برندهایی که در سال 2018 سر و صدای زیادی به پا کردند
نویسنده:ساناز اوجاقلو
ارسال شده در:10 دی 1397، 22:00

برندهایی که در سال 2018 سر و صدای زیادی به پا کردند

برند و برندبازی سال‌هاست که به یکی از تفریحات و علایق مردم تبدیل شده و از همین رو می‌خواهیم در این مقاله از موفق‌‌ترین برندهای سال 2018 سخن بگوییم.

سال 2018 برای خرده فروش‌ها سال مهمی بود. برخی از برندهای مهم امریکایی که در سال 2017 از برخی ضربه‌های اقتصادی صدمه دیده بودند، فهمیدند که یا باید با بازار امروز هم‌پا شوند یا نابود خواهند شد. در نتیجه، بسیاری از آن‌ها مجبور شدند از استارتاپ‌های تازه‌وارد که در حال ارائه‌ تعریف جدیدی از روش خرید هستند، یاد بگیرند.

از گوچی و بالنسیاگا گرفته تا کراکس و گلاسیر، همه و همه برخی از موفق‌ترین برند های 2018 هستند.

 


سوپریم


Supreme / سوپریم
برند سوپریم (Supreme) بعد از دریافت 500 میلیون دلار پول نقد از کارلایل گروپ در سال 2017، یک میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد. این رویداد تا سال 2018 هم ادامه پیدا کرد و به جایی رسید که در چهار گزارش متوالی پیپر جفری که هر سال دو بار انجام شد، سوپریم در لیست 10 برند پرطرفدار در بین نوجوانان جای داشت.

 


وَنس


Vans / ونس

برند اسکیت باز کالیفرنیایی به نام «ونس» (Vans) در دهه‌ 1960 کار خود را آغاز کرد اما محبوبیت آن در سال‌های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است. در سال 2004 پس از آن که کمپانی VF مالکیت ونس را در دست گرفت، فروش محصولات این کمپانی در کالیفرنیا به 90 درصد رسید و پس از آن این محصولات به سایر نقاط جهان، آسیا و اروپا هم رفت.

در جدیدترین مقاله‌ای که پیپر جفری ارائه داده است، مشخص شده که ونس بعد از آغاز این مطالعه در سال 2010، سریع‌ترین رشد را داشته است. هم اکنون محصولات این برند به طور عمده در دو زمینه‌ لباس‌های ورزشی و نیز استایل وینتیج و استایل رترو تولید می‌شوند.

 


کراکس


Crocks/برند/کراکس

کراکس (Crocs) هم به لطف جنبش «مد زشت» بار دیگر توانسته است توجهات را به خود معطوف کند. فروش این برند، در سه ماهه‌ اول سال 2018 نسبت به سال گذشته، 15 درصد افزایش داشته و به همین نسبت در این سال محبوبیت آن هم سر به فلک کشیده. براساس نظرسنجی پیپر جفری که در میان نوجوانان انجام شد، کراکس اکنون سیزدهمین برند محبوب نوجوانان است. این در حالی‌ است که در دو نظرسنجی سال گذشته جایگاه آن27ام و 38ام بوده است.

تا جایی که امسال، پلتفرم 850 دلاری کراکس کمپانی بالنسیاگا به سرعت فروخته و مدل پاشنه‌هایش به سرعت همه‌گیر شد. در نتیجه طراحان مطرح دنیای مد مشتاق‌اند تا این برند را به عنوان نماد طعنه‌آمیز مد رده بالا انتخاب کنند.

 


کلوین کلاین


Calvin Klein / کلوین کلاین

کلوین کلاین (Calvin Klein) موفقیتش را مرهون تجدید حیات مد دهه‌ 90 و به خصوص بازگشت لوگوی آن است. این مجموعه برخی از مجموعه‌های بایگانی شده و قدیمی خود در زمینه پوشاک و لباس زیر را احیاء کرده است. نتیجه آن شد که فروش شرکت مادر PVH Corp در سال 2018 فوق‌العاده بود. در سه ماهه‌ دوم سال، فروش این برند در امریکای شمالی با 19 درصد افزایش به 467 میلیون دلار رسید و در سه ماهه‌ سوم هم نسبت به این میزان، 1 درصد افزایش داشت.

البته اکنون با به کار گرفتن کمپین‌های تبلیغاتی پر از سلبریتی‌های نام‌آشنایی هم‌چون کارداشیان و خواهران جنیفر، تلاش‌های این کمپانی برای سربلند کردن در بازار امریکا دو برابر شده است.

 


آف وایت


off-white / آفوایت

در تازه‌ترین رنکینگی که از طرف Lyst، پلتفرم مد و تجارت الکترونیک، اعلام شده، آف وایت (Off-White) پرطرفدارترین برند جهان لقب گرفته است. این برند پوشاک گران‌قیمت در سال 2012 توسط ویرجیل ابلوه مدیر هنری لباس‌های مردانه‌ برند لوئیس وتون (Louis Vuitton) پایه‌گذاری شد. به لطف تبلیغات جهانی و همکاری‌های ابلوه با سلبریتی‌های معروفی چون سرنا ویلیامز و برندهایی مثل نایکی، آف وایت 33 پله در رنکینگ Lyst صعود کرد و از گوچی و بالنسیاگا هم فراتر رفت.

طراح کفش‌های نایکی ایر پرستو (The Nike Air Prestos) که امسال رونمایی شدند نیز ابلوه بوده است. کفش‌هایی که بیش از 250 هزار مرتبه در رسانه‌های اجتماعی منشن شده‌اند و به گزارش Vox، در سایت‌های فروش مجدد 450 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

 


گوچی

Gucci/ برند/گوچی
گوچی (Gucci) بی‌نظیر پیش می‌رود. به گزارش Lyst این برند دومین برند پرطرفدار و داغ نظرسنجی مذکور بوده و در رنکینگ ماه آوریل (اردیبهشت ماه) دهمین برند پرطرفدار پوشاک در بین جوانان نام گرفت. حقیقتی که البته نشانگر بعد مالی گوچی نیز هست. طبق گزارش کرینگ (Kering) شرکت مادر این برند، فروش گوچی در سه ماهه‌ اول سال 2018، 46.6 درصد و در سه ماهه‌ پایانی این سال، 35.1 درصد رشد داشته است.

ناگفته نماند که موفقیت اخیر این کمپانی مرهون مدیر خلاق آن، الساندرو میشل بوده که از سال 2015 مدیریت این کمپانی را برعهده گرفته است. جسیکا تایلر در ژوئیه امسال (مرداد ماه) بعد از بازدید یکی از فروشگاه‌های گوچی در Business Insider نوشت:

به نظر می‌رسد میشل نگاه ویژه‌ای بر علایق قشر جوان و استفاده از رنگ‌های روشن و جذاب که در اینستاگرام خوب به نظر می‌آیند، دارد.

 


فشن نُوا


Fashion Nova / فشن نوا

فشن نوا (Fashion Nova) برند پرطرفدار اینترنت شده است. این کمپانی به لطف حمایت‌های افراد اثرگذار و سلبریتی مانند کایلی جنر و کاردی بی در اینستاگرام، در مدت زمان اندکی به شهرت زیادی رسیده است. تا جایی که اکنون صفحه‌ اینستاگرام این کمپانی 14 میلیون دنبال‌کننده دارد.

در سال 2018 هم نام نوا به عنوان پرطرفدارترین برند جستجو شده در موتور جستجوگر گوگل در امریکا شناخته شد و به این ترتیب از برندهای لوکسی مانند گوچی و لویی ویتون پیشی گرفت.

 


فِنِتی بیوتی


 Fenety / فنتی بیوتی
تنها یک سال از آغاز کار برند زیبایی و آرایشی ریحانا با نام فنتی که متعلق به LVMH، بزرگ‌ترین خرده فروش لوکس جهان است، می‌گذرد. با این حال این برند در صنعت زیبایی، برو بیایی بر هم زده است. محصولات فنتی از رژ لب 19 دلاری تا کرم پودر 38 دلاری متغیر هستند. این کلکسیون اخیراً یا به صورت آنلاین و یا در فروشگاه‌های Sephora در امریکا فروخته می‌شود.

براساس گزارش سایت WWD، در اولین ماه شروع به کار این برند، فروش فنتی پنج برابر بیش‌تر از کایلی کازمتیکس، کمپانی 800 میلیون دلاری لوازم آرایش کایلی جنر بود. هم‌چنین امسال، ریحانا به دلیل تبلبغ لباس‌های زیبا و شوهای لباسی که مدل‌های آن افرادی در هر سایز و با هر شکل و قومیتی بودند، در سرتیتر خبرها قرار گرفت.

 


درانک اِلِفنت


Drunk Elephant / درانک الفنت

محصولات مراقبت از پوست درانک الفنت (Drunk Elephant) توسط فردی به نام تیفانی مسترسون پایه‌گذاری شده که نارضایتی و یأس او از محصولات ارائه شده توسط صنعت آرایشی بهداشتی، باعث شد تا خود دست به کار شود.

از زمان راه‌اندازی این برند در سال 2013، درانک الفنت طرفداران زیادی دست و پا کرده و بسیاری از محصولاتش هم در لیست پرفروش‌ترین‌های Sephora جای گرفته‌اند. سرم‌های این برند بین 52 تا 134 دلار قیمت دارند.

در جدیدترین نظرسنجی که توسط گلدمن ساکس و کوندی نست از گروهی از افراد در بازه‌ سنی 13 تا 34 سال صورت گرفت، این کمپانی به عنوان یکی از معروف‌ترین برندها نام گرفت. لازم به ذکر است که این افراد یا محصولات این کمپانی را خریده بودند یا گرچه در سال گذشته چیزی درباره‌ آن نمی‌دانستند، امسال دائماً نامش را می‌شنوند.

 


ییزی


Yeezy/برند/ییزی
کانیه وست اوایل امسال در توئیتر خود، ادعاهای عجیبی درباره‌ میزان موفقیت برندش «ییزی» (Yeezy) داشت. او این موفقیت را در قالب جملاتی چون: «موفقیت یک میلیون دلاری» یا «ییزی دومین کمپانی طول تاریخ که به این سرعت به شهرت رسیده» و «ییزی تک شاخی‌ است که در حال 10 شاخ شدن است» بیان می‌کرد. کلمات کلیدی سیلیکون ولی که تجارتی را توصیف می‌نند که ارزشش به ترتیب به بیش از 1 میلیارد دلار و سپس به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است.

با وجود این که بسیاری از منتقدان این ادعاها را کذب می‌دانند، این برند امسال هم موفقیت عجیبی را تجربه کرد. کیتی لابین مدیر ارتباطات Lyst در مصاحبه با Business Insider گفت:

در بین آیتم‌های ییزی، کتانی‌های این کمپانی بیش از همه سرچ شد (طی سه ماهه‌ اول سال 2018) و ییزی بلاش 500 و ییزی بوست 700 پرطرفدارترین سبک‌ها بوده‌اند.

در جدیدترین شاخص Lyst، ییزی هفتمین برند پرطرفدار نام گرفت. Lyst ارائه‌ محصولات آنتیک کانیه وست و نیز استراتژی توزیع این برند را عامل پیروزی ییزی می‌داند.

 


اورلین


Everlane / اورلین
برند بی واسطه‌ اورلین (Everlane) که همواره به قیمت و ساختار شفاف خود افتخار می‌کند به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از پرطرفدارترین برندهای این هزاره است.

در اواخر 2017 و اوایل 2018 این برند اولین فروشگاه دائمی خود را در نیویورک و سن فرانسیکو بنا کرد. اکنون دیگر دیدن صف‌های طویل آن در نیویورک، عادی شده است.

 


بالنسیاگا


Balenciaga / بالنسیاگا
بالنسیاگا (Balenciaga) پیشروی جنبش «مد زشت» بود که اکنون شوهای لباس و فروشگاه‌های فشن را قبضه کرده است.

کراکس پاشنه بلند 850 دلاری این برند، که ابتدا فروش انحصاری آن را Barney بر عهده داشت، اوایل سال 2018 قبل از آن که حتی در فروشگاه‌ها عرضه شوند، فروخته شد. اما بالنسیاگا بیش از هر چیز برای کتانی‌های تریپل اس (Triple S) خود معروف است. کتانی‌هایی که GQ در اکتبر امسال (آبان ماه) درباره‌شان نوشت: کفشی که کتانی‌های زشت امروزی به تقلید آن ساخته می‌شوند و بارها و بارها توسط دیگر فروشگاه‌ها بازسازی و احیاء شده است.

 


گلاسیر


Glossier / گلاسیر

گلاسیر (Glossier) که تقریباً فروش آن منحصر به فروش آنلاین است، در محصولات آرایشی و زیبایی سردمدار است. از زمانی که امیلی وایس بنیان‌گذار این برند در سال 2013، فروش آن را آغاز کرد این محصول توانسته بیش از 86 میلیون دلار سرمایه جذب کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که فروش گلاسیر از سال 2016 تا 2017 سه برابر شده است.

براساس بلومبرگ، این کمپانی در هر دقیقه یکی از معروف‌ترین فرم‌دهنده‌های ابروی خود با نام «Boy Brow» را به قیمت 16 دلار می‌فروشد و این یعنی فروش حدود 8 میلیون دلاری فقط از همین یک محصول طی یک سال!

در نوامبر امسال (آذر ماه) هم این برند فروشگاه اصلی‌اش را در نیویورک و در محل سابق نمایشگاه‌های خود بنا کرد.

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha