هشتگ خاص در اینستاگرام جستجو کرده‌اید، احتمالا با گزینه «پست‌های برتر» در بالای صفحه نتایج جستجو روبرو شده‌اید.

در گذشته، در اپلیکیشن اینستاگرام به این شکل بود که تنها 9 پست را برای هر هشتگ می‌شد مشاهده کرد، اما به لطف به‌روزرسانی اخیر، هنگام جستجو برای یک هشتگ خاص، می‌توانید از میان پست‌های برتر و یا پست‌های اخیر یکی را انتخاب نمایید (به یاد داشته باشید که در نسخه دسکتاپ اینستاگرام، هنوز هم تنها 9 پست برتر قابل مشاهده است).

هشتگ در اینستاگرام - Instagram Hashtags

در صورتی که یک هشتگ وارد پست‌های برتر شود، به راحتی توسط کاربران جدید قابل شناسایی خواهد بود. این امر، می‌تواند باعث شود تا پست شما به شکل گسترده در اینستاگرام دست به دست شود.

چگونه می‌توان با یک هشتگ پست خود را به فهرست پست‌های برتر وارد کرد؟ بر اساس تجربیات به دست آمده، دو عاملی که بزرگ‌ترین نقش را در قرار دادن یک پست در میان پست‌های برتر دارند عبارتند از: چه میزان افراد مختلف به این هشتگ علاقه‌مند شده‌اند و این علاقه‌مند بودن کاربران با چه سرعتی صورت گرفته است.

هشتگ های اینستاگرام - Instagram Hashtags

پست‌های برتر معمولا در عرض 24 ساعت اول بعد از انتشار در این جایگاه قرار می‌گیرند، بنابراین، لازم است تا لایک‌ها و نظرات پست را همان ابتدا بعد از انتشار دریافت کنید. اگر بتوانید افراد زیادی را کمی بعد از انتشار در پست خود دخیل کنید، این امر به اینستاگرام این پیام را می‌دهد که پست شما کیفیت و محتوای جالبی برای کاربران دیگر دارد. در ادامه، فرمول ملحق شدن به پست‌های برتر اینستاگرام را بیان می کنیم.

هشتگ‌های مناسبی را انتخاب کنید

اولین قدم در رسیدن به پست‌های برتر، انتخاب هشتگ‌هایی مناسب است که تبدیل به ترند شوند. اگر تعداد دنبال‌کنندگان حساب کاربری شما 10 هزار یا کمتر از این تعداد است، با استفاده از هشتگ‌های کوچک‌تر و در عین حال، بسیار هدفمند می‌توانید به موفقیت دست یابید.

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، ارتباط هشتگ شما با پستی که می‌گذارید، مهم‌تر از میزان محبوب بودن آن است. به جای اینکه از هشتگ‌های تصادفی برای تصاویر خود استفاده کنید، به دنبال این مسئله باشید که چه هشتگ‌هایی در فضای تخصصی شما بیشترین موفقیت را دارند. بدین ترتیب، می‌توانید با افراد خلاق دیگر در صنعت ارتباط برقرار کنید و ارتباطات شخصی خود را توسعه دهید.

 

میزان زیادی از علاقه را در مخاطبین خود ایجاد کنید

هنگامی که هشتگ مناسبی را انتخاب کردید، باید تا جای ممکن مخاطبین خود را بیشتر و با سرعت بالاتر به پست خود علاقه‌مند کنید. یکی از بهترین راهکارها آن است که زمانبندی پست گذاشتن را برای وقتی در نظر بگیرید که مخاطبین شما بیشتر در اینستاگرام فعال هستند.

اگر هنگامی پست خود را منتشر کنید که مخاطبین شما بیشتر فعال هستند، این احتمال بیشتر وجود دارد که به آن پست علاقه‌مند شوند. این علاقه‌مند کردن به معنای آن است که پست اینستاگرامی شما تبدیل به یکی از فیدهای برتر کاربران می‌شود و از جنبه‌ای دیگر، حتی کاربران بیشتری را به پست شما جلب می‌کند. این امر یک نوع روند دوره‌ای است: هر قدر میزان علاقه‌مند شدن کاربران به پست شما بیشتر باشد، امکان دیده شدن آن نیز بیشتر می‌شود و درست از همان زمان که پست خود را در اینستاگرام منتشر می‌کنید، دیده شدن آغاز می‌گردد.

 

#8 چگونه می‌توانید هشتگ اینستاگرام برند شده منحصر به خود را بسازید

همان طور که تاکنون توضیح دادیم، هشتگ‌های برند شده، راه بسیار خوبی برای آغاز گفتگو با دنبال‌کنندگان و افزایش دسترسی به محتوای شما است. معمولا، طرفداران کسب و کار شما از هشتگ‌های برند شده شما برای به اشتراک گذاشتن محتوای مرتبط با دنبال‌کنندگان خود استفاده می‌کنند. به همین خاطر، آنها گزینه‌ای عالی برای ساخت محتوای تهیه شده توسط کاربران یا همان UGC هستند.

هشتگ‌های اینستاگرامی - Instagram Hashtags

هشتگ برند شده می‌تواند خیلی ساده نام شرکت، نوعی برچسب و یا نام محصول یا کمپین‌های مختلف باشد. این مدل همچنین می‌تواند نوعی هشتگ باشد که هیچ ارتباطی با برند شما ندارد، اما همه چیزش با هویت برند شما مرتبط است!

در هر صورت، هنگامی که هشتگ اینستاگرام برند شده خود را می‌سازید، به یاد داشته باشید که آن را ساده و چشمگیر انتخاب کنید. این نمونه باید کوتاه بوده و هجی کردنش ساده باشد تا طرفداران و مشتریان شما بتوانند آن را به سادگی به خاطر بسپارند، اما همچنین باید آن قدر مرتبط و خلاقانه باشد که کاربران علاقه داشته باشند که آن را به اشتراک بگذارند!

هشتگ‌هایی که بامزه هستند، هوشمندانه ساخته شده‌اند و یا هر دو مشخصه را دارند، احتمال بیشتری دارد که تاثیر بیشتری را روی کاربر بگذارند.

هشتگ‌های برند شده را می‌توان برای افزایش اطلاعات کاربران در مورد آن برند مورد استفاده قرار داد و یا برای نمایش محصولات و خدمات به کار گرفت؛ اما در واقع، روش‌های بسیار موثرتری وجود دارد که کسب و کارهای مختلف می‌توانند هشتگ‌های برند شده را به کار بگیرند تا تلاش‌های مارکتینگ آنها با موفقیت همراه شود. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم:

 

محتوای تهیه شده توسط کاربر را جمع‌آوری کنید

محتوای تهیه شده توسط کاربران یا همان UGC ایجاد شده نوعی رقابت ایجاد می‌کند و دلیل خوبی هم دارد: این محتواها بامزه، محبوب و عالی هستند و می‌توانند مخاطبین را بیشتر به خود علاقه‌مند و همچنین مخاطبین جدید را به سوی خود جذب نمایند. نوعی رقابت ایجاد کنید که در آن دنبال‌کننده‌ها تصاویری را آپلود نمایند و هشتگ برند شده شما را در پست‌های خود به کار بگیرند.

 

الهام‌بخش گروه خود باشید

اینستاگرام یک نوع اجتماع به شمار می‌رود که با استفاده از قدرت داستانسرایی بصری ساخته شده است.  این بستر جایی است که مردم از سراسر دنیا لحظات خود را از نگاه دوربین به اشتراک می‌گذارند. یک هشتگ برند شده اینستاگرام با ایجاد نوعی مقصد برای افراد مختلف، می‌تواند اجتماع شما را بر این دارد تا محتوای زیبا و معناداری را به اشتراک بگذارند.

 

دنبال‌کنندگان خود را به پشت صحنه برند خود ببرید

این که دنبال‌کنندگان خود را به پشت صحنه برند خود ببرید، راهکار بسیار مناسبی برای ایجاد ارتباط عمیق‌تر میان آنها و برند شما است. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار استفاده از هشتگ‌های اینستاگرام برند شده است. دنبال‌کنندگان خود را همواره در جریان اخبار شرکت خود و همین طور عرضه محصولات قرار دهید و یا خیلی ساده به اطلاع کاربران برسانید که چه اقداماتی را انجام می‌دهید.

 

از یک هشتگ شخصی‌سازی شده برای رویداد خود استفاده کنید

اگر میزبانی یک رویداد مهم را بر عهده دارید، هشتگی را از قبل انتخاب کنید و دنبال‌کنندگان خود را تشویق کنید که محتوایی خاص را در مورد آن در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. این امر باعث می‌شود تا علاقه‌مندی و شراکت کاربران در مورد آن افزایش یابد و همچنین سبب می‌گردد تا تمامی پست‌هایی که با آن هشتگ برچسب‌گذاری شده در صفحه هشتگ ظاهر شوند.

 

محصولات جدید خود را تبلیغ کنید

هر قدر که پروژه‌های هشتگ فعال از نظر محبوبیت گسترش می‌یابند، داشتن یک هشتگ برند شده فعال که مشتریان شما واقعا به دنبالش باشند همچون یافتن گنج در اینستاگرام است. با استفاده از هشتگ‌های مناسب در پست‌های خود، می‌توانید به صورت موثر به افراد جدیدی که به محصولات شما علاقه‌مند هستند، دست یابید. نکته کلیدی در استفاده از نوعی هشتگ‌های برند شده است که نه‌تنها تصاویر و کسب و کار شما را توصیف نمایند، بلکه کاربران را برای خرید نیز قانع نمایند.

استفاده از هشتگ در اینستاگرام به صورت راهبردی، راهی بسیار موثر برای ارتباط با مشتریان است؛ باعث می‌گردد که دنبال‌کنندگان محتواهایی در مورد شما بسازند و همین طور ارتباطاتی طولانی‌مدت با شرکای موثر ایجاد می‌نمایند.

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha