شاسی بلند الکتریکی بایتون با نام M-Byte رونمایی شد (CES 2019)
نویسنده:ساناز اوجاقلو
ارسال شده در:19 دی 1397، 19:00
شب یلدا شب یلدا

شاسی بلند الکتریکی بایتون با نام M-Byte رونمایی شد (CES 2019)

شرکت خودروسازی بایتون در نمایشگاه CES 2019 از شاسی بلند الکتریکی خود با نام M-Byte که دارای صفحه نمایش فوق عریض 48 اینچی است رونمایی کرد.

زمانی که کمپانی بایتون (Byton) کانسپت M-Byte، خودروی الکتریکی کلاس SUV با نمایشگر بزرگ و عریض و صفحه نمایشی بر روی فرمان را در CES 2018 منتشر کرد، هیچ کس گمان نمی‌کرد امکان تولید آن در دنیای واقعی وجود داشته باشد. اما در 2019 CES بایتون با نمایش نمونه اولیه تولید شده از این کانسپت با همان فضای داخلی پیش‌بینی شده همگان را متعجب کرد.

داشبورد M-Byte به یک نمایشگر 48 اینچی فوق عریض بین دو ستون جلویی خودرو مجهز شده است. این صفحه نمایش خمیده بزرگ، نشانگر اطلاعات اولیه خودرو مثل سرعت، وضعیت و تراز باتری، نقشه مسیریابی و همچنین محتوای چند رسانه‌ای برای سرگرمی، بهره‌وری و نظارت بر سلامتی است.

دنیل کرچت رئیس و بنیانگذار بایتون درباره این صفحه نمایش فوق عریض می‌گوید:

بسیاری از مردم بعد از دیدن این صفحه نمایش بزرگ پیش خود فکر خواهند کرد که این نمایشگر حواس‌پرت‌کن است اما واقعیت درست عکس آن است. در واقع این صفحه نمایش یک تجربه امن‌تر را ایجاد خواهد کرد. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که به هیچ‌وجه اختلالی در دید جاده‌ای راننده ایجاد نمی‌کند. زمانی که راننده سوار این خودرو شود به سادگی متوجه خواهد شد که این صفحه نمایش تا چه اندازه در ارتفاع پایین و با فاصله از راننده قرار گرفته است.

او همچنین در ادامه توضیح می‌دهد که چگونه نگاه کردن به یک صفحه نمایش بزرگتر در مقایسه با نمایشگرهای ناوبری کوچک که در اتوموبیل‌های معمولی استفاده می‌شود، راحت‌تر است. در نمایشگرهای کوچک، راننده برای نگاه کردن به آن مجبور است کاملا چشم از جاده بردارد و روی صفحه کوچکی که روی داشبورد قرار دارد متمرکز شود. شاید این تصور بایتون که صفحه نمایش بزرگتر کمتر باعث حواس‌پرتی راننده می‌شود دور از واقعیت باشد. مطمئناً این موضوع به چیزی که در این صفحه به نمایش درخواهد آمد بستگی دارد. بایتون متعهد شده تا اجازه ندهد هیچ محتوای ویدئویی، حتی در مناطقی که از نظر قانونی منعی برای آن وجود ندارد، در این نمایشگر پخش شود.

این موضوع به اندازه کافی دشوار است اما M-Byte یک نمایشگر مولتی تاچ 7 اینچی نیز در مرکز فرمان دارد. در اینکه این صفحه نمایش مغایرتی با قوانین راهنمایی و رانندگی نداشته باشد شبهاتی وجود دارد اما بایتون اطمینان داده است که این صفحه نمایش از ابتدا بخشی از برنامه آن‌ها برای M-Byte بوده و این درایور تبلت باعث حواس‌پرتی راننده نخواهد شد.

درایور تبلت M-Byte در هنگام چرخش فرمان کاملا صاف باقی می‌ماند. در واقع این صفحه نمایش کوچک، نقش کنترل از راه دور را برای نمایشگر بزرگتر، که برای تاچ کردن توسط راننده بسیار دور و بزرگ است، ایفا می‌کند. این شیوه کنترل یک صفحه نمایش توسط دستگاه دیگر Shared Experience screen نامیده می‌شود. در نهایت بایتون امیدوار است کارایی درایور تبلت را در زمان افزودن قابلیت رانندگی مستقل سطح 3 گسترش دهد.

صفحه نمایش‌های M-byte به همینجا ختم نمی‌شود و نمایشگر مولتی تاچ سومی نیز وجود دارد. نمایشگر 8 اینچی با نام بایتون تاچ‌پد که در کنسول مرکزی قرار گرفته و مانند درایور تبلت امکان ارتباط با صفحه نمایش 48 اینچی جلو را برای استفاده از سیستم سرگرمی به مسافران می‌دهد.

علاوه بر دو صفحه نمایش لمسی، رانندگان و مسافران قادر خواهند بود با حرکات دست که توسط یک دوربین مادون قرمز کوچک در داشبورد تشخیص داده می‌شود و یا فرمان‌های صوتی، از صفحه نمایش بزرگ استفاده کنند. بخصوص که به لطف مشارکت جدید بین آمازون و بایتون، ابزار دستیار صوتی الکسا به عنوان بخشی از مجموعه خدمات Byton Life به خودروهای این شرکت افزوده خواهد شد. با استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره بایتون و مجموعه اطلاعات Byton Life سازنده این خودرو نشان داد که چگونه سه مسافر مختلف می‌توانند دستورات مختلفی به الکسا داده و هر یک لیست پخش موزیک آمازون منحصر به خود را داشته باشند.

البته تمام این امکانات زیر پوشش یک خودروی الکتریکی وجود دارد و جزئیات از زمان معرفی کانسپت M-Byte تغییر نکرده است. به جز ارائه این محصول با دو نوع باتری: مدل اول با باتری 71 کیلو وات ساعتی 250 مابل به عنوان مدل پایه و مدل دوم با باتری 95 کیلو وات ساعتی 325 مایل دوربرد. قیمت این محصول برای مدل پایه از حدود 45000 دلار شروع شده و برای باتری بزرگتر به همراه برخی تجهیزات اختیاری نامشخص این مبلغ افزایش خواهد یافت. در هر صورت سیستم سه صفحه نمایشی در هر دو مدل به عنوان تجهیزات استاندارد وجود خواهد داشت.

بایتون ارائه اولین نسخه آماده تولید M-Byte را در رویدادی در ماه ژوئن آغاز خواهد کرد و فروش آن اواخر سال 2019 میلادی در زادگاهش، چین، آغاز خواهد شد. فروش این محصول در آمریکای شمالی و اروپا از سال 2020 و پس از آن تولید K-Byte در سال 2021 و تولید سومین مدل ناشناخته در سال 2023 آغاز خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha