7 نکته درباره فیلم The Irishman جدیدترین اثر اسکورسیزی

the irishman/ robert de niro / رابرت دنیرو /
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مطلب تمام آنچه باید درباره فیلم The Irishman بدانید، تحت هفت بخش دسته‌بندی و شرح داده شده است. این اثر برای شبکه نتفلیکس و توسط اسکورسیزی با درخشش دنیرو و پاچینو و با همکاری جو پشی ساخته می‌شود.

مارتین اسکورسیزی در حال ساختن فیلمی برای شبکه نتفلیکس است که آل پاچینو و رابرت دنیرو نیز در آن بازی می‌کنند. پروسه تولید این فیلم برای ماه آگوست برنامه‌ریزی شده است و جزئیات بسیاری زیادی برای بررسی پیرامون آن وجود دارند. همچنین جو پشی، مطابق اظهارات یک منبع به سایت Deadline پس از 50 بار رد کردن درخواست، بازنشستگی خود را کنار گذاشته و برای این همکاری بزرگ به اسکورسیزی و دنیرو پیوسته است.

نکات مهم در مورد فیلم مرد ایرلندی

فیلم The Irishman پروژه‌ای است که حاصل علاقه شخصی اسکورسیزی و تلاش و انتظار او به مدت بیش از 5 سال است. در ادامه این مطلب تمام آنچه که باید درباره این پروژه بدانید، تحت هفت بخش دسته‌بندی و شرح داده شده است. پروژه‌ای که در دنیای مدرن امروزه هالیوود، نادرترین نوع از فیلم به شمار می‌رود: بلاک باستری که فرنچایز ندارد!

 


1. این فیلم بازگشتی است به موضوع مورد علاقه اسکورسیزی


robert de niro / رابرت دنیرو

اسکورسیزی که روایتگر برجسته و معروف داستان‌های مربوط به مافیای آمریکایی است، با فیلم The Irishman برای اولین بار پس از اثر برنده جایزه بهترین فیلم سال 2006 The Departed به این حیطه بازمی‌گردد. فیلم The Departed در واقع یک اقتباس از فیلم Infernal Affairs اثر سال 2002 هنگ کنگ بود، که با داستان واقعی فرانک کانلی و ویتی بولگر (که بعدا اثر مستقل خودش با فیلم Black Mass ارایه شد) ترکیب شده بود.

همچنین بخوانید :

فیلم The Irishman بر اساس کتاب مستند و غیر خیالی I Heard You Paint Houses نوشته چارلز برندت که درباره فرانک شیرن، معروف به مرد ایرلندی است، ساخته می‌شود. شیرن یک آدمکش وابسته به خانواده مجرم بوفالینو بود، که در بستر مرگش به کشتن جیمی هوفا، رئیس اتحادیه کارگران آمریکا که پرونده قتل او مدتها باز بوده و به شهرت رسیده بود، اعتراف کرد. همچنین اگر هنوز فکر می‌کنید تمام این ماجرا به عنوان مواد اولیه برای این فیلم کافی نیست، لازم به ذکر است که هوفا در قتل کندی نیز دست داشته است.

 


2. پروژه این فیلم دست کم از سال 2010 در دست بررسی بوده است


scorsese movies / فیلم های مارتین اسکورسیزی

عنوان فیلم The Irishman برای اولین بار در تاریخ 14 سپتامبر سال 2010 ، زمانی که سایت Deadline گزارش کرده بود که اسکورسیزی با همراهی بازیگر مورد علاقه خود رابرت دنیرو مشغول کار بر روی این پروژه است، مطرح شد. اما مدتی بعد در همان سال 2010 بود که اسکورسیزی تریلر مرموز فیلم Shutter Island را منتشر کرد، و یک هفته پس از آن نیز سریال Boardwalk Empire که او برای شبکه HBO کارگردانی کرده بود روی آنتن رفت. از آن زمان به بعد نیز او همچنان به همان اندازه سرش شلوغ ماند.

اسکورسیزی فیلم‌های مستند Public Speaking محصول سال 2010، George Harrison: Living in the Material World محصول سال 2011، The 50 Year Argument محصول سال 2014، فیلم انیمیشنی Hugo محصول سال 2011 که 5 جایزه اسکار را از آن خود کرده و برای بهترین فیلم سال نیز نامزد شده بود، فیلم کمدی The Wolf of Wall Street محصول سال 2013 که نامزد 5 جایزه اسکار شامل بهترین فیلم نیز شده بود و سریال Vinyl شبکه HBO که با همکاری میک جگر تولید کرده بود را کارگردانی کرده است.

آخرین اثر اسکورسیزی هم فیلمی است تحت عنوان Silence که داستان آن درباره یسوعی‌ها در قرن 17 در ژاپن است. این فیلم نیز با بازی آدام درایور، لیام نیسون و اندرو گارفیلد، پروژه‌ای بود که او به مدت سه دهه در دست ساخت داشت، تا اینکه پاییز سال سال گذشته منتشر شد.

 


3. فیلمنامه فیلم توسط نویسنده برنده اسکار، استیون زایلیان نوشته شده است


steven zaillian / استیون زالیان

استیو زایلیان از آن اسم‌هایی است که فیلمنامه نویسان تازه‌کار و مشتاق را به زانو درمی‌آورد. فیلمنامه‌های او توسط کارگردانان مشهوری از جمله استیون اسپیلبرگ برای فیلم Schindler’s List برایان دپالما برای فیلم Mission Impossible، ریدلی اسکات برای فیلم‌های Hannibal ،American Gangster و Gods and Kings، دیوید فینچر برای فیلم The Girl with the Dragon Tattoo، سیدنی پولاک برای فیلم The Interpreter و بنت میلر برای فیلم Moneyball کارگردانی شده‌اند. او چهار مرتبه نامزد بهترین فیلمنامه نویس شده بود که موفق به کسب جایزه یکی از آنها برای فیلم Schindler’s List شد.

در مورد فعالیت‌های اخیر او باید گفت که هرچند آخرین اثر سینمایی که با نویسندگی او دیدیم یعنی فیلم Exodus: Gods and Kings به هیچ عنوان با کارهای به یاد ماندنی و مذکور وی قابل مقایسه نبود، اما در پروژه مینی سریال The Night Of شبکه HBO که بسیار موفق ظاهر شد، به عنوان یکی از نویسندگان فیلمنامه آن همکاری داشته است. زایلیان پیش از این نیز با اسکورسیزی برای فیلم Gangs Of New York همکاری کرده بود، هرچند که نوشتن فیلمنامه آنرا با کنث لونرگان و جی کاکس (که نویسندگی فیلم Silence را نیز به عهده داشت) سهیم است. از طرفی به نظر می‌رسد که اسکورسیزی در این مقطع از دوران کاری خود تمایل به همکاری با نویسندگانی را دارد که با آنها احساس راحتی می‌کند، و زایلیان گزینه کاملا مناسبی در این راستا به شمار می‌رود.

 


4. این فیلم هزینه زیادی را در پی دارد که البته کاملا منطقی به نظر می‌رسد


scorsese wolf of wall street di caprio / لئوناردو دیکاپریو

بودجه صد میلیون دلاری باعث شده است تا The Irishman به عنوان فیلمی که نه فرنچایزی در پی دارد و نه ابرقهرمانی است، برچسب گران قیمت بودن بخورد. البته فیلم The Wolf of Wall Street نیز با بودجه مشابهی که داشت در آخر توانست فروشی معادل 392 میلیون دلار در سطح جهانی را داشته باشد. این موضوع شاید به باوری مبنی بر اینکه اسکورسیزی به تنهایی توانایی قدرت بخشیدن به یک فیلم در باکس آفیس را دارد دامن بزند، اما از طرفی نباید حضور لِئوناردو دیکاپریو را به عنوان یکی از معدود عوامل جذب جهانی باکس آفیس در فیلم The Wolf of Wall Street از یاد ببریم. کمپانی تولید فیلم سرمایه گذار مکزیکی گاستون پاولوویچ Fábrica de Cine پس از فیلم Silence دومین سرمایه گذاری خود را برای همکاری مستقیم اسکورسیزی و کمپانی پارامونت انجام می‌دهد.

 


5. این فیلم پروژه بزرگی برای نتفلیکس و استودیو مستقل STX به شمار می‌رود


molly's game stx studio

در ابتدا وبسایت Indie Wire در ماه مه گزارش کرده بود که فیلم The Irishman محصول کمپانی نتفلیکس خواهد بود، و در کنار آن اظهارات برخی منابع نیز حاکی از تعیین شدن یک تاریخ در سال 2019 برای انتشار محدود مطابق معیارهای اسکار بود. فیلمی با چنین هزینه بالا برای کمپانی نتفلیکس، و همچنین اسکورسیزی که مدیون تجارب اکران‌های کلاسیک فیلم بر پرده سینما است، یک ریسک محسوب می‌شود.

البته در این بین استودیو مستقل STX به عنوان یک استدیو تازه‌کار که تمرکزش بر روی فیلم‌هایی با بودجه متوسط، مخاطب بزرگسال و مملو از ستاره‌ها است نیز حضور دارد. این استودیو، که فیلم‌های The Gift ،The Boy و Hardcore Henry را در کارنامه دارد، به همراه استودیو پارامونت که توزیع داخلی فیلم را بر عهده دارد، حقوق بین المللی فیلم The Irishman را در اختیار دارد. در کنار کسب حقوق بین المللی فیلم Molly’s Game در جشنواره کن، فیلم The Irishman گام روبه جلو بزرگی برای این استودیو نوپا که تمایل به پیوستن و تکمیل کردن خود با قدرت‌های بزرگ‌تر دنیا را دارد، محسوب می‌شود.

 


6. بازگشت دو تن از همراهان دیرین اسکورسیزی، دنیرو و پشی، در کنار اولین همکاری او با پاچینو


scorsese de niro pacino pesci / اسکورسیزی / آلپاچینو / دنیرو / پشی

اسکورسیزی و دنیرو تا کنون هشت فیلم ماندگار از خود به جا گذاشته‌اند، که کار مشترک آن‌ها را به یکی از پرثمرترین و منسجم‌ترین همکاری‌های خلاقانه تاریخ فیلمسازی تبدیل کرده است. پشی نیز در سه فیلم Raging Bull، Goodfellas و Casino نقش بازیگر مکمل را داشته است، و به تازگی نیز علی رغم اینکه خود را بازنشسته کرده بود برای فیلم The Irishman مجددا پا به میدان گذاشته است. با این وجود عجیب است که اسکورسیزی تا کنون با ال پاچینو، بازیگری با سال‌ها تجربه درخشش و البته بازی در یکی از بزرگ‌ترین آثار جنایی یعنی Godfather همکاری نداشته است. از طرفی دنیرو و پاچینو تجربه سه همکاری را با یکدیگر داشته‌اند که شامل فیلم Godfather II (که البته هیچ سکانس مشترکی باهم نداشتند)، اثر کلاسیک مایکل مان Heat و فیلم Righteous Kill می‌شود.

مطابق گزارشات، هاروی کیتل نیز به عنوان یکی دیگر از همراهان اسکورسیزی برای پیوستن به این فیلم در حال مذاکره است. این دو تن با یکدیگر 5 فیلم، شامل اولین تجربه کارگردانی اسکورسیزی یعنی Who’s That Knocking at My Door ساخته‌اند. ستاره سریال Vinyl بابی کاناواله نیز برای پیوستن به این مجموعه در حال مذاکره است اما هنوز هیچ چیز در این رابطه به صورت رسمی تایید نشده است.

 


7. طبق گفته دنیرو، بازیگران در این فیلم قرار است جوان‌تر به نظر برسند


de niro pacino / دنیرو آلپاچینو

دنیرو در پادکست مجله Empire بیان کرد:

من با مارتین اسکورسیزی مشغول کار بر روی پروژه The Irishman هستم، و بخش‌هایی در این فیلم وجود دارد که قرار است ماقبل زمان حال ماجرای فیلم را به تصویر بکشد، و ما مشغول بررسی و آزمایش هستیم تا ببینیم من چطور می‌توانم همانند Benjamin Button جوان‌تر به نظر برسم. البته فقط من نیستم و بقیه بازیگران هم درگیر این موضوع هستند.

کلام آخر

باوجود اینکه این خبر می‌تواند بسیار جالب توجه و هیجان‌انگیز باشد، اما همچنان برای بعضی‌ها ناامیدکننده است، چراکه این کار هرگونه شانسی که زک افرون برای بازی در نقش شیرن جوان داشت را از بین می‌برد. نظرات خود را در پلازا با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402