استیون اسپیلبرگ بازیگران مورد نظر خود را برای فیلم West Side Story پیدا کرد

داستان کناره غربی / West Side Story
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) پس از مدت‌ها جستجو، بازیگران مورد نظر فیلم جدید خود یعنی West Side Story (داستان کناره غربی) را انتخاب کرد.

اسپیلبرگ برای انتخاب بازیگر مناسب جهت بازی در نقش ماریا (Maria) در فیلمی که به زودی ساخت آن‌را آغاز خواهد کرد، بیش از 30 هزار نفر را از سرتاسر جهان ارزیابی کرده و بالاخره بازیگر نقش اول زن فیلم خود را معرفی کرد. ریچل زگلر (Rachel Zegler) چهره‌ جدید و جوانی است که تنها 17 سال سن دارد و دانش‌آموز مقطع دبیرستان در نیوجرسی است. او اولین حضور حرفه‌ای خود به عنوان بازیگر اصلی زن فیلم West Side Story را در مقابل انسل الگورت (Ansel Elgort) تجربه خواهد کرد. الگورت پیش از این برای بازی در این فیلم و ایفای نقش تونی (Tony) از سوی اسپیلبرگ انتخاب شده بود.

داستان فیلم West Side Story برگرفته از تئاتر موزیکال آمریکایی است که در سال 1957 در برادوی (Broadway) به روی صحنه رفت و در اصل با الهام از رمان معروف «رومئو و ژولیت» ویلیام شکسپیر خلق شده و برگرفته از کتاب آرتور لورنتس (Arthur Laurents) است و موسیقی آن از لئونارد برنشتاین (Leonard Bernstein)، ترانه‌سرایی آن با استفان سوندهایم (Stephen Sondheim)، و طراحی رقص‌ها از جروم رابینز (Jerome Robbins) بود. West Side Story داستان رقابت دو گروه گانگستری نوجوان به نام‌های «جت‌ها» (The Jets) و «کوسه‌ها» (The Sharks) را روایت می‌کند و به دعوای این دو گنگ خیابانی با قومیتهای مختلف که کوسه‌ها اصالتا پورتوریکویی و جت‌ها سفیدهای کارگر هستند می‌پردازد. یکی از اعضای گروه سفیدها به نام تونی، عاشق ماریا خواهر رهبر گروه پورتوریکویی‌ها یعنی برناردو می‌شود.

از دیگر انتخاب‌های اسپیلبرگ به منظور بازی در نقش‌های محوری گروه کوسه‌ها در فیلم West Side Story می‌توان به آریانا دی‌بوس (Ariana DeBose) برای نقش آنیتا (Anita) و دیوید آلوارز (David Alvarez) برای بازی در نقش برناردو (Bernardo) اشاره کرد. جاش آندرس ریورا (Josh Andrés Rivera) که بازیگر تئاتر است برای بازی در نقش چینو (Chino) انتخاب شده است.

اسپیلبرگ و تیم او برای یافتن بازیگران مورد نظر خود در جامعه پورتوریکویی‌ها و لاتین‌تبارها به جستجو و تحقیق پرداختند. در دسامبر 2018 اسپیلبرگ و تونی کوشنر (Tony Kushner) نویسنده، برای تطبیق داستان West Side Story با هنرهای نمایشی کشور پورتوریکو با استادان و دانشجویان دانشگاه پورتوریکو (دانشگاه پورتوریکویی ـ ریوپیدراس) ملاقات کردند؛ همچنین با فیلم‌سازان و اهالی هنر دانشگاهی پورتوریکو به گفتگو و تبادل نظر و مشورت پرداختند.

همچنین بخوانید :

از دیگر بازیگران انتخاب شده برای بازی در این فیلم ریتا مورنو (Rita Moreno) است که نقش والنتینا (Valentina) را بازی می‌کند. والنتینا در واقع نقشی برگرفته از شخصیت Doc (دکتر) است که در فیلم سال 1961 وجود دارد و صاحب یک داروخانه است و تونی برای او کار می‌کند. قرار است در فیلم اسپیلبرگ به نقش والنتینا با ویژگی‌های و ترکیب تازه‌ای بیش از فیلم سال 1961 پرداخته شود. ریتا مورنو در فیلم West Side Story سال 1961 در نقش آنیتا حاضر شد و برای این نقش‌آفرینی موفق به دریافت جایزه اسکار شد. او یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی این فیلم نیز خواهد بود.

استیون اسپیلبرگ در مورد روند انتخاب بازیگران این فیلم گفت:

یک سال پیش و هنگامی که روند انتخاب بازیگرهای این فیلم شروع شد،‌ اعلام کردیم که برای نقش‌های ماریا، آنیتا، برناردو، چینو و دیگر شخصیت‌های گروه کوسه‌ها به‌دنبال افراد و بازیگران لاتین هستیم. من بسیار خوشحالم که قرار است فیلمی درباره جامعه لاتین‌تباران بسازم و افراد با استعدادی از جامعه لاتین‌تباران آمریکا را برای بازی در این فیلم پیدا کرده‌ام. استعداد این جوانان مرا شگفت‌زده کرده است و معتقدم که انرژی و استعداد آن‌ها باعث ساخت یک فیلم موزیکال بی‌نظیر برای همه دوران‌ها خواهد شد.

استیون اسپیلبرگ / Steven Spielberg
استیون اسپیلبرگ

ریتا مورنو نیز در اینباره گفت:

بی‌صبرانه دوست دارم که با این بازیگران جوان هم‌بازی شوم؛ چه گروهی! منتظر و مشتاق دیدن این نسل جدید از کوسه‌ها هستم.

ریتا مورنو / Rita Moreno
ریتا مورنو

ریچل زگلر در پی فراخوانی در ژانویه 2018 در توییتر برای انتخاب بازیگر لاتین جهت بازی در فیلم West Side Story، ویدیویی از خود در حال خواندن آهنگ‌های Tonight و Me Siento Hermosa منتشر کرد و از سوی اسپیلبرگ برای بازی در نقش ماریا انتخاب شد. زگلر در اینباره گفت:

من بسیار هیجان زده هستم که برای بازی در نقش ماریا انتخاب شده‌ام و قرار است این نقش شگفت‌انگیز را بازی کنم. فیلم West Side Story اولین فیلم موزیکال با محوریت شخصیت‌های لاتین است که من دیده‌ام. به‌عنوان یک فرد کلمبیایی-آمریکایی از فرصت به وجود آمده برای بازی در نقشی که برای لاتین‌تباران مهم و پرمعنا است، بیشترین استفاده را خواهم کرد.

ریچل زگلر / Rachel Zegler
ریچل زگلر

آریانا دی‌بوس در سال 2018 برای بازی در فیلم موزیکال The Donna Summer و ایفای نقش دانا سامر (Donna Summer) نامزد دریافت جایزه تونی (Tony Award) شد. او قرار است در فیلم West Side Story نقش آنیتا را بازی کند؛ همان شخصیت معروفی که در سال 1961 مورنو آن‌را بازی کرد و به‌خاطر این نقش جایزه اسکار را دریافت کرد. از نقش‌های شاخص دی‌بوس در تئاترهای خیابان برادوی می‌توان به Hamilton، نمایش موزیکال A Bronx Tale، نمایش Pippin، نمایش موزیکال Motown و نمایش موزیکال Bring It On اشاره کرد. اولین حضور دی‌بوس در صفحه تلویزیون، شرکت و رقابت در برنامه So You Think You Can Dance در سال 2009 بود.

آریانا دی‌بوس در مورد انتخابش برای بازی در نقش آنیتا در فیلم West Side Story گفت:

باعث افتخار من است که قرار است جا پای کسانی بگذارم و نقشی را بازی کنم که قبلا هنرمندان بزرگی مثل چیتا ریورا (Chita Rivera) و ریتا مورنو بی‌همتا آن‌را بازی کرده‌اند. من به شدت با نقش آنیتا ارتباط برقرار کرده‌ام؛ یک زن قوی پورتوریکویی که در نیویورک به‌دنبال فرصت‌های زندگی خود می‌گردد. من بسیار خوش‌شانس هستم که فرصت کار با بازیگرانی شگفت‌انگیز و تیمی خلاق را بدست آورده‌ام.

آریانا دی‌بوس / Ariana DeBose
آریانا دی‌بوس

دیوید آلوارز که در سال 2009 به‌خاطر بازی در فیلم موزیکال Billy Elliot جایزه تونی را بدست آورد و باعث شناخته‌شدنش در دنیای بازیگری شد، نقش برناردو را بازی خواهد کرد. برناردو برادر ماریا و سردسته گروه کوسه‌هاست. آلوارز پس از درخشش در موزیکال Billy Elliot به لشکر بیست و پنجم پیاده نظام ارتش آمریکا پیوست و در سال 2014 با بازی در the company of On the Town به برادوی بازگشت.

او در مورد انتخابش از سوی اسپیلبرگ برای بازی در نقش برناردو گفت:

پدر و مادرم بدون هیچ آشنا و خویشاوندی از کوبا به آمریکا مهاجرت کردند؛ در حالیکه زبان انگلیسی بلد نبودند و تنها امید داشتند که به زندگی بهتری دست پیدا کنند. من می‌دانم که این تصمیم برای آنها چقدر سخت و چالش‌برانگیز بوده است و بسیاری از این نوع درگیری‌های شخصی را در شخصیت برناردو می‌بینم. من از زمانی که فیلم اصلی را دیدم، رویای بازی در آن‌را در سر می‌پروراندم و قدر این فرصتی که به من داده شده را خواهم دانست و از سرگذشتی که مرا تا رسیدن به این نقش همراهی کرده است (یک بازیگر، کهنه سرباز و یک لاتین‌تبار) سپاسگزارم و کار در کنار بازیگرانی که قرار است به این شخصیت‌های فوق‌العاده و افسانه‌ای جانی تازه ببخشند، بسیار هیجان‌انگیز و بی‌نظیر خواهد بود.

جاش آندرس ریورا که یک بازیگر، خواننده و رقاص است و اخیرا در اولین تور جهانی همیلتون (Hamilton) شرکت داشته، نقش چینو را بازی خواهد کرد. ریورا در مورد نقش خود گفت:

بازی در West Side Story برای هر بازیگری یک رویای شگفت‌انگیز است و همکاری با این تیم فوق‌العاده و خلاق فرصت و شانسی است که یک بار در زندگی اتفاق می‌افتد. من خیلی خوش‌شانس هستم که برای بازی در این فیلم و بازی در کنار بازیگرانی باهوش و با استعداد دعوت شده‌ام و حضور دارم. مطمئن هستم که پورتوریکن‌ها در این فیلم حضور درخشانی خواهند داشت و خود را نشان خواهند داد.

جاش آندرس ریورا / Josh Andrés Rivera
جاش آندرس ریورا

اسپیلبرگ علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز بر عهده دارد. نویسنده فیلم‌نامه West Side Story تونی کوشنر است؛ او در گذشته نامزد دریافت جایزه اسکار برای نویسندگی و برنده جایزه پولیتزر (Pulitzer) برای نوشتن نمایش‌نامه شده است.

کلام آخر

فیلم West Side Story توسط کمپانی Twentieth Century Fox به نمایش درخواهد آمد و قرار است فیلمبرداری آن در تابستان 2019 آغاز شود. نظرات خود را در پلازا با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402