راهنمای خرید هدست استریو ارزان قیمت

خرید هدست استریو / Stereo-headset
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر قصد خرید هدست استریو را دارید بهتر است قبل از آن با تفاوت بین فرمت‌های صوتی مونو، استریو، سه‌بعدی و غیره آشنا شده و سپس در ادامه با تعدادی از بهترین هدست‌ های استریو موجود در بازار و فروشگاه اینترنتی پلازا آشنا شوید.

[namasha id=”BAeS3wmm” ]

در حال حاضر وضعیت صوت و پیشرفت آن در رنسانس است. در حال حاضر کمپانی اپل، آیفون‌های جدید خود را با پشتیبانی از اسپیکرهای استریو ساخته و عرضه کرده و میزان فروش هدفون‌های بلوتوثی از هدست‌‌های باسیم‌ پیشی گرفته است. این در حالی است که اپل مدت‌هاست جک هدفون 3.5 میلی‌متری را در آیفون‌های خود حذف کرده است. از آن طرف با افزایش استفاده از پادکست در کسب و کارها، مخاطبان پادکست در عرض یک ماه، دو برابر شده و افزایش تولید محتوای مجازی با کیفیت سیستم صوتی سه‌بعدی به میزان چشمگیری زیاد شده است.

هدست دو طرفه / binaural-headset/ کالای دیجیتال

باید گفت روشی که در آن صدا را ضبط می‌کنیم و سپس در گوشی‌های موبایل، سیستم‌های دسکتاپ و سینماهای خانگی آن را پخش می‌کنیم، در حال تغییر است. در نتیجه خوب است که با انواع فرمت‌های صوتی آشنا شده و از تفاوت بین آن ها مطلع باشیم. اگر آشنایی کاملی با انواع صداها و فرمت‌های صوتی داشته باشیم، خواهیم دانست که نه لازم است همه مصاحبه‌ها به صورت سیستم دو گوشی (Binaural) ضبط شوند و نه هر پادکستی لزوما می‌بایست در حالت سیستم صوتی مونو ساخته شود. خیلی مهم است که بدانید برای ضبط صدای محیط اطراف خود، قصد دارید از چه فرمت صوتی استفاده کنید، چرا که کیفیت و نوع صدا مستقیما بر مخاطبان شما تاثیر می‌گذارد.

فهرست عناوین:

  • تفاوت بین فرمت‌های صوتی مختلف

    • مونو
    • استریو
    • سوراند ساند (صدای فراگیر)
    • صدای دو طرفه (Binaural)
    • صدای سه‌بعدی
  • خرید انواع هدست‌های استریو بلوتوثی ارزان قیمت

    • خرید هدست استریو بلوتوثی ال جی مدل Tone Infinim HBS-910
    • خرید هدست استریو بلوتوثی ال جی مدل Tone Active Premium HBS-850
    • خرید هدست استریو بلوتوثی تسکو مدل  TH 5309N
    • خرید هدست استریو بلوتوثی سودو مدل MH3
    • خرید هدست استریو بلوتوثی سونیکسر (Sonyxer) مدل Gear1

 


تفاوت بین فرمت‌های صوتی مختلف


 

مونو

یکی از رایج‌تریج فرمت‌های صدایی موجود، صدای مونو (Mono) به معنی تک صدا است. مونو یا تک صدا بدین معنا است که تمامی صداها از یک کانال ضبط و معمولا بر روی یک بلندگو پخش می‌شوند. برای مثال اگر با هدفون خود مشغول شنیدن یک موسیقی مونو باشید، متوجه خواهید شد هر آنچه که با گوشی سمت راست خود می‌شنوید همان را از طریق گوشی چپ خود نیز دریافت می‌کنید. درواقع این امر بدین دلیل است که هدفون شما یک فایل صوتی تک کانال را در هر دو گوشی سمت راست و چپ پخش می‌کند و شما قادر نخواهید بود که برای مثال صدای پیانو را از گوش سمت چپ و صدای گیتار را از گوشی سمت راست بشنوید. گفتنی است میکروفون داخلی آیفون قادر است صدا را به صورت مونو ضبط کند که تفاوت آن را در ویدیو زیر مشاهده خواهید کرد، توصیه می‌شود که ویدیوهای زیر را با هدست ببینید که تفاوت فرمت‌ها را بهتر متوجه شوید.

 

استریو

پس از چندی سیستم مونو ارتقا یافت و فرمت صوتی استریو وارد صنعت صوت و سینما شد. در فرمت استریو، صدا توسط دو کانال ضبط و بر روی دو بلندگو پخش می‌شود. در حقیقت در فرمت استریو، هنگام شنیدن یک موسیقی قادر خواهید بود که منابع صدا را از دو سمت چپ و راست دریافت کنید. البته در این فرمت صدا دیگر از جلو، عقب و یا بالای سر شما قادر به شنیدن نخواهد بود. این در حالی است که تقریبا اکثر موسیقی‌هایی که در اسپاتیفای می‌شنوید و یا فیلم‌هایی که در نتفلیکس مشاهده می‌کنید، همگی در فرمت استریو ضبط شده‌اند و برای مثال قادر خواهید بود که صدای قدم زدن یکی از کاراکترهای فیلم را تنها با گوشی سمت چپ شنیده و دیگر صداهای آن صحنه را با گوش سمت راست بشنوید. در کلیپ زیر تفاوت میان فرمت صدای مونو و استریو نشان داده شده است:

 

سوراند ساند (صدای فراگیر)

کمپانی‌هایی نظیر DTS، دالبی دیجیتال و THX تکنولوژی سوراند ساند (Surround Sound) یا همان صدای فراگیر را برای سینماهای خانگی و صنعتی، ابداع کردند. در حقیقت سوراند ساند یا همان صدای فراگیر به معنای یک فرآیند صوتی ترکیبی است و به همین صورت نیز پخش می‌شود. برای مثال یک متخصص در استودیو ضبط صدا می‌تواند چندین فایل صوتی مونو و استریو را گرفته و با استفاده از یک برنامه کامپیوتری آن را تبدیل به یک فایل صوتی سوراند ساند کند. پس از آنکه یک فایل صوتی با فرمت سوراند ساند ضبط شد، می‌تواند از طریق یک سیستم اسپیکر سوراند ساند پخش شود. سیستم‌های سوراند می‌توانند ترکیبی از 5.1 (به معنای 5 اسپیکر و یک ساب‌ووفر) تا ترکیب‌های 7.1 و 21.1 باشند و این ترکیب به نوع نیاز شما و اینکه تمایل دارید در فرآیند ضبط چه تعداد اسپیکر برای ترکیب صدا، مورد استفاده قرار گیرد، بستگی دارد. علاوه براین کمپانی‌هایی نظیر DTS و دالبی، الگوریتم‌هایی ایجاد کرده‌اند که دستگاه‌های سینمای خانگی، لایسنس آن را دریافت کرده‌اند. در نهایت هنگامی‌که صدای سوراند از طریق یکی از این گیرنده‌هایی که مجهز به لایسنس تکنولوژی سوراند ساند هستند، پخش می‌شود، دستگاه به صورت دیجیتالی صدا را میان اسپیکرهای اطراف اتاق تقسیم می‌کند.

 

صدای دو طرفه ( Binaural )

صدای دو طرفه یا همان Binaural ورژن ارتقا یافته صدای استریو و فرمت قابل دسترس‌تری از سوراند ساند یا همان صدای فراگیر است. فرمت صدای دو طرفه به همان صورتی است که ما جهان اطراف خود را می‌شنویم. هنگامی که یک صدا با یک میکروفون فرمت دو طرفه ضبط می‌شود، میکروفون محل دقیق هر منبع صوت را هدف گرفته و عملیات ضبط دقیقا به همان ترتیب انجام می‌شود. بنابراین هرگاه کاربر با استفاده از هر نوع سیستم دو کاناله (یعنی هر نوع هدست و هدفون) به یک موسیقی و یا صدای ضبط شده دو طرفه گوش دهد، دقیقا احساس خواهد کرد که در آن لحظه قرار دارد. یعنی کاربر دقیقا صدای پخش شده را به گونه‌ای می‌شنود که در هنگام ضبط آن، شنیده می‌شود.

 

صدای سه بعدی

جدیدترین فرمت صدا در دنیای صوت و صدا، صدای سه بعدی است. در حقیقت واقعیت مجازی این فرمت جدید صدا را برای کاربران خود به ارمغان آورد، چراکه اکثر مخاطبان در واقعیت مجازی ترجیح می‌دهند که با کنکاش و جستجو در محیط اطراف خود، صدا نیز در دنیای واقعیت مجازی همراه با آنها در جریان باشد. برای خرید هدست واقعیت مجازی ارزان قیمت، پیشنهاد می‌شود مقاله «با 10 هدست واقعیت مجازی ارزان بازار آشنا شوید» را مطالعه بفرمایید.

فایل‌های صوتی سه‌بعدی در روش‌های متفاوتی تولید می‌شوند. برای مثال اگر شما یک طراح بازی‌های ویدیویی و طراح فیلم‌های انیمیشنی واقعیت مجازی هستید، قادر خواهید بود با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری به صورت مصنوعی، منابع صوتی را در یک محیط جایگذاری کنید و چنانچه یکی از مخاطبان بازی و انیمیشن واقعیت مجازی، محیط مجازی فیلم و بازی را جستجو کند، صدای موردنظر را در آن محل پیدا می‌کند. اما اگر یک ویدیو زنده را ضبط می‌کنید، نیاز خواهید داشت که از یک میکروفون دو طرفه و یا Ambisonics استفاده کرده و سپس با استفاده از یک برنامه کامپیوتری، صدا را به ویدیوی واقعیت مجازی موردنظر خود اضافه کنید. در نتیجه هنگامی که مخاطب ویدیو را تماشا می‌کند، صدا نیز با جریان تصویر برای او پخش می‌شود.

 


خرید هدست استریو بلوتوثی ارزان قیمت


امروزه هدست‌های استریوی بلوتوثی متعددی در بازار موجود است و کاربر می‌تواند متناسب با نوع نیاز خود، یکی را انتخاب کند. در همین راستا فروشگاه پلازا هدست‌ها و هدفون‌های باکیفیت و متنوعی را در انواع بی‌سیم و سیم‌دار ارائه کرده است. این فروشگاه با تضمین اصالت کالا و همچنین با تضمین پایین‌ترین قیمت برای کالای موردنظر در میان سایر فروشگاه‌های آنلاین، به کاربران خود این اطمینان را می‌دهد که کالای موردنظر خود را با اطمینان کامل خریداری کند. فروشگاه پلازا مجموعه وسیع و کاملی از انواع هدست و هدفون را برای کاربران ارائه کرده است که در ادامه به 5 هدست استریو بلوتوثی برتر موجود در این فروشگاه اشاره خواهیم کرد:

 

خرید هدست استریو بی سیم ال جی مدل Tone Infinim HBS-910

هدست استریو بی سیم ال جی مدل Tone Infinim HBS-910

هدست استریو بی سیم ال جی مدل Tone Infinim HBS-910LG Tone Infinim HBS-910 Wireless Stereo Headset

وزن51 گرم
نوع اتصالبی سیم
رابطبلوتوث

کمپانی ال جی به خوبی توانسته با تولید و عرضه انواع هدفون و هدست باکیفیت، رضایت کاربران خود را جلب کند. در این میان هدست استریو بلوتوثی ال جی مدل Tone Infinim HBS-910 به خوبی توانسته توجه طرفداران ورزش و اهل موسیقی را به خود جلب کند. این هدست از بلوتوث نسخه 4.1 پشتیبانی کرده و به‌راحتی به گوشی و سایر دستگاه‌های دیجیتال متصل می‌شود. این هدست از قابلیت پاسخگویی به تماس دریافتی بهره برده و کاربر می‌تواند به‌واسطه دکمه‌های تعبیه شده روی این هدست، پخش موسیقی و تماس دریافتی خود را کنترل کند. از نظر میزان شارژ این هدست باید گفت که هدست استریو بلوتوثی ال جی مدل Tone Infinim HBS-910 از یک باتری با ظرفیت 210 میلی‌آمپر ساعتی بهره برده و قادر است در حالت استندبای حدود 22.5 روز شارژ خود را حفظ کند. این محصول از 16 ساعت پخش موسیقی مداوم پشتیبانی کرده و برد مفیدی در حدود 10 متر دارد. این هدست استریو بلوتوثی حدود 51 گرم وزن داشته و می‌تواند به صورت همزمان به دو دیوایس متصل شود. هدست استریو بلوتوثی ال جی مدل Tone Infinim HBS-910 با دیوایس‌هایی که سیستم عامل ویندوز، اندروید و iOS را اجرا کرده، سازگار بوده و جهت بهبود کیفیت صدا از فناوری aptX و Harman/Kardon پشتیبانی می‌کند. سرگوشی‌های این هدست قابل جمع شدن هستند و ارگونومی آن به‌گونه‌ای است که در استفاده طولانی مدت نیز گوش کاربر را اذیت نخواهد کرد. این هدست از اسپیکر چهار لایه قدرتمند و میکروفون دیجیتال بهره برده و کیفیت صدای عالی و استریو را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

 

خرید هدست استریو بی سیم ال جی مدل Tone Active Premium HBS-850

هدست استریو بی سیم ال جی مدل Tone Active Premium HBS-850

هدست استریو بی سیم ال جی مدل Tone Active Premium HBS-850LG Tone Active Premium HBS-850 Wireless Stereo Headset

وزن51 گرم
نوع اتصالبی سیم
رابطبلوتوث

هدست استریو بلوتوثی ال جی مدل Tone Active Premium HBS-850 یکی دیگر از هدست‌های استریوی باکیفیت کمپانی ال جی است که به‌واسطه بلوتوث نسخه 4.1 به گوشی، تبلت و سایر دستگاه‌های دیجیتال متصل شده و صدایی باکیفیت استریو را برای کاربر پخش می‌کند. این هدست علاوه بر طراحی زیبا و اسپورت خود، از سرگوشی‌های جمع شونده برخوردار است و به‌واسطه وزن سبک و 51 گرمی خود  قابلیت حمل نسبتا آسانی دارد. این هدست مجهز به قابلیت پاسخگویی به تماس دریافتی است و کاربر در حین شنیدن موسیقی دیگر نگران از دست رفتن تماس‌های دریافتی خود نخواهد بود. علاوه براین هدست استریو بلوتوثی ال جی مدل Tone Active Premium HBS-850 از قابلیت خواندن پیام کوتاه و شماره‌گیری صوتی نیز پشتیبانی کرده و برد مفیدی در حدود 10 متر دارد. یکی دیگر از مزایای این هدست، بهره‌گیری از اسپیکر چهارلایه و میکروفون دیجیتال Dual MEMS و همچنین پشتیبانی از فناوری aptX و aptX HD است که بهبود کیفیت صدا را تضمین می‌کند. گفتنی است این محصول قادر است به مدت 18 روز شارژ خود را در حالت استندبای حفظ کرده و از 13 ساعت مکالمه پیوسته نیز پشتیبانی کند. از مهم‌ترین نکات مثبت این هدست، مقاوم بودن در برابر آب، رطوبت و عرق است که این محصول را برای ورزشکاران بسیار مناسب کرده است. البته اگر اهل ورزش هستید و به دنبال یک هدست اسپورت و باکیفیت می‌گردید، پیشنهاد می‌شود مقاله «بهترین هندزفری‌های ورزشی موجود در بازار را بشناسید» را نیز مطالعه بفرمایید.

 

خرید هدست استریو بلوتوث تسکو مدل TH 5309N

هدست بلوتوث تسکو مدل TH 5309N

هدست بلوتوث تسکو مدل TH 5309NTSCO TH 5309N Bluetooth Headset

نوع اتصالباسیم,بی سیم
رابطبلوتوث,کارت حافظه TF,جک 3.5 میلی متری

هدست استریو بلوتوثی تسکو مدل TH 5309N یکی از محصولات باکیفیت کمپانی ایرانی تسکو است که می‌تواند هم با سیم و هم بدون سیم مورد استفاده قرار گیرد. در حقیقت کاربر می‌تواند علاوه بر بلوتوث نسخه 4.2، از این محصول با رابط جک هدفون 3.5 میلی‌متری و حتی کارت حافظه TF نیز استفاده کند. هدست بلوتوثی تسکو مدل  TH 5309N برای شارژ کامل به حدود 1 ساعت زمان نیاز دارد و پس از شارژ قادر است از 8 ساعت پخش موسیقی مداوم و یا مکالمه پیوسته پشتیبانی کند. گفتنی است این محصول قادر است در حالت استندبای تا 300 ساعت شارژ خود را حفظ کند. این هدست از طراحی ارگونومیک بهره برده و در استفاده طولانی مدت، گوش کاربر را خسته نخواهد کرد. این هدست بلوتوثی از قابلیت پاسخگویی به تماس دریافتی برخوردار بوده و کیفیت صدای عالی و استریو را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. این در حالی است که فرکانس پاسخگویی این هدست در حدود 20 هرتز تا 20 هزار هرتز است و حساسیتی در حدود 100 دسی‌بل دارد.

 

خرید هدست استریو بلوتوث سودو مدل MH3

هدست بلوتوث سودو مدل MH3

هدست بلوتوث سودو مدل MH3Sodo MH3 Bluetooth Headset

وزن381 گرم
نوع اتصالبی سیم
رابطبلوتوث,NFC,کارت حافظه TF
همچنین بخوانید :

کمپانی سودو (Sodo) هدستی به مدل MH3 را طراحی کرده و ساخته است که می‌تواند در کنار آنکه یک هدست باشد، به یک اسپیکر نیز تبدیل شود. درواقع شما می‌توانید با برگرداندن گوشی‌های این هدست آن را به یک اسپیکر قدرتمند تبدیل کنید. این هدست علاوه برآنکه از بلوتوث نسخه 4.2 پشتیبانی می‌کند، قادر است از طریق NFC و کارت حافظه TF نیز موسیقی دلخواه کاربر را برای او پخش کند. این محصول از رادیو نیز پشتیبانی کرده و از قابلیت پاسخگویی به تماس دریافتی نیز برخوردار است. از آنجا که این هدست از ویژگی حذف صدای مزاحم و نویز بهره می‌برد، کاربر می‌تواند صدایی باکیفیت استریو را از این محصول دریافت کند. باتری هدست سودو مدل MH3 طرفیتی در حدود 400 میلی‌آمپر ساعت داشته و برای شارژ کامل به 2 ساعت زمان نیاز دارد. این هدفون قادر است حدود 7 ساعت موسیقی مداوم پخش کند و در حالت اسپیکر تقریبا از 3.5 ساعت پخش موسیقی پشتیبانی می‌کند. فرکانس پاسخگویی این هدفون بین 20 هرتز تا 20 هزار هرتز است و امپدانسی در حدود 16 اهم دارد. گفتنی است حساسیت این هدست استریو حدودا 58 دسی‌بل است. البته اگر تمایل دارید اطلاعات کامل‌تری در زمینه هدفون‌ها به دست آورید، سری به مقاله «با انواع مختلف هدفون، هدست و هندزفری آشنا شوید» بزنید.

 

خرید هدست استریو بلوتوث سونیکسر مدل Gear 1

هدست بلوتوث سونیکسر مدل Gear 1

هدست بلوتوث سونیکسر مدل Gear 1Sonyxer Gear 1 Bluetooth Headset

وزن208 گرم
نوع اتصالباسیم,بی سیم
رابطبلوتوث,NFC,جک 3.5 میلی متری

هدست استریو بلوتوثی سونیکسر (Sonyxer) مدل Gear1 علاوه بر بلوتوث نسخه 4.0 از جک هدفون 3.5 میلی‌متری و NFC نیز پشتیبانی می‌کند. این هدست مجهز به یک باتری با ظرفیت 450 میلی‌آمپر ساعت است و قادر است از 9 ساعت پخش موسیقی مداوم پشتیبانی کند. این محصول از قابلیت پاسخگویی به تماس دریافتی برخوردار بوده و کاربر می‌تواند به‌واسطه دکمه‌هایی که روی بدنه آن تعبیه شده، صدا و پخش موسیقی را کنترل کرده و یا هدست را Mute کند. هدست استریو بلوتوثی سونیکسر مدل Gear1 طراحی اورگونومیکی داشته و در استفاده طولانی مدت گوش کاربر را خسته نخواهد کرد. فرکانس پاسخگویی این هدفون بین 20 هرتز تا 20 هزار هرتز بوده و امپدانس آن 16 اهم است. گفتنی است حساسیت این محصول در حدود 80 دسی‌بل بوده و قطر درایور آن حدود 40 میلی‌متر است. این محصول در رنگ مشکی در فروشگاه پلازا موجود است و به همراه آن یک کابل شارژر و یک کابل AUX نیز به کاربر عرضه می‌شود.

این 5 محصول به عنوان نمونه جهت معرفی انتخاب شدند اما پیشنهاد می‌شود که «سایر هدست‌های استریو فروشگاه پلازا» را نیز مشاهده  کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402