هواوی وای 9 2019 ؛ اطلاعات ، مشخصات فنی و بررسی تخصصی

هواوی وای 9 2019 / HUAWEI Y9 2019
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی هواوی وای 9 یکی از میان رده های نسبتا جدید بازار است و با نگاهی کوتاه به مشخصات Y9 می‌توانیم ببینیم که قیمت بسیار مناسبی دارد. در این مطلب قصد داریم به ارائه اطلاعات وای 9 2019 و بررسی آن بپردازیم.

گوشی های میان رده طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارند و به همین دلیل تمامی کمپانی‌ها سعی در تولید این نوع گوشی‌ها دارند و در بازارهای خاصی همچون هند، رقابت شدیدی بین شرکت‌ها برای ارائه گوشی‌های میان رده و اقتصادی وجود دارد. هواوی هم به عنوان یک از بزرگترین شرکت‌های سازنده گوشی، جزو این شرکت‌ها است و با گوشی هایی که در رده‌های مختلف عرضه می‌کند، سهم بسیار زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است. هوآوی وای 9 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان رده و اقتصادی هواوی است که اواخر سال گذشته میلادی عرضه شد. در این مطلب با ما همراه باشید تا به ارائه اطلاعات وای 9 2019 پرداخته و آن را بررسی کنیم.

فهرست عناوین این مطلب:

  • اطلاعات وای 9 2019 و مشخصات فنی آن
  • طراحی و ساختار گوشی هواوی وای 9
  • صفحه نمایش و ویژگی‌های چند رسانه‌ای گوشی وای 9
  • سیستم عامل، رابط کاربری و اپلیکیشن‌های هوآوی وای 9
  • دوربین گوشی وای نه
  • اطلاعات وای 9 2019 از لحاظ عملکرد و بنچمارک
  • اتصالات و عمر باتری گوشی هواوی وای 9
  • نتیجه گیری بررسی مشخصات Y9
  • نتیجه گیری بررسی مشخصات Y9

 

اطلاعات و مشخصات فنی وای 9 2019

قبل از هر چیز به اراه مشخصات Y9 می‌پردازیم که در جدول زیر خلاصه شده است.

مشخصهگوشی وای نه
نمایشگر6.5 اینچ – فول اچ دی پلاس – IPS – رزولوشون 2340 در 1080
پردازندهپردازنده 12 نانومتری هشت هسته‌ای های سیلیکون کرین 710 – 4 هسته کورتکس A73 با سرعت 2.2 گیگاهرتز – 4 هسته کورتکس A53 با سرعت 1.7 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیمالی G51 MP4
حافظه رم4 گیگابایت یا 6 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی64 گیگابایت یا 128 گیگابایت
سیم کارتدو سیم کارته (نانو، نانو)
درگاه میکرو اس دیقابلیت افزایش تا 400 گیگابایت
دوربین اصلیدوربین دوگانه 13MP f/1.8 + 2MP f/2.4 – ویدیوی 1080p@30fps – فلش LED و ویژگی HDR و پانوروما
دوربین سلفیدوربین دوگانه 16MP f/2.0 + 2MP f/2.4 dual – ویدیوی 1080p@30fps – ویژگی HDR
سیستم عاملاندروید 8.1 اوریو، EMUI 8.2
صدادارای جک 3.5 میلی متری و قابلیت لغو نویز میکروفون اختصاصی
وای فایWi-Fi 802.11 а/b/g/n/ac – دو باند – هات اسپات – وای فای دایرکت
بلوتوث5.0، A2DP ،LE
جی پی اسA-GPS ،GLONASS ،BDS
یو‌اس‌بیمیکرو یو‌اس‌بی 2
سنسورهاتشخیص اثر انگشت در پشت – شتاب سنج – ژیروسکوپ – سنسور مجاورت – قطب نما
باتری4000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی غیر قابل تعویض
شبکهGSM / HSPA / LTE
رنگمشکی – آبی – بنفش

 

طراحی و ساختار گوشی هواوی وای 9

در نگاه اول گوشی هواوی وای 9 2019 شبیه ترکیبی از دو گوشی آنر 8 ایکس و نوا 3i است که دلیل آن، ناچ و طراحی کلی گوشی وای 9 است. جنس بدنه گوشی از آلومینیوم بوده و پشت گوشی از جنس پلاستیک است که مخصوصا رنگ آبی آن بسیار شیک به نظر می‌رسد.

Huawei Y9 2019 / هوآوی وای 9

در جلوی گوشی یک صفحه نمایش 6.5 اینچی با حاشیه‌های باریک و یک ناچ داریم که دوربین دوگانه سلفی 16+2 مگاپیکسلی را در خود جای داده است. احتمالا در نگاه اول متوجه نشوید ولی اسپیکر گوشی و نشانگر LED هوآوی وای 9 دقیقا بالای ناچ و در حاشیه بالایی گوشی قرار گرفته‌اند که بسیار خوب طراحی شده است.

Huawei Y9 2019 / هواوی وای 9/ باتری گوشی موبایل آنر

در قسمت چپ هواوی وای 9 2019 می‌توانیم درگاه سیم کارت و کارت حافظه را مشاهده کنیم که دو سیم کارت نانو و یک کارت حافظه میکرو اس دی را در خود جای می‌دهد.

Huawei Y9 2019 / مشخصات Y9

در سمت راست گوشی وای نه هم دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور را داریم. نحوه قرارگیری این دکمه‌ها بسیار مناسب بوده و انگشت شست به راحتی به آن‌ها می‌رسد.

Huawei Y9 2019 / گوشی وای نه

در بالای هوآوی وای 9 چیزی جز میکروفون لغوکننده نویز وجود ندارد و در سوی دیگر، در قسمت پایین آن شاهد پورت جک صدای 3.5 میلی متری، میکروفون اصلی، پورت میکرو یو‌اس‌بی و بلندگو هستیم.

Huawei Y9 2019 / گوشی وای 9

در قسمت پشت گوشی وای 9 دوربین دوگانه 13+2 مگاپیکسلی را در کنار فلش LED و سنسور تشخیص اثر انگشت را داریم.

Huawei Y9 2019 / گوشی هواوی Y9

گوشی هواوی وای 9 2019 به دلیل اندازه و وزنش، کمی کمی سنگین است اما از سوی دیگر، بسیار محکم به نظر می‌رسد و به خوبی در دست قرار می‌گیرد. چیزی که به نظر جالب نمی‌رسد، قسمت پشتی براق گوشی است که به راحتی لکه و اثر انگشت دست را به خود جذب می‌کند. خوشبختانه هواوی برای گوشی وای نه یک کیس ژله‌ای قرار داده که نکته مثبتی محسوب می‌شود.

 

صفحه نمایش و ویژگی‌های چند رسانه‌ای گوشی وای 9

از دیگر مشخصات Y9 صفحه نمایش 6.5 اینچی 19.5:9 آی پی اس آن با رزولوشن 2340 در 1080 است که نما و زاویه دید مناسبی را ارائه می‌دهد. محتوای نمایشی را می‌توان به خوبی تحت تابش مستقیم نور خورشید با روشنایی حداقل 70% مشاهده کرد.

Huawei Y9 2019 / اطلاعات هواوی وای 9 2019

یکی از نکات بسیار خوب گوشی هوآوی وای 9 کیفیت صدای آن است. با اینکه تنها یک بلندگو در قسمت پایین گوشی قرار گرفته است، صدای شفاف و بلندی را با جزئیات خوب پخش می‌کند.

 

سیستم عامل، رابط کاربری و اپلیکیشن های هوآوی وای 9

درست همانند نوا 3i و آنر 8 ایکس، گوشی وای 9 رابط کاربری EMUI 8.2 را بر اساس اندروید 8.1 اوریو اجرا می‌کند. چیز قابل توجه جدیدی درباره این سیستم عامل وجود ندارد و اگر نقدهای گوشی‌های قبلی هواوی را خوانده باشید با آن آشنا هستید. اگر اولین بار است که این رابط را می‌بینید باید بگوییم که ساده، تمیز و مرتب است و نشانه‌هایی از طرز طراحی منحصربه‌فرد هواوی در آن دیده می‌شود.

Huawei Y9 2019 / هواوی وای 9

مثل همیشه، برنامه‌های گوگل و برخی از برنامه‌های هواوی از قبل روی گوشی وای نه نصب شده‌اند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به مدیریت گوشی، سلامتی، HiCare، گالری اپ هواوی، Tips، حالت پارتی که چندین دستگاه، موسیقی یکسانی را پخش می‌کنند، Game Suite، فیسبوک و Booking.com اشاره کرد. از 64 گیگابایت فضای داخلی گوشی، 52.5 گیگابایت آن در دسترس است.

 

دوربین گوشی وای نُه

در بیان اطلاعات وای 9 2019 به بخش دوربین می‌رسیم. گوشی هواوی وای 9 دارای دو دوربین در پشت و دو دوربین در جلو است. لنز دوم در هر طرف برای حالت عمق تصویر کاربرد دارد. رابط کاربری دوربین سرراست است و اسکنر کد QR، فلش، تصویر متحرک، هوش مصنوعی دوربین و تنظیمات به راحتی در قسمت بالای رابط دوربین پشتی یافت می‌شوند. پنج حالت اصلی برای دوربین پشتی گوشی وای 9 وجود دارند که عبارتند از دیافراگم، شب، پرتره، تصویر و ویدیو و بقیه حالت‌ها مانند حالت پیشرفته، پانوروما، لنز AR، نقاشی نور، HDR، گذر زمان، فیلتر و واترمارک می‌توانند در تب More یافت شوند.

Huawei Y9 2019 / هواوی وای 9

کیفیت تصاویر دوربین اصلی در نور طبیعی و مناسب بسیار خوب است. دقت رنگ‌ها خوب بوده و جزئیات واضحی مشاهده می‌شود اما حالت تصویربرداری عادی در شرایط کم نور عملکرد مشابهی ندارد. خوشبختانه حالت شب وجود دارد که به افزایش کیفیت و جزئیات تصاویر گرفته شده در نور پایین کمک می‌کنند. دو تصویر زیر با دوربین گوشی هوآوی وای 9 ثبت شده‌اند که تفاوت بین روشن و خاموش بودن حالت شب در تصاویر را نشان می‌دهند..

این دوربین نیز مانند دوربین گوشی‌های اخیر هواوی، از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. این یعنی هوش مصنوعی می‌تواند صحنه‌های مختلف را تشخیص داده و بر همین اساس، کنتراست، نوردهی و … را بر اساس اینکه از چه چیزی تصویربرداری می‌کنید، تنظیم کند.

دوربین جلویی گوشی وای 9 دارای سه حالت اصلی است که عبارتند از پرتره، تصویر و ویدیو. دوربین سلفی حالت‌های دیگری هم دارد که مشابه حالت‌های دوربین اصلی است. درست مانند دوربین اصلی، کیفیت تصاویر در شرایط نور مناسب بسیار خوب است. در سلفی‌هایی که در شرایط کم نور گرفته می‌شود، نویز کمتری مشاهده شد و می‌تواند به خوبی هنگام سلفی گرفتن برای شبکه‌های اجتماعی به کار رود.

Huawei Y9 2019 / هواوی وای 9

گوشی وای نه می‌تواند تا 60 فریم در رزولوشن 1080p ویدیو ثبت کند اما از تثبیت کننده تصویر اوپتیکال یا الکتریکی پشتیبانی نمی‌کند. این یعنی ویدیوها احتمالا کمی لرزش داشته باشند اما از لحاظ کیفیت، ویدیوهای مناسبی را می‌توان با آن ضبط کرد.

 

اطلاعات وای 9 2019 از لحاظ عملکرد و بنچمارک

از دیگر مشخصات Y9 پردازنده کرین 710 استفاده شده در نوا 3i و آنر 8 ایکس در کنار 4 گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی مالی G51 MP4 است. می‌توانید انتظار عملکرد روانی را هنگام انتقال فایل، استریم کردن ویدیو، مولتی تسکینگ و گشت و گذار در دنیای مجازی داشته باشید. حسگر اثر انگشت گوشی بسیار سریع عمل کرده و می‌تواند در کمتر از 0.3 ثانیه گوشی وای 9 را باز کند. ویژگی فیس آنلاک هم سرعت قابل قبولی دارد اما هنگام تغییر اندک چهره، قادر به شناسایی آن نیست.

Huawei Y9 2019 / بنچمارک هواوی Y9

در زیر می‌توانید اطلاعات وای 9 2019 از لحاظ عملکرد در بنچمارک‌های مختلف را مشاهده کنید. برای مشاهده بنچمارک گوشی‌های مختلف هواوی می‌توانید به مطلب مرتبط قبلی ما مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات مختلف درباره بنچمارک‌های زیر نیز می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

  • آنتوتو وی7: 139,899
  • گیکبنچ: 1599 (تک هسته‌ای)، 5452 (چند هسته‌ای)، 4110 (رندراسکریپت)
  • پی سی مارک: 7047
  • تری دی مارک: 947 (اوپن جی ال)، 1130 (ولکان)
  • اندروبنچ: 288.3 مگابایت بر ثانیه (خواندن ترتیبی)، 187.39 مگابایت در ثانیه (نوشتن ترتیبی)

 

اتصالات و عمر باتری گوشی هواوی وای 9

از لحاظ اتصالات، مشخصات Y9 گویای همه چیز است. ویژگی‌های اتصال استاندارد مانند سیم کارت دوگانه، اینترنت 4G، وای فای، بلوتوث و جی پی اس در گوشی وای نه وجود دارند. در این گوشی خبری از NFC نیست که البته مشکلی هم به وجود نمی‌آورد. کیفیت صدای مکالمه هم مناسب است، البته محل قرارگیری اسپیکر مکالمه ممکن است برای برخی هنگام قرار دادن روی گوش چندان مناسب نباشد.

Huawei Y9 2019 / اطلاعات وای 9 2019

در بخش بررسی این گوشی به آخرین بخش مشخصات Y9 می‌رسیم که باتری آن است. گوشی هواوی وای 9 مجهز به یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی بوده که در حد گوشی‌های پرچمدار است. طبق تست پی سی مارک از باتری گوشی، هوآوی وای 9 توانست 11 ساعت و 42 دقیقه دوام بیاورد و در تست پخش ویدیو سایت یوگاتک (فیلم 1080p، روشنایی 50 درصد، صدای 50 درصد، حالت پرواز و با هدفون)، گوشی وای نه توانست 13 ساعت دوام بیاورد که با توجه به صفحه نمایش بزگ آن بسیار خوب است. به دلیل اینکه گوشی وای 9 از یو اس بی تایپ سی پشتیبانی نمی‌کند، متاسفانه از شارژ سریع نیز پشتیبانی نکرده و شارژ کردن دستگاه کمی بیش از 2 ساعت طول کشید که باتوجه به باتری بزرگ آن، قابل درک است.

 

نتیجه گیری بررسی مشخصات Y9

گوشی وای نه یکی از بهترین گوشی های میان رده موجود در بازار است. صفحه نمایش بزرگ آن تجربه خوبی را برای کاربران ارائه می‌دهد و عملکرد کلی آن نیز در کارهای روزانه مختلف کاملا راضی کننده است. عملکرد حالت شب دوربین گوشی وای 9 با توجه به قیمت آن بسیار مناسب بوده و طول عمر باتری آن در مقایسه با سایر گوشی‌های دارای صفحه نمایش بزرگ، قابل قبول است. قسمت پشتی براق گوشی و ویژگی فیس آنلاک نه چندان دقیق آن از نکات منفی این گوشی به حساب می‌آید. در این مطلب سعی کردیم تا جامع‌ترین اطلاعات وای 9 2019 را ارائه کنیم.

Huawei Y9 2019 / گوشی هواوی Y9

هوآوی وای 9 از لحاظ قابلیت‌هایی که در برابر قیمتش ارائه می‌کند، به راحتی می‌تواند گوشی نوا 3i را پشت سر بگذارد. اگر به دنبال یک گوشی میان رده باکیفیت با قیمت و عملکرد مناسب می‌گردید، با توجه به اطلاعات وای 9 2019 قطعا این گوشی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

کاور نیلکین مدل Super Frosted Shield هواوی Y9 2018

کاور نیلکین مدل Super Frosted Shield هواوی Y9 2018Nillkin Super Frosted Shield Cover For Huawei Y9 2018

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
رضا
.
24 فروردین 1398، 16:14
پاسخ
0
0
کیفیت دوربین y9 2018 در چه حدی هست؟ واقعاً 13 مگا پیکسل و 16 مگاپیکسل واقعی هست؟
avatar
اعظم بجاری
.
24 فروردین 1398، 21:14
پاسخ
0
0
@رضا
از اونجایی که هواوی توی سال های اخیر نوآوری‌های زیادی در عرصه دوربین داشته و دوربین گوشی‌های پرچمدارش بین همه پرچمداران زبانزد هستش، به نظر من میشه به دوربین محصولش هم اعتماد کرد. که البته مشخصات قابل قبولی برای یه گوشی میان رده هستش
avatar
UooU
.
24 فروردین 1398، 16:00
پاسخ
0
0
عالی بود
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402