آلفا رومئو 4C با ظاهر جذاب قدیمی طراحی شد
نویسنده:سعید علیزاده
ارسال شده در:04 بهمن 1397، 21:00

آلفا رومئو 4C با ظاهر جذاب قدیمی طراحی شد

یک شرکت ترکیه‌ای به تازگی طراحی جدیدی از خودروی آلفا رومئو 4C را با الهام از خودروی 33 استرادل سال 1967 ارائه کرده است. شاسی آلفا رومئو 4C باقی مانده است ولی ظاهر خارجی آن تغییر یافته است.

سال 2014 بود که مشخص شد اسپورت آلفا رومئو 4C، برند اتوموبیل مشهور ایتالیایی قصد بازگشت به بازار خودرو ایالات متحده آمریکا را دارد. پس از 5 سال حضور در نمایشگاه‌‌ها و پس از فروش 1700 نمونه از این اتوموبیل، مدل کوپه 4C دیگر موجود نیست، اما شرکت آلفا هنوز هم در حال فروش مدل اسپایدر 4C در این بازار بزرگ خودرو است. در همین حال، تیونرهایی از سراسر جهان دائما پروژه­‌های جدیدی را بر اساس 4C ارائه می­­‌دهند و تاکنون چشمگیرترین آن­ها Mole Construction Artigianale 001 بوده است. در حال حاضر، کاندیدای جدیدی برای سفارشی‌­ترین عنوان 4C وجود دارد و از کشور ترکیه است.

Alfa Romeo 4C / آلفا رومئو 4C

شرکت طراحی اوغور شاهین، Nivola را معرفی کرده است؛ یک تغییر استایل قدیمی برای 4C که از خودروی 33 استرادل سال 1967 الهام گرفته است. این شرکت که بخاطر اتاق­‌سازی به سبک قدیمی و خارق‌العاده مشهور است، خواست تا خودرو را به محصولی منحصربه­‌فرد، محدود و همیشگی تبدیل کند، اما در عین حال شاسی 4C را دست نخورده نگه دارد.

نام این خودرو از راننده افسانه­‌ای آلفا یعنی تازیو نوولاری ملقب به نیوولا برگرفته شده است. او دارای چند قهرمانی­ در رقابت­‌های Mille Miglia و Targa Florio است و حتی یک قهرمانی در مسابقه اتوموبیل‌رانی 24 ساعته لمانز برای این شرکت ایتالیایی کسب کرد.

ایده الهامی مدرن از استرادال 33 زمانی ریشه دواند که شاهین از مراسم پبل بیچ کانکورز در مونته‌ری بازدید کرد، جایی که او این اتومبیل بخصوص را مشاهده کرد. او تصمیم گرفت تا زیبایی آن و تاریخ آلفا رومئو را با پروژه‌ای گرامی بدارد.

نیوولا از یک شاسی 4C و پیش‌ران استاک اتومبیل استفاده می­‌کند، اما دارای ظاهر بیرونی با طراحی کاملا متفاوت همراه با پانل­‌های جدید است. برای طراحی سپر عقب جدید، طول اتومبیل اندکی افزایش یافته است.

بدیهی است که این تصاویر فقط رندری از اتومبیل هستند، اما شاهین می­‌گوید که اگر تقاضای خوبی وجود داشته باشد، خوشحال خواهد شد تا محصولی بسیار محدود و انحصاری طراحی کند. او توضیح می­‌دهد که تمام پانل‌های بدنه را می‌توان هم با فیبر کربن و هم با آلومینیوم تولید کرد.

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha